NEJ TIL HAVBRUG

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TIL HAVBRUG.


Gæst

#107 havbrug øko-style

2016-11-19 15:30

Der findes andre slags havbrug som er både klimavenlige og økologiske:

 

Havtang for proteiner, vitaminer og mineraler.


Gæst

#108

2016-11-19 16:20

fordi det sviner for meget

Gæst

#109

2016-11-19 18:42

Fordi vi camperer ved Dråby Strand camping og der er et fantastisk vue udover havet

Gæst

#110

2016-11-19 19:34

Jeg havde i mange år et sommerhus i nærheden af Jernhatten og elskede at bade i det rene vand, fiske og gå ture og nyde gåture. Det er et utroligt smukt område og ikke så turisted, lad os bevare dette landskab

Gæst

#111

2016-11-19 23:44

Begrundelsen for mit "Nej" er bl.a., at der bliver udledt næringsstoffer, medicinrester og sikkert også rester af fiskefoder ud tæt ved kysten. Alt dette forurener vores strand - og badevand.
Det er virkelig mange km2, man har planlagt til havbrug - og da det ligger tæt ved kysten - og rager ca. 3 meter op, vil det samtidig skæmme vores helt fantastiske natur langs kysten. Jeg frygter også, at sådanne havbrug vil ødelægge fornøjelsen ved at opholde sig og/eller bade i Kattegat langs kysten fra Elsegårde til Grenaa.

Gæst

#112

2016-11-19 23:56

Det er ikke i orden, at der skal placeres så mange km2 havbrug tæt ved vores smukke kyst, som har et af de bedste strande som man kan bade fra.
Desuden er der stor risiko for, at der udledes næringsstoffer, fiskefoder m.m., der vil skade/forurene havet. Derfor stemmer jeg "Nej"

Gæst

#113

2016-11-20 09:21

Fordi jeg synes, at kysten netop på Djursland er så vidunderlig.
- og på grund af naturlivet med mer'.

Gæst

#114

2016-11-20 12:30

vi har sommerhus ved boeslum strand med en enstående natur og badevandskvalitet

Gæst

#115

2016-11-20 15:07

Fordi vi har sommerhus der og elsker at gå langs kysten med frit udsyn . Vi elsker at bade i det rene hav og vil gerne blive ved med det encl vores børnebørn i mange år frem over

Gæst

#116

2016-11-20 18:47

På grund af, at et sådant brug giver en mægtig udvikling i forurening og tangvækst, hvilket vil påvirke vandkvaliteten negativt

Gæst

#117 Nej til flere havdambrug

2016-11-21 23:00

Som lystfisker og natur menneske ønsker jeg bestemt ikke flere havdambrug. De spreder sygdom til den naturlige bestand af fisk i havet. Iltsvind samt en stor mængde af forurening i vand og til lands. Millioner af danske kroner forsvinder fra indtægter ved lystfisker turisme. Først landbruget og nu det her! 

Efter at have brugt mange frivillige timer på at etablere gydebanker i vandløb netop for at øge bestanden af laks og havørreder forstår jeg ikke at man i sin vildeste fantasi kan foreslå flere havdambrug. Placeringen er ligegyldig uanset hvor det placeres er det ødelæggende. Håber at de mennesker som skal tage stilling til dette ikke er lige så uvidende som andre der i blandt vores kære folkevalgte. Jeg er endnu engang dybt rystet.

Naturen er ikke til eje kun til leje.

Pas på den og stop yderlig misbrug og forurening

 


Gæst

#118

2016-11-22 17:42

Vi bor ved Holme strand i sommerhalvåret, og nyder stranden og det rene badevand.
Vi ønsker absolut ikke yderligere forurening af havet ud for Djursland.
Bedst

#119 #26

2016-11-24 07:17

jeg synes jeg høre noget siege " vi skal passé på Danmark". Det gælder også votes natur og de balancer der sikrer, at vi alle kan nyde vandet Og fiskene, udon at bekymre os om udledninger af kvælstoffer Og evt. Medicin udvaskninger. 

Anders

#120 Havbrug.

2016-12-01 12:00

Nu havde det været rart med mere information før man skriver under på noget så man ikke får hele indsamlingen til at virke som en masse tudende sjw´s , kan det være derfor ikke en eneste sag fra skrivunder.net nogensinde er blevet taget seriøst eller haft nogen som helst påvirkning på sager da der skal mere til for at være en fulgod indsamling . 

John Hansen
Underskriftindsamleren

#121 Re: Havbrug.

2016-12-01 13:45

#120: Anders - Havbrug. 

 Ja, der skal ganske rigtigt mere til end en underskriftsindsamling på nettet. Og jeg kan garantere, at der  er der bliver gjort meget mere i den her principielle og meget aktuelle sag om hele 2 ansøgte havbrug ud for Hjelm samt yderligere et syd/vest for Anholt. ( Men en underskriftsindsamling på nettet er en god indikation på folk indignation, synes jeg).

Der bliver gjort rigtig meget udenfor nettet i forhold til at skrive Høringssvar til de relevante myndigheder og til at orientere pressen samt ikke mindst til at overbevise vores politikere i kommunen om, at det er en ualmindelig dårlig ide´med havbrug i almindelighed og havbrug i Kattegat i særdeleshed. VH JH /initiativtager til denne indsamling  mm

Desuden holdt en gruppe borgere mod havbrug et velbesøgt "Borgermøde" i Ebeltoft i går aftes.

Tor

#122 Dambrug nej tak

2017-02-12 16:24

Dambrugsfisk repræsenterer mekaniseret opdræt, brug af antibiotika, foderstoffer, forurening pga concentrationen. Svineproduktion til havs . Drop det. 

Carsten Bech, Radikale Venstre, Syddjurs

#123

2017-05-17 07:33

Regeringen samt DF holder borgerne for nar. Vi bruger mange recurser på at rense spildevand. Det virker molboagtigt hvis der samtidig gives tilladelse, til udledning af store mængder, gødning, foder og medicinrester fra et havbrug.


Gæst

#124 Re:

2017-05-18 09:01

#2: -  

 Hvis man nu kunne gøre det så smart at man etablerede muslingebrug samtidig der kunne håndtere plankton opblomstringen.


Gæst

#125

2017-05-18 09:08

Jeg synes Greenpeace skal gå ind i kampen for at skabe en helt ny type dambrug, hvor fiskene ikke står så tæt så de får sygdomme. Hvor der arbejdes med økosystemer med brug af mange forskellige fiskearter, muslinger tang eller andre spiselige havprodukter, som lever i symbiose med hinanden, så der ikke er skadelige udledninger