NEJ TIL KAJ - HELSINGØR
Kommentarer
#1201
Ny kaj er unødvendig ogforurenende!
Jens Tofte-Hansen (Snekkersten, 2019-11-14)
#1202
jeg finder det ganske uovervejet evt. at etablere en " kaj" fordi bl.a. :1. intet udkomme for byens erhverv/ handel.
2. kaos på omliggende vejnet, evt. nyetablering af andre veje og trafikreguleringer.
3. ødelæggelse af miljøet på trykkerdammen, nyetableret badebro, bådudlejning.
Steen Larsen (helsingør, 2019-11-14)
#1203
Vi ønsker ikke en masse turister der ikke har andet motiv til at besøge os, end at deres all-inklusive krydstogtskib lige kom forbi. Vi ønsker dedikerede turister, som er parat til at investere tid her.Kirsten Ejlersen (Helsingør, 2019-11-14)
#1205
Endnu et skridt i en hel forkert retning.Vækst,vækst,vækst i en verden
som kræver en HELT anden
og grøn tankegang. En hån mod fremtidige generationer -total gammeldags tankegang.
Jacob Groth (Hellebæk, 2019-11-15)
#1219
Vi skal passe på vores kommuneChristine Ejlersen (Espergærde, 2019-11-16)
#1220
Ødelæg ikke Helsingørs naturperle, der erelsket af roklub, dykker, bådudlejning,fiskere, badebrosbenyttere samt svenske cykelturister.
Mange finder fred og ro i sjælen ved at gå langs med den fredfyldte kyst.
Anne Reib (Helsingør, 2019-11-16)
#1221
Helsingør har havet, en smuk kyststrækning og et grønt bagland. Både kyst og bagland er skrøbeligt. Trykkerdammen og kigge vil blive ødelagt, hvis 5000 kvm. stenørken(kaj) bliver etableret. Luft- og trafikgener vil øges betragteligt, hvis en kaj skal modtage liniere og flisskibe(70-80 lastbiler om dagen til fliskørsel).Allan Reib (Helsingør, 2019-11-16)
#1226
nej tak til flere store krydstogtsskibe og øget forurening i vores nærområdeAnn-Sofie Nygaard (Espergærde, 2019-11-16)
#1228
Argumenterne for er ude sf proportionKlaus bo Jensen (Helsingør, 2019-11-16)
#1233
Det er hul i hovedet at bruge penge på en turismetype, som allerede skaber masser af problemer i andre byer - og formentlig er mere knyttet til fortiden end fremtiden. Tror nogen på, at disse flydende byer får landstrøm i Helsingør?Frederik Strandbygaard (Ålsgårde, 2019-11-17)
#1235
Krydstogtskibe belaster klimaet og er i den forbindelse en vanvittig ting at investere i og støtte...Astrid strandbygaard (Frederiksberg, 2019-11-18)
#1247
Birgitte LaugmannBirgitte Laugmann (Snekkersten, 2019-11-20)
#1249
En krydstogtkaj vil ikke alene udsigten omkring Kronborg, og krydstogte skibe forurener meget, spørg bare dem, der bor ved Labgelinie!Inge Schjellerup (Espergærde, 2019-11-20)
#1252
Det bliver en kolos af dimensioner, som absolut ikke vil pynte på den smukke havnefront, som altid bliver fremhævet som eneståendeSusan Toft-Nielsen (Helsingør, 2019-11-20)
#1254
1. Vil ødelægge hele kyststrækningen fra Snekkersten til Helsingør2. Vil ødelægge udsigten til (UNESCO) Kronborg
3. Mere luftforurening
4. Mere tung trafik
Susanne Bondrop (Snekkersten, 2019-11-21)
#1257
Hele ideen med en krydstogt kaj i Helsingør er simpelthen for syg!Anders Neergaard Jacobsen (Espergærde, 2019-11-22)
#1259
For klimaets skyldZoe Svendsen Borra (Snekkersten, 2019-11-22)
#1263
På vegne af miljøet.Alexander Battad (Helsingør, 2019-11-24)
#1264
Jeg bor her og holder bare så meget af byen og dens omegn.Maria Findahl (Helsingør , 2019-11-24)
#1266
Krydstogtskibe er forurenende uhyre. Og ikke en gevinst for hverken havmiljø eller byen/byerAnn Susser Lindgaard (Helsingør, 2019-11-24)
#1270
Der er ikke basis for en krydstogtkaj i Helsingør.Udsigten til Kronborg skal ikke ødelægges.
Ilse Wederkinck (Helsingør, 2019-11-25)
#1272
Jeg er flyttet hertil for at komme tættere på natur, frisk luft og den historiske by. Jeg er oprørt over udsigten til kæmpe krydstogtskibe, som forurener og fylder byen med turister. Undersøgelser viser at turisterne ikke lægger penge i de byer de besøger, så det eneste vi får er en miljømæssig belastning og en ødelæggelse af havnen og udsigten. Nej tak!Linnea Holstein Holm (Helsingør, 2019-11-26)
#1273
Skandale helt uden respekt for Helsingørs enestående kulturværdier. De krydstogtskibe har en volume som er helt malplaceret i landskabet/søskabet. I den tid de lægger til kaj vil de frarøve os den smukke udsigt og skæmme hele byen. Det er direkte ødelæggende for byens attraktion som en historisk perle og vil få Kronborg til at blegne alene på grund af størrelsesforholdet. En helt ubetænkelig og skandaløs ide.Klavs Holm (Helsingør, 2019-11-26)
#1275
Der skal findes en mindre miljøbelastende måde at drive masseturisme på.Henriette Rasch (Skotterup, 2019-11-28)
#1277
Hvis I vil have flere turister så hent dem i busser fra KøbenhavnHanne Døssing (Helsingør, 2019-11-29)
#1281
bekymring for den forøgede co2 belastning.Bekymring for hvad det betyder for Helsingør Roklub. Jeg er ikke orienteret om roklubben er inddraget i beslutningen om den arkitektoniske og landskabsmæssige konsekvens af krydstogtskajen.
Torben Hansen (Helsingør, 2019-12-02)
#1282
Jeg men er at kæmpe skibe ikke har noget at gøre i området. Projektet tjenet kun selvpromovering af bestemte personer . Disse er ligeglade med Helsingør og dens indbyggere.Susan Skogstad (Helsingør , 2019-12-02)
#1284
Jeg har set de negative udvirkninger fra rejser til Norge og Sydspanien (Malaga) som udover røg fra tung skibsdiesel også indbefatter bustrafik, støj fra lysskærme og højtaleranlæg, skibshorn og lavfrekvent motorstøj.Georg Martini (Snekkersten, 2019-12-03)
#1285
Jeg skriver under, fordi jeg fra rejser i bl.a. Norge og Malaga har oplevet, hvorledes de store krydstogtskibe forurener luften med partikler, larmer og lyser. Desuden er jeg bange for den megen bustrafik, der skal føre gæsterne til seværdigheder. Jeg tror heller ikke på, at det vil være en gevinst for handelslivet i Helsingør.Lise Landberg (Snekkersten, 2019-12-03)
#1287
Det er en meget dårlig ide for miljø og Helsingør har så meget at byde på at turisterne vil komme alligvel med bus. Rent økonomisk er en det en stor invistering som kunne bruges til meget andet godthanne korsholm (holte, 2019-12-04)
#1288
Af miljømæssige årsager.John Max Ertner (Kokkedal, 2019-12-04)
#1290
Jeg ikke tror på den projekt der er sat frem med kajen til Helsingør vil gavne os Helsingoraner. Både når vi taler om trafikmæssigt og miljømæssigt vil vores by tabe på det.Umut Incelik (Helsingør, 2019-12-07)
#1293
Annette Frankannette Frank (Tikoeb, 2019-12-09)
#1298
Det er en dårlig idé, miljømæssigt, økonomisk og kultureltChristian Teller (Helsingør , 2019-12-15)
#1299
Fordi de små handlende i byen ikke vil få glæde af det.Nanna Folkmann (Helsingør, 2019-12-15)
#1302
Af hensyn til miljøet og da store krydstogtsskibe ikke er, hvad Helsingør skal satse på.Dorte Tornehave Kampman (Helsingør, 2019-12-15)
#1306
Det kommer ikke til at øge indtægterne i Helsingør. Kun øget miljøbelastning!Ida Poncina (Espergærde , 2019-12-15)
#1316
nej tak. kommunen har ikke råd.Vh. Palle
Palle Sunke Jensen (helsigør, 2019-12-16)
#1320
Jeg underskriver fordi de miljømæssige, landskabsmæssige og menneskelige konsekvenser ved denne beslutning er helt uacceptabelt store - særligt i lyset af at krydstogttrafik IKKE har bevist sig at medføre nogen profit til byer af vores størrelse.Det eneste resultat vil være en smadret strandvejskyst, forringede/spolerede visuelle og funktionelle oplevelser af kystlandskabet og negative miljømæssige konsekvenser for byen, borgerne og dyrelivet. Det blir et stort og rungende NEJ til Kaj her fra.
June Paaskesen (Helsingør, 2019-12-17)
#1321
Jeg mener ikke det gavner hverken by, miljø eller kultur, så nejtaktilkaj!Mie Valbjørn (Helsingør, 2019-12-17)
#1324
Krydstogter er en ufatteligt klimabelastende rejseform.Krydstogt turismen giver ikke noget tilbage til Helsingør By. For ikke at tale om at selve kajanlægget vil have store økonomiske og miljømæssige konsekvenser for Helsingør By og Kommune. Derfor skal vi ikke have det juks.
Julie Jahn (Espergærde, 2019-12-19)
#1328
Det er en tåbelig ide som der ikke er brug for i byenHelle Bayer (Hellebæk, 2019-12-25)
#1329
Peter HolstPeter Holst (Helsingør, 2019-12-27)
#1331
Jeg skriver under fordi jeg er enig i styregruppens udsagnElsebeth Darting Gregersen (Snekkersten, 2020-01-03)
#1334
Ønsker ikke den voldsomme udbygning af vores kommune som man generelt lægger op til.Peter Dantzer (Espergærde, 2020-01-09)
#1338
Alt for meget tung trafik i et område, der allerede er for meget trafikeret. Forøget miljøbelastning. Risiko for ekstraregning til komunens skattebetalere.Peter Kristensen (Espergærde, 2020-01-10)
#1340
Vi vil have plejehjem i stedet forPovl Møller (Ålsgårde, 2020-01-10)
#1343
Miljø belastning på vores by. Jeg kan ikke se h orfor vi skal have så store skibe her. Plus at kosten er for høj.June Heathcote (Helsingør, 2020-01-10)
#1346
......fordi jeg elsker min by som den er. Byggeriet af KAJ vil virke som en øjenbæ i en af verdens smukkeste inddelinger. De store krydstogtsskibe lægger nok ikke til KAJ, når de alligevel skal til København.Så ingen KAJ her.
Annette Riedmann (Helsingør, 2020-01-11)
#1348
Jeg mener ikke Helsingør og nærmiljøet har brug den forurening som Dette projekt vil medføre!Dirch Poulsen (Espergærde , 2020-01-12)
#1353
Fordi krydstogtskibe forurener og fordi anlægget vil skæmme kyst og by,og fordi det vil være urentabelt for kommunen.Dorrit Pedersen (Espergærde, 2020-01-13)
#1354
- fordi, jeg ikke ønsker Helsingør oversvømmet og ødelagt af ligegyldige krydstogtturister, som det fx ses i Bergen og Stavanger.Gustav Brock (Helsingør, 2020-01-13)
#1358
Det er en dårlig og ikke gennemtænkt ide.Bodil Skov (Helsingør, 2020-01-13)
#1363
Krydstogtskibe giver en masse forurening. Indkørselen til Helsingør by bliver skæmmet ved anlægning af så store forandringer for at store krydstogtskibe skal kunne lægge til. Da passagererne på skibe har fuld forplejning om bord kan man ikke forvente at få mere indtjening i byens butikker og restauranter. Opholdet her er som regel også kun baseret på, at passagererne skal kunne nå at se Kronborg.Margith Jensen (Helsingør, 2020-01-14)
#1364
Jeg er enig med gruppen - og heller ikke trorat der kommer flere turister, som lægger penge i Helsingør..de der kommer kan sejles ind, og flisen skal i containere,så den ikke sviner.
Kirsten Cornelius (Ålsgårde, 2020-01-14)
#1365
Er enig i Nej til kaj!Poul Bindslev (Ålsgårde, 2020-01-14)
#1367
Vi har en perle af en by, som vi skal bevare, og det gør vi ikke ved, at der kommer kæmpe skibe og lægger til kaj. Derefter bliver den lille by invaderet af horder af mennesker, der stort set ikke bruge en bøjet femøre.Hvorfor skal vi nedslide vores by med det, og ikke mindst bruge så mange penge på at lave en kaj. Jeg er god skatteborger, og det er ikke det, vi skal bruge mine penge på.
Det måske allerværste er så den forurening det afstedkommer.
Rita Kjær (Helsingør, 2020-01-15)
#1369
Af hensyn til miljøet og for at bevare det fulde udsyn til Kronborg.Finn Berthelsen (Hornbæk, 2020-01-15)
#1372
Jeg skriver under fordi at jeg vil have at man skal tænke på vándgennemstrømningen i Øresund, hvis de vil anlægge noget der måske vil komme til at fylde rigtigt meget i den snævre bredde fra Øresund til Kattegat OG man skal tænke på om hvor meget sådan et anlæg vil blive benyttet til at ændre naturen så meget. Selvom det ville være godt for sommerturismen i Helsingør city.enna Maiken Jensen (Helsingør, 2020-01-15)
#1381
Ubehag og modvilje mod tiltag, der skamferer en smuk og interessant byMogens Fenger (Kokkedal, 2020-01-20)
#1382
Krydstogsskibe er en meget belastende form for turisme, som ikke hørerhjemme i DanmarkLena Wied (Græsted, 2020-01-20)
#1383
Det kan overhovedet ikke være rentabelt - og så vil det genere selve byen, så den mister sit særpræg.Lars Thorkild Bjørn (Ålsgårde, 2020-01-20)
#1385
Jeg bor ikke i byen men støtter selvfølgelig op om miljøhensynEa Charlotte Schjeldahl (Allerød , 2020-01-21)
#1386
Det er hul i hovedet, og mangel på omtanke. Der er ikke een krydstogtturist, der vil bruge penge i Helsingør.Ellen Solveig Havn (Helsingør , 2020-01-21)
#1390
Jeg skriver under fordi jeg kender konsekvenserne for krydstogtskibene i København.Pengene fra gæsterne står i mål med de problemer skibene skaber.
Jeg kører selv som buschauffør for krydstogtskibene i København. Men der er simpelthen for mange skibe på samme tid.
Det ønsker jeg ikke for Helsingør.
Der er flere penge i at tænke langsigtet og ikke tiltrække masseturisme. Se bare på hvordan det er gået i Venedig og Dubrovnik.
Martin Sands (Kastrup, 2020-03-13)
#1391
Helsingør hør er i forvejen overrendt af svenske turister.Jørn Faurschou (Helsingør, 2020-03-28)
#1394
Jeg i forvejen er ved at blive kvalt i min bolig ud til Flynderborgvej - Kongevejen.Hvis byrådet siger ja til det tror jeg, der er korruption med i det. Ingen ansvarlig politiker vil tillade mere forurening end der er i forvejen.
Tine Jarnum (Helsingør, 2020-11-16)