Nej til et moderne kontanthjælpsloft

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til et moderne kontanthjælpsloft.


Gæst

#101

2015-10-03 21:35

Vi kan ikke skære hos de næst svageste, hvor skal vi gøre af alle de hjemløse der må komme og de stakkels børn og unge der kommer i økonomisk knibe fordi deres forældre mister endnu flere midler.. det er ikke i orden... Hvorfor ødelægger man et nogenlunde fungerende samfund ved at indføre skolereformen, moderne kontanthjælps loft og udflytning af firmaer til bøh landet... hvem er interesseret i at lægge alt bag sig, netværk, forældre, børns sociale liv ens eget liv osv... vad sker der lige Danmark vågn op!!!

Gæst

#102

2015-10-03 21:42

Er på kontanthjælp !

Gæst

#103

2015-10-03 22:03

Jeg syntes bestemt, at skruen er strammet rigeligt. Hvorfor sparke til nogen som allerede ligger ned?

Gæst

#104

2015-10-03 22:19

Jeg skriver under for at forhindre fattigdom i Danmark. Jeg skriver under i protest mod politikere som snylter penge til sig og tøver ikke med at danne et fattigt Danmark som gør de udsatte mere udsat. Jeg skriver under for at vi I Danmark IKKE skal ende med et "Harlem"!!!
151/v

#105 Kontanthjælpsloft

2015-10-03 22:39

Jamen er de fuldstændig bindegale?!

Selvfølgelig skriver jeg under.


Gæst

#106

2015-10-04 02:02

vores såkaldte velfærdssamfund yder kun velfærd til de allerede velstillede. Vi kan ikke tåle at samfundets svageste igen og igen svigtes af en regering der kun kender til egen vinding...føj for mennesker som Joachim b. og alle andre meget offentlige snyltere der har en magt de ikke tåler....

Gæst

#107

2015-10-04 03:09

ved at de vil skære i både boligstøtte og paragraf 34, ja så ender jeg nok på gaden.. jeg har ugepenge og hvis jeg skal sætte penge ind på mit rejsekort for at komme til møde, så er jeg nødt til at skralde i den uge. hvordan skal det så ikke gå hvis de tager dem. kan slet ikke forestille mig hvordan børnefamilierne får det til at rende rundt, jeg er kun mig selv og min kat og jeg synes det er svært nok...

Gæst

#108

2015-10-04 04:04

fordi jeg mener de er hårdt ramt i forvejen ,syntes bestemt ikke man skal ramme dem mere ,jeg er ikke selv på kontanthjælp men kan godt have en fornemmelse alligevel at det være svært ,mener måske man skal være lidt hårdere med bedrageri hvilket der er en del enlig som får penge for ,som de ikke , får på lovlig vis ,

Gæst

#109

2015-10-04 04:42

Er grotesk det her.. Yderligere forringelser for syge og skattelettelser til de rigeste i Danmark

Gæst

#110

2015-10-04 05:10

Fordi forslaget indeholder en så stor mangel på medmenneskelighed , og empati, at det skriger til himlen.

Gæst

#111

2015-10-04 05:14

Det er fuldstændig hul i hovet det de har gang i. Hvis ikke man er syg i forvejen så bliver man det sgu da og dem der er syge i forvejen bliver da kun mere syge af alt det lort de har gang i på borgen. Ja jeg snakker også for mig selv i det her. Lorte land

Gæst

#112

2015-10-04 05:33

Syntes at vores samfund er begyndt og blive delt for hårdt op i grupperinger. Fattige bliver mere fattige og de rige bliver mere rige. Det er ikke retfærdigt hvis et samfund skal yde det bedste for alle parter. Kontanthjælp er en grundpakke for at overleve til man kommer på fode igen. I det system er der så mange forskellige mennesker at de ikke kan vurderes under et. Bliver harm over det.

Gæst

#113

2015-10-04 05:56

Nu må denne skævfordeling stoppe! Mens regering smider om sig og forgylder egne rækker og dem, der har mest, hentes pengene ved dem, der har lidt i forvejen. Den egoisme, der præger Denmark, skal ændres NU!

Gæst

#114

2015-10-04 06:27

Jeg ønsker et samfund, der både socialt, kulturelt og økonomisk også tager sig af de borgere, som af mange forskellige grunde kan have svært ved at ernære sig selv ved arbejde i kortere eller længere tid. Jeg ønsker derimod ikke et samfund, som ved sin sociallovgivning og økonomiske politik ikke vil tage hånd om disse borgere og deres ret til at forbedre egne eksistensmuligheder gennem uddannelse og en midlertidig, økonomisk støtte, der kan medvirke til, at de vil kan blive selvhjulpne.

Gæst

#115

2015-10-04 06:34

Fordi det skal være slut med den ulighed diverse regeringer er ved at lave,,, de hytter sig selv i rigelige mængder ,,,,, men nu skal det stoppe med at gå ud over dem der i forvejen ligger end,,,, vi har rigeligt råd til at give en god kontanthjælp man kan leve anstændig af, regeringerne bilder os bare noget andet ind,,,,, tror snart der kommer et oprør fra os på gulvet .

Gæst

#116

2015-10-04 06:36

de er bindegale i regeringen banditter i habitter ....

Gæst

#117 Re:

2015-10-04 06:42

chris.

 Har selvfølgelig skrevet under. Er selv en af de "heldige" som er på førtidspension pga ulykke. Men synes efterhånden at vores lille land er blevet meget udansk. medmenneskelighed og omsorg er snart en by i Rusland.


Gæst

#118

2015-10-04 06:43

Fordi jeg selv har været igennem "systemet" da lægerne anbefalede førtidspension, men kommunen ikke mente det kunne passe.

Gæst

#119

2015-10-04 06:44

For det første er Danmark knækket midt over rent økonomisk allerede, det er unøvendigt at uddybe det skel. Desuden er det skidt for den vækst som alle politikere råber op. Hvis der ikke er til forbrug, så stopper væksten helt automatisk, ingen penge ingen forbrug.

Gæst

#120

2015-10-04 06:49

Fordi min ven Carsten anbefalede den, og så er den asocial ad H til.

Gæst

#121

2015-10-04 06:53

Fordi mange jeg kender bliver ramt og de mennesker jeg arbejder for bliver ramt af dette

Gæst

#122

2015-10-04 06:57

Fordi det er uanstændigt det den siddende regering har gang i, og pengene er der jo, det handler i den grad om prioritering.
Og jeg synes simpelhen det er en svinestreg at de bliver ved med at mele kagen til egen vinding, både hvad gyldne håndtryk angår, deres lønninger, tidligere pension osv. Det er til at brække sig over, og det gør mig edder rasende. Nu må det stoppe. Det er dem med de laveste indkomsters tur, til at få lidt oprejsning. De rige ER rige nok...

Gæst

#123

2015-10-04 06:58

Fordi jeg er i mod den nye reform

Gæst

#124

2015-10-04 07:06

Jeg ønsker et land hvor alle har nok til at brødføde sin familie og har noget at bo i. Samtidigt er det helt urimeligt at ferier bliver taget fra kontanthjælpsmodtagere. Tæppet bliver trukket væk under nogen som dagligt kæmper for at få pengenetil at række. Vi er mange som uforskyldt er landet i arbejdsledighed og sygdomme. Jeg p.g.a. Lovgivningen om samvær og stalking hvor mange ikke kan klare presset der kommer pga at fejlanlagt lov. Jeg er veluddannet og vil gerne arbejde. Vi har også betalt skat og a-kasse kontingent i mange år. Efterlønsordninger er også udhulet efter mange års betaling til ordningen. Men nu skal vi ydmyges med yderligere fra lovgiverne. Alt imens får politikerne millioner fra statskassen i pensioner og aftrædelsesordninger. Og de rige får mere. Nu må vanviddet stoppe.

Gæst

#125

2015-10-04 07:19

Det eneste jeg ønsker er, at være rask nok til at kunne give mere, end jeg tager...
Man bliver ikke rask af at få pisk!!!