Syge borgere skal behandles med respekt og værdighed

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Syge borgere skal behandles med respekt og værdighed.


Gæst

#101

2016-02-02 12:20

Skriver under fordi det er umenneskeligt det man trækkes igennem. Hilsen en der er i systemet på 7. år.

Gæst

#102

2016-02-02 12:29

fordi det der foregår i danmark over for syge medborgere er nærmest KRIMINELT

Gæst

#103

2016-02-02 13:23

Fordi jeg selv er sygemeldt med Ptsd, og dermed gennemlever flere af de nævnte problemstillinger.

Gæst

#104

2016-02-02 13:31

Fordi jeg har en søster der hænger i systemet på 5 år og kommunen tæsker hende rundt i systemet uden at lytte til speciallæger. Håber virkelig at denne underskriftsindsamling bliver så stor at politikkerne hører efter en gang for alle så vi kan få et Danmark der tager sig af befolkningen og ikke slår dem ihjel.

Gæst

#105

2016-02-02 13:37

Fordi jeg har været, og er dybt rystet over, hvordan man behandler syge mennesker her i landet. Tidligere kunne vi bryste os med, at vi havde et system, der satte mennesket i centrum. Sådan er det desværre ikke længere. Den jagt på syge mennesker må stoppe nu. Det på tide, at vi begynder at opføre os ordentlig mod hinanden. Hvert eneste menneske gør deres bedste ud fra de forudsætninger de har.

Gæst

#106

2016-02-02 13:51

Jeg er selv en af de syge på kontanthjælp med 11½ år på bagen + 4 år på syge- og dagpenge.

Gæst

#107

2016-02-02 13:54

Jeg har skrevet under fordi jeg og flere i min familie lider af en sygdom Ehlers-Danlos som hører ind under sjældent handicap, men vi bliver slæbt igennem alverdens arbejdsprøvninger,uden nogen former for hjælpemidler, som kun gør vores sygdom værere, da der INGEN behandling muligheder er for denne lidelse, med det resultat, at vi bliver meget hurtigere afhængig af hjælp til alt, også personligpleje. Hvor er empatien for mennesker blevet af.

Gæst

#108

2016-02-02 14:32

Da jeg har et par syge familiemedlemmer der burde behandles ordentlig

Gæst

#109

2016-02-02 14:49

Respekt og kærlighed
STØT sygdomsramte i kampen - LOVE 2 all

Gæst

#110

2016-02-02 17:46

Har været døden nær i kommunens (passive) jobafklaringsforløb. kommunen ville ikke betale for bekostelig behandling, undersøgelser og genoptræning. Var overladt alene i 10 måneder til egen genoptræning på stuegulvet. Var ved at dø.
Har nu fået pension. Min eneste mulighed, hvis jeg skal have en lille bitte chance for at blive rehabiliteret og komme retur på arbejdsmarkedet, er pension! Kommunen gør og betaler intet! Ren besparelse og opbevaring.
Syge skal behandles sobert og med respekt for individet!

Gæst

#111

2016-02-02 19:52

Har været bisidder for flere og mange gange selv ønsket at starte en indsamling så dette vanvid kan stoppes, så jeg deler og håber på mange andre også gør

Gæst

#112

2016-02-02 22:01

Sund fornuft

Gæst

#113

2016-02-03 06:15

Det er vigtigt, at vi bliver behandlet ordentligt, hvis vi skal have tillid til systemet. Jeg er selv som fysisk handicappet blevet behandlet nedladende af socal - og sundhedsansatte på det lokale plejehjem, hvor de i 8 ud af 9 år, har været afvist rengøring i længere tid på grund af sygdom, samtidig med andre beboere i opgangen fik rengøring. I dag undskylder de sig også, mens de besøger min psykiatriske nabo, og sladrer med hende. Jeg har haft dårlig mave, og har tørret blod fra endetarmen. Har været hos lægen, som vil henvise mig til en kikkert undersøgelse på et hospital.
Den udmattede

#114

2016-02-03 06:30

Jeg skriver under da jeg siden en bilulykke som 18 årig har haft faste kroniske smerter. Og næsten ikke kan få en hverdag til at hænge sammen .

Min ryg låser sig så jeg intet kan. Jeg mister følelsen ned til benene med jævne mellemrum, så jeg falder så lang jeg er. 

Jeg har nedsat følelse i hele Venstre side af kroppen. 

For at komme igennem en god dag, hvor smerterne måske ikke er så slemme, ja så skal jeg knække ryg og nakke op til 20 gange om dagen, da min rygsække ellers låser sig. 

Jeg har en uddannelse. Og var gået lige fra 9 klasse og ind på grundforløbet til Ssh. Og derfra tog jeg uddannelsen som Ssh, og var færdig før jeg fyldte 18.

Middelfart kommune sendte mig i praktik som Ssh så jeg blev misbrugt som arbejdskraft. Ikke bare et sted men flere steder.

Derefter Fredericia, som vælger at efter jeg har været til genoptræning og får at vide jeg skal leve med det resten af livet. Ja så fik jeg et uddannelses pålæg. Hvilket jeg først nu vidste var ulovligt. De gik uden om reglerne. 

Først efter jeg i 2014 flyttede til Viborg er jeg begyndt at få en smule hjælp.

Og først i fredags er hele min ryg blevet scannet i en mr scanner. Og i dag får jeg endelig langt om længe svar på hvad der sket med min ryg. For snart 6 år siden.

Og oven i alt det lyder jeg af emotionelt ustabil personlighed kaldet borderline. Endnu en ting jeg har kæmpet for at få svar på.

Så folk som jer der mener jeg bare skal tage mig sammen. I skulle prøve at være i vores sted. Få fjernet alle jeres penge og goder og leve med den smule vi får udbetalt. 

Og folk som Joakim b Olsen. Et forkælet barn,der aldrig har haft et job sikkert fordi hans første ikke rækker til andet end at smide med kugler. Hvad fanden laver han i vores politiske system. 

Jeg er kun 24, og fylder 25 i år. Men jeg føler mig som en på 50-60 år. Pga jeg er kastet rundt i den ene ting efter den anden.

 

 

 


Gæst

#115

2016-02-03 08:47

Fordi min eksmand er syg og jeg kender flere tætte venner der desværre osse er syge og min nuværende kæresten er på førtidspension

Gæst

#116

2016-02-03 11:54

Fordi jeg selv er i klemme i systemet på 5. år og er chokeret over, hvordan vi som borgere behandles. Jeg er selv for syg til dagpenge, for rask til sygedagpenge og for "rig" til kontanthjælp, da min mand har en indtægt. Så på 3. år kæmper jeg som såkaldt selvforsørgende for at blive visiteret til fleksjob, og mit indtryk er og bliver, at den langsommelige og mangelfulde sagsgang i min hjemkommune må være et forsøg på at få mig til at give op og forsvinde undervejs. At man lukker øjnene og håber, at syge borgere enten på mirakuløs vis bliver raske eller simpelthen bukker under i kampen!

Gæst

#117

2016-02-03 20:21

Fordi jeg syntes der er en slaks nedgørelse af syge borgere, som om man ikke tror på at de er syge, der er altså ikke alle der er i stand til at arbejde,
Det kan vi ikke være bekendt i Danmark,
Det er virkelig så ringe, syge mennesker har nok at kæmpe med. Skal man også kæmpe for overlevelse,
Er det meget svære at tænke på at blive rask, hvis man kan blive det

Gæst

#118

2016-02-04 11:01

Det er en mærkesag for alment oplyste mennesker og det er på høje tid at få neanderthalerne inde på C-Borg til at indse det. Syge mennesker skal ikke arbejde og papir nussere rundt omkring på landets jobcentre skal have frataget magten til at fælde dom i disse sager, det er og skal kun være lægernes dom/anbefaling der følges!!

Gæst

#119

2016-02-09 10:04

Jeg synes, det er et rimeligt krav !

Gæst

#120

2016-02-11 17:03

Jeg er selv ledig fleksjobber, og kan kun arbejde op til 12 timer om ugen.

Gæst

#121

2016-02-11 22:46

Solidaritet og respekt for det enkelte menneskes formåen, danner hele grundlaget for demokratiets bevarelse. Vi skal ikke have skabt et pjalte proletariat. Mennesker har ikke selv valgt at blive syge og samfundet er rigt nok til at bære det ansvar vi har overfor hinanden, det er børnene der i sidste ende bliver taberne, hvis vi ikke tager hånd om hinanden.
Man kan ikke sulte folk til at blive raske og arbejdsdygtige, der er flere der er døde under arbejds prøvning end der er kommet i arbejde

Gæst

#122

2016-02-14 09:35

Et samfund der af bagvejen afskaffer førtidspensionen for udviklingshæmmede, psykisk syge og andre meget handicappede eller syge personer burde tænke IGEN - VÆR´ SØDE at TÆNKE IGEN - TAK

Gæst

#123

2016-02-19 11:14

Fordi fattigdom skal/må udryddes...
Det kan ikke harmonerer, at skællene mellem velhavende & fattige bliver endnu mere synlig/mærkbar.

Gæst

#124

2016-02-23 08:14

Skal bare spredes ud, håber at alle politiker prøver at være syg som os, eller måske endnu bedre for at ramme, at deres aller kæreste bliver ramt en måneds tid. Dette er ikke ondt ment, men et wake up call
Uforskyldt invalid

#125 Re:

2016-03-01 17:06

#3: Charlotte Pedersen -  

 Du er absolut ikke alene.

Jeg havde en grim uforskyldt arbejdsulykke.
Kompliceret forløb der ikke er dækket af rigide stringente regler, så jeg faldt gennem nettet til selvforsørgelse.
Jeg har været ærekær, et godt menneske og lovlydig hele mit liv indtil ulykken. Skat af 37 timer om ugen, har jeg betalt i 35 år.
Nu er jeg invalid og kriminel af nød. Alle værdier blev flået ud af hænderne på mig og alle opsparinger samme vej.

Det piner mig hver dag at lade min ulykke gå ud over andre, men jeg er sulten og fryser.

Når jeg bliver taget af politiet og ryger ind, får jeg tag over hovedet, mad hver dag og lært nogle nye ting, så jeg bedre kan klare mig fremover. Det glæder jeg mig til.

Jeg havde aldrig før troet at de mennesker der har mest sympati, hjælpsomhed og forståelse er kriminelle som jeg selv.

De giver mig det jeg mangler selvom det så betyder de ikke selv har noget. Det har lært mig det samme. Er der en der har mere brug for det end mig, så giver jeg det videre.

De fleste har også nogle triste historier bag sig om svigt..