Nej til et moderne kontanthjælpsloft

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til et moderne kontanthjælpsloft.


Gæst

#126

2015-10-04 07:22

Fordi jeg synes, at mennesker på kontanthjælp har det svært nok i forvejen. Regeringen bruger milliarder af kroner forkert på gentagne arbejdsprøvninger, afklaring og aktivering og de lytter alligevel aldrig til eksperternes udtalelser fra disse steder. Disse penge kunne bruges til en borgerløn til syge og mennesker, som desværre ikke har et arbejde.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-10-04 07:56



Gæst

#128

2015-10-04 07:58

Fordi det er ikke fair at man bliver fattigere

Gæst

#129

2015-10-04 08:14

Andet ville ikke være anstændigt. Man får ingen ud af fattigdom ved at presse dem ud i yderligere fattigdom.

Gæst

#130

2015-10-04 08:23

Hvorfor skal kontanthjælp sættes ned? Fordi så kan man sætte lønnen yderligere ned. Det kaldes løndumping. Ikke nok med at det forringer forholdene for den arbejdsløse uden at skabe jobs så forringer den osse forholdene for den arbejdene. Disse tiltag står V og hele det borgerlige sammenrend, samt den tidligere regering med S og R i spidsen for, fordi EU direktiver siger vi skal. Kort sagt er det en underminering af den danske velfærdsmodel uanset hvad disse usle politikere forsøger at bilde dig ind. Denne gift spiral skal stoppes nu. Så skriv under på denne underskriftsindsamling:


Gæst

#131

2015-10-04 08:26

det er synd hvis mange bliver skilt og børn er nok den der betaler mest her og de fortjener den ikke gå hen og hak på det rige de har råd til den!!!

Gæst

#132

2015-10-04 08:32

Vores famile har engang været på kontanthjælp pga sygdom.

Gæst

#133

2015-10-04 08:44

Jeg mener at de udsatte bistandmodtagere, unge i uddannelse, og de syge idag, er på randen til fattigdom. Vi kan ikke være det bekendt. !!! Det giver også bagslag fremadrettet. Børn af bistandmodtagere og syge, bliver taberene. Og det gør jo at der bliver flere på bistand og flere kriminelle. De får ingen uddannelse.
Det er en af grundene. jeg kunne blive ved. !!!!!

Gæst

#134

2015-10-04 08:49

Forslaget er uretfærdig og rammer nogle mennesker, som ikke er i stand til at arbejde. Folk bliver nødt til, at gå fra hus og hjem. Mange går helt ned psykisk, da deres budget ikke kan holde, med de nedskæringer.

Gæst

#135

2015-10-04 08:54

Den er ikke gennemtænkt. Man kan ikke sende syge ud i arbejde. Sørg hellere for at få et fleks job system der fungerer, samt mulighed for at få suppleret en løn på få timer op til en kontanthjælps sats.
Desuden går det ud over en masse børn, at deres forældres ret til ferie bliver fjernet. Og hvem skal passe børnene i ferierne?

Gæst

#136

2015-10-04 08:59

Sult har aldrig fremmet andet end mere elendighed
JIK.

#137

2015-10-04 09:02

Det vil ikke gavne befolkningen, men det vil skabe flere hjemløse og udsatte børn, flere uden uddannelse, og som det værste mere misbrug og mere kriminalitet.

 


Gæst

#138

2015-10-04 09:02

Fordi jeg syntes det er forkert, at det er de fattige, der hele tiden, skal rammes og fratages .

Gæst

#139

2015-10-04 09:04

De politikere aner ikke en dyt om hvad der foregår i det virkelige liv- ingen af dem har nogensinde haft et reelt stykke arbejde - ingen har prøvet at være alvorligt syg og smidt på sygedagpenge og derefter på kontanthjælp - de aner simpelthen ikke hvad de har med at gøre....hvad med vi lavede en fyringsrunde på borgen for inkompetente politikere, de forventer alle andre skal kunne klare sig på nedsat kontanthjælp selvom det betyder at mange må forlade hus og hjem- er de selv indstillet på det?

Gæst

#140

2015-10-04 09:04

Fordi min søn har paranoid skizofreni og jeg er træt af at vi hele tiden sparker nedad!

Gæst

#141

2015-10-04 09:14

Jeg syntes ikke man skal træde på dem der i forvejen ligger ned
Gaghiel

#142

2015-10-04 09:15

Liberal Alliance og Venstre lader til at være i den naive tro af at det får mennesker i arbejde ved at sørge for at de har det så elendigt som muligt imens toppen af samfundet skraber til sig og ELLERS malplacerer det øvrige overskud på alle mulige andre områder.

Fx i Odense skal man ringe til skadestuen PÅ FORHÅND for at kunne komme til og ikke bare dukke op ellers vente på at man kan blive tilset.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at Lars Løkke og co. kom på kontanthjælp et års tid med alt hvad det indebærer og så se hvad det mener om den forkrøblede version af det system.

Jeg har en fornemmelse af at den nuværende regering prøver ihærdigt på at skrabe så meget til dem selv inden de må gå af - for selv DE må da kunne se at folk er utilfredse - Venstre havde et forfærdeligt valg og alligevel sidder de på magten. De skal bare sidde så godt i det de kan, uden at tage ansvar for den synkende skude de giver videre til næste regering.

Vælt nu den nuværende regering siger jeg!


Gæst

#143

2015-10-04 09:20

Jeg er imod at regeringen gør fattige endnu fattigere, det er ok at de sætter ned for intergrationsydelsen men kontanthjælpen skal de holde fingrene fra...Min søn har en hjerneskade og er derfor ikke parat til arbejdsmarkedet men fordi han er under 30 år kan han ikke få førtidspension og får derfor kontanthjælp...Hjælpen er i forvejen så lav at han kun har råd til at bo i et lille værelse...så NEJ til nedsættelse af kontanthjælp

Gæst

#144

2015-10-04 09:26

Det gavner ikke samfundet at gøre folk svage og syge, kun de store multinationale virksomheder og folk der har aktier heri. De tjener til gengæld en masse penge på det. Det er sygt! Og det må stoppes inden det går helt galt.

Gæst

#145

2015-10-04 09:39

Fordi jeg mener den rammer de mennesker, der i forvejen er hårdt ramt.

Gæst

#146

2015-10-04 09:39

For at støtte dem der sidder fast i det system

Gæst

#147

2015-10-04 09:48

Hvorfor presse folk yderligere en nødvendig i forvejen har de inte at rutte med

Gæst

#148

2015-10-04 10:09

Fordi mange af vore kontanthjælps-modtagere er psykisk syge medborgere, som ingen hjælp får, og derfor figurerer i statistikken over det, som mange opfatter som "samfundsnassere", der skulle sendes ud i arbejde....

Gæst

#149

2015-10-04 10:11

det er altid de svage der går ud over.

Gæst

#150

2015-10-04 10:16

Fordi vi der har svagt ved at få sin daglig dag til at fungerer, klare sine ting, bliver sendt længere ned.Mens dem der bestemmer skal have mere.