Syge borgere skal behandles med respekt og værdighed

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Syge borgere skal behandles med respekt og værdighed.

Gæst

#51

2016-01-22 13:39

Jeg skrev under fordi det er ekstremt vigtigt at der kommer focus på dette område!!

Og fordi mit liv er blevet vendt på hovet sidden jeg er kommet ind i systemet efter en ulykke for 3 år sidden.

Borgere burte have ret til en fair og ærlig sagsbehandling, hvor lægelige oplysninger er taget alvorligt, og der ikke bliver vredet om på ord, og opfundet nye diagnoser af Rehabteam... Der skal indføres et minimum minut/time grænse på arbejdsevne og senge praktik bør afskaffes. Jeg ville ønske at lovene var skrevet i et tydeligt og klart sprog, som ikke kan tolkes/tydes på så mange forskællige måder. Og sidst men ikke mindst kunne jeg tænke mig en forklaring på ordne '' rimelig tid', 'udvikling af arbejdsevne'og 'åbenbart formålsløst'.  i minutter pr uge/ måned.  


Gæst

#52

2016-01-22 15:18

At være syg i dagens Danmark føles som at være anklaget, ikke for at have mistet erhvervsevne, men for at PÅSTÅ at have mistet den. Og det er ikke en rettergang, som i kriminalsager, hvor eventuel tvivl kommer den anklagede til gode. Det er et meget kynisk system, og kompetancen og kvaliteten af eksterne aktører er ekstremt ringe. Man bliver mødt med mistillid, magtfuldkommenhed, trusler og manipulation. De gør folk mere syge, og det er kontraproduktivt.

Gæst

#53

2016-01-22 15:25

fordi jeg selv er syg og systemet virker bare ikke.
Birgit Holm Petersen
Underskriftindsamleren

#54 Re:

2016-01-22 16:14

#32: -  

 Kære ven.
Som jeg skrev før, så er din historie lige netop grunden til at vi gør dette her.
Jeg ved godt at det måske er lidt meget, men jeg vover at spørge alligevel, må vi bruge din historie til medierne?


Gæst

#55

2016-01-22 18:13

Er selv sygemeldt på snart tredje år efter 2 meget kompliceret rygoperationer som har forvoldt mig varigt mén. Jeg opfordrer enhver politikker til at gå loven efter i sømmende. Det er ikke retfærdigt at syge bliver mere syge. Jeg troede ALDRIG at jeg skulle havne i sådan en situation der gjorde at jeg ikke ville være i stand til at arbejde. Men ik desto mindre er vi her nu. og det kan hverken være rigtigt el rimeligt at ens næst største bekymring efter ens handicap/heldbred skal være kommunen.

Gæst

#56

2016-01-22 18:16

Jeg er selv sygemeldt p.t. Min sag forløber dog, indtil videre, fint, langsomt, men endnu til min fordel. Lad os se om det fortsætter. Men når det så er sagt, så har jeg kendskab til andre, der er i unødvendig og uholdbar klemme i systemet. Det gælder også helt unge med alvorlige og kroniske psykiske sygdomme og unge med mentale handicaps, som bare bliver "placeret" på kontanthjælp. Desværre har jeg, lige i øjeblikket ikke ressourcer til at hjælpe dem med at kæmpe deres sag, hvor gerne jeg end ville. For de unge syge og handicappede kan ikke tage kampen selv op.

Gæst

#57

2016-01-22 18:23

Fordi det er mennesker vi taler om

Gæst

#58

2016-01-22 18:25

Jeg skrev under da jeg selv er under emnet syge borger,,, på 13år og er fastlåst i kontanthjælp, kan ikke arbejde nok timer til at kunne klare mig selv økonomisk, da jeg efter bare 10 min skal kunne side eller ligge ned pågrund af smerter, nogen dage kan jeg ingen ting. Nu vil de have jeg skal ud i et 5 års resourceforløb og har fået afslag 2 gange til førtidspension. Det er bare ikke sjovt at skulle støde panden imod en mur gang på gang, man mister sin selvtillid, værdighed, glæde, overskud, kort sagt man mister sig selv, for man bliver stemplet som løgner, når man skal igennem alt som ikke kan gennemføres, ville ønske man kunne få ro så man kan komme op af det hul man er endt i.

Gæst

#59

2016-01-22 18:26

DET ER IKKE ALLE DET PASSE ER IND I ARBEJSMARKET MED SYGDOM ELLER NEDSLIGNING

Gæst

#60

2016-01-22 19:11

Fordi jeg selv har været syg siden 1998. Søger førtidspension er på kontanthjælp siden 2002.

Gæst

#61

2016-01-22 21:17

Fordi jeg alt, alt for længe har været meget syg og på kontanthjælp uden noget er sket, andet end jeg er blevet dårligere, min økonomi er katastrofal, jeg er stadig dagpengeberettiget, men for syg til at modtage dagpenge, er fyret af kommunen pga. sygefravær. Det er alt sammen under alt kritik, mangel på respekt for syge mennesker, der allerede har alt for meget at slås med og mod.

Gæst

#62

2016-01-22 21:35

Da jeg synes syge borgere skal behandles ordentligt uanset om det er hjemløse, kontanthjælpsmodtagere, misbrugere,ældre eller folk i arbejde. Danmark har altid været kendt for sit velfærd og humane behandling af alle uanset indkomst eller herkomst, men det er desværre ved at være en saga

Gæst

#63

2016-01-22 21:37

Fordi syge skal behandles med respekt. Regeringen skal endelig ikke tro, at det bliver billigere for dem at tvinge og nedføre dem. Det ender bare i endnu mere sygdom, - dyrere for sundhedsvæsenet - eller flere selvmord. De påstår, at vi er et velfærdsland, - så må de også vise det!

Gæst

#64

2016-01-22 22:45

Folk der er alvorligt syge skal behandles med hjælp og respekt,de skal ikke straffes.og have at vide de nasser,og slider på samfundets økonomi,Sygdom er ikke noget vi selv bestiller.

Gæst

#65

2016-01-23 00:00

Jeg underskriver fordi kommunerne og regionerne skalter og valter med folks helbred. Det er urimeligt, at syge mennesker skal straffes endnu mere ved, at gennemgå belastende og hårde ressourceforløb uden en endelig plan. Det er umenneskeligt og uværdigt.

Gæst

#66

2016-01-23 00:51

Folketinget og især regeringen viser ikke syge borgere respekt og værdighed, men taler ned til os som tredjerangs mennesker. ...
Hvad med at have visioner for et godt og trygt samfund for alle. Også for os, som gerne ville arbejde, hvis vi kunne..... ☺

Gæst

#67

2016-01-23 02:17

Fordi jeg flere gange har oplevet i egne kredse, hvordan man ser stort på, at give borgerne en human behandling.
Samfundet presser de svage og syge til kanten...

Gæst

#68

2016-01-23 03:42

Fordi jeg har fået en svinsk behandling efter arbejdsskade og vågnede op midt under operation. At kæmpe når man ligger ned er ikke let og slet ikke med en traumatiseret hjerne. Har oplevet lidt af hvert under vejs både medarbejdere der sidder med koder til ens journal uden for arbejdspladsen - unge folk der ikke kender til diagnoser som laver deres egne tolkninger uden lægesagkyndig vejledning og skriver hvad de vil i ens papirer. usmagelig - men også en af de konsekvenser der kommer af de besparelser der er pålagt kommunerne.

Gæst

#69

2016-01-23 05:24

Fordi vi syge og svage samt "undskyld" , fattige og 1/10 hjemløs mor med barn ikke kan gøre mere .
Vi bliver ved med at blive hakket på og vi er mindre vær end flytningerne , vi bliver behandlet som en l..t i vores egen land.
Jeg er så flov over vores land at de tillader at de syg og svage bliver behandlet på den måde , det er ikke værdig for os , vi kæmper en kamp hver dag , efter min mening må vores Dronning snart sige stop , hun godkender jo lisom det de forslår , hun kan nægte at skrive under på deres love , men nej , så tænker man sørme HVAD SKAL VI SÅ BRUGE HENDE TIL ,??????? , hun er monak så kom ud i kampen deres højhed og jer politikker har jeg intet og jeg mener intet til overs for , fik jeg 1 ønske , så var det at i politikker skulle prøve at være syg og svag stillede i 1 år , leve på vores vilkår , så skulle i sørme mærke hvad vi går igemmen . sikken et vælfærs land vi er bleven , de rige bliver rigere og de syge og fattigere bliver mere syge og fattigere

Gæst

#70

2016-01-23 09:04

Fordi det har betydning i et demokratisk samfund, at syge medborgere behandles ordentligt

Gæst

#71

2016-01-23 09:31

Jeg er selv flexjobber på 11.år. Måtte have advokathjælp til at få jobbet i sin tid, fordi kommunen gik imod deres egne anvisninger.

Gæst

#72

2016-01-23 10:31

Jeg har selv været hele systemet igennem,og var man ikke syg da man startede så blev man det undervejs.Det bliver værre og værre det system og jeg ser dagligt hvordan det sparker til folk der allerede ligger ned.

Gæst

#73

2016-01-23 14:34

Fordi politikere/embedsmænd/forretningsfolk/sociopater/diktaturstater gerne vil have de svageste ned med nakken og under jorden, så de ikke koster penge, det er helt sikkert at de kommende år vil vi blot se mere og mere af den slags inhumane tiltag som er til for at frarøve ekstremt svækkede individer deres sidste livsenergi og lysten/energien til at kæmpe!

Gæst

#74

2016-01-23 14:43

jeg underskrev fordi jeg selv har været syg siden 2007 fik 3 forskellige diagnoser psykisk i 2008-9 blev visiteret til fleksjob i 2011 og er siden blev smidt ud i den ene praktik efter den anden blev sendt i praktik i maj hvor jeg havde mistet min far i februar og er for nylig blevet flyttet til revurdering fordi jeg går ned psykisk af de aktiveringer det er vigtigt at politikerne bliver opmærksom på dem der er syge Det er jo ikke for sjov skyld vi går hjemme Tror der er rigtig mange som gerne ville arbejde hvis der var nogen der kunne bruge dem!!!!

Gæst

#75 Re:

2016-01-23 14:50

#46: -  

 tja du er jo så åbenbart heller ikke en som hører til de laveste i samfundet når du har råd til at betale advokat og privat socialrådgiver de fleste der skriver under her har så ikke den økonomiske formåen!  Da de fleste har kæmpet i mange år og deraf lav indkomst!