Vi kræver erstatning for at have spist halalslagtede kyllinger/ok


Gæst

#151

2016-05-16 18:23

Jeg er ikke muslim har ikke lyst til at mit kød skal styres af muslimer,de har intet at gøre i Danmark.

Gæst

#152

2016-05-16 18:35

Fordi jeg ikke er muslim men dansker og kristen

Gæst

#153

2016-05-16 21:03

Er træt af den snigende islamisering i Europa.

Gæst

#154

2016-05-17 22:57

Det er et valg man selv skal tage og ikke mindst fordi jeg ikke vil støtte noget der har med islam at gøre.

Gæst

#155

2016-07-21 21:55

Jeg vil have kødet mærket jeg er imod religiøs vandvid

Gæst

#156

2016-07-22 05:38

Jeg føler at vi bliver overtaget

Gæst

#157

2016-07-22 06:55

Fordi jeg vil ikke spise kød der er halalslagtet

Gæst

#158

2016-07-22 06:57

vil ikke have halalslagtede kød

Gæst

#159

2016-07-22 09:37

Hvorfor skal vi "Danskere " tvinges til at spise vores mad, som bliver slagtet efter en anden kultur? endvidere bliver der afsagt en såkaldt bøn og velsignelse over det stakkels dyr, som forbløder langsomt, Jeg er kristen, ikke muslim.


Gæst

#160

2016-07-22 14:52


Gæst

#161

2016-07-23 14:48

Fordi det er svineri, at man tvinges til at støtte svineriet islam.

Gæst

#162 Re:

2016-07-23 20:52

#9: -  

 mener du racisme?


Gæst

#163

2016-07-23 21:00

Spændende emne  og interessant at mange her vælger principper frem for arbejdspladser i slagteribranchen og store eksportindtægter. Hvad siger landbrugets top til det? 

Og hvordan sikrer vi os, at multinationale koncerner ikke bringer halalserviceret mad ind i Danmark?


Gæst

#164

2016-08-07 20:32

Fordi jeg vil oplyses om hvornår jeg køber halalkød, så jeg kan fravælge det.

Gæst

#165

2016-08-07 20:36

Jeg ønsker at kunne fravælge halalkød , så det skal mærkes
blop

#166 Re:

2016-08-16 20:30

#5: -  

Fra DR.dk.: Ifølge Flemming Thune-Stephensen, dyrlæge og chefkonsulent i Landbrug og Fødevarer, så adskiller den rituelle og traditionelle slagtning af kvæg sig kun på få punkter.

- På de store slagterier har man typisk en skydefælde, hvor dyret bliver fikseret, så det hverken kan bevæge sig til siden eller frem og tilbage, siger dyrlægen.

Hvis kødet skal være halal bruger man en anden type bedøvelse. På traditionel vis i Danmark, så sker det ved, at slagteren bruger en boltpistol, der trænger igennem dyrets kranie og gør dyret bevidstløst.

Ved halalslagtning trænger pistolen, en såkaldt "cash-knocker", ikke ind i kraniet, men slår dyret bevidstløst ved et kraftigt slag i panden. Det anses i religiøs sammenhæng for vigtigt, at hjernen ikke beskadiges ved bedøvelsen.

Dør på samme måde

Efter bedøvelsen klapper benene sammen under dyret, skydefælden åbnes, og dyret ruller ud på et udfaldsbord. Det bliver hængt op i bagbenene og pulsårerne skæres over.

- Ved halalslagtning sker det ved et tværsnit over halsen, så de to halspulsårer skæres over, og ved traditionel slagtning laver man et indstik ved overgangen mellem bryst og hals og rammer hovedpulsåren inden den deler sig i to halspulsårer, siger Flemming Thune-Stephensen.

I begge tilfælde dør dyret ved afblødning.

Fisk

#167

2016-08-16 20:32

Fra DR.dk :

Ifølge Flemming Thune-Stephensen, dyrlæge og chefkonsulent i Landbrug og Fødevarer, så adskiller den rituelle og traditionelle slagtning af kvæg sig kun på få punkter.

- På de store slagterier har man typisk en skydefælde, hvor dyret bliver fikseret, så det hverken kan bevæge sig til siden eller frem og tilbage, siger dyrlægen.

Hvis kødet skal være halal bruger man en anden type bedøvelse. På traditionel vis i Danmark, så sker det ved, at slagteren bruger en boltpistol, der trænger igennem dyrets kranie og gør dyret bevidstløst.

Ved halalslagtning trænger pistolen, en såkaldt "cash-knocker", ikke ind i kraniet, men slår dyret bevidstløst ved et kraftigt slag i panden. Det anses i religiøs sammenhæng for vigtigt, at hjernen ikke beskadiges ved bedøvelsen.

Dør på samme måde

Efter bedøvelsen klapper benene sammen under dyret, skydefælden åbnes, og dyret ruller ud på et udfaldsbord. Det bliver hængt op i bagbenene og pulsårerne skæres over.

- Ved halalslagtning sker det ved et tværsnit over halsen, så de to halspulsårer skæres over, og ved traditionel slagtning laver man et indstik ved overgangen mellem bryst og hals og rammer hovedpulsåren inden den deler sig i to halspulsårer, siger Flemming Thune-Stephensen.

I begge tilfælde dør dyret ved afblødning.


Gæst

#168 Re:

2016-08-16 20:48

#61: -  

 

Ifølge Flemming Thune-Stephensen, dyrlæge og chefkonsulent i Landbrug og Fødevarer, så adskiller den rituelle og traditionelle slagtning af kvæg sig kun på få punkter.

- På de store slagterier har man typisk en skydefælde, hvor dyret bliver fikseret, så det hverken kan bevæge sig til siden eller frem og tilbage, siger dyrlægen.

Hvis kødet skal være halal bruger man en anden type bedøvelse. På traditionel vis i Danmark, så sker det ved, at slagteren bruger en boltpistol, der trænger igennem dyrets kranie og gør dyret bevidstløst.

Ved halalslagtning trænger pistolen, en såkaldt "cash-knocker", ikke ind i kraniet, men slår dyret bevidstløst ved et kraftigt slag i panden. Det anses i religiøs sammenhæng for vigtigt, at hjernen ikke beskadiges ved bedøvelsen.

Dør på samme måde

Efter bedøvelsen klapper benene sammen under dyret, skydefælden åbnes, og dyret ruller ud på et udfaldsbord. Det bliver hængt op i bagbenene og pulsårerne skæres over.

- Ved halalslagtning sker det ved et tværsnit over halsen, så de to halspulsårer skæres over, og ved traditionel slagtning laver man et indstik ved overgangen mellem bryst og hals og rammer hovedpulsåren inden den deler sig i to halspulsårer, siger Flemming Thune-Stephensen.

I begge tilfælde dør dyret ved afblødning.


Gæst

#169

2016-08-25 16:31

Det er det rene dyrplageri og skal forbydes i dette land

Gæst

#170

2016-10-13 07:40

Fordi jeg ikke gider at have trukket religion ned over ørerne af stenalderfolk med synspunkter lige så forældede.


Gæst

#171

2016-10-13 10:21

Vi har religionsfrihed i Danmark, og det er også friheden til at fravælge religion

Gæst

#172

2016-10-13 15:07

Jeg er dødtræt af, at vi påtvinges at spise kød, som inddirekte er støtte til muslimske organisationer. Det mindste vi kan forlange af folketinget er, at de sørger for, at det er lovpligtigt med mærkater på kødet, så jeg kan vælge noget andet!

Gæst

#173

2016-10-13 15:56

jeg vil ikke spise halal kød og det skal mine børn heller ikke

Gæst

#174

2016-10-14 05:21

Jeg vil ikke betale for at de skal overtage vores land og deres slagtning af dyr er dyremishandling og det kan jeg ikke med
Jettemaibritt

#175

2016-10-14 05:54

Jeg vil ikke betale for at de skal overtage vores land og deres slagtning af dyr er dyremishandling og det kan jeg ikke med