Vi protesterer mod separatkloakering på privat grund i Hillerød


Gæst

#76 Re:

2016-04-05 13:15

#73: -  Fuldstændig enig !!!!!

 


Gæst

#77 Re:

2016-04-05 13:33

#75: -  

Kære Kaptajn Haddock: Masser af Venstre-borgmestre har lavet det samme idioti, se ovenfor. De må være nogen idioter alle sammen. Eller måske er det bare dig, der er en...?

Erik

#78 Re: Re:

2016-04-05 15:26

#77: - Re:  

Hvad laver du egentlig herinde dig som med stor iver bliver ved med at henvise til andre kommuners spildevandsprojekter og Venstre borgmestre?? Som om det skulle have nogen som helst betydning.

Er det dig fra Hjortespringet i Hillerød Ø, som har en personlig klemme og har fået dit hus oversvømmet et par gange men som ikke skal tvinges til at separatkloakere?

Der er ingen herinde som ændrer mening omkring separatkloakering pga. dine inputs. Alle som har skrevet under på denne underskriftsindsamling synes tvungen separatkloakering er urimeligt fordi enkelte udvalgte borgere skal lægge et stort kontantbeløb for at løse et "fælles" problem. Det er ufatteligt simpelt.

Der er sikkert også nogle der har skrevet under selvom de ikke skal separatkloakere i denne omgang men fordi de er bekymret for at skulle separatkloakere i "fase 2". Mon ikke Hillerød Forsyning har planer for andre borgere også.

 

 


Gæst

#79

2016-04-05 15:47

Fordi det er total urimeligt at 3200 husstande skal betale. Og hvordan skal de berørte borger skaffe så mange penge. Der er vist også noget med brud på grundloven.

Gæst

#80 Re: Re: Re:

2016-04-05 16:03

#78: Erik - Re: Re hej Erik. Tak for den flotte kommentar. Jeg skal nok holde mig væk. Held og lykke med det hele.


Gæst

#81 Re: Re: Re: Re:

2016-04-05 16:17

#80: - Re: Re: Re:  

 En sidste ting så bliver jeg væk. Jeg forstår på jeres indlæg i HIp og på facebook at I ønsker dialog. derudover var der en person der skrev "vrøvl" til mig og så svarede jeg egentlig bare at det ikke var noget vrøvl og jeg skulle ikke have skrevet Haddock sevom han skrev idioti. Jeg holder mig bare væk fremadrettet fordi jeg har misforstået det med dialogen. Jeg er i øvrigt ikke ham du tror jeg er, men selvfølgelig ved jeg hvem han er, det gør vi formentlig alle. Jeg kan forstå at han er din fjende. Surt for ham.

Endnu engang held og lykke til jer alle.


Gæst

#82 Re: Re: Re:

2016-04-05 16:37

#78: Erik - Re: Re:  

 Jeg blander mig gerne. I guder hvor er det bare et lavt indlæg, Erik. Du peger en fyr ud på den måde og gør det endda anonymt. Jeg har også skrevet under men det der et for lavt. Skam dig


Gæst

#83

2016-04-05 17:08

hej
vi bor i hillerød og blev pålagt tilslutning til offentlig kloak
hillerød forsyning er en pengemaskine uden sammenligning det værste er at man bliver pålagt vandaflednings afgift og det lyder åndsvagt vi betaler mere for at komme af med vandet end for det vi giver for det vi har ført krig mod HF da vi har heste og de forlangte afgift også for det vand hestene drak efter 3 år modstand og e mails til HF har vi dog fået ret men det tog 3 år der er nok mange der opgiver og bare betaler Hvis alle sagde at vi ikke vil have det gennemført så ville vi nok få ret men jeg er bange for at det kan vi ikke blive enige om DESVÆRRE
mange hilsner Per H
Erik

#84 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-04-05 17:10

#81: - Re: Re: Re: Re:  

 Min fjende? Hvordan i alverden kan du komme frem til den fortolkning? Det er da alligevel imponerende. Hvorfor skulle han være det?

Nej jeg sympatiserer faktisk med de personer som har fået deres huse oversvømmet. Virkelig dum situation at sidde i. Det er bare urimeligt at de 3200 skal tvinges til at betale for at løse problemet. Og det er det underskriftindsamlingen går ud på.

Jeg sagde ikke du skulle smutte væk. Du er hjertelig velkommen til at blive hvis du lyster. Men du får ikke nogle til at hive deres underskrift tilbage fordi du henviser til at andre kommuner også har spildevandsprojekter.

Og det med dialogen. Tror der er mange som savner dialog fra kommunen i denne sag.


Gæst

#85 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-04-05 17:17

#84: Erik - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Men pege ham ud skulle du og gøre dit indlæg personligt uden at ane hvem jeg er og han er. Du kunne bare have undladt andet afsnit så havde alt været fint. Det er for lavt, beklager. Jeg synes det var for plat med ham der skrev om lort og tomaterne, men det du skrev var bare for lavt.Du giver mig kvalme.

Erik

#86 Re: Re: Re: Re:

2016-04-05 17:18

#82: - Re: Re: Re:  

 Jamen det er da fint at du blander dig. 

Hvordan er det et "lavt" indlæg når jeg ikke laver nogen som helst tilsvining?

Hvis jeg havde sagt han var en dum hjernedød idiot kunne jeg forstå det.

Og du kan da selv være anonym.

Erik

#87 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-04-05 17:23

#85: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Jamen det er du da velkommen til at mene.

God bedring med kvalmen så. 


Gæst

#88

2016-04-05 17:40

Fordi det er noget svinder mange af husejerne er ældre mennesker som ikke lige har 50-90.000 kroner
Det må være en samfunds opgave .man kan simpelthen ikke være det bekendt

Gæst

#89

2016-04-05 17:43

Har flere gang hørt politikerne sige, at det er ulovligt for kommunen at betale for arbejde på private grund. Lyder helt tosset. 

 

Er det også ulovligt at kommunen indkræver mindre i grundskyld fra de 3200 husejere indtil omkostning er betalt?

Lad os sige det koster 60.000 for kloakering. Man sender kopi af faktura til kommunen som bevis. Derefter modregnes man i grundskyld i x antal år. 

Kan det være en model? 


Gæst

#90

2016-04-05 17:50

Har lige læst fra Hillerød Lokalavis at bestyrelsen for Hillerød Spildevand anbefaler kommunen at revurdere spildevandsplanen og sætte den på hold indtil man har undersøgt visse ting nærmere. Og at man skal revurdere kravet om påtvungen separatkloakering.

 

Det er jo nærmest Breaking news.. Spændende udvikling. 

Grønne
Gæst

#91

2016-04-05 18:06

Vores afløbssystem er fast låst af Hillerøds Kommunes lokalplan maj 1971, hvoraf det fremgår at der kun er et afløb placeret på hver af matriklerne af Hillerødforsyning. Dette medføre at byggetilladelse er givet på ovennævnte baggrund og at vi derfor har en ibrugtagningstilladelse gældende for et fælles afløbssystem.

Min opfattelse er at kommune ikke kan ophæve en af kommune tidliger givet ibrugtagningstilladelse og at kravet fra Hillerøds kommunes politiker og den bagvedliggende nye afløbsplan 2013, hvor matrikelejerne pålægges ny krav på deres matrikler, er i modstrid med Grundloven §73 idet der principielt er tale om ekspropriation af private afløssystemer.

 


Gæst

#92

2016-04-05 20:45

Fordi det er urimeligt at boligejere skal betale det ,når vi i forvejen betaler så høj ejendomsskat og kommuneskat og så betaler vi slf også for vandafledningsafgift. hvor er rimeligheden.

Gæst

#93

2016-04-05 21:57

Vi vil ha vi vil ikke betale vi synes det er det offentlige der skal betale

Hvad er i dog for nogle ynkelige husejere der ikke selv kan sørge for at separere jeres vand som alle andre i Danmark?

Hvorfor tager ikke bare en skovl og graver det ned selv så koster det jo kun materialerne?

YNK YNK YNK


Gæst

#94

2016-04-06 06:21

Jeg ønsker lighed for alle indbyggere i Hillerød (Danmark) overfor et fælles ansvar

Gæst

#95

2016-04-06 06:30

Hillerød Kommune burde lade sig inspirere af alle de kommuner der gennemfører vejvandsseparering og så i øvrigt lader det være frivilligt for borgerne på de private matrikler at enten koble sig på vejvandssepareringen eller at håndtere regnvand på egen matrikel ved eksempelvis en faskine-løsning. Det sidste med en 40% tilbagebetaling af tilslutningsbidraget (ca. 24.000 kr. i nutidskroner).

Gæst

#96

2016-04-06 12:14

Jeg finder at opgaven og omkostningerne til separat kloakering er et fællesanliggende og derfor en opgave, som fællesskabet skal betale. Det er derfor vi har en kommunekasse. Den måde som byrådet har vedtaget dette på er helt uremelig.

Gæst

#97

2016-04-06 12:43

Det er urimelig udgift at pålægge 3200 tilfældige udvalgte borger. Der er ingen dokumentation for, hvorfor det lige er vores adresse der er blevet valgt. Jeg har aldrig haft problemer med vand på min grund, og heller ikke mine naboer.

Gæst

#98

2016-04-06 12:51

Hvis man ønsker separatkloakering, så lad os selv vælge hvilken løsning der skal vælges, netop fordi vi i forvejen har faskineløsningen til regnvandet.


Gæst

#99

2016-04-06 13:21

Det er urimeligt at nogle få tilfældige husstande skal betale for hele byens problemer med overfladevand.Iøvrigt er det ikke oplyst hvor stor en del dette vil afhjælpe !

Gæst

#100

2016-04-06 13:22

Fordi separatkloakering er en kommunal opgave! Jeg er ikke berørt af beslutningen, men underskriver gerne, for at få politikerne til at tage ansvar. Har kun et ord for dette og det er: uretfærdigt for de få der skal bære regningen...