Nej tak til Formel 1 i København

Kommentarer

#2

Det er absurd, hvor meget støj og gene, man byder beboerne i byen. Dette værre og større end alle de mange øvrige.

(København K, 2018-01-11)

#5

Som borger på Christianshavn mener jeg ikke, at kvarteret egner sig til den slags aktiviteter, som ét formel 1 er. Hvorfor ikke benytte de jyske motorveje, i stedet?
V. H. Annelie Nielsen

(1415 Kbh. K, 2018-01-11)

#7

Formel 1 hører ikke til i tæt beboet områder.

(Børglum pr Vrå , 2018-01-11)

#9

Vil ikke have racerkørere her på Christianshavn.

(København , 2018-01-11)

#12

Tanken er absurd !!! Larm, luftforurening, ...

(Haslev, 2018-01-11)

#37

På trods af at jeg ikke har bopæl i Kbh kommer jeg stadig nok i byen til at den praktisk talt er blevet mit andet hjem. Og jeg mener ikke at det er fair at bringe løbet til byen når folkene bag ikke har nogle tilfredsstillende svar på hvordan de fx vil kompensere de forretningsdrivende langs ruten der må affinde sig med flere dages tabt fortjeneste. Læg dertil massive trafik og sikkerheds problemer, og så burde det være tydeligt hvorfor det her ikke er en god idé. Denne underskrift indsamlings forslag om at flytte løbet til Herning er meget bedre.

(Roskilde, 2018-01-12)

#39

Det er helt hen i vejret at lave et forurenende og larmende løb, og naivt at tro, at det hjælper med til at markedsføre København - oven i købet som en grøn by. Det er en umoden begejstring for at kunne lege med de store, - som anyway kun gavner de store.... planlæggerne, bezinselskaberne, automobilindustrien osv

(Copenhagen, 2018-01-12)

#44

Det er bare absurd... Rige drenges våde drøm: Nej tak!

(Lyngby, 2018-01-12)

#48

Jeg er imod formel 1 i København!

(Frederiksberg, 2018-01-12)

#52

Jeg er imod de her store sportsarrangementer midt i København. Det berører for mange negativt mht til transport, tid og støj......

(København, 2018-01-12)

#53

Sports arrangementer af så omfattende karakter skal ikke finde sted i byområder med tæt beboelse.

(Gladsaxe , 2018-01-12)

#58

Jeg mener at et sådant formel 1 racerløb vil gøre sig langt bedre i Hellerup - Gentofte, der kan beboerne så få lov til at race med i deres egne luksus-racere.
PS.
Vi fra København K lover at komme og overvære spetaklet !

(København , 2018-01-12)

#61

Det er huld i hovedet at lukke byen af for at larme og forurene igennem middelalderbyen.
Det er ikke en reklame, som i mine øjne passer til Københavns grønne og historiske profil. Jeg har boet i København 35 år før jeg flyttede ud af byen.

(Tisvildeleje, 2018-01-12)

#62

Det er kun 6 mdr siden jeg flyttede fra Chr.havn bl.a. pga for meget larm og storbystress. F1 vil glæde et motor- og fartgalt segment af danskere, fylde gaderne med endnu flere turister, der KUN vil være til gene for dagligdagens gøremål for dem, der bor på Chr.havn hver eneste dag. Der er allerede RIGELIG gang i den i den bydel.
Derudover er det farligt. De biler flyver rundt, hvis man googler 'Formel 1 accidents'.

(Kalundborg , 2018-01-13)

#64

Ikke Formel 1 i Danmark , tak.
Måske et billøb for elbiler?

(Vanløse, 2018-01-13)

#68

Hører sig ikke til i en bymidte, med hele den indgriben det forvolder.

(København K, 2018-01-13)

#71

Vi som borgere i København bliver taget som gidsler i et kommercielt forbrugscirkus.

(København, 2018-01-13)

#74

Jeg er enig med de argumenter, der blev fremført. Vælg et bedre egnet sted!

(Frederiksberg, 2018-01-13)

#75

Fordi det er ressourcespild ! Racerløb og alt der følger med. Og jeg ikke synes byen og Christianshavn skal belastes. Hvorfor ikke tiltrække grønne arrangementer for mennesker i stedet for biler i stedet!

(København k, 2018-01-13)

#79

Det vil koste kommunekassen imellem 300 til 500 millioner at afvikle løbet.
De penge kan nok bruges mere fornuftigt !

(København, 2018-01-14)

#81

Det får for store logistiske omkostninger for alle berørte borgere der er bosiddende i Kbh K. Ift transport til arbejde børns institutions og skolevej

(København, 2018-01-14)

#91

Nej til billøb, også det i august ved Bellahøj. Det er en teknik der er på vej til at blive udfaset. Hører til på museum. Frem med alternative transportformer inkl. elbiler.

(Vanløse, 2018-01-16)

#97

Støjende og forurenende motorløb hører ikke hjemme i noget der skal være en grøn by

(2800 Kgs. Lyngby, 2018-01-18)

#100

Klart for høje frekvenser som ifølge eksperter ligefrem kan skade hørelsen. Den slags hører hjemme på racerbaner og ikke i byer.

(Hellerup, 2018-01-18)

#101

Nej, for pokker! Disse pengemænd skulle hellere forsøge at gøre afbigt for deres kapitalophobninger og grådighed ved at gøre noget godt for samfundet - masser af områder, hvor de kunne gøre en forskel...hjemløse, sundhedsvæsenet, grøn energi etc., etc. Helt utilstedeligt, hvis de får lov til at bruge København som drivkraft for yderligere kapitalopbygning. De må finde en anden legeplads - og få nogle sundere interesser!

(Charlottenlund, 2018-01-18)

#102

jeg skriver under, fordi jeg er enig i de synspunkter og overvejelser, der ligger til grund for Dorte Thorsens andragende

(Charlottenlund, 2018-01-18)

#104

Jeg er inderligt imod Formel 1 i København. Det er forurenende, både miljømæssigt og støjmæssigt. Det vil lukke byen i længere perioder. Derudover er det en udemokratisk beslutning! Man skal ikke kunne købe alt for penge.

(København , 2018-01-18)

#114

Fordi det er fuldstændig sindssygt at lade et brølende, benzinosende støj-inferno af miljøsvinske biler drøne gennem den gamle købstad. Hvem i alverden vil have glæde at det, udover nogle få mandlige sportsidioter?

(Faaborg, 2018-02-06)

#126

Der er rigelig trafik og forurening i byen i forvejen!

(Valby, 2018-02-14)

#134

Formel 1 er et stort reklameshow for bilindustrien, og det skal København ikke profilere sig på. Vi skal have en grøn profil og være en by der er stolt af at gøre noget for cyklisterne og fodgængerne.

(2450 SV, 2018-02-19)

#136

Ræs i hovedstaden er i klar modstrid med grøn profil og fredelig hyggelig by - man laver jo heller ikke Formel 1 ræs med vandscootere i havnen

(København, 2018-02-19)

#141

København er en cykelby - ikke en motorby

(København, 2018-03-21)

#143

Byens infrastruktur specielt for busser, biler, ambulancer mm vil ikke kunne fungere i mange uger, hvilket vil være til stor gene for byens borgere, blot for at nogle rigmænd skal kunne lege i byens gader. I sidste ende bliver det alligevel borgerne, der står med regningen for festen.

(København, 2018-03-22)

#144

Formel 1 hører ikke hjemme i en by, som gerne vil være grøn. Det vil svine, larme og gøre byen ufremkommelig for københavnerne.

(København, 2018-03-22)

#146

Racerløb hører hjemme på racerbaner.
Byen bliver i forvejen afspærret nok af tåbelige cykel- rulleskøjte- og maratonløb

(København S, 2018-03-23)

#149

Det giver endnu mere larm og os - og besværliggør livet for byens borgere -

(kbh SV, 2018-03-23)

#152

Det er en tåbelig ide!!

(København, 2018-03-23)

#153

København egner sig ikke som væddeløbsbane for hurtige Formel 1-biler. No way!

(København, 2018-03-23)

#154

Jeg skriveri under, fordi det er så himmelråbende tåbeligt...!!

(Silkeborg, 2018-03-23)

#156

At reklamere for en gammel fin by med en lang historie med larm, svineri og vanvittig trængsel og afspærringer er totalt hovedløst. Som om alle udgravningerne ikke har gjort byen ufremkommelig nok!

(København, 2018-03-23)

#158

Jeg bor tæt ved Langebro og oplever hver dag den tætte trafik over både Langebro og Knippelsbro. Der er rigeligt, der skal ikke flere ydre ting til at umuliggøre det for os fra Amager at komme til Sjællandssiden. Tænk på ambulancer og andre udrykningskøretøjer, busser, det handler jo om al trafik, der vil blive totalt forstyrret. Tænk på hvad det skaber af kaos, når en lille del af byen er spærret et par timer en søndag pga et maraton eller lign.

(København, 2018-03-23)

#159

Enhver som interesserer sig for Københavns grønne omdømme (og / eller sund fornuft i almindelighed) bør skrive under som en simpel borgerpligt!

(Birkerød, 2018-03-23)

#161

Det er helt hen i vejret og penge forkert givet ud plus ødelægger meget mere end det gavner

(Ishøj, 2018-03-23)

#164

Formel1 i København er forurenende, støjende og til gene for os beboere.

(København, 2018-03-24)

#165

Jeg vil gerne komme med et konstruktivt forslag: Find en rute til vanviddet som begynder i Gentofte, videre gennem villavejene i Hellerup videre ad Strandvejen og stor modtagelse i Rungsted.

(København, 2018-03-24)

#170

NEJ!!! Ikke i min by!

(København V, 2018-03-24)

#171

københavn som cykelby

(københavn, 2018-03-24)

#174

Kbh er cykelby, ikke bilby.

(Hvidovre, 2018-03-24)

#179

https://www.facebook.com/hpalle/posts/10156124670443006?comment_id=10156127280823006&notif_id=1521891582538909&notif_t=feed_comment_reply

(helsinge, 2018-03-24)

#185

København er for befolkningstæt, og der er for mange, som er afhængige af de veje, som skulle lukkes for trafik, hvis F1 skulle afvikles i København. Gå efter de oplagte muligheder i stedet for - hvis vi da skal brænde en masse energi af, som ikke pynter på CO2-regnskabet.

(København, 2018-03-24)

#187

Fuld solidaritet med den københavnske modstand.
Vi skal true med så megen chikane at det ikke kan gennemføres. Ex. Barnevogne på banen, gøre banen om til cykelsti, i det hele taget så megen chikane at blot vagternes løn vil være astronomisk.

(Odense, 2018-03-24)

#189

Det er totalt unødig miljø- klima og støj-belastning. Klima og miljø børe have allerhøjeste prioritet i alle beslutninger, store som små. Det vil også være plagsomt for København samt byens klima- og cyklistvenlige ry.

(København, 2018-03-24)

#190

Formel 1 har ingen sted hjemme i et tæt beboet område som København - det forurener både luften og med larm - og vil dertil være dyrt og til stor gene for dagligdagen for Københavns beboere.

(København V, 2018-03-24)