STOP lokalplanforslaget for området ved Kelleris Hegn

Kommentarer

#606

Vi skal bevare et Espergærde i harmoni med de rammer der definerer området. Kvalitet fremfor kvantitet.

(Espergærde, 2018-10-07)

#609

Jeg ønsker byggeplanerne på Kelleris marker stoppet fordi Espergærde under ingen omstændigheder skal plastres til med mere byggeri på grønne områder. Meget af charmen ved at bo her vil gå tabt med yderligere byggeri på grønne områder!

(Espergærde, 2018-10-08)

#610

Mudret sagsforløb og udtalt politikerarrogance

(Espergærde, 2018-10-08)

#612

Jeg synes det er vigtigt at bevarer bare lidt af den skønne natur som ligger omkring Espergærde

(Helsingør , 2018-10-08)

#619

Fordi, der bliver bygget på hver en naturlig “plet” .... nu bygges der også ude ved det gamle hospital, og al naturen forsvinder, og alt flyder sammen. Vi skal have og har brug for naturen. Alt flyder sammen, det er meget trist

(Helsingør, 2018-10-09)

#621

Helsingør Kommune vil gerne brøste sig af højt til himlen og flot natur. Det hænger ikke sammen med mere byggeri på naturarealer. Der er rigeligt at tage af på allerede bebyggede industriarealer. Sammen med andre påtænkte og igangsatte boligprojekter vil trafikproblemer stige så Espergærde kommer til at ligne København. Det var ikke derfor vi bosatte os i Espergærde/Helsingør kommune. Der er også en tendens til at lokalplaner udvider de områder hvor detailhandelen kan arbejde fra, med den konsekvens at et ellers velfungerende EspergærdeCenter undermineres. Et af de få centre som spås en overlevelseschance, hvis ellers ikke kommunens politikker slår det ihjel.

(Espergærde, 2018-10-09)

#626

Hvis kommunen mangler penge i kassen ser jeg det som den største fejl at få dem ved at ødelægge en stor del af den natur som omkranser vores by, og som børn, unge og voksne sætter pris på. Og som er en stor grund til at mange bosætter sig i Espergærde. Udnyt istedet industrikvarteret! Riv gamle Espergærde skole ned og boliger der! Jeg er klar over der sker en udvikling og at Espergærde for 50 år siden var æbleplantager og marker. Men beskyt dog for guds skyld den lille rest vi har tilbage.

(Espergærde, 2018-10-10)

#627

Bevare naturen i Espergærde

(Espergærde, 2018-10-10)

#629

Jeg er uenig i den tankegang, der udmynter sig i større befolkning, fordi der skal flere rige skatteborgere ind i Helsingør Kommune. Og fordi de æstetiske værdier med denne politik -som også andre steder i kommunen - trædes under fode for ussel mammons skyld.

(Espergærde, 2018-10-10)

#632

Jeg er helt enig i, at dette smukke stykke land skal forblive ubebygget. Flyttede netop til Espergærde på grund af nærheden til åbne vidder. Cykler og går ofte ture i området og nyder synet af markerne og skoven i baggrunden. Jeg vil blive så ked af det, hvis der bliver bygget på den grund. Der er efterhånden bygget på hver eneste bare plet.

(Espergærde, 2018-10-10)

#635

Lokalplaneforslaget forhindre det frie udsyn til havet og Sverige samt ophæver den grønne plet mellem skov og bebyggelser.
Barnefødt i Espergærde. Ejer ejendom Søndermarken 48.1 th. Espergærde.

(Dronningmølle, 2018-10-11)

#636

Vi risikerer, at opleve det samme i det historiske miljø i Hellebæk, hvor der fortsat ikke er igangsat arbejde med en bevarende lokalplan, på trods af mange dyre ord om at nu sker det.

(Hellebæk, 2018-10-11)

#637

Det er en fantastisk naturskøn indfaldsvej til Espergærde By, som nu vil blive spoleret.

(Espergærde, 2018-10-11)

#639

Der er ingen grund til at ødelægge naturområder når vi har uddøde erhvervsområder i Espergærde, der fint kan bebygges. Byrådet bør opgive deres “vi alene vide” adfærd og gå i dialog med borgerne om den fremtidige udvikling af kommunen. I er valgt til at repræsentere borgerne, så hvorfor ikke udvikle kommunen i samarbejde med borgerne.

(Espergærde, 2018-10-11)

#644

Bevar lidt grønne områder til vores efterkommere....

(3060, 2018-10-12)

#646

400 hus i et område op til skov og motorvej, never. En del år siden blev golfbane byggeriet stoppet. Det må værge gælde samme begrundelse for at hus byggeriet kan stoppes

(espergærde, 2018-10-12)

#650

Byrådet i Helsingør tager generelt ikke hensyn til de beboere, der bor i et område, når de beslutter omfang og højde af nye byggerier. Det er der efterhånden så mange eksempler på, at nu må vi borgere protestere.

(Espergørde, 2018-10-13)

#656

Nyt omfattende byggeri bør udspringe af lokal interesse og behov.
Ikke investorernes personlige, økonomiske interesser.
Skovbyggelinien bør være næsten hellig.

(3000, 2018-10-13)

#657

Jeg synes at der er bygget alt for meget rundt omkring , og der er ikke nok grønne områder mere. Det er snart ikke mere friplads til naturens dyr, vi breder os alt for meget. Skulle hellere bruge pengene på at renovere og forbedre nuværende lejeboliger .

(Helsingør, 2018-10-13)

#658

Jeg skriver under fordi jeg er imod den ødelæggelse af den eksisterende natur, som den foreliggende bebyggelsesplan vil afstedkomme. Jeg skriver under, fordi jeg oplever, at lokalpolitikerne i ophøjet arrogance lukker ørerne med en stor grad af faktaresistens overfor, for dem, ubehagelige sandheder og konklusioner, foretaget af folk, som besidder ligeværdig viden og i visse tilfælde bedre funderet viden, end et ingeniørrådgivningsfirma. Hvor mange sager har kommunen kørt mod sådanne selskaber i tidens løb for dårlig rådgivning? Nu har lokalpolitikerne ophøjet en miljørapport til en bibel i sagen og så er al anden snak jo blasfemisk, ihvertfald set med deres øjne. Med den "bibel" i hånden vil lokalpolitikerne optræde, som om de ved bedre, indtil det modsatte er bevist. Med en sådan ignorant holdning er vort demokrati og ikke mindst modstanden imod lokalplanen ilde stedt.

(Espergærde, 2018-10-13)

#661

Det godt med bevarelse af grønne områder til børn og voksne

(Helsingør, 2018-10-14)

#663

Projektet er i strid med skov-bygge-linien. det er naturødelæggelse og der er masser af plads andre steder i Espergærde til nybyggeri.

(espergærde, 2018-10-14)

#665

Alt skal ikke bygget på dag der skal være natur Tænk på naturen kom først vi skal bevare naturen vi skal også tænke på klimaet så det gavner ikke nåde at alt skal bebyggelse på til sidst har vi også store problemer Tænk stort ikke småt så husk lige på regn og vand små kloaksystemet kan ikke følge med de er få små hilsen Carsten Nikolajsen selv fra Helsingør

(Holeby, 2018-10-14)

#667

Der er rigeligt med indbyggere i forhold til institutions- og trafikkapacitet. Yderligere bebyggelse er kun i bygherrernes økonomiske interesse og absolut ikke i borgernes. Yderligere vil vi miste den rand af åbent landskab, der i dag kranser byen. Endelig mener jeg at huske at kommunen fastslog, at det ville være det sidste byggeri i Kellerisområdet, da man byggede Hovgårdsparken..

(Espergærde, 2018-10-14)

#668

Landzone med bebyggelse kun 30 meter fra skov.
Et eftertragtet og vidunderligt område med tæt tilknytning til Rolighedsmoserne. Et eldorado for hundeluftere og naturelskere.

(Espergærde, 2018-10-14)

#669

Det er vigtigtat bevare den natur , som endnu er tilbage i Espergærde. Ved for engangs skyld at lytte til de lokale borgere kan byrådet bevare - eller snarere genskabe- et minimum af tillid og respekt

(Espergærde, 2018-10-15)

#671

Bevarelse af den grønne indgang til Espergærde / Helsingør kommune.

(Espergærde, 2018-10-15)

#673

Jeg ønsker bestemt ikke at se 400 boliger ødelægge den smukke natur. Naturområdet skal bevares!

(3060, 2018-10-15)

#674

Jeg bor på Sølvvej og synes at de ubenyttede erhvervsområder i første omgang bør bruges. Desuden nyder jeg dette naturområde, med meget fugle liv og vil blive ked af hvis dette område bebygges.

(Espergærde, 2018-10-15)

#676

Der er allerede meget nybyggeri i Espergærde, og alle herlighedsværdier er allerede under pres. Det har aldring været en løsning blot at bygge flere boliger, hvilket allerede sker. Og - så er naturen netop hvad vi er flyttet til -Espergærde for at kunne nyde. Ikke et byggeboom på udlagt natur.
Typisk en uskøn og snydeagtig proces. ØV

(espergærde, 2018-10-15)

#678

Jeg skriver hermed under på, at jeg er imod en vedtagelse af lokalplanforslag (3.42), som handler om at bygge et nyt boligområde på det naturskønne område øst for Kelleris Hegn og vest for Grydemoseområdet.
Derudover skal alle planer om at destruere vores unikke naturområder stoppe! Vores lokale natur skal der værnes om. Den er mere værdifuld end økonomisk vækst.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen Charlotte Klein, Humlebæk

(Humlebæk, 2018-10-16)

#680

Vi skal bevare den dejlige natur vi har i Espergærde

(Espergærde, 2018-10-16)

#681

Det hører ingen steder hjemme at ødelægge de steder der er en af grundene til, at man bor i Espergærde! Og så lige op til skoven og vildet!
Dispensation!
I er ikke rigtigt kloge! Iøvrigt noget forfærdeligt container byggeri at se på!
Der bliver bygget rigeligt her i byen lige pt.
Hvad med al den trafik der vil komme fra området, Det bliver et mareridt! Det er alt nok med Grydemosevej om morgenen!

(Espergærde, 2018-10-16)

#688

Vis dog respekt for skovbyggelinjen!

(Espergærde, 2018-10-16)

#693

Natur og åbne områder er netop hvad der bringer værdi og glæde for alle. Lad nu vær med at ødelægge endnu et smukt område med boligbyggeri, der skaber endnu flere biler og trafikkaos.

(Espergærde, 2018-10-17)

#695

Jeg skriver under fordi jeg ikke ønsker at der skal bygges nye boliger øst for Kelleris Hegn og vest for Grydemoseområdet.

(Espergærde, 2018-10-17)

#697

Jeg elsker den frie natur - det var derfor vi byggede tilbage i 1999.

(Espergærde - Kelleris Vang 11, 2018-10-17)

#698

Planen ødelægger et værdifuldt landskab og er i strid med skovbyggelinjen.

(Espergærde, 2018-10-17)

#699

Flyttede hertil i 72 pga, de grønne områder og hyggelige bebyggelser. Espergærde er med utallige nye byggerier ved at miste det præg, trist.

(Espergærde, 2018-10-18)

#700

Helsingør og omegn fyldes systematisk op med nye skatteborgere pga. byrådets storbyambitioner/skattereduktionsspekulation på bekostning af den skønne natur og det frirum, der adskiller Helsingør fra storkøbenhavn.

(Snekkersten, 2018-10-18)

#709

Jeg skriver under, da jeg mener, at naturen omkring Espergærde området skal bevares.

(Espergærde, 2018-10-19)

#712

Vi vil bevare de grønne områder i dejlige Espergærde!

(Espergærde, 2018-10-20)

#713

Vores enestående grønne åndehuller skal bevares

(Espergærde, 2018-10-20)

#715

Ødelægger et enestående naturområde der er til glæde for Espergærdes beboere. Den smukke udsigt fra Hornbækvejen ødelægges. Projektet ligger alt for tæt på fredskoven, og overholder ikke skovbyggelinien. Hvordan kan man tillade sig at dispensere herfor. Traffikbelastningrn i området vil blive forøget.

Hvis der skal bygges flere boliger i Helsingør kommune, er der andre områder hvorpå dette kan ske uden at spolere et værdifuldt natur/kulturlandskab.

(København, 2018-10-20)

#718

Vi skal bevare naturen i og omkring vores by.

(Espergærde , 2018-10-20)

#720

Bevarelse af unikt dyreliv i området.

(Espergærde, 2018-10-20)

#721

Fordi Kongernes Nordsjælland skal bestå af natur og ikke beton. Ødelagt natur kommer aldrig tilbage.

(Espergærde, 2018-10-20)

#723

Jeg ikke vil have at I ødelægger den smukke natur og de omgivelser, som jeg har været barn i. Den udsigt skal ikke forringes på grund af boliger, bare for at kommunen kan tjene penge. Byg dem et andet sted eller hold jer til industrigrundende i stedet for, hvor det ikke ødelægger nogen for nogen.

(Helsingør, 2018-10-21)

#727

Jeg skriver under, fordi jeg mener at et byggeområde i kelleris er et overgreb på den lokale natur og fuldstændigt unødvendigt

(søborg, 2018-10-21)

#729

Jeg mener ikke nødvendigvis Helsingør bliver en bedre kommune ved at tiltrække flere borgere.
Gør derimod kommunen mere attraktiv for de borgere, der allerede bor i kommunen. F.eks. ved at bevare de få åbne bynære områder vi endnu har tilbage.

(Helsingør, 2018-10-21)

#733

mod den massive bebyggelse af de få frie arealer der er tilbage i Espergærde

som nylig tilflyttet Espergærde/ Helsingør kommune ,er jeg rystet over hvordan byrådet ignorerer borgernes synspunkter og ikke "spiller"med åbne kort.

(Espergærde, 2018-10-22)

#735

Beskyttelse af dyreliv.

(Espergærde, 2018-10-22)

#736

Forslaget indebærer endnu en reduktion af de grønne områder i min by.
Fordi forslaget alene tilgodeser bygherrens begærlighed på bekostning af borgernes miljø- og naturforhold.
Fordi der er rigelige udbygningsmuligheder på mindre sårbare arealer.
Fordi de samlede planlagte udbygninger vil kræve meget store offentlige investeringer i forsyningsanlæg, veje, skoler, børneinstitutioner, svømmehaller m.m.

(Espergærde, 2018-10-22)

#738

Vi skal bevare dette grønne område fri for bebyggelse

(Espergærde, 2018-10-22)

#740

Naturen skal bevares!

(Helsingør, 2018-10-22)

#744

Bevar naturen for pokker

(Espergærde , 2018-10-22)

#746

Jeg skriver under, fordi det er en fadæse, hvis kommunen sælger ud af de sidste frie pletter i området. Vi vil bevare den luft og det lys, som hav, skove og lave bebyggelse, som området er præget af.
Helsingør Kommunes yndede slagord, om Helsingør som den bedste bosætningskommune, kan let komme til at lyde hult og være vildledende og som at oversælge området.

(Espergærde, 2018-10-22)

#752

Jeg skriver under, fordi jeg altid har været stolt over Espergærde har været unik ved at være en stor by omgivet nu af National Park i to retninger og hav på den ene side og mod motorvejen en god bred grøn kile. Det er man nu helt vanvittigt ved at overskride ved at ville bebygge tættere skoven end grænsen på de 300 meter. Det er desværre skruen uden ende ☹️

(Espergærde , 2018-10-22)

#756

Vi skal bevare dette grønne område

(Espergærde, 2018-10-22)

#774

Jeg skriver fordi markerne beriger området med dejligt dyreliv og en ro, der påvirker boligområdet omkring. Helsingør kommune er dejlig fordi vi har skov, strand og MARKER.

(Espergærde , 2018-10-22)

#793

Der tages ikke hensyn til naturen, der forsvinder bid for bid, og ALDRIG gives tilbage - Jeg er flyttet til naturen i Espergærde, fordi naturen er ædt op af boliger i byen jeg kom fra.
-Der er boliger nok i Espergærde, og altid boliger til salg!

(Espergærde, 2018-10-23)

#797

Jeg skriver under, fordi jeg cyklede til og fra skole på stien ved marken hver dag i 5 år, og mener på ingen måde den skal fjernes.

(Charlottenlund, 2018-10-23)