Børnepengene skal IKKE deles. Det rammer barnet.

Kommentarer

#1

Jeg har startet denne underskriftindsamling i håbet om at kunne stoppe vanviddet på Christiansborg. Vores børn skal ikke lide mere overlast.

(Marstal, 2017-12-24)

#4

Fordi dette forslag er konfliktoptrappende, i størstedelen af tilfældene uretfærdigt over for bopælsforælderen og ikke er i børnenes interesse økonomisk eller følelelsesmæssigt.

(Ærøskøbing , 2017-12-24)

#6

Forslaget vil skaber yderligere konflikter mellem forældrene,( hvilket er skadeligt for barnet) da udgifterne falder på bopældforældren. Oftes ønsker samværsforældren i forvejen ikke at betale børnebidrag hvorfor så belønne denne.

(4700, 2017-12-24)

#17

Min søn ser ikke sin far, da det er vurderet usundt for min søn at bruge tid med sin far. Han betaler ikke børnebidrag da han ikke vil have et økonomisk ansvar for vores fælles barn. Derfor syns jeg ikke den mand skal have del i børnechekken.

(Allingåbro, 2017-12-26)

#18

Fordi jeg står for alt til min første søn. Hans far ser ham kun hver anden weekend og deltager aldrig i møder osv. Det er mig der skal købe alt til ham og betale fritids aktiviteter sfo osv. Hans adhd medicin. Så jeg mener det er helt rimeligt at jeg modtager børnepengene.

(Randers, 2017-12-26)

#22

Desværre endnu en måde hvorpå der kan opstå konflikter!!! Jeg ser det ikke som en fordel for barnet. Jeg har intet imod at man deles. Men jeg tror virkelig at der kan opstå konflikter ift. hvem der betaler institutioner, pas, fritidsinteresser mm. Og det er altså ikke for barnets bedste.
Kan man og vil man deles, så gør man det jo allerede, når den ene forældre betaler det ovennævnte.

(København, 2017-12-27)

#23

Der er gallematias

(Kastrup, 2017-12-27)

#26

Bf er den der har udgifterne og det nye forslag om at dele checken rammer børnene.

(Beskyttet, 2017-12-28)

#36

Det vil kun ramme børnene især højkonflik og ingen samarbejde, kan ikke blive enige og barnet vil stå i midten

(Ballerup, 2018-01-08)

#37

Det vil bare eskalere konflikterne og hans og min indkomst et vidt forskellig. Han tjener 800.000+ og jeg tjener ca. Halvdelen. Penge var en ag årsagerne til at ikke længere er sammen.

(Galten , 2018-01-09)

#46

Jeg frygter at det vil gå udover børnene, og der bliver mange børn og der hvor børnene primært er, som bliver fattige.

(Valby, 2018-07-02)

#49

Jeg mener ikke man kan dele en børnechecken hvis ikke man deler alle ansre udgifter ligeligt. Hvis dette går igennem vil os som bopælsforældre stilles meget ringere.

(København sv , 2018-07-02)

#51

Jeg skriver under, da jeg kun kan se det kommer til at gå ud over børerne.

(Løgstørvej 52, 2018-07-02)

#56

Det sætter forældre i kamp omkring økonomi med børnene som gidsler. Der vil opstå så mange ekstra samværssager med massiv og langvarig stridighed i STF, på den baggrund samværsforælder vil have del af kage - men smædighedskampagner til følge - med yderligere stridigheder til følge - der IGEN rammer dem der ikke kan forsvare sig og som ikke bliver lyttet til i den hektiske ophedede debat og modepolitiske debat.

(Kjellerup, 2018-07-02)

#58

Fordi det forslag vil ødelægge det for mange børn og gøre de svære skilsmisser endnu sværere. Det “gavner” dem som udnytter systemet. De skilsmisser hvor der ikke er problemer og hvor de i forvejen kan finde ud af det kan jo netop finde ud af det og har ikke brug for denne lovgivning.

(Valby, 2018-07-02)

#61

Jeg skriver under fordi mine børn ikke har samvær med deres far, og har ikke haft dette i 4 år( børnenes egen beslutning ) hvad skal han med pengene, når han ikke engang giver børnene fødselsdagsgave eller julegave eller udviser interesse for dem

(Bramming, 2018-07-02)

#65

Det vil gøre noget der er meget slemt endnu værre.
Folk der hader hinanden, skal man ikke tvinge til samarbejde overhovedet, det bliver bare uoverskueligt, for den partner der er den beskyttende forældre, der vil komme endnu flere drab og ufred.!!

(Rønne, 2018-07-02)

#67

Pga det vil gå ud over børne I mange tilfælde

(2650, 2018-07-02)

#72

Jeg er mor, jeg køber tøj, jeg betaler for børnenes aktiverer. Far gør ingenting! Vi må forlade vores bopæl, hvis børnepenge deles, far har råd, men hjælper ikke ud over børnebidrag. Ikke en eneste krone fra ham, han vil beholde og bruge dem selv. Han ser ikke børnene af lysten.

(Oksbøl, 2018-07-02)

#79

Forde det besværlig gør alt for mange ting. Børnepengene skal følge den adresser barn har !

(Svinninge, 2018-07-03)

#96

Er enig i at det kan fører til yderligere uenigheder idet der skal samarbejdes om hvad der skal købes til barnet. Det er ikke særlig smart, idet skilsmisse bunder i et ønske om at leve hver for sig bl.a. pga vanskeligheder ved at leve, bo og netop samarbejde. Pengene skal som udgangspunkt gives til den forælder hvor barnet har bopæl! Synes måske der kan laves en undtagelse ift 7/7 ordningen - her kunne de gives til den forælder der har en meget lav indtægt (under 250.000 eller lign) Hvis begge har dette, kunne de deles indtil den ene fik en højere indtægt. Ellers skal det være bopælsbestemt.

(Taastrup, 2019-01-17)

#98

Jeg er enlig forsørger til 2 børn og det ville ramme mig meget hårdt.. Også med deres fødselsdage.

(Brøndby Strand, 2019-03-30)