NEJ TIL KAJ - HELSINGØR

Kontakt forfatteren af dette andragende

Vi har rundet 1.600 underskrifter

2019-12-15 10:04:09

Kære støtter og medunderskrivere. Desværre oplever fortsat at der er beslutningstagere der er opsat på at etablerer den påtænkte erhvervs-og krydstogtkaj - til trods for at alle advarselssignaler - omkring miljø, trafik og økonomi - er hejst. For nogen er ideen så fastlåst at man kan frygte at borgerindsigelser og protestunderskrifter overses - MEN! -det må vi ikke anerkende eller accepterer! Det er derfor stadigt vigtigt at vi manifesterer vores protest mod dette projekt og søger at appellerer til de folkevalgtes sunde fornuft. Spred derfor stadigt og gerne budskabet - få flere til at underskrive mod en Multikaj i Helsingør - foran Helsingørs smukke gamle havnefront - tæt på Helsingørs gamle charmerende middelalderby og foran Kronborg! Vi har - med de håndskrevne underskriftlister - rundet 1.600 underskrifter!

Nej til kaj - styregruppen

Nej til kaj

2019-11-15 06:47:39

Vi er rigtigt glad for din støtte og udover de 1200 underskrifter vi har via denne underskriftside har vi ca. 200 fysiske.

Vi kan naturligvis ønske os flere - men kampagnen er heller ikke slut før vi har fået de folkevalgte til at indse, at den påtænkte udvidelse af Helsingør havne ikke er borgernes ønske. Det er heller ikke borgernes ønske at den selvstyrende havn omdannes til et aktieselskab som kan agerer uden om de folkevalgtes medbestemmelse.

Vi finder det vigtigt at de folkevalgte indser, at klima og miljøet skal kunne bærer et projekt af den karakter og at projektet forudsætter at infrastrukturen er indrettet og tilpasset til den deraf følgende trafik.

De folkevalgte skal forstå og indse, at det ikke hjælper at "stikke hovedet i busken", men at borgerne følger med og interesserer sig for byens fortsatte positive udvikling.

Sammen kan vi forhåbentlig hjælpe de folkevalgte politikere til fornuft.

Tak for din støtte - og spred gerne budskabet, og hjælp til flere underskrifter,

de bedste hilsner

Styregruppen

Nej til kaj - styregruppen