NEJ TAK TIL 8 KÆMPE VINDMØLLER VED BOGØDÆMNINGEN I NAKSKOV FJORD

Kommentarer

#7

Ønsker ikke at ødelægge naturen og fuglelivet. Der er rigeligt med vindmøller på og ved Lolland.

Anne Nygaard (Nakskov, 2021-02-25)

#8

Jeg skriver under dels fordi Nakskov Fjord Naturpark er den mest værdifulde del af Vestlollands natur og attraktioner iøvrigt. Og dels fordi fuglelivet skal beskyttes.

Lisbeth Jantzen (Nakskov/Frederiksberg, 2021-02-25)

#12

Vindmøllerne kommer til at forstyrre vores dejlige fjord. Jeg tror på at den støj der kommer fra vindmøller vil forstyrre dyrelivet og synet af vindmøllerne vil forstyrre udsigten af vores dejlige fjord. Derfor underskriver jeg

Ella Olsen (Nakskov, 2021-02-25)

#21

Vi skal ikke ødelægge miljøet tæt på byer mm. De tre Møller vi har lige op til Nakskov er meget generende/larmende hver gang det blæser (og det gør det som bekendt meget tit i vort område) Vi må kræve at eksperter på området samt pengespekulanter og ikke mindst politikerne tænke sig rigtigt meget om. Og det inden det er for sent. - Opret havmølleparker i stedet for. - De virker perfekt- og er ikke generende for udkants Lolland eller øvrige indbyggere .

Ove Christensen (Nakskov, 2021-02-26)

#24

Vi har allerede mange vindmøller ved fjorden. De vil absolut ikke være el aktiv for vores landsdel og tiltrækker ikke nye ressource stærke borgere.
Hofor kan placere sine Møller ved/tæt på kbh. F.eks. Amager/Kalvebod fælled.
Det er vigtigt at deres kunder får fuld forståelse for deres valg.
Der bliver kun ganske få vindere og det bliver lodsejerne. Alle vi andre bliver taberne og vi har rigeligt med grøn strøm på Lolland - så vi er mere end 100% dækket ind.

Martin Stærke (Nakskov, 2021-02-26)

#25

Jeg bor tæt på

Michael Hansen (Nakskov, 2021-02-26)

#26

Det ødelægger området som er for skrøbeligt, der er masser af plads til det mindre sårbare steder

Michael Hansen (VESTERBORG, 2021-02-26)

#30

De passer ikke ind i et naturområde med fugleliv. Der å være møller nok i området.

Lisbeth Nielsen (Nakskov, 2021-02-26)

#32

Vi har en unik fjord som kan tiltrække i massevis af turister.

Brian Johansen (Nakskov , 2021-02-26)

#39

Det ødelægger natur og fugleliv. Det larmer / suser. Det giver flash forstyrrelser. Og så er det ikke til gavn for Lollands borgerne og dyreliv.

Tina Runge (Nakskov, 2021-02-26)

#42

Hører ikke hjemme i vor sårbare natur.

Lene Holse (Langø, Nakskov, 2021-02-26)

#43

Er for vindkraft og grøn energi, men synes ikke, at møller skal opsættes på bekostning af natur, dyreliv og særlig værdifulde landskaber. Altså ikke i eller på kanten af Natura 2000 områder. Derudover så er jeg meget bekymret for beboerne i området, faldende huspriser, affolkning, Lollands Image og meget mere.

Klaus Nielsen (Nakskov, 2021-02-26)

#44

jeg fik ikke erstatning da de satte vindmøller op i Kappel selvom jeg ligger i 1 st række , de afslog min ansøgning ..... og alle vindmøller er farlige i en radius af 5-10 km alt efter størrelse ..... Mit hus er et gammelt elværk og de gamle kabler ligger stadigvæk fra huset og ud i markerne , og dermed udgør en stor fare for mit helbred , tænk på alle vibrationerne , de kan mærkes fra kablerne , så når der kommer møller op på den anden side , så er alle udsat endnu mere V.H Michael Yeehai Scheibel

Michael Scheibel (Nakskov, 2021-02-26)

#45

vindmøller bør ikke stilles op på Bogø dæmningen

Katharina Sture Kristensen (Fyrrevangen 11, 4900 Nakskov, 2021-02-26)

#47

Der er rigeligt med møller i området. Sæt dem på havet eller i Nordsjælland, hvor der stort set ikke er nogle kæmprmøller på land. Det kan ikke være rigtigt, at Lolland og Falster skal have flere, end der er i forvejen

Anne Lissau (Eskilstrup , 2021-02-26)

#48

Jeg mener de kommer til at ødelægge vores skønne natur, og lige der hvor de er tænkt at stå, der raster en masse vadefugle hvert år, og til sidst mener jeg vi har rigeligt med Vindmøller på Lolland..

Michael Andersen (Nakskov , 2021-02-26)

#50

fordi jeg mener vindmøller skal ud på vand, og ikke på land. det skæmmer også naturen og er til gene for de nærmeste naboer.tak for initiativet
mvh philip de la Cour

Philip de la Cour (Næstved, 2021-02-26)

#53

Jeg er ubetinget modstander af landbaserede vindmøller.

Peter Lundsgaard (Dannemare, 2021-02-26)

#59

Det er overdrevet med så mange Møller på et sted og tager samtidig charmen fra et ellers nydeligt naturområde.

Anders Kjær Christiansen (Nakskov , 2021-02-26)

#62

Jeg bor i Nakskov og ønsker ikke flere vindmøller

Betina Zimmermann Larsen (Nakskov, 2021-02-26)

#72

Lolland Kommune har for længst overskredet sin kvote for disse industrielle kraftværker, der på sigt vil skræmme tilflyttere og turister væk

Bjørn Boeskov (Stokkemarke, 2021-02-26)

#73

Dårlig placering fra fjorden og så helt personligt vil jeg ikke have støjen fra møllerne hjem i haven.

Christian Hansen (Vesteskov, 2021-02-26)

#74

Vi er ejer af øen Barneholm
Og disse vildmøller vil komme 600m fra vores skønne ø. Disse vindmølle vil total ødelægge hele oplevelsen af at være i den skønneste natur, det vil være en skandale hvis dette rablende oplæg vedtages. Vi vil hyre advokat for at fremføre vores klage og protest mvh Ulrik

Ulrik Mark (Nakskov, 2021-02-26)

#77

Nye vindmøller skal ud på vandet

Henning G. E. Rasmussen (Nakskov, 2021-02-26)

#78

Jeg er fuldstændig enig i argumenterne. Argumenter, som jeg selv har fremført via pressen og ved tidligere høringsrunder.

Carten Häggqvist (Nakskov, 2021-02-26)

#79

Jeg skriver under fordi jeg synes det er en katastrofe at opsætte disse grimme vindmøller da der er rigeligt med disse møller og blink man tror næsten at man er i Tivoli

Palle nilsson (nakskov, 2021-02-26)

#81

Det virker som et dumt projekt, der vil ødelægge skønheden på Nakskov Fjord

Tonny Rasmussen (4900, 2021-02-26)

#85

Vi har Danmarks smukkeste fjord, som ikke skal plastres til med 8 vindmøller. De må ud på havet, hvor de hører til og ikke genere nogen eller udsigten.

Birgitte Freiesleben (Nakskov, 2021-02-26)

#86

At der er andre bedre placeringer frem for at ødelægge vores skønne natur

Allan Larsen (Nakskov , 2021-02-26)

#88

Vi har en dejlig fjord, og hvem får glæde af møllerne ? hofor og gårdejerne. Det ville være det samme som at sætte dem op ved maribosøerne, det syntes borgmesteren nok ikke om

Torben Freiesleben (Nakskov, 2021-02-26)

#89

Det ville totalt ødelægge Danmarks smukkeste fjord og den naturlige skønhed den har.

Mathias Andresen (Nakskov , 2021-02-26)

#93

De står få hundrede meter fra kysten til Naturpark Nakskov fjord, hvor man ikke en gang må opstille et læskur 2,5 M højde

Klaus Møller (Harpelunde, 2021-02-26)

#94

1: De smadre havbunden
2: De smadre fiskeriet
3: de smadre bestanden af fisk
4: Vi gider ikke glo eller høre på de pis Møller

Thomas Poulsen (4900 Nakskov , 2021-02-26)

#96

Jeg synes ikke, Lolland skal drukne i vindmøller og solceller for at København kan blive grøn. Vi får intet til gengæld, og indtil nu har ingen kunnet forklare, hvad HOFOR giver til Lolland. Der er sikkert plads på Amager, og så står de tæt på stedet, hvor strømmen skal bruges.

Berit Bech (Dannemare, 2021-02-26)

#100

Sæt dem til havs

Henrik Kronborg (Nakskov, 2021-02-26)

#105

Jeg skriver under, fordi det for det første er for tæt på Nakskov Fjord. For det andet fordi vi her på Lolland ikke skal blive ved med at lægge jord og natur til at hovedstaden kan bryste sig af at være CO2 neutral, uden at staden ikke opfylder sine forpligtelser til at aftage lollandske fødevarer.

Aage Petersen (Nakskov, 2021-02-26)

#107

Jeg skriver under fordi det vil være en skam for naturen i området.

Lise Aagaard Knudsen (København SV, 2021-02-26)

#109

Vi er ved at drukne i vindmøller, overalt hvor man kører eller går på landet har øjet ikke længere ro, de skæmmer naturen og dræner de berørte områder for beboelse. Nu vil man sætte yderligere 8 møller op ved vores hjertebarn Nakskov Fjord, det er uacceptabelt, det er til skade for beboere og vildtreservatet.

Betina Threin-Ottossen (Nakskov, 2021-02-26)

#112

Det er ikke i orden at vi skal plastretres til med kæmpe vindmøller. Vi har Nok i dem der står i Kappel og så de 3 inde ved Saunsø.

Claus Jensen (Nakskov, 2021-02-26)

#114

Vi har Møller nok på Lolland og omkring Nakskov fjord

Jim flemming Minorczyk (Sandby 4912, 2021-02-26)

#117

Ideen med nogle flere vindmøller inde ved Saunsø er en go idé. Vi har ikke brug for flere møller her. De må placeres der hvor strømmen skal bruges.

Pia Jensen (Nakskov, 2021-02-26)

#124

Der er nok vindmøller i området.
Vores natur vil lide skade.
Larmne gearkasser og vinger.
Øjebæ.

Bjarne Andersson (Nakskov, 2021-02-26)

#131

Det kan ganske enkelt ikke være rigtigt, at HOFOR, som er den som står som bygherre og ejer af møllerne, skal eksportere deres såkaldte Grønne omstilling fra København, og til Vestlolland, fordi man ikke selv vil se på møllerne! Der er masser af areal de kan bruge, andre steder på Sjælland.

Bernth Eriksen (Dannemare, 2021-02-26)

#132

Jeg kan helt tilslutte mig nærværende indsigelse imod hele projektet, som det er beskrevet af formanden for Nakskov Sejlklub, Asker Knudsen.

Bjarne Enemark (Langø, 4900 Nakskov, 2021-02-26)

#133

Da en sådan vindmølle park ville ødelægge naturen, udsynet og er ulovlig.

Morten Bek Nielsen (Nakskov, 2021-02-26)

#135

En skændsel for naturen og gener for os i lokal området

Lene Erbo Jørgensen (Rårupvænget , 2021-02-26)

#136

Vi bor Strandvej, 4900 nakskov og vi ønsker ikke naturen ødelagt og vi skal passe på ikke at ødelægge turist aktiviteterne. Derudover skæmmer møllerne i landskabet.

KJELD jørgensen (nakskov, 2021-02-26)

#138

Det er helt unødvendigt, at opsætte flere vindmøller på Lolland i det hele taget. Det er kun for HOFORS skyld, så dette selskab regneteknisk kan 'påstå', at de leverer grøn strøm.

Jakob Andersen (Nakskov, 2021-02-26)

#139

Der er kæmpemøller nok på land!

Ole Krarup (Nakskov, 2021-02-26)

#140

Det er et vanvittigt projekt, ud i havet med dem, eller opgradere dem der allerede står i havet.

Henrik Petersen (Nakskov , 2021-02-26)

#144

De er for tæt på min bolig i Vestenskov.

Daniel Petersen (Nakskov , 2021-02-26)

#146

Synes ikke om de store vindmøller i landskabet. Der er mere end rigeligt nu.

Kirsten Brødholt (Harpelunde, 2021-02-26)

#147

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig ovenstående skrivelse og bekymring for Natura2000 Nakskov Fjord.
Der er brug for at beskytte området, ikke forringe levevilkår for fugle og flagermus på Bogøinddæmningen!

Brigitte Christiansen (4900 Nakskov , 2021-02-26)

#151

Fordi regering er fascister og skal aflives, haha, politisk og jaja, også alle dem der stemte for epi*******demiloven samt de svagpissere, der ikke mødte op, ******* folkemordere

Ilona Ragana (Skamby, 2021-02-26)

#153

Jeg er imod opstilling af de 8 vindmøller i Nakskov fjord

Finn Jørgensen (Nakskov, 2021-02-26)

#154

Jeg vil bevare den smukke natur vi har ved Nakskov Fjord, uden kæmpe vindmøller som nærmeste nabo.

Pernille Kruse Pedersen (Langø, 2021-02-26)

#162

Nu må det være nok med at opstille vindmøller på land, kan til nød acceptere møller på vandet. Hvorfor ødelægge livet for en hel del mennesker for at andre skal tjene guld på en syg ide om at vindmøller er fremtiden.

Bent Rasmussen (Nakskov, 2021-02-26)

#163

Jeg bor på ydøvej 2 så jeg kan se dem og synes at vi har bidraget nok til grøn energi i vores område med Kappel møllerne.

Jørgen Wiuff (Nakskov, 2021-02-26)

#164

Jeg skriver under fordi jeg har sommerhus ved Næsby Strand og vi har rigeligt med vindmøller, vi kan snart ikke se et sted hen uden der står store vindmøller - det er ved at blive formeget!!!!!
Det giver også store forstyrrelser i vores natur.

Kate Hjort Jensen (Naksov, 2021-02-26)

#165

Jeg er fuldstændig enig i Nakskov Sejlklubs udlægning.

Nina Poulsen (Nakskov, 2021-02-26)

#166

De store møller skæmmer vores skønne natur, både visuelt og auditivt.

Christina Nielsen (Nakskov, 2021-02-26)

#168

Jeg mener ikke at vindmøller hører til i naturområder/kystnære områder samt fredede områder.
De burde samles i områder et godt stykke fra land.

Poul6-Erik Wulff-Høyer (Nakskov , 2021-02-26)

#174

Jeg syntes det er vildt at der skal tage så lang tid at få tilladelse til at bygge nær kystlinje, samt at byggeri ikke kan godkendes fordi der er 10% for meget vindueareal. Men at opstille møller i 8 stk. à 150 meters højde betyder ikke noget for kystlinjen.

Jonas Johansen (Nakskov, 2021-02-26)

#175

Jeg synes der er Møller nok rundt om Nakskov Fjord som leverer strøm til HOFOR og københavnske forbrugere. Desuden synes jeg at Lolland kommune optræder respektløs i forhold til naturværdierne i og omkring Nakskov Fjord. Undersøgelser mv er noget makværk.

Jørgen Jantzen (Frederiksberg, 2021-02-26)

#179

Vi har rigeligt med møller på Lolland, Hofor kan sætte dem op inde på rådhuspladsen

Ole Ottosen (Dannemare, 2021-02-26)

#182

Lolland kommune har solgt nok af lollands sjæld for grønne energiregnskab til København. Lolland producer så mange gange den strøm Lolland selv forbruger.. Nok må være nok... Enten skal Lolland være tilplastret med vindmøller eller man kunne satse på naturen og at tiltrække ny befolkning på den måde...

Susanne Jensen (Horslunde, 2021-02-26)

#183

Jeg er for vindkraft, men det er nogle meget store vindmøller at opsætte nær så naturskønt et område som Nakskov Fjord. Og hvorfor skal Lolland lægge jord til andre landsdeles strømforbrug? Vi skal have flere havvindmølleparker i stedet for, tak.

Mette Bek Nielsen (Søborg, 2021-02-26)

#184

Der er efterhånden for mange vindmøller og solcelleparker i kommunen - lad os dog se aftalen med HOFOR i sin fulde ordlyd.

Jens Larsen (Nakskov, 2021-02-26)

#185

Jeg synes at møllerne vil ødelægge udsigten i Nakskov Fjord.

Marianne Jørgensen (Nakskov, 2021-02-26)

#188

Har hus på Vestenskovsvej

Kim Sander Pedersen (Ilulissat, 2021-02-27)

#189

Jeg får første parket til disse kæmpe møller

Helle Larsen (Nakskov, 2021-02-27)

#190

Den smukke natur samt fauna i og omkring Nakskov Fjord ikke må ødelægges ydere, af menneskeskabte objekter.

Mads Metelmann Hansen (Strib, 2021-02-27)

#193

Fuldstændigt vanvittigt at ødelægge denne smukke natur.

Poul Christensen (Nakskov, 2021-02-27)

#196

Vindmølledækningen på Vestlolland har nået/allerede overskredet et max. både af hensyn til beboere og fugleliv i området. Yderligere vindmøller giver gevinst til få lodsejere,
men stor gene for mange husstande og jeg kan ikke se, at det gavner området/kommunene. Jeg synes ikke, at det virker til, at der er lavet en ordentlig koordineret og overordnet plan for vindmøller på Lolland, men at der placeres ret store vindmøller i enklaver på må og få - bare man siger "grøn omstilling". (Er ikke fastboende i området men med i fritidshus og er allerede ked af den udvikling, der har været i området , særligtde sidste 4-5 år)

Carsten Frisgaard (SOLBJERG , 2021-02-27)

#197

Jeg skriver under fordi jeg bor 1 km fra de påtænkte møller og i forvejen har "fornøjelsen" af de 7 der står ved Ålehoved.

Lena Gustafsen (Nakskov, 2021-02-27)

#198

Kenneth seiding

Kenneth Seiding (Nakskov, 2021-02-27)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...