Syge borgere skal behandles med respekt og værdighed

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Syge borgere skal behandles med respekt og værdighed.


Gæst

#76

2016-01-23 14:57

Fordi syge og svage bliver behandlet så dårligt.at det ikke er et velfærdssamfund værdigt

Gæst

#77

2016-01-23 15:07

har selv bokset med systemet i 12 år , bliver spist f med kontanthjælp selvom jeg er afprøvet og afklaret,

Gæst

#78

2016-01-23 16:44

Fordi det er vigtigt. Der var en gang vi havde et sikkerhedsnet. Nu kan det koste alt at blive uarbejdsygtig samtidig med at vi skal arbejde længere. Hvor stor et chancen for at være i den hårdtarbejdende gruppe i 50 år uden at blive nedslidt. Er selv på arbejdsmarkedet på 33. år, og håber da, jeg kan blive ved de næste godt 17, så jeg undgår"systemet", trods skavankerne der er begyndt at melde sig.

Gæst

#79

2016-01-23 16:55

Synes ikke, at det er ok, at så mange syge er behandlet respektløs! Alle har ret til at være behandllet menneskeligt! 


Gæst

#80

2016-01-23 17:46

Det gjorde jeg, fordi jeg selv har været igennem dette forløb, før jeg blev folkepensionist. Det tog 3 år.

Gæst

#81

2016-01-23 17:56

Fordi jeg synes, det er rimelige krav.

Gæst

#82

2016-01-23 18:46

Jeg modtager kontanthjælp, men er syg.. Jeg har nedsatte lunger. Ca 38 procent tilbage. Jeg frygter, hvis den nye lov bliver vedtaget, fordi der er ingen boliger i Frederiksund området, som jeg vil kunne betale og jeg har ikke råd til, at blive i min bolig, uden min boligsikring.

Gæst

#83

2016-01-23 19:50

Fordi jeg selv har været "fanget " i systemet i snart 2 år

Gæst

#84

2016-01-23 20:31

Jeg skriver under, for at få mere fokus på sagsbehandlingstiden. I 1999 få jeg en diskusprolaps ved en arbejdsulykke og efter revalidering og ny uddannelse er jeg tilbage på arbejdsmarkedet, dog med hensyntagen til min ryg. I 2011 ødelægger jeg mit ene knæ totalt, ved en ulykke. To skader som ikke arbejder sammen. Jeg skal nok lære at leve med mine skavanker og på bedste vis, få en hverdag til at fungere, men den uafklarede situation jeg fortsat stå i, er den værste.

Gæst

#85

2016-01-24 00:01

Jeg har selv to kroniske sygdomme og ADHD samt to discusprolapser i nakken og er i ressourceforløb på 2. År.
Det er nedslidende psykisk at kommunens " ekspertpanel" forventer at jeg får det bedre og bliver klar til at arbejde. Især når jeg kæmper med helbredet hver dag og oveni må spinke og spare for at overleve som enlig mor til tre børn !
For 6 år siden gav alene den ene af mine kroniske sygdomme ret til en førtidspension !
Bedre vilkår for kronisk syge er et krav nu !

Gæst

#86

2016-01-24 00:51

Underskrev p.gr.af egen mishandling i sundhedsindustrien også fordi jeg har ført klagesag siden feb. 2014.

Gæst

#87

2016-01-24 03:33

For jeg kender situationen meget intens

Gæst

#88

2016-01-24 06:49

Danmarks behandling af syge mennesker er under al kritik alt det de skal igennem gør dem mere syge.

Gæst

#89

2016-01-24 10:03

Fordi, at folk med div problematikker, ofte bliver parkeret på kontanthjælp ( da det er billigere, når man har børn ) end at give dem en afklaring, flex/pension.
Selv kæmpet med systemet siden 06.

Gæst

#90

2016-01-24 12:43

Jeg har underskrevet fordi, jeg syntes der mangler respekt om syge mennesker og deres situationen.
I det sidste årti er samfundet og det arbejdende folk, uanset om det er hos de lavt, middel eller højlønnet er retorikken blevet rigtig hård mod mennesker som er blevet syge.
Behandlingen af denne gruppe mennesker er UVÆRDIG, OG NEDERDRÆGTIG, SVINSK både i jobcentrene, klinisk funktion.

Jeg er frivillig bisidder, når jeg er på jobcentre med borgere ser jeg at retorikken over for syge borgere er blevet mere RÅ og GRUSOM end det var for blot få år siden.

Jeg finder det GROTESK og fuldstændig VANVITTIG at der indhentes et utal af lægeerklæringer, specialægefaglig erklæringer, og erklæringer fra klinisk funktion, landets jobcentrene og kommunernes  ser alligevel bort fra alle disse erklæringer som er INDHENTET TIL MEGET DYRE VEDERLAG. 

 


Gæst

#91

2016-01-24 19:45

elendig "behandling" i sundhedsindustrien + ukorrekte journaler der gør det livsfarligt såfremt det skulle blive nødvendigt med indlæggelse akut.

Gæst

#92

2016-01-25 09:39

Jeg skriver under, fordi kommunerne bruger alt for mange ressursor på syge. Giv den dog den ro i sindet med flexjob eller en førtidspension. Jeg er selv i systemmet, med rygsøjlegigt og slidgigt, depression - dvs en ødelagt ryg og smerter 24/7. Jeg føler ikke at syge mennesker bliver hørt, men vi bliver kastet ud i alt muligt og des mere bliver vi syge.. nu må det være nok, når kommunerne leger læge. Det er jo ikke for sjovt at special læger/læger tager deres lange uddannelser.

 

Jeg er sikker på at os som er syge, vil hellere end gerne have et arbejde hvis vi kunne.. Jeg ville ihvertfald, hvis jeg kunne. Jeg er så træt af at være kastebold i kommunen, fordi de er sikker på at vi kan komme ud i arbejde og skal tænke på hvad vi vil lave.. Det giver stress og depressioner og vi bliver endnu mere syg..

 

Nu det på tide at politikkerne vågner op, at speciel lægers udtaleleser er dem der gælder og ikke en læge som sidder i kommunen, der ikke kender den syge person.


Gæst

#93

2016-01-25 16:49

Fordi jeg blev syg for næsten 10 år siden og er stadig ikke afklaret. Håber så meget på at det bliver i år.

Gæst

#94

2016-01-25 17:14

Fordi systemet og myndighederne ikke behandler borgerne anstændigt og i overenstemmelse med lovens intentioner. Det skal stoppes.

Gæst

#95

2016-01-25 18:18

Jeg skriver under fordi vi har et medmenneskeligt ansvar for at behndler syge mennesker respektfuldt.. Jeg bryder mig ikke om den mistænkeliggørelse, som for mange bliver udsat for.
Derfor har jeg stiftet Dem og os eller findes der noget tredje? Det tredje er tillid. Vi bliver nødt til at møde hinanden tillidsfuldt.
www.demogos.com
Tillidsfulde hilsner
Jakob

Gæst

#96

2016-01-26 07:39

Jeg underskrev dette fordi jeg desværre selv ramt SF leddegigt og søger førtidspension efter athave mistet mit dejlige job efter 17 år i fleksjob og nu er ramt af den nye lovgivning og er igennemdet forfærdelige forløb på jobcenter med utallige skift af sagsbehandlere og en fuldstændig håbløs sagsbehandling som har givet mig angstforbi oveni pga jeg føler mig så dårligt behandlet. Hvorfor skal jeg ud i resourceforløb når jeg har klaret mig selv siden jeg var ganske ung har aldrig været arbejdsløs men nu gør min sygdom så ondt og jegmagter ingenting pga en frygtelig invaliderende træthed. Hvad er det jeg skal bevise jeg har trods sygdom i 17 år haft fleksjob men jeg magter ikke at være så træt efter endt arbejde at jeg ingenting kunne derhjemme være noget for mig selv mine aller kæreste mine skønne børnebørn. Jeg kunne blive ved med at komme med udsagn

Gæst

#97

2016-01-26 21:37

Fordi jeg synes, at syge mennesker skal behandles ordentligt! Og det gør de ikke i dag, når man fx. sender folk på arbejde med en seng. Det er uhørt!
Ulla

#98

2016-01-30 18:23

er selv fanget i "systemet" og mit helbred er bare blevet dårligere gennem tiden..  


Gæst

#99

2016-01-31 21:38

Fordi det er det eneste rigtige at gøre

Gæst

#100

2016-02-01 12:47

Fordi jeg selv er ramt af gigt og lider under regeringens politik overfor de sygdomsramte.