Bevar Københavns naturhistoriske kronjuvel!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Københavns naturhistoriske kronjuvel!.


Gæst

#501

2016-09-13 08:43

København er en dejlig by at bo i. Blandt andet på grund af naturområdern. Det er en stor skam at sælge ud af disse naturområder da Københavns herlighedsværdi overordnet vil falde. Vi risikerer at skabe en masse boliger til en by som folk ultimativt ikke ønsker at bo i.

Gæst

#502

2016-09-13 13:37

Fordi jeg synes at vi skal bevare de gamle grønne områder vi har i København.

Gæst

#503

2016-09-13 16:25

Det er vigtigt ar bevare fælleden - de mange arter og jorden skal forblive urørt!
Christamarianne

#504

2016-09-13 17:27

Vi skal bevare det grønne åndehul, som har stor betydning for mennesker og dyr. Detvstørste grønne område i nord Europa så tæt på en storby. Det er vi stolte af !!!!


Gæst

#505

2016-09-13 20:20

Jeg er biologilærer og vi har brug for naturbevarelse i en hårdt presset natur i Danmark som er et kulturlandskab

Gæst

#506

2016-09-14 05:08

Fordi jeg bor på Amager . Og altid har gjort.
Og synes de grønne områder skal besvares..

Gæst

#507

2016-09-14 06:07

Vi har så få naturområder tilbage i København, så de burde fredes. Natur giver liv. Prestigeprojekter kan flyttes til industriområderne, hvor jorden alligevel bør renses.

Gæst

#508

2016-09-14 08:37

1.De grønne områder i og omkring København er byens "Lunge" i bogstavelig forstand: Det er den eneste modvægt vi har mod den massive og tiltagende luftforurening i byen.
2. Det er politisk utroværdigt på grænsen til det løgnagtige, at tale om en grøn vækst, når politikere på alle niveauer gennem de sidste 15 år systematisk har givet og stadig giver tilladelser + dispensationer til at dække hvert et nyt grønt område i Hovedstaden/ Hovedstadsområdet massivt med bygninger og veje. Det skal stoppes nu - lige nu - hvis der skal være håb om, at den sidste rest af troværdighed skal bevares.
3. Det samme gælder arbejdet med folkesundheden: Ved igen at skære i Amager Fælled, har politikernne tillige tilsidesat den evidens der ligger, for at nem adgang til grønne områder er væsentlige i kampen mod den eksploderende folkesygdom: Stress - som jo nettop er langt mere udbredt i byer som København end i landområderne.

Dette er bare 3 af mange mulige grunde til at så stort et område på Amager Fælled, som der her er tale om, må og skal bevares som natur. At det også er en helt unik natur, der på denne måde kan bevares, det anser jeg antager jeg må være selvindlysende selv for politikere, at indse nødvendigheden af.
Birgitte Kamby


Gæst

#509

2016-09-14 10:34

Vigtigheden af at passe på naturen er for mig helt essentiel.
Vi har brug for at bevare den smule natur der fortsat er herinde i byen, sådan så vi fortsat kan komme ud på daglig basis og føle nærheden til naturen. - Ligeledes er det væsentligt at lære vores børn at vi er en del af naturen og at det er vores ansvar at passe på og værne om den.
Det ville være synd og skam at inddrage mere natur i lokalbyggeplaner. Det er et stykke natur vi aldrig får igen, og som ved at bestå er medvirkende til at gøre København til så smuk og alsidig en hovedstad.

Gæst

#510

2016-09-14 10:39

Fordi der i forvejen er alt for meget tæt byggeri i området

Gæst

#511

2016-09-14 15:38

Lige siden jeg var lille har jeg brugt meget tid på fælleden jeg har ALTID fået at vide at det var fredet, men ''fredet'' er kun et ord uden betydning har jeg nu fundet ud af. Politikerne er tydeligtvis blevet bestukket i den her sag, og det mener jeg jeg helt seriøst, hvorfor skulle de ellers godkende at vi smadre vores natur? Og så syntes jeg der er nok byggerier påamager, de bliver nød til at slappe af lige nu!! Hilsen en meget sur og ked amagerkaner.

Gæst

#512

2016-09-14 16:47

Jeg cykler ugentligt på Amager fælled og syntes det så forkert at indrage områder af fælleden til boligbyggeri.

Gæst

#513

2016-09-14 18:22

5000 år gammel natur skal ikke bebygges. Heller ikke for at financiere Metroens bundløse gæld!

Gæst

#514

2016-09-14 20:50

Fordi vi NYDER at cykle eller gå ture på Amager Fælled. Det er en perle.

Gæst

#515

2016-09-15 09:39

Fordi jeg vil bevare en 5000 år gammel natur

Gæst

#516

2016-09-15 09:40

Fordi det er vigtigt at give Københavnerne adgang til grøn natur.

Gæst

#517

2016-09-15 09:43

Jeg bor så jeg kan se ud over Amagerfælled og det syn nyder jeg hver dag året rundt med alle årstiderne. Jeg kan også se hvor mange mennesker der går tur der hver dag året rundt.

Gæst

#518

2016-09-15 09:50

politikerne bør vise at de handler i forståelse med indbyggerne i byen.
og med forståelse for at mennesker har behov for frirum. Som det ser ud i dag, er behovene for vækst og højhusbyggeri prioriteret i en alt for høj grad, i forhold til hvad almindelige mennesker kan rumme rent livskvalitets mæssig og økonomisk.
Byen skal være en turistfælle med guider, der har en hel hale af måbende individer efter sig, som en dag vil undre sig over hvor originalerne og originaliteten er henne. Dubai nej tak og Singapore
lone'

#519

2016-09-15 10:40

Stop nu jeres grå beton byggeri, man bliver jo syg af det.

Det er i naturens fauna og flora vi kan hente kræfter, hvis vi bliver syge. Bevar den for alt i verden den lille smule natur, der er tilbage.

 


Gæst

#520

2016-09-15 11:10

Behold så meget natur som mulig i byerne det er nødvendigt med luft huller i en stor by det er vigtigt for både børn og voksne !!

Gæst

#521

2016-09-15 15:14

jeg bor lige ved siden af fælleden. Jeg bruger den meget til at dyrke motion i og bare nyde de smukke og skønne naturomgivelser der i fælleden. så er der bare en naturlig stilhed, der gøre at man kan stresse ned ved at gå ture efter end endt arbejdsdag!

Gæst

#522

2016-09-15 22:25

Jeg er født og opvokset i København med familierødder på Amager. Det er punkt et.
Punkt to: Byggeriet vil ødelægge en enestående flora og fauna. Stedet har været natur strand en siden 3000 år før Kristi fødsel

Gæst

#523

2016-09-16 06:38

Der bliver færre og færre af de grønne områder i København, og modsat popular belief, så har københavnerne og turisterne brug for natur lige såvel som storbysuset. En gradvis formindskning af et allerede begrænset grønt areal vil forværre opholdet i storbyjunglen, samt yderligere være med til at formindske de allerede sparsomme skovområder i byen. Vi har brug for luft. Vi har brug for natur. Vi har brug for at værne om resterne af den natur vi har.

Gæst

#524

2016-09-16 07:54

Fordi Amager Fælled skal bevares i dens nuværende natur, med alle de sjældne dyr/insekter/planter.


Gæst

#525

2016-09-16 08:41

fordi vi skal bevare den oprindelige natur hvor det giver mening, derfor såmænd...