Syge borgere skal behandles med respekt og værdighed

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Syge borgere skal behandles med respekt og værdighed.


Gæst

#1

2016-01-22 00:14

Fordi jeg selv har slås med systemet i 10 år og gerne snart vil have en afklaring på min sag.

Gæst

#2

2016-01-22 00:30

Fordi det er en god sag og det ville være dejligt hvis vores politikere kunne vågne op og se hvad der foregår i den virkelige verden og at alle deres reformer over for syge og handicappede bare gør ondt værre
Charlotte Pedersen
Gæst

#3

2016-01-22 00:52

Jeg har skrevet under fordi at jeg er en af de der har været i klemme i systemet siden 2003  grundet sagsbehandlingsfejl i 4 omgange og nr 5 er på vej 
Jeg ville godt se hvordan DE ville se ud efter at være ramt af en varevogn på 3500 kg  få en flyvetur og bagefter hives man igennem den ene fejlfyldte sagsbehandling efter den anden 

Sagsbehandlingsfejl OG Dårlig sagsbehandling / Mangelende eller ingen  sagsbahandling  det  bør straffes og der bør være ens sagsbehandling over hele landet ikke som nu hvor nogen kommuner lever af at bibeholde syge  på arbehdsmarkedet skønt alle lægepapirer siger det er formålløst. 
Lægepapirer SKAL vedlægges OG omtales / Noteres af sagsbehandlerne 

det er ikke rimeligt at der begåe sagsbehandlingsfejl konstant og uden regning . 
Det er vores liv og helbred det går ud over . 
Der tages ikke hensyn til De syges skader og Syge fratages dres retssikkerhed 


Gæst

#4

2016-01-22 00:55

Jeg skrev únder:
- Fordi jeg blev "arbejdsprøvet" i 7 år. Jeg genoptrænede samtidig med, men min fysiske tilstand blev dårligere og dårligere prg.a de "arbejdsprøvninger" jeg blev sat i, og min psykke fik et "knæk"
- Fordi jeg IKKE blev troet på. Blot fordi jeg blev udsat for en pludselig fysisk arbejdsskade. Jeg mener, det er helt forkert, at fordi man får en fysisk skade, Så bliver ens faglighed, kompetancer, erfaringer og psykiske tilstand stillet i tvivl.
- Fordi jeg på et tidspunkt faldt om på gulvet og en ansat/min vejleder på arbejdsprøvnings stedet, forlangte at jeg rejste mig op, selvom jeg ikke kunne. Hun drejede rundt på hælen og sagde, Susanne får ikke nogen taxi hjem i dag, hun må selv finde ud af at tage hjem. Nu bagefter kan jeg se, at hun burde have ringet efter en ambulance.
- Og meget andet!


Gæst

#5

2016-01-22 00:59

Jeg skriver under fordi jeg ligesom tusindvis andre, er kommet i klemme i systemet på grund af sygdom. Jeg er ikke blevet mere rask af at blive trukket rundt og pint med det ene meningsløse tiltag efter det andet, år ud og år ind. I kassetænkningens navn. INGEN har reelt været interesseret i at jeg skulle få det bedre. Jeg fik tilkendt et ressourceforløb, fordi rehabiliteringsteamet mente at det var meget vigtigt for mig at få den hjælp og støtte til at blive rask (på mirakuløs vis) og i stand til at arbejde. Jeg har ikke talt med nogen i systemet endnu, siden august 2015 hvor jeg fik tillkendt ressourceforløb. Et ressourceforløb som på papiret skulle indeholde en masse latterlige tiltag som ingen gavn vil gøre og som er vedtaget uden at tage hensyn til mig og min sygdom. Jeg har klaget men ikke fået medhold i Ankestyrelsen. Jeg har sendt sagen til ombudsmanden. Men har intet hørt. Hvad er det for en hjælp? Intet andet end kontanthjælp!


Gæst

#6

2016-01-22 01:10

Kommunerne overruler /nedgør læger/speciallæger s vurderinger selvom Kommune ansatte IKKE er lægeligt uddannede
Det holder jo ingen steder

Gæst

#7

2016-01-22 03:50

Fordi det er nødvendig. Med den behandling borgerne får, SKAL der være bisidder tilstede ved kontakt med offentlig myndighed, da man ikke hjælper borgeren, men udstiller borgeren som et dårligt menneske i stedet.


Gæst

#8

2016-01-22 04:32

Fordi at jeg selv har kæmpet side 2008 efter et trafik uheld, da de sendte mig i den første arbejdsprøvning fattede de ikke at min ryg og læne ikke kunne sidde i en bus 20km hver vej så var det fordi jeg ikke var samarbejdsvilling så efter 14 dage stoppede de den arbejdsprøvning dette er ca 5 år siden og derefter er der intet sket

Gæst

#9

2016-01-22 04:55

Jeg skriver under , fordi der i kommunerne udelukkende er en strategi ,og det er kassetænkning, tvang, nedgørende sagsbehandling, minus accept af lægepapirer og andre udtalelser.  De lytter ikke til borgerne, de ødelægger mennesker med en systemisk traumatiserende  tankegang. De er med til at ødelægge livet for en masse mennesker og deres familier. Der skal altså være retsikkerhed påkrævet. Som det er nu har vi absoult ingen retsikkerhed. Borgmestrene har øverste ansvar, men løber fra den, når der dukker mail/ bøn fra borgerne op om, uretfærdig og fejlagtig sagsbehandling. Sagt med andre ord, det er i den grad menneskeretigheds krænkende addfærd. Nu skal det stoppe. Vi har betalt skat det meste af vores liv, bidraget til samfundet, men er nu syge og har KRAV på ordentlig behandling. Der er blevet rettet henvendelse fra mange syge borgere til beskæftigelses ministeriet, Men svaret er i kan ikke gå ind i enkelte sager. I kan hvis i vil ændre og gøre en forskel.

 

Syg på 6 år.


Gæst

#10

2016-01-22 04:56

Nu må øjnene op på beskæftigelsesministeren - det kan ikke være rigtigt at han bare lukker øjnene og lader som om han sover !

Gæst

#11

2016-01-22 04:58

Fordi at der findes ikke et andet land, der behandler de syge og svage, så dårligt som Danmark gør. Og man diskriminerer økonomisk mod syge og handicappede i Danmark.

Gæst

#12 Syge borgere skal behandles med respekt l

2016-01-22 05:05

En selvfølge at de skal. 

Jonas' Wifey

#13

2016-01-22 05:14

Eftersom jeg har siddet fast i systemet i snart 8 år, konstant får nye sagsbehandlere (hvilket ikke just gavner samarbejdet), jeg er blevet nedgjort/truet/råbt og snerret af/samt mistænkeliggjort - på trods af at jeg er en stille og rolig person på 28 år, og jeg har papirer og vurderinger der sort på hvidt fortæller at jeg er for syg til at fungere på arbejdsmarkedet (både mentalt og fysisk)! Og samtidigt er mig og min mand ramt af gensidig forsørgerpligt - og han er flexjobber, så hvis han får arbejde, trækker de blot endnu flere penge fra mig. Økonomisk og helbredsmæssigt er der INGEN fordel i at han slider og pukler sin ødelagte ryg yderligere op. Det er fuldstændig forrykt at man i dagens Danmark skal leve under så ringe vilkår - og endda at byde syge mennesker denne kamp og modstand, samt ufattelig dårlig behandling! Vi har rigeligt at kæmpe med i forvejen. Vi har ikke valgt at være syge, og sygdom har ingen alder. Vi bliver konstant frarøvet penge, og får fortsat færre og færre rettigheder - vores læger lyttes der ikke engang til mere.. Nu er det simpelthen NOK! 


Gæst

#14

2016-01-22 05:14

Fordi jeg måske selv havner på gaden. Der er ikke ikke meget at gøre godt med i forvejen
Meget bliver valgt fra feks forsikringen
Det giver søvnløse nætter. Og min sygdom bliver være

Gæst

#15

2016-01-22 05:24

Jeg skrev under fordi kommunens behandling af os er så groteskt som noget kan være. Og det er kassetænkning, penge kommer før mennesket.

Gæst

#16

2016-01-22 06:14

Godt initiativ! Håber på mange hundrede tusinder underskrifter!


Gæst

#17

2016-01-22 06:43

Fordi der skal ske noget for os nederst på popularitet stigen....vi er trætte af at få lort i hovedet fra dem der står øverst på stigen...vi har krav på at blive værdigt behandlet og lyttet til..... Ligeværdighed...

Gæst

#18

2016-01-22 07:03

Sagsbehandler/
Advokat/
Dommer/
Betjent/
Borgmester/
Læge...
osv, osv, osv, osv...
DU er underlagt 'Egendrifts'kompetencen i DIT ansættelses'forhold'...
OG Bevidste løgne,
er brud på §164 i straffeloven...
OG der er tit brud på §157stk2 i straffeloven (psykisk tortur)
Er systemDK ansatte,
hævet over loven?
ANSVARS'FRIE?
SHR

#19 Re:

2016-01-22 07:04

#2: -  

 Sagsbehandler/
Advokat/
Dommer/
Betjent/
Borgmester/
Læge...
osv, osv, osv, osv...
DU er underlagt 'Egendrifts'kompetencen i DIT ansættelses'forhold'...
OG Bevidste løgne,
er brud på §164 i straffeloven...
OG der er tit brud på §157stk2 i straffeloven (psykisk tortur)
Er systemDK ansatte,
hævet over loven?
ANSVARS'FRIE?

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-01-22 07:14


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-01-22 07:16


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-01-22 07:17


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-01-22 07:18


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-01-22 07:19


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-01-22 07:21