Mod Administrationen i Egedal Kommunes forslag om færre skoler

Maj-Britt Quitzau

#1 Høringssvar

2012-11-03 09:49

Hvis det bliver muligt for hvert enkelt borger i Egedal at indgive et høringssvar, så vil jeg opfordre til, at ALLE indsender et brev, hvori de forklarer, hvordan denne beslutning vil påvirke os og vores børn!
SR

#2 Færre skoler i Egedal

2012-11-03 13:50

Jeg synes der er for få oplysninger om hvordan de 20 mio. mere konkret skal løfte niveauet. Kan godt se at der må være penge at spare ved at lukke skolerne Veksø og Slagslunde men det giver børnefamilierne en stor udfordring med at skulle aflevere flere små børn om morgenen. Måske risikerer vi at disse områder vil blive fravalgt af børnefamilier fremover.
Skal børnehaverne så også lukkes disse steder. Synes det er en god ide at beholde de små klasser i Veksø og Slagslunde til 4 eller 5 klassetrin hvor de så er store nok til at cykle til henholdsvis Lærkkeskolen og Ganløseskolen. Synes ellers det er en god ide at kigge fremad og tilpasse skolerne hvis der ikke er børn nok og så vi få mest muligt ud af pengene men ikke på bekostning af nogen børnefamilier. Nogen gange skal man ikke kun kigge på pengene her og nu men på helheden i tingene fremover. Tror det kan blive sværer at sælge sit hus disse steder fremover hvis det kun bliver familier uden børn eller ældre der bor der. Hvad er ideen med at samle 0-6 klassetrin på Stengårdsskolen og 7-9 klassetrin på Bækkegården frem for i dag hvor der er 0-9 klasse på begge skoler? Håber der kommer meget mere om hvordan de har tænkt sig at gøre det.

Vil lige oplyse at jeg bor midt mellem Stengårdsskolen og Bækkegården så det vil ikke betyde noget i mit tilfælde hvor mit barn skal gå så længe klasserne og lærerne bibeholdes. Sven Rose
Hel

#3 Færre skoler

2012-11-03 20:22

Det de skriver fra Egedal Kommune er tomme ord der kommer ud af deres munde. De kunne have gjort det de har gang i nu for fem til seks år siden i stedet for at bygge en hel ny skole nemlig bækkegårdsskolen. Den undervisning de fabler om vil jeg sat´me se før jeg tror på den løsning. Jeg kan frygte at pengene går i de forkerte lommer. Nu skal vi ikke glemme at det er individer man vil flytte rundt på og ikke byggeklodser. Egedal Kommune har gang i at slå kammerat - fælles skaber i stykker, man kan godt se og mærke at de ikke længere har børn selv. De må spare andre steder nemlig i deres egne fælles kasser, og i deres egne fornøjelser til at tage udenbys. Mine børn skal sat´me ikke ødelægges af dette ragnarok. Jeg er rystet og synes at vi går en dyster fremtid i møde for vores børns fremtid. Jeg kan frygte at flere forældre på denne baggrund vil vende folkeskoler ryggen og fremover støtte friskoler samt privat skoler, jeg mener forsat at det er syndt for børnene at de skal mindste deres kammerater som de har kendt længe samt lærere, jeg synes ikke Egedal Kommune kan være det bekendt. Slet ikke når de personer som har lavet denne skitze kommer udenbys fra. Totalt hul i hovedet at de byggede en ny skole når den nu ikke skal bruges til andet end de store klasser. Jeg kan godt frygte der kan ske mere ballade. Jeg kan kun små grine af Egedal Kommune og sige at der er for mange hænder i bolle dejen, der ødelægger meget. Det bliver ikke bedre, nu skal vi jo heller ikke glemme at der i kommunen er problemer med nogle af skolerne i form af mobning og dårlig ledelse stil samt lærere. Stengårds skolen har ikke det bedste omdømme ude i byen. Hvor mange små børn skal tabes på gulvet før de indser at det de har gang i er intetsigende og hul i hovedet. Undervisningen bliver sku da ikke bedre hvis der bliver mere larm i klasserne fordi man blander flere børn sammen som er vidt forskellige steder i deres læring. Jeg kan da ikke vide mig sikker på at det de lærer på bækkegårdsskolen er det samme de lærer på Stengårdsskolen, jeg vil se beviser og noget konkret før jeg tør stole på kommunens hensigter, for jeg synes det er syndt for mine børn hvis de går hen og bliver skole trætte p.g.a pladder fra kommunen. Det er dælme flot det de har gang i, det er ikke værd at anbefale Egedal kommune til nogle.
NL

#4 Ser ikke nået problem

2012-11-04 16:07

Kan godt se det fra børnefamilier med små børn 0-6, at det ikke er en god ide. Da de måske skal cykle 5 km eller mere for at komme i skole. Men hvis man tænker frem ad, så kan man forslå at nogle af pengene bliver brugt på en skole bus (til de små) Jeg går selv i 8 klasse og ser det som en god ide at de stor børn bliver samled på en skole. Så kan man nemmelig bruge hele skolen og lave flere valgfag. De små skal heller ikke høre på det hårde sprog fra de store. Og på den måde kan man får det hårde sprog væk eller i det mindste gøre det mindre. Så jeg ser det som en god ide. Ved godt at jeg nok er en af de eneste, men JEG ser det som en super ide.
Hel

#5 Re: Ser ikke nået problem

2012-11-04 17:01

#4: NL - Ser ikke nået problem

Jeg synes det er meget egoistisk fra din side, hvorfor kan Stengårdsskolen ikke blive brugt til de store klasser, hvorfor skal det være Bækkegårdsskolen hvad med skole tandlægen til de små skal den også lukke eller  skal de små cykle frem og til når de skal til tandlæge kors hvor besværligt. Jeg synes ikke om ideen, for mine børn skal skifte skole to gange, hvor fedt er det. Jeg kan ikke se hvorfor det skal gå ud over de små. Jeg synes politikerne sætter mange forældre i en slem kattepine først skal de den ene vej og så den anden vej. Hvor fedt er det for børnehaven overfor bækkegårdsskolen at se de store lamme med knallert og stå og ryge, hvad signal sender man lige de små der ovre, eller skal den også lukke? Jeg håber ikke forslaget bliver til noget, og hvis det gør så må man sku sende de store over på Stengårdsskolen væk fra de små.Jeg synes ved gud ikke om dit foreslag om skolebusser, nu tales der om små børn, så hellere flytte de store klasser så langt væk som muligt, så de ikke fylder det hele og sender dårlige signaler i form af grupperinger på cykelstier, samt dårligt sporg. i nærheden af beboelse.  Må foreslaget få dødsstødet for mine børns skyld, hvor fedt er det lige at skulle skifte skole to gange på kort tid, jeg kan ved gud ikke se hvad det vil gavne tværtimod, heller ikke hvad de sparer på langt sigt. Hvis det bliver som de vil have det de kære politikere så er der nok mange børn der stopper med at gå i folkeskole,og hvis det er det de vil have er det nok på tide at de bygger en privatskole mere for så vil små børns forældre vende folkeskolen ryggen og sige vor herre bevares hvad tænker de på, når nej de tænker ikke de handler. De ser for meget på grafer og statistiker frem for virkeligheden. Der er en anden ting jeg ikke forstår og det er hvordan det kan være at de ikke har taget os forældre med på råd, hvorfor har vi ikke modtaget noget spørgeskema som vi kunne svare på og udfylde, så havde politikerne noget konkret at gå efter, jeg bryder mig ikke om denne måde de gør det på, de er nogle egoister der kun vil de små det værste. Min søn på 11 når lige at gå to år på Stengårdsskolen så skal han skifte igen hvor fedt er det, min søn er lige begyndt at kunne lide at gå i skole fordi han endelig har nogle lærer som er gode, følger de med på Stengårdsskolen? Er lærerne inddraget i dette her eller står  nogle af disse til fyringer. Hvad med Sfoérne ? Der er mange spørgsmål der endnu ikke er besvaret. Jeg håber til slut, at der vil komme så mange underskrifter at politikerne kommer på andre tanker.

NL

#6 Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-04 20:43

#5: Hel - Re: Ser ikke nået problem 

 

Jeg tror grunden til at det er Bækkegårdsskolen der bliver brugt, er at de er mere elektronisk udviklet. Du har helt ret med tandlægen, men er meget sikker på at der bliver fundet en løsning. Syndes du skal passe på den hårde tone som du skrver i. Kan godt se det fra din side, men tænk: hvor skal de ellers spare når Ølstykke har over 4 skoler og vi er en ret lille by. Hvis ikke de kan spare på skolerne er det så dagplejen, hjemme hjælpen mm. Der skal spares på? Kan godt forstå det kan blive meget problematisk at folks yngre børn skal gå over 5 skridt for at komme i skole, men hvis du kan finde 20 millioner så O.k problemet løste.... Undskyld den lidt hårde tone men du virker meget skrapsindet og ikke til at skrive med sorry. Du må udype hvorfor du ikke kan lide ideen med skolebusser. Ved godt at stengårdskolen ikke har det bedste ryg. Men hvis de små ikke går på skole med de store (som er dem der i de fleste tilfælde mobber) så kan man på lang sigt få tallet til at falde. Kan godt se at de måske skulde sende et skema ud til forældrene, men hvor ville DU spare? Jeg ville nok have valgt skolerne da Ølstykke som sagt har over 4 skoler. SFO erne bliver samlede på den skole som kommer til at have med 0-6 at gører. Da der er en del ældre lærer, går de nok på pension. Men som skrevet hvis du har 20 milioner så kan du hurtigt løse problemet, eller du kan svare mig på hvor DU ville sparer.
Hel

#7 Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-04 23:11

#6: NL - Re: Re: Ser ikke nået problem

Så fortæl mig Hvorfor pokker de byggede bækkegårdsskolen for fem til seks år siden. Jeg kan godt undrer mig. Jeg synes Egedal Kommune er til grin. Jeg ler indvendig af dem, og synes ikke de er særlig kloge. Men bevares, bare ødelæg det for de små. Jeg kan godt undrer mig hvor deres beregninger var for fem til seks år siden. De må have vist forlængst at 13 skoler ville være for meget. Jeg vil ikke lyde hård jeg ser bare realiter i øjnene. Jeg føler mig som forældre gjort til grin og holdt for nar. Fortæl mig hvorfor de byggede Bækkegårdsskolen hvorfor gjorde man ikke Stengårdsskolen større, hvordan kan det være at de vil lave så mange ændringer lige nu. Hvorfor springer de bomben op til en weekend. Hvorfor har de ikke forlængst kommet med udspillet. Jeg kan godt komme med mine tiltag og det er man bibeholder Stengårdensskolen som den er nu eller lukker denne, man bibeholder Bækkegårdsskolen som den er nu, man bevarer lærkeskolen som den er nu samt toftehøjskolen og  maglehøjsskolen som den er nu, en af disse kan man lukke?, man lukker skolerne de omegns byerne, det er set og gjort før det har jeg prøvet selv, men ikke som politikerne vælger at gøre det nu. De ødelægger bare så meget. Hvad når fødsels tallet stiger igen, skal det så tilbage til det som det er nu. I smørum kan man bevare en skole, har hørt  byen kommunen er lille der, har dog længe hørt at smørun nedre er rigtig ked af at høre med Egedal, de ville have bevaret Ballerup Kommune. I veksø ødelægger man en held by, mange tilflyttere må føle sig godt og grundigt holdt for nar. Arbejder du som forældre i København er det dælme upraktikisk at skulle en tur med dit barn til Ølstykke for derefter at køre mod København. Jeg kan godt forstå at der skal spares men tag dog os forældre med på råd. Så vi kan lave en mision. Jeg under at de store børn for gode og bedre lokaler og muligheder, men så skal det samme gælde de små klasser. Jeg synes derudover at det er trist vist nogle gode ældre lærer som er dygtige fagligt skal vige pladsen for unge uerfarne pga nogle politikere der sidder nede på rådhuset og har fået en vision. Det er ikke altid lykken med visioner. En gang imellem må man også lytte til kritik af deres visioner. Man kan ikke samle alle små børn i Sfo, har hørt fra mine børn at lokalerne på Stengårdsskolen ikke kan huse så mange små. Så skal politikerne bruge hele sommeren på at gøre lokalerne parate, og hvad har de så i sidste ende sparet ved dette. Jeg synes hellere at de 20 Millioner skulle bruges på at gøre lokalerne parate til at huse de store klasser på bækkegårdsskolen det ville være mest logisk. Lige nu bruger de små hallen på Bækkegårdsskolen i SFO Tiden, får de samme muligheder på Stengårdsskolen, eller pønser politikerne på at gemme de små væk. Jeg synes ikke om området  ved stengårdesskolen, jeg synes skolen er kold og væmmelig. Har længe ønsket at de ville lukke denne, den ligger afsidet og er ikke rar at færdes ved eller omkring. Skumle persomligheder kan hurtigt finde der hen vist der er små til stede, og man har jo hørt om børnlokker, jeg ville ikke være tryg ved at lade mit barn gå der i en alder af 6 til 10 år jeg synes politikerne skulle lukke skolen pga beliggenheden og flytte disse henholdsvis til Bækkegårdsskolen, maglehøjsskolen, samt toftehøjsskolen, lærkeskolen, ganløse skole  veksø skole Hvor mange var det, sørme kun 6 skoler ved og omkring Stenløse og  Ølstykke ud af 13, Hvad kan du komme med?

 

NL

#8 Re: Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-04 23:39

#7: Hel - Re: Re: Re: Ser ikke nået problem 

 

Jeg kan godt se din frustration. Har ikke selv børn (går kun i 8) så kan selfølgelig ikke sætte mig 100% i dit sted, desværre. Kan ikke selv forstå at de ikke lukker stengårdskolen, da jeg selv har været der. Og det er bestemt ikke det bedste sted (no hate) Kan heller ikke se formålet med at bygge Bækkegårdsskolen men sket er sket. Syndt at det skal have konsekvenser nu. Syndes du er lidt hårdhed de unge lærer. Da der på Bækkegårdsskolen helt klart er nogle gode unge lærer. Syndes man skal give alle en mulighed. Kan som sagt godt se det fra din side, men hvis du kan komme med et godt forslag til, hvor der skal sparedes. Så vil jeg med glæde hører det.
MN

#9 Spar 250mio på det nye rådhus vi andre er ligeglade med og bevar skolerne!

2012-11-05 00:17

....og lur mig om ikke besparelsen på at droppe det nye rådhus ikke ender med at blive større. De fleste større projekter har det jo med, at blive langt dyrere end projekteret. Et nyt rådhus kan undværes. Det kan vore skoler, vore børn, børnefamilierne og skattegrundlaget ikke!
Hel

#10 Re: Re: Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-05 00:51

#8: NL - Re: Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

Jeg vil håbe at der er  andre forældre der er kommet i tanke om det som samme som jeg, at man kan lukke Stengårdsskolen den ligger dårligst af alle skoler, Til og med har den et dårligt omdømme. Jeg har ikke noget personligt imod dig. Jeg synes bare ikke at politikerne kan være det bekendt. De sætter virkelig mange små børns forældre i en slem kattepine, yder mere skal de små skifte skole nogle gange. Det kan de ikke være bekendt. Man kunne vende spørgsmålet mon politikerne selv, og spørge disse hvordan de ville have det hvis det var dem det gik ud over. Der er trods alt snart kommunal valg, og hvis de vil gøre sig forhåbninger om at blive genvalgt, synes jeg ærligt talt de skullle komme ned i øjen højde og tage os forældre med på råd. Hvem er det lige politikerne tilgode ser lige nu, er det deres egne eller er det mangfoldigheden? Unge lærer er skam gode, de har bare ikke den samme erfaring som en ældre der har været lærer i 10 til 20 år, jeg føler lidt at politikerne lige nu skider på de ældres flotte og solide arbejde. Det er jo de ældres fortjeneste at klasserne er harmoniske og gode fordi de bruger deres viden og erfaringer. En ung lærer har ikke de samme kompentancer. Det vil kræve tid. Jeg håber at der kommer et par tusinde underskrifter imod politikerne  forslag, jeg håber derudover at der vil ligge et flertal på at man lukker Stengårdsskolen eller gør denne til et ungdomsskole sted til 10 klasser, det vil skolen egne sig til. Jeg bryder mig ikke om at de gør stengårdsskolen til en  små børns skole. Jeg har snart boet i kommunen i 12 år og har aldrig brudt mig om Stengårdsskolen, jeg synes den ligger dårligt og har nogle dårlige facaliteter til de små, der er bækkegårdsskolen bedre fordi den er moderne og har fuldt med tiden, har Stengårdsskolen det samme? Jeg synes ikke det er rart at færdes ved eller omkring skolen, jeg synes heller ikke deres boldbaner er moderne, skal disse renoveres i sommerferien? Jeg har mange spørgsmål der presser sig på. Jeg undrer mig meget. Jeg føler med de forældre der må være rådvilde hvis disse lige er flyttet til kommunen og  har fået et godt netværk via skolerne i kommunen. Politikerne vil have et rådhus hvor de er samlet alle afdelinger i mellem. hvad med børnene de vil også gerne være samlet et sted lille sammen med store børn. Har de ikke samme rettigheder. Jeg forstår udemærket at fødselstallet falder, dette har været en nyhed længe, det jeg bare ikke kan begribe er at politkerne vil ødelægge så mange familier pga af dette. Hvad med søskende der har gået et sted længe hvorfor skal de pludselig deles. Jeg håber snart at der vil være en eller anden der vil spørge politikerne om hvorfor søren de ikke lod det komme forældrene for øre for længe siden så man kunne have udarbejdet et spørgeskema til de små 30.000 der bor i kommunen. Nu er det ikke alle der har børn, lad os så sige 10.000 spørgeskemaer eller det halve igen, hvad vi kunne have i tankerne, som kunne gøre at der kunne spares penge og bedre undervisning?

 

jacob nielsen

#11 Skoleskift x 4

2012-11-05 09:54

Egedal Kommune skriver blandt andet i begrundelsen: "Visionen bag strukturforslaget er at udvikle en folkeskole, der møder alle børn og unge professionelt og ambitiøst, så de bliver innovative og forandringsparate, og dermed i stand til at begå sig i et videnssamfund."
Med ordet "forandringsparate" mener de tilsyneladende, at det er en god idé at skifte skole fire gange inden man er færdig med 10. klasse, for det er f.eks, hvad samtlige børn, som går på Bækkegårdsskolen mellem 0-6 klasse kommer til. Hvis man går på Bækkegårdsskolen nu, skal man skifte til Stengårdsskolen til sommerferien, tilbage på Bækkegården i 7. klasse og på Hampeland i 10. Jeg har to børn på Bækkegården, som falder indenfor denne kategori, og den ene af dem er oven i købet lige skiftet til Bækkegården for et år siden, og er lige faldet til. Hun kan så stille sig i kø til fem skoleskift. Der er ingen tvivl om, at det er sundt at være omstillingsparat på arbejdsmarkedet i disse dage, men hvem siger, at det er måden at lære det på? Hvad er det for et geni, som har udtænkt det? Det er sikkert det der konsulentfirma, der har udarbejdet rapporten, som står bag. Og de er nok temlig ligeglade med ungernes tryghed. Fortsat god debat.

JL

#12 det frie initiativ

2012-11-05 20:36

Det er kommunen og ikke politikerne som har bragt dette op.

Claus Elvej

#13 man fyldes af politikerlede..

2012-11-05 22:36

Tror, jeg har et godt bud på hvorfor, man melder dette ud netop nu. Skoleindskrivingen starter idag, og ved at lade denne bombe falde, tror politikerne, at vi med børn til de kommende 0. klasser, kan dirigeres derhen, hvor de helst vil have os. Vi bor tæt på Hampelandskolen, og har et rigtig fint indtryk af denne. Nu foreslåes den lukket, og vi dirigeres samtidig i retning af Stengårdsskolen. Gør vi som de håber, og vælger Stengårdsskolen med det samme (som rigtig mange andre mere eller mindre skræmte forældre vil gøre), gør vi bare beslutningen om lukning lettere for dem, at tage. Er der ingen elever, er der ingen grund til at bevare skolen!!! Vi har idag indskrevet vores søn på Hampelandskolen. Vælger de at lukke den, må vi overveje påny, hvilken skole der vil egne sig bedst til vores søn. Jeg håber alle andre, også vælger at indskrive deres barn på deres 1. valg. Politikerne skal have de STORE arbejdshandsker på i denne sag!!!
Kamplystne hilsener, Claus Elvej
MH

#14 Utilfredshed ift. Bækkegårdsskolen / Stengårdsskolen

2012-11-05 22:39

Jeg er også meget utilfredse med kommunens forslag med hensyn til at flytte de mindste elever fra Bækkegårdsskolen til Stengårdsskolen. Jeg har forståelse for, at man er nød til at lukke nogle skoler, når børnetallet faldet. Omvendt har jeg svært ved at se den store økonomiske gevinst ved at flytte de mindste elever til Stengårdsskolen.

Måske kommunen skal holde ambitionerne lidt i ro, og huske på at madordningen heller ikke blev godt modtaget hos de fleste forældre. Kommunen har travlt med forandring, men måske skulle de lytte lidt mere til, hvad forældrene syntes er en god ide. Hvorfor har man så travlt med reformer og omlægninger i samfundet? - syntes ikke, at de altid går lige godt. Tilsvarende er det min vurdering, at man ofte har svært ved at opnå den økonomiske gevinst, når det kommer til stykket. Jeg håber meget, at politikerne kommer til fornuft - hvis ikke, vil jeg sende et klart signal ifm. kommunalvalget 2013.
Thorn

#15

2012-11-05 22:54

Har man mon overvejet de økonomiske konsekvenser af at opfostre en masse rodløse børn der ikke føler de hører til nogen steder? Jeg føler med børnene og deres forældre.
MH

#16 Hvilket scenarie er der tale om?

2012-11-05 23:54

Er der ikke en venlig sjæl, som kan hjælpe mig med at finde ud af, hvilket scenarie der er tale om? Jeg har læst rapporten overfladisk igennem, og jeg kan kun finde scenarier, hvor Bækkegården bliver omtalt som værende for 0-9. klasse eller 0-6. klasse (hvilket jeg syntes, er en god ide).

Link til rapporten: http://www.egedalkommune.dk/nyheder/2012/september/skoleanalyse-skal-studeres-naermere

Gæst

#17 Hvilket scenarie...

2012-11-06 09:09

Synes heller ikke at det valgte scenarie er at finde i rapporten.
På den anden side skriver man også kun at indstillingen "tager udgangspunkt" i rapporten.
Så noget tyder på at man ud fra rapporten har fundet en alternativ model, som er den vi præsenteres for.
UO

#18 Scenarie

2012-11-06 09:30

Der står i rapporten, at man enten skal fortsætte med 0. - 9. klasserne på Bækkegårdsskolen, eller alternativt ændre til 0. - 6. klasser. Men vælger så, at lave sin egen løsning, men regningen til bureauet skal jo nok betales alligevel :-).............man kan så undre sig over, hvorfor man bruger penge på noget, som man ikke vil efterfølge alligevel.......Jeg er som rigtig mange andre, DYBT skuffet over det scenarie vi har udsigt til. God debat.
UO

#19 Tidshorisont

2012-11-06 09:37

Jeg hæfter mig desuden ved tidshorisonten. Vi skal som bekendt et stykke ind i 2013, før den endelige beslutning skal tages. Herefter skal det så åbenbart gå MEGET stærkt, hvis man skal være klar med alle de ændringer det vil kræve, før det hele kan være forsvarligt på plads, når børnene skal starte igen efter sommerferien.......Mon beslutningen reelt allerede er taget, det kunne vel godt se sådan ud??
Hel

#20 Re:

2012-11-06 10:24

#15: Thorn -

Politikerne er ligeglade i dette spil, med børn og unge, det er jo ikke deres børn. De gør lige hvad de har lyst til med eller uden vores accept sådan har det altid været i Egedal Kommune. Så jeg tror desværre at vi må indstille os på  at vores poder efter sommerferien for længere til skole og får andre faciliteter. Alt det de byggede ved bækkegårdsskolen bliver nok revet ned så 7 - 9 klasser ikke splitter det af. Godt gået super at skattekroner går til dette. Jeg er meget imponeret over så godt det går her i Egedal.

ll

#21 Re: Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-06 10:29

#7: Hel - Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

Det er rystende at læse de ting du skriver om stengårdsskolen. Har du selv gået der? Har du børn der går der?  Den er kold og væmmelig-skumle personer kan snuse omkring- ja ligefrem ord som børnelokker. Jeg er dybt rystet. Jeg har selv gået på skolen og har 3 børn der går der nu og er super glade for skolen og har aldrig været utrykke eller mødt de skumle personer du nævner. Den ligger afsidet- hmm den ligger trygt og godt i et boligområde, med stisystemer og ingen fare for eleverne. Ja den er slidt og ikke så moderne som Bækkegårdskole, og det vil da også være skønt med en ansigtsløftning, men det har der ike været penge til.  Vil slutte med at sige at jeg kun møder smilende og glade børn og voksne på stengårdsskolen. Så du kan nok forstå man bliver  rystet af at læse sådan et oplæg fra en person der tydeligt ikke har haft sin gang på stengårdsskolen

ML

#22 Bækkegården/Stengården.

2012-11-06 10:40

Jeg er enig i, af egoistiske grunde, at det da ville være skønt at lukke Stengården, og Bækkegården forsætter som en 0.-9. klasses skole. Men Bækkegården er en to-sporet skole, der er fysisk ikke plads til flere årgange med 3 klasser. Og hvis Stengården lukker, er det Bækkegården der ligger tættest. Det undre mig dog at det bliver forslået at Bækkegården skal være udskolingsskole, da den fx har den bedste legeplads af Stengården og bækkegården, samt at tandlægen holder til på bækkegården. Det undre mig også at der var en der skrev at udskolingen skal være på bækkegården da det er den skole som er bedst elektronisk udviklet. Det er, i mine øjne, derfor også vigtigt at bækkegården bliver en 0.-6.klasses skole. Der er mange af klasserne i indskoling og på mellemtrin som rent faktisk har IPads -og den viden og kunnen de har erhvervet sig på bækkegården, vil de så ikke kunne bruge på Stengården, da den skole ikke er "med" rent teknologisk....eller hvad???
Samtidig må jeg så sige, at alle har jo en interesse i at deres barns skole ikke bliver lukket. Så dem der har børn på Stengården ønsker nok heller ikke den skole lukket.
Men igen....at blive flyttet fra Stengården til bækkegården, er nok ikke helt så "slemt" som at flytte fra bækkegården til Stengården.
zr

#23 Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-06 11:26

#5: Hel - Re: Ser ikke nået problem 

 Jeg er bare så enig ! Denne idé er total tåbelig! Det vil blive en meget svær omvæltning for mine 2 små drenge på 6 og 8! De er jo først igang med at komme sig over deres skift fra børnehaven af! Det bliver enormt hårdt!

Kan heller ikke forstå at det er de store elever som skal være på den nyeste skole. Den skal nok blive gennemhærget. Og det giver jo heller ikke mening, som du skriver, ift. børnehaven og skoletandplejen lige klods op ad Bækkengårdsskolen!

Nej det er endnu en fiks idé fra politikernes side. Jeg tror de keder sig!

DN

#24 Derfor vil vi ikke flytte vores børn til Stengårdsskolen

2012-11-06 13:15

Stengårdsskolen er en slidt gammel skole, mens Bækkegården har nye lækre lokaler.
Miljøet for børn fungere helt perfekt på Bækkegården.
SFO'en er fantastisk.
og sidst, men ikke mindst - Man får bedre karakterer på Bækkegårdsskolen.

Stop dette forsøg på, at skjule Stengårdsskolens problemer med vores vores børn!

http://www.e-report.dk/KaraktererSocRef/Default.aspx?instnr=237007&skoleaar=2010/2011
http://www.e-report.dk/KaraktererSocRef/Default.aspx?instnr=237003&skoleaar=2010/2011
hel

#25 Re: Re: Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-06 13:32

#21: ll - Re: Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

Man hører jo ude i byen at den ikke er så nem at gå på.  Men bevares så må du undskylde og så fortælle mig  hvorfor man så ikke bevarer Stengårdsskolen som den er samt bækkegårdsskolen. Jeg kan ikke få ind i mit hoved hvad politikerne vil opnå ved det her. LL Du tager fejl Jeg har haft min gang ved og omkring Stengårdsskolen når jeg har luften min hund. Jeg synes ikke om området, heller ikke om stisystemet lige ved og omkring.skolen eller husene det har jeg i 12 år aldrig gjort. Jeg synes skolen ligger forkert. derudover er der meget tilgroet, og dystert  det bryder jeg mig ikke om,  Jeg føler heller ikke når jeg har været i stemmelugerne inde på skolen at den har ikke været særlig rar, skolen er gammeldags. Jeg har også haft min gang når jeg  har været til gymnastik. Jeg synes ikke om den. Men godt at dine børn ER glade for skolen samt du, under du så ikke at vi alle får samme muligheder ved at bevare vores børn samt lærere der hvor de er nu . Jeg angriber ingen personligt, jeg små giner bare af det politkerne har gang i. Kan I se se komikken - De får deres fine nye Rådhus hvor de kan været samlet. Hvem må lide og hvem står for skud, det MÅ vores små poder GØRE igen. Jeg går ind for at alle børn samt lærere  kan blive der hvor er nu til med 9 klasse, er det en ide at vi kigger på omegnsskolerne for at se om man kan lægge nogle af disse sammen. Så vores børn får en god og salig skolegang uden skoleskift alt for mange gange. Man skal jo fjerne 5 skoler, nogle forslag fra andre hvordan man kunne gøre dette. Nogle må jo komme med nogle relevante fif samt forslag. Som politikerne kunne få og kigge på så alle bliver glade. Dele årgange op er ikke ligefrem vejen frem så får vi et A og B hold.