Bevar Københavns naturhistoriske kronjuvel!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Københavns naturhistoriske kronjuvel!.


Gæst

#551

2016-09-17 15:44

Muligvis en videreførelse af den oprindelige plan for Ørestad, men som man hidtil har administreret disse planer, bør man forhindre at de får lov til at brede sig ind i den forsvarsløse bynatur.

Gæst

#552

2016-09-17 17:14

fordi nu er det nok med at bygge på de få grønne områder der er tilbage
dyr om mennesker har osse brug for de få naturområder der er tilbage på amager . find på en måde i stedet hvorpå vi kan bygge gode boliger og andet i danmark og ikke kun på amager det må da være muligt

Gæst

#553

2016-09-17 17:20

Fordi vi skal beholde så meget grønt som muligt,og ikke altid alt det grå beton

Gæst

#554 Re:

2016-09-17 21:47

#61: -  

 Ja snup golfbanen, og lav en rigmandsghetto der i stedet for.


Gæst

#555 Re: Re:

2016-09-17 22:00

#101: Peter - Re:  

Hvad Peter -  er du ansat som spin doktor til at få ødelæggelsen af et stykke unik 5000 år gammel natur til at glide bedre ned?

Der tusind andre steder man kan klappe de skide rigmandsghettoer op. Amager Fælled er af gode grunde fredet!

Dorthe

#556 Det angår alle danskere, at man vil udrydde uerstattelig natur, når vi kun har ca 2% vild natur i DK

2016-09-18 00:09

Jeg kunne godt ønske mig, at folk fra hele landet ville skrive under.

Det er måske ikke lige i ens egen baghave det foregår, men det er princippet i at ødelægge et stykke uerstattelig natur. Et stykke af Danmark, vi aldrig vil kunne få tilbage. For det er jo ikke ''bare'' en stor park tæt på hovedstaden, man vil plastre til med beton og astfalt. Det 5000 år gammel natur, man vil ødelægge. 5000 år - det er jo nærmest ufatteligt, at vi overhovedet har så gammel uberørt natur i vores lille land, hvor vi har under 2 procent vild natur.

 

Jeg synes, at de politikere, der har ansvaret for det her, lige skulle klappe hesten og overveje, hvad det er for et signal, man sender til resten af verden. Vi vil gerne brande os som et ''grønt'' land. Vindmøller, bæredygtighed, vandmiljø osv osv vi kan vældig godt lide at snakke om den slags. Vi kan godt lide at se os selv som et foregangsland. Men når det så kommer til at beskytte uerstattelig natur, hvor truede dyre- og plantearter rent faktisk trives, hvad gør vi så i praksis?

 

Det er jo en manifestation af dimensioner af, at et fuldstædig enestående økosystem ikke betyder et klap, hvis der er mulighed for at tjene lidt basører. Hvordan skal man internationalt kunne tage os alvorligt i miljøsammenhænge, hvis det er den slags beslutninger, vi tager, hvis det er sådan vi prioriterer? Hvordan?

 

5000 år gammel natur kan aldrig erstattes, det er for pokker da at sammenligne med bare at fælde løs af de store gamle Red Wood træer i Californien, træer der også kan blive flere tusinde år. Til gengæld er det fuldstændigt muligt at finde andre steder at bygge. Problemet er til at løse, og det vil være direkte pinligt ikke at finde et andet sted til det byggeri, hvis man gerne vil betragtes som et foregangsland, og gerne vil tages alvorligt i internationale miljø- og klimasammenhænge.

Men værst er, at det vil være en katastrofe for den danske natur. Det skærer mig i hjertet i hjertet at tænke på, hvad der vil kunne ske.

 


Gæst

#557

2016-09-18 00:54

Jeg er opvokset i hus lige nær Englandsvej og Bygrænsen. Da jeg var lille byggede de metroen. Som jeg knap viste hvad var, men man kunne høre de tunge bump i jorden fra byggeriet. Efter metro stod der, kom Fields og så gik det stærkt med resten af Ørestad. Jeg bor nu på Amagerkollegiet, lige op til Ørestad og Fields. Det er med tiden blevet en fin by og selfølgelig nyder jeg godt af Fields og biblioteket. Men jeg elsker at tage min cykel og køre igennem og ud på Fælleden. Når min kæreste og jeg kan føle os allermest travlt og lidt udbrændte, smider vi alt hvad vi har i hænderne og kører afsted, hvis vejret pludselig vænner til noget godt. Derfor jeg elsker at bo nær Fælleden. Den ånder fred og der er masser af fine dyr og solnedgange. På Facebook er jeg med i en Ørestad gruppe. Og det gør faktisk lidt ondt, når folk i de nye bebyggelser klager over ny bebyggelse i kvarteret. Jeg kan kun tænke, at de bor oven på det jeg og mine forældre ( da de var små) engang legede på. Derfor er det vigtigt, at udvidelsen af byggeri på Fælleden stopper NU!
Der er virkelig rigeligt og masser af Fælleden er allerede blevet taget. Lad dog bylivet omkring Fælleden have den fred og idyl som Fælleden nu engang kan give dem. Gud hvor bliver jeg træt og trist over at høre om, at der skal bygges endnu mere :(

Gæst

#558 Hvad siger juraen egentlig???

2016-09-18 01:44

Mon det ville være muligt at få rejst en sag i EU mod Danmark, når det drejer sig om at ødelægge unik natur med adskillige sjældne arter af dyr og planter, som er truede?

Er der nogen herinde, der har nogen viden om den slags?

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-09-18 06:21



Gæst

#560

2016-09-18 06:44

Ikke flere kedelige byggeprojekter som forvandler skønne områder i noget sørgeligt at se på

Gæst

#561

2016-09-18 07:11

Jeg opholder mig af og til på Amager Fælled

Gæst

#562

2016-09-18 07:28

Jeg bor på Amager, i nærheden af Fællen, og vi skal bevare dette grønne natur skønne område. Der er i forvejen bygget så meget på Fællen, så nu må det stoppe!

Gæst

#563

2016-09-18 07:45

elsker jer

Gæst

#564

2016-09-18 08:05

Fordi det er et dejligt sted for dyrene, har selv brugt fælleden meget til at alle mine og andres hunde legede der.

Gæst

#565

2016-09-18 08:27

København savner grønne områder.

Gæst

#566

2016-09-18 09:03

Fingrene væk fra vores fælle

Gæst

#567

2016-09-18 09:35

Naturen er vigtig. Den er alfa omega for ag jorden ikke går under om nogle få hundrede år. På et tidspunkt har mennesket ødelagt naturen og verdens freden ved at bygge flere og flere huse/bygninger. Jeg synes også på sådan et helt mikroplan at det ville være synd hvis børn i og omkring amager fælleden ikke kunne opleve den ellers så skønne natur der findes i området.

Gæst

#568

2016-09-18 09:44

Er i den enig i formålet og kunne ikke være personligt til stede.

Gæst

#569

2016-09-18 10:06

Vi skal bevare denne smukke og unikke perle der ligger lige op ad vores hovedstad.
Det er ikke I orden at den først bliver fredet, og derefter tager politikerne bid for bid !
Rena

#570 Amager Fælled

2016-09-18 10:35

denne smukke natur skal bevares , det er et af Københavns få grønne åndehuller 


Gæst

#571

2016-09-18 11:01

Der er stadig så mange andre steder der kan bygges - og værdien af dette stykke jord er mere værd for os nu - og i fremtiden - som natur end som bebyggelse... Man har lov at ombestemme sig, når man bliver klogere - så dette område skal blive ved med at være fredet fælled!

Gæst

#572

2016-09-18 12:25

Vi skal bevare et fantastisk og unikt område, en grøn oase nær vores hovedstad.
Politikerne freder først nogle ting og så ophæver de det igen, meget utroværdigt.
Alt den snak om at de vil alt det grønne, det har ikke bund i virkeligheden !

Gæst

#573

2016-09-18 12:29

Er vokset op på Amager
Der er bygget alt for meget på de grønne områder

Gæst

#574

2016-09-18 13:30

Vi skal bevare naturen og de skatte den urørte natur besider! Et frirum for mennesker tæt på den travle by!

Gæst

#575

2016-09-18 15:54


Det er meget vigtigt med friarealer i byen, hvor også fugle- og dyreliv kan trives.