Bevar Københavns naturhistoriske kronjuvel!

Kampagnen fortsætter – du kan nå det endnu!

Den 13. oktober 2016 modtog overborgmester Frank Jensen underskrifterne fra 28.041 borgere, der ikke ønsker boligbyggeri på Amager Fælleds gamle strandeng. Underskrifterne blev overrakt af Danmarks Naturfredningsforenings præsident samt formand og næstformand fra lokalafdelingen i København. Vores budskab er klart: Beslutningen om at bebygge dette område var en historisk fejltagelse. Men den kan stadig gøres om! Vi fortsætter denne underskriftsindsamling, så længe muligheden for en ny og bedre beslutning endnu står åben.

Hvorfor er netop dette område så vigtigt?

Strandengen, hvor byggefeltet er placeret, er det sidste oprindelige naturområde i Københavns kommune – med mindst 5000 år på bagen. Den lange historie betyder, at planterne, insekterne, svampene og alt andet liv på arealet udgør en unik økologisk sammensætning af arter, der kun findes i oprindelig natur. Vi mener, at dette er alt for sårbart og betydningsfuldt et område at udpege til bebyggelse. Det er en trussel mod nogle naturværdier, som vi ikke har mage til i kommunen – og som aldrig vil kunne genskabes.

Danmarks Naturfredningsforening i København    Kontakt forfatteren af dette andragende

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.

Du vil modtage en e-mail med et link til at bekræfte din underskrift. Tjek din indbakke (og spam-mappe).