Drop farligt venstresving og tung trafik ved Farum Gydevej

Kontakt forfatteren af dette andragende

Furesø Kommune dropper venstresvinget ved Farum Gydevej

2017-06-10 06:56:37

Kære Alle

Hermed en opdatering efter mødet med Furesø Kommune vedrørende Farum Gydevej krydset den 8. juni 2017. Mødet gik godt og der var en fin dialog omkring trafikmæssige bekymringer og muligheder for krydset mellem Farum Gydevej og Farum Hovedgade. Furesø Kommune har lyttet til vores indsigelser og droppede det nye farlige venstresving ved Farum Gydevej her i sidste time, hvor vejarbejdet ellers allerede er påbegyndt. Nu håber vi blot, at Furesø Kommune også vil droppe planerne om at føre den tunge lastbiltrafik gennem Farum Gydevej og tilhørende sideveje som Solvænget - et ’grøn mobilitet’ beboelsesområde hvor mange børn og voksne færdes på cykel uden cykelsti. Det overvejer Furesø Kommune i øjeblikket.

Det var heldigt, at informationen vedrørende åbningen af Farum Gydevej venstresvinget og tilførslen af den tunge trafik ved en tilfældighed kom frem ved borgermødet den 4. maj 2017. Var denne information ikke kommet ud i det offentlige rum, havde vi borgere ikke haft mulighed for at dele vores bekymringer for trafiksikkerheden i området, hvilket i sidste ende fik Furesø Kommune til at ændre planerne for dette nye venstresving. Vi sætter stor pris på at være blevet hørt til glæde for trafiksikkerheden for os alle, der færdes i området. Hvis vores sidste ønske om ikke at føre lastbiltrafikken gennem Farum Gydevej og Solvænget bliver opfyldt, kan vi nu også se frem til renoveringsprojektet af Farum Hovedgade.

Endnu engang tak for alle jeres underskrifter og kommentarer. Sammen har vi gjort og kan vi fortsat gøre en forskel.

Med venlig hilsen Karina Thorn

Karina Thorn

Møde med Furesø Kommune vedrørende Farum Gydevej krydset

2017-06-08 06:26:59

Kære Alle

Mange tak for jeres underskrift og støtte af vores fælles ønske om trafiksikkerhed i Farum Gydevej området. Jeres underskrifter og kommentarer er vel modtaget og vil forhåbentligt vække kommunens opmærksomhed og ændre deres planer her i sidste time.

Furesø Kommune har i mellemtiden indkaldt til et møde i dag (torsdag den 8. juni) for Birgit Haagensen, jeg selv og sandsynligvis andre som har lavet skriftlig indsigelse mod planerne for Farum Hovedgade - Farum Gydevej krydset (altså åbning af farligt venstresving og mere trafik gennem Farum Gydevej og sideveje).

Venstresvinget er decideret farligt og Farum Gydevej har allerede i dag for meget trafik, som flere af jer kommenterer, og yderligere trafik vil øge risikoen for trafikuheld, når vi og vores børn færdes i området på cykel og gåben. Kommunens planer om at mindske trafikken gennem den smalle strækning af Farum Hovedgade ved at styre trafikken gennem Farum Gydevej og sideveje som Solvænget er trafiksikkerhedsmæssigt uansvarligt. Vejomlægningen vil føre til en samlet forringelse af trafiksikkerheden i området, når mere trafik inklusiv tung trafik presses ind i beboelsesområde sågar uden cykelsti.

Vi vil bringe alle jeres underskrifter med til mødet på Furesø Kommune og vil selvfølgelig informere jer efterfølgende om mødets udfald. Da Furesø Kommune forleden har informeret Hovedgadens beboere om, at renoveringsprojektet starter nu, kan vi kun opfordre jer til også at skrive jeres egen indsigelse mod Farum Gydevej vejomlægningen og sende den til Borgmester Ole Bondo Christensen (borgmester@furesoe.dk) og By- og Kulturdirektør Niels Thygesen (nth@furesoe.dk) hurtigst muligt. Jo flere indsigelser kommunen modtager, jo større er chancen for, at vi som borgere bliver hørt. Vores trafiksikkerhed i Farum Gydevej området er vigtig.

Med venlig hilsen Karina Thorn

Karina Thorn

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.