NEJ TAK TIL 8 KÆMPE VINDMØLLER VED BOGØDÆMNINGEN I NAKSKOV FJORD

Kommentarer

#202

De store vindmøller vil skæmme Nakskov fjord.

Søren Marquardt Frederiksen (Nakskov, 2021-02-27)

#203

Lolland ligner i forvejen én stor vindenergifabrik. Kørte øen rundt i 2020 og må sige, at oplevelsen er, at der er vindmøller i synsfeltet alle steder. Nok til at jeg ikke gentager mit besøg. Arme ø .......

Erik Morsing (Birkerød, 2021-02-27)

#206

Det skæmmer og ødelægger naturen, og der er ikke brug for flere møller på land.

Per Høyem (Søllested, 2021-02-27)

#207

Jeg skriver under fordi vi med de store Møller bliver stavnsbundet til vores bolig.

Mona Nielsen (Dannemare, 2021-02-27)

#211

Jeg skriver under fordi det er så visionsløst for Lolland at blive ved med vindmøller og solcelleanlæg. De ødelægger naturen og de rekreative muligher skæmmes. Men værst af alt ødelægger de folks hjem i de landsbyer, jeg er vokset op i.

Karina Markersen (København , 2021-02-27)

#214

Det er alt for tæt på vores smukke fjord. Naturpark.
Vi har i forvejen mange Møller
På vestlolland

Jørgen Nordstrøm (Nakskov, 2021-02-27)

#221

Jeg syntes ikke det kan være rigtigt. At vi skal have flere Møller på lolland.det strøm de nye 8 Møller skal produkter. Få vi jo ikke glæde af på lolland. Det skal sendes til kbh.så hvorfor skal de stå hernede....vi kan se Møller fra alle vores vinduer. Og har BESTEMT ikke brug for at få 8 havmøller lige uden for døren. Vi HAR rigeligt med Møller.... Hvad bliver det næste. Skal færgerne have hjul og køre på vejen...så et KLART NEJ TAK.

Jimmy Larsen (Nakskov, 2021-02-27)

#226

Den smukke Nakskov Fjord skal beskyttes fra opstilling af flere møller.

Lillian Pedersen (4900 , 2021-02-27)

#227

Jeg elsker livet omkring fjorden og synes det er synd og skam at fylde den op med møller.

Bodil Hansen (Nakskov, 2021-02-27)

#228

Sammen med Tom Larsen var vi med i et af de første laug omkring en vindmølle på Vestlolland. Spændende med vindkraft. Nu er smertetærsklen nået, idet natur og udsigt over den inddæmmede fjord vil blive total vindmøllepark. Vort indkøbssted ligger altid med turen forbi foreslåede møller, vi er byzone og mange folk i samme situation. Vi glæder os over fuglelivet, de store regnspoveflokke, hjejler ,så det giver sort sol og mange flere. Naturen kan ikke købes for vindmøllepenge, hvor meget der end lokkes.

birgitte Enemark (Langø, 4900 Nakskov, 2021-02-27)

#230

Vi i forvejen er "oversået" med vindmøller, uanset hvor vi ser hen er Vestlolland domineret med møller. det kan ikke være rigtigt at vi, der på mange måder er udpint skal forsyne København med el.

Ejnar Ulstrup (Nakskov, 2021-02-27)

#236

At beskytte naturen

Benny Burmeister (4900 Nakskov, 2021-02-27)

#237

De ødelægger vores flotte natur ved Nakskov Fjord og vi har meget fugletræk i dette område. Lolland skal ikke plastres til med flere vindmøller. Nok er nok

Annette Rasmussen (Nakskov, 2021-02-27)

#240

Nakskov Fjord er meget skæmmet og belastet
af mange vindmøller allerede på nuværende tidspunkt.

Finn Hansen (Middelfart, 2021-02-27)

#242

Min oplevelse af de allerede eksisterende 3 vindmøller ved Saunsøvig er følgende. Jeg er bosat på Munkholmvej i Nakskov ca. 1,5 km. i luftlinje fra vindmøllerne. De er ikke synlige fra min matrikel, men jeg kan til gengæld tydeligt høre dem. Dette gælder både den almindelig baggrunds brummen, samt vingernes lyd, når de flænger igennem vinden. Det sidste, er mest tydeligt når vinden står i VSV og om til SSØ
Har svært ved at forestille mig, at lydgenerne vil blive væsentlige minder, når man vælger at opsætte yderligt 8 stk. 150 meter høje vindmøller i et, fremherskende vestenvindsbælte. Dertil kommer den optiske forringelse af dette unikke landskab samt den forstyrrende effekt, det ville have på faunaen, samt de rekreative værdier, der ligger i området bla. Naturpark Nakskov Fjord.
Jeg kan, når jeg står i min indkørsel, se ud til Enehøje og i klart vejr, se de helt store container skibe der sejler forbi i Langelandsbæltet, disse er ingenlunde 150 meter høje og afgiver ikke kraftige lyssignaler om natten, der kan ses, på mange kilometers afstand.
Da jeg er ivrig lystfisker og tit kommer på Ålehoved, sydvest siden af Lolland, hvor der også er opsat kæmpe vindmøller, kender jeg godt lydbilledet, når der blæser en let brise samt en stiv kuling.
Er glad for, at jeg ikke bor i umildbar nærhed af disse.
Jeg kunne forstille mig, at der ville opstå, en meget kraftig modstand, hvis man placeret disse 8 vindmøller, små 5 km. til havs ud for nordkysten at Sjælland, i området fra Hornbæk til Tisvildeleje. (Det har også stor rekreativ værdi)
Der er kun små 5 km. i lige linje fra Nakskov centrum til den første Mølle.
Som det er de fleste bekendt er Lolland FLAD, ingen optiske forhindringer, vi har frit udsyn, lad os fortsætte med det.
Jeg stemmer NEJ TAK til de 8 møller.
Mvh. Søren Pedersen

Søren Pedersen (Nakskov, 2021-02-27)

#243

Jeg mener vi nok vindmøller omkring Nakskov Fjord, samtidig er ked af den støj der kommer fra de 3 Vestas møller der står ved Saunsø.

Arne Larsen (Nakskov, 2021-02-27)

#246

Der er alt for mange vindmøller på land ved Nakskov Fjord.

M Kepp (Sakskøbing, 2021-02-27)

#247

området kan ikke bære flere vindmøller.

kim nørager (dannemare, 2021-02-27)

#249

Ikke flere vindmøller på Lolland !
Fra min indkørsel i Langø, der vender mod sydøst, kan jeg tælle 37 vindmøller.
Kæmpemøllerne ved Kappel kan jeg endda ikke se, men de er nok de værste her omkring...
8 mere i mit synsfelt vil være en simpel katastrofe for at se de store flotte åbne vidder der skulle have været her.
Lav kun vindmøller på vandet, meget langt fra land.

Carsten Jønck (Langø, Nakskov, 2021-02-27)

#251

Nej tak til vindmøller på nakskov fjord

Nikolaj Sonberg (Nakskov , 2021-02-27)

#264

Nej tak til vindmøller ved Langø.

Benni Petersen (Nakskov, 2021-02-27)

#267

Det skriger til himlen, og er stik imod Natura 2000, og hvad Naturpark Nakskov fjord står for.
"København co2 neutral" på bekostning af bla. 8 Vindmøller som vi skal trækkes med.
Der kan stå 1 på Rådhuspladsen, og resten i pløresund.
Vindmøller og solseller er åbenbart det nye SORT for bønder og andre rifmænd.

Bill Svendsen (Lindelse , 2021-02-27)

#271

De ødelægger vores flotte natur ved Nakskov Fjord og vi har meget fugletræk i dette område. Lolland skal ikke plastres til med flere vindmøller. Nok er nok

Carsten Rasmussen (Nakskov, 2021-02-27)

#272

Som nabo ønsker jeg ikke flere Møller omkring min ejendom. Da der står rigeligt af Møller her ude. Og dette pynter ikke i naturen, IG skader vores fugle/dyre liv. Dette giver os endnu mere gene end dem der allerede er, af stående Møller. Og flere støj decibel

Regitze Larsen (Nakskov , 2021-02-27)

#277

Det er virkelig forurening af naturen et unikt område. 8 stk. 149 meter høje vindmøller som Lolland jo ikke har brug for idet vi producerer langt mere energi end vi selv kan bruge. Ok med vindmøller men placer ude på havet i et område hvor de ikke skæmme naturen.

Leif Rasmussen (Nakskov , 2021-02-27)

#278

Der er ikke plads til flere vindmøller på Lolland.
Vi er overplastret med dem.
Vindmøller er gode, men bør anbringes på havet.
Og da slet ikke på så unikt et område som Nakskov Fjord

Carsten Lindegaard Andersen (Rødby, 2021-02-27)

#284

Projektet udgør en væsentlig visuel ændring for store dele af Vestlolland og vil dominere hele fjorden, til sammenligning er Karleby-senderen 166m høj og udgør et visuelt punkt som ses i hele området. Her er der tale om 8 punkter i bevægelse af sammenlignelig højde med Karleby-senderen, hvilket vil give en massiv påvirkning. Derudover vil der også være en lydmæssig påvirkning af hele området, især fjordområdet vil blive påvirket da lydens udbredelse ikke "bremses" på samme måde over vand som over land.
Så meget jeg end støtter udbredelsen af vindenergi, vil dette projekt have for stor negativ indflydelse på området, både visuelt og støjmæssigt.

Anders Feerup (København, 2021-02-28)

#285

Jeg sejler og nyder vores dejlige fjord , det meste er fredet ????

Finn Damkjær (4920, 2021-02-28)

#286

At det er tåbeligt at ødelægge vores unikke natur omkring fjorden,tag dog hensyn til dyr og mennesker og ikke kun lade storkapitalismen herske

Lynge Larsen (Nakskov, 2021-02-28)

#287

Vestlolland har allerede taget sin del af vindmøller.

Karen Studsgaard (4900, 2021-02-28)

#288

Vi har rigeligt af det som skæmmer vores natur så jeg ser helst de plaserres et uden for naturskønne omgivelser TAK!

Erik Hansen (Horslunde, 2021-02-28)

#291

Der er vindmøller nok på Lolland og de kan ikke komme af med strømmen i visse perioder (hver dag), derfor står mange af de nuværende møller stille, når det er blæsevejr og desværre, får ejerne penge, for at få dem til at stå stille.
Jeg har hørt, at hver af ejerne (3 stk.) vil få 3 mill. om året fremadrettet i 20 år for disse møller - det her, har intet at gøre med grøn klima - det er økonomiske interesser og HOFOR kan lave et klimaregnskab for København Kommune - hvad får vi til gengæld fra HOFOR og hvad har vi fået ??

bjarne Truelsegaard (nakskov, 2021-02-28)

#298

Hovedstaden må begynde at tage ansvar for deres energiforsyning og ikke fedte det af på andre områder som vores .Brug F.eks nordkysten af Sjælland

Peter Stav Hansen (Nakskov, 2021-02-28)

#299

Det vil ødelægge en værdifuld natur ved Nakskov fjord!

Bjarne Jacobsen (Rødby , 2021-02-28)

#306

Jeg skriver under pga. frygt for meget støj. Så store Møller hører ikke til på land.

Mads Clausen (Nakskov, 2021-02-28)

#308

Vi har rigeligt med vindmøller her omkring nakskov og de vindmøller er kun for hovedstadens energi forbrug så de må finde på alternative løsninger de københavnere

Allan Clausen (Nakskov, 2021-02-28)

#309

Vi bor lige op til, hvor de vil placere møllerne. Vi er bekymret for de gener de vil påføre naturen og beboerne i hele området. Endvidere er vi nervøse for, at vi ikke kan sælge vores huse.

Klaus Jørgensen (Rårupvænget 11, 2021-02-28)

#310

Har sommerhus i området.

Ct Espensen (Aarhus, 2021-02-28)

#313

Vi har alt for mange Møller på land.

Anne Forslund Jensen (Glentevej 7, 2021-02-28)

#315

Jeg er helt uenig i, der skal ikke være vindmøller her

Lone Hansen (4900 Nakskov , 2021-02-28)

#318

Nakskov fjord skal ikke plastres til med vindmøller.

Yvonne Thygesen (Stenløse, 2021-02-28)

#320

Det ødelægger naturen på Lolland.

Britt Engholm (Nakskov, 2021-02-28)

#321

Jeg syntes ikke man skal ødelægge vores dejlige fjord ved at sætte vindmøller op samt alle huse i området vil lide tap på den ene eller anden måde når de sælger huset og med et forhøjet støjniveau. En klar nedgang i vores område så NEJ TAK!!!

Martin Schlaikjær (Nakskov, 2021-02-28)

#324

Fordi jeg bor under 1000 Meter fra det sted de vil opsætte møllerne. Og er ikke interesseret i det støj og lys og gene dette ville medføre

Hilsen maria

Maria Nielsen (Vestenskov/Nakskov , 2021-02-28)

#327

Vi har vindmøller nok på land... og Møller af den størrelse hører ikke til i et natur område som dette... og der er set havørne i lillevejlø skov, som er et stenkast derfra..

Stanley Priergaard (Nakskov, 2021-02-28)

#332

Fordi Nakskov fjord skal ikke udølægges af vindmøller. Naturen omkring Nakskov fjord er bare så skøn

susanne svensson (Nakskov, 2021-02-28)

#333

Jeg er modstander af opførelse af vindmøller I Nakskov fjord, da det Vil påvirke dyrelivet, og særlig Danmarks største og mest koncentreret bestand af havørne !

Lars Larson (Nakskov, 2021-02-28)

#336

Jeg mener at Lolland har alt for mange vindmøller, vi har taget vores del. Det strider også mod al fornuft at placerer vindmøller få hundrede meter fra en naturpark, Nature 2000 område mm. Og dette samtidig med at kommunen vil have turister og god natur. Hørte i radioen at Lolland har den ringeste natur i region Sjælland.

Otto Paludan (Harpelunde, 2021-02-28)

#339

Nej, nu må det stoppe. Dette er for meget. Lolland er forvejen overfyldt med vindmøller og flere gigantiske solcelleparker er på vej. Vi overvejer alvorligt at flytte til en anden kommune, hvor politikerne sætter pris på områdets værdier og lytter til lokalbefolkningen.

Kurt Jensen (Nakskov, 2021-02-28)

#341

Er helt enig i Asger Knudsens holdninger

Hans Henrik Kroen Christensen (Nakskov, 2021-02-28)

#342

Nok er nok!

Dorrit Christensen (Nakskov , 2021-02-28)

#343

Jeg ønsker at Nakskov Fjord bevarer sine landskabelige, kulturhistoriske og rekreative værdier.

Elizabeth Menzel (Nakskov, 2021-02-28)

#350

Kan fuldt ud bakke op om sejlklubbens argumenter, og desuden er det fuldstøndig ude af trit med kommunens mange visionspapirer og-planer for Fjorden. På den ene side ønsker kommunen at bevare naturen og dens herligheder, fremme turismen omkring en fortsat uberørt fjord og ikke mindst fremme bosætningen på Vestlolland. Men hvor mange tager på ferie for at studere vindmøller og for den sags skyld solcelleparker eller bosætter sig på det vestligste Lolland, når de - for at komme frem til målet - skal passere megastore møller. Desuden er det overraskende, at noget af Danmarks bedste landbrugsjord åbenbart ikke længere er værd at dyrke. For små 25 år siden gik mange landmænd til kamp mod bræmmer langs vandløbene, da man ønskede så megen landbrugsjord som muligt til produktion af bl.a. korn, roer, raps mm, men nu ønsker man åbenbart produktionen omlagt til dyrkning af vindmøller og solcelleparker.

Ole Arpe Munksgaard (Langø, 2021-02-28)

#352

Jeg underskriver da vi har sommerhus i nærområdet samt beskyttelse af vores natur.

Malene Petersen (Nakskov, 2021-02-28)

#355

Jeg er så træt af, at Lollands Borgmester sælger ud af Lollands natur mm.
Det skal bare ikke ligge i nærheden af Maribo!
Hvorfor skal vi stille vindmøller mm., op for Københavns Kommune, solceller og det sidste er en gasledning!

Susan Høj (Rødby , 2021-02-28)

#356

Fordi det er ganske forfærdeligt at ødelægge den flotte natur

Maibritt Andresen (Nakskov, 2021-02-28)

#357

Det er til ubodelig skade for Natura 2000 området

Teddy Jensen (Nakskov, 2021-02-28)

#358

jeg skriver under fordi placeringen af møllerne er helt uacceptabel ift. Naturpark Nakskov Fjord, Natura 2000, fugle og bilag IV-arter

Gunvor Thorsen (4900 Nakskov, 2021-02-28)

#359

Jeg skriver under, fordi nu må den ødelæggelse af vores natur og havudsigter med alt for mange vindmøller og solcelleparker høre op. Æstetik tak. Grøn bæredygtighed og økologi tak men ikke disse industrielle rædsler tvunget ned over borgerne. Det er genindførelse af stavnsbåndet, for folk kan ikke sælge deres boliger

Grethe Kirstine Olsen (Maribo, 2021-02-28)

#367

Vi har rigeligt med vindmøller i nakskov fjord og HOFOR må kunne købe noget vindmølle strøm fra nogle af hav vindmøllerne

Allan Jim Clausen (Nakskov, 2021-02-28)

#376

Jeg synes det er fuldstændig uhørt, at placere 8 store vindmøller inde i landet og samtidig ødelægge omgivelserne for alle beboerne omkring. De kan blive placeret ude på vandet hvor de ikke er til gene for nogle andre!

Catharina Dam (Nakskov, 2021-03-01)

#377

Jeg bruger naturen

Emilie Vildenfelt (Nakskov, 2021-03-01)

#378

At teknologien gør at vindmøller ikke behøver at være tæt på land, så ud på havet med dem.

Ronni Pedersen (Nakskov, 2021-03-01)

#380

Grundlæggende er jeg enig i at vi som samfund skal udvikle bæredygtige løsninger og herunder naturligvis også vedvarende energi. Når det kommer til vind er tiden imidlertid løbet fra møller på land, hvor de støjer og mange borgere synes de skæmmer landskabet.
Når det kommer til det aktuelle ønske om opstilling af store vindmøller lige ved siden af en naturpark som er udpeget som en af vækstmotorerne i Lolland Kommunes egen strategi er det dog en dårlig idé.
På kort sigt vil det give nogle få lodsejere indtægter og lidt ekstra plus i Kommunens Co2-regnskab, men på den lange bane vil det medvirke til at hæmme kommunens egen turismestrategi og dermed koste arbejdspladser.
Sagen burde være ret ligetil for byrådet - Hvis man ønsker det bedste for kommunen og Nakskov Fjord.

Niels Feerup (Nakskov, 2021-03-01)

#389

Man skal ikke ødelægge Nakskov Fjord

Tove Arlnæs (Horslunde, 2021-03-01)

#393

Vores dejlige natur omkring Nakskov fjord skal ikke plastres til af vindmøller

Karina Jacobsen (4900 Nakskov , 2021-03-01)

#397

Det er aldeles utilstedeligt med flere vindmøller på land her i vores område.

Tove krogh Nielsen (Nakskov, 2021-03-01)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...