Nej Til KystnæreVindmøller

Kommentarer

#1603

Jeg deler fuldt ud synspunkterne om, at opstilling af kystnære vindmøller i den grad vil ødelægge vore skønne kystområder både om dagen og også om natten med deres advarselsblink og bør flyttes ud, så de ikke kan øjnes fra land. Skulle dette medføre en meromkostning, er den omkostning værd at betale for at vi kan bevare en uspoleret kyst for ikke mindst vore efterkommere. En kystnær placering vil sandsynligvis også påvirke tilstrømningen af ikke mindst udenlandske turister i negativ retning specielt på den jyske vestkyst med faldende turistindtægter til følge. Det er ikke til at forstå, at vi har politikere, der er parat til at sælge ud af danske naturværdier for ussel mammon, når der findes et reelt alternativ ved at flytte længere ud på havet.

(Horsens, 2017-11-10)

#1605

Har ferielejlighed i Søndervig.
Opstillingen er en skandale!

(7441 Bording, 2017-11-10)

#1607

Mennesker skal kommer foran religiøse miljø-fanatikeres hæmningsløse forfølgelse af egne holdninger. Imod miljøforureningen fra vindøller

(stenlose, 2017-11-10)

#1617

Tåbeligt IKKE at sætte møllerne ude på 30 km afstand

(Ringkøbing, 2017-11-11)

#1620

Havvindmøller hører til på havet og ikke langs vores kyster.

(Holstebro, 2017-11-11)

#1622

Det vil være en forbrydelse mod både nuværende og kommende generationer at spolere de smukke danske kyster, både visuelt og lydmæssigt. Flyt møllerne 20-25 km fra kysten.

(Sorring, 2017-11-11)

#1627

Det er miljøsvineri af værste skuffe, som er til gene for mange og til glæde for få.

(ringkøbing, 2017-11-11)

#1631

Jeg er helt enig. Vi skal have meget mere vedvarende energi, men havmøller skal langt ud på havet. Også selvom at de så ikke er helt så attraktive at investere i.

(Aarhus N, 2017-11-11)

#1634

Ford det enkelt sagt ikke er noget som vi som bor her i Naturens Rige, vil have trukket ned over hovedet- lad os dog lave et borgervalg hvor alle som bor her og som ejer / lejer ejendom her i kommunen har adgang til at stemme for og eller imod opsætning af de alt for kystnære vindmøller
Mvh
Ole Schmidt Sørensen

(6950, 2017-11-11)

#1637

Vi har sommerhus i Søndervig med havudsigt fra grunden.
Jeg synes det er helt fatalt, at man vil ødelægge Danmarks helt igennem enestående og unikke natur ved vestkysten med flere industriparker af kystnære vindmøller. Vi kommer ved/ og har købt sommerhus ved vestkysten (Søndervig) netop, fordi vi elsker det frie udsyn ud over havet. Der er mig uforståeligt, at der mennesker, som med kystnære vindmøller vil ødelægge den smukke vestkysts natur nu og i fremtiden. I spørgeskemaet, som vi skulle besvare i forbindelse med høring af disse industriprojekter, var det slet ikke en mulighed at man kunne vælge, at stemme på havvindmøller, som efter min mening hører til i havet, hvor man ikke kan se dem fra kysten. Jeg skrev det på daværende tidpunkt i sidste rubrik af spørgeskemaet, hvor man kunne komme med yderligere kommentarer. Projektet med kystnære vindmøller, handler for mig om, at de kommuner, som desværre har sagt ja til kystnære vindmøller er blevet snydt med lovninger om flere arbejdspladser i nærheden af disse byer. Vil man virkelig ødelægge vores helt unikke vestkyst på det grundlag. Jeg håber så inderligt, at de mennesker, som har stemt ja til kystnære vindmøller, indser det er hav-vindmøller ( som hører hjemme på havet, hvor de ikke er synlige ), vi skal have før det er for sent og vi derved har ødelagt vores smukke vestkyst.

(5000 Odens C, 2017-11-11)

#1639

Jeg er helt enig i synspunkterne og er meget bekymret om hvad der kommer til at ske med vores natur og turisme i området ved opførelse af så kystnære havvindmøller.
Det er tale om permanente forandringer hvis virkninger ikke er tilstrækkelig belyst.

(Vejle, 2017-11-11)

#1641

Jeg skriver under, fordi jeg mener at den grønne omstilling hvor vi udnytter de resourcer naturen giver os mulighed for er vigtig, MEN at det ikke må ske på bekostning af nuværende og fremtidige generationers oplevelser og glede over vår natur. Vi må skabe en vind-vind situation til glede for alle, dvs store havmøller langs til havs.

(Ebeltoft, 2017-11-11)

#1643

Nej hader vindmøller de larmer

(Grevinge, 2017-11-11)

#1646

Jeg færdes tit på stenede strande og nyder naturen.

(4330 Hvalsø, 2017-11-11)

#1649

Jeg går ind for grøn energi - men med omtanke og uden at ødelægge vor natur.

(Odder, 2017-11-11)

#1650

Beskyt vore kyster mod KYSTNÆRE vindmøllers visuelle forurening.
Havvindmøller skal til havs!

(Risskov, 2017-11-11)

#1657

Kystnære havvindmølleparker har en dokumenteret negativ indvirkning på såvel pattedyr som fugle, der opholder sig ved og trækker langs kysten. Herudover er der store visuelle påvirkninger i forhold til den rekreative oplevelse, det er at færdes langs vore strande. Det både med hensyn til vingernes bevægelser og lysreflekser samt møllernes blotte tilstedeværelse.

(Brønshøj, 2017-11-11)

#1658

Havvindmøller i Lillebælt vil skæmme naturen i et fantastisk fredet naturområde. Her er kæmpe fugleflokke, der yngler og holder til på Helnæs Made. De skal fortsat kunne opholde sig på maden.

(Helnæs, 2017-11-11)

#1661

Det er forfærdeligt at spolere det enestående syn ud over havet med møller fulde af gift. De 3 rædsler på nordstranden er allerede begyndt at ruste. Ikke særligt miljøvenlig.

(Hvide Sande, 2017-11-11)

#1662

Jeg mener, at det er ærgerligt at ødelægge den uspolerede udsigt over Vesterhavet ved bl.a. Søndervig. Jeg er ikke imod havvindmøller, men de skal placeres så langt ude, at man ikke kan se dem fra land.

(Middelfart, 2017-11-11)

#1663

Jeg skriver under,fordi jeg har sommerhus i Søndervig

(Holstebro, 2017-11-11)

#1664

Den natur vi har i Danmark er sart. At sætte kystnære vindmøller op ødelægger vigtige dele af den uspolerede natur der er tilbage.

(København K, 2017-11-11)

#1665

Jeg er imod de kystnære vindmøller.

(Vejle, 2017-11-11)

#1668

Det er en sindssyg idé, og ikke i befolkningens interesse.

(Ebberup, 2017-11-11)

#1673

Jeg går ind for billigere og bedre muligheder for at udnytte energi. men det skal ikke ødelægge og skæmme udsigter og naturen. flyt det ud på havet hvor det genere mindst muligt

(5631 Ebberup , 2017-11-11)

#1674

Havvindmøller hører til på havet og ikke ved kysten !

(Ebeltoft, 2017-11-11)

#1685

Ødelæggende for udsigt over Vesterhavet

(Ringkøbing, 2017-11-11)

#1686

Fordi jeg gerne vil bevare en naturlig udsigt over havet. Har set hvordan vindmøller har skæmmet naturen i Holland , så det ligner industri områder. Sæt dem hellere langs motorvejene der laver de mindre ravage.

(Hvide sande , 2017-11-11)

#1687

vi er meget store modstandere af disse kystnære havvindmøller fordi det spolere den dejlige udsigt over vandet ved vores sommerhus ved Vejlby 7673 harboøre

(5250 odense sv, 2017-11-11)

#1688

Fordi jeg er kystnær fisker

(Hvide sande, 2017-11-11)

#1690

Hvis der skal være vindmøller, skal de stå langt til havs, og opføres uden stats støtte ,til elprisen.

(Viby Sj., 2017-11-11)

#1691

Enig - HAVvindmøller skal 20-30 km ud på HAVET, ikke kun 4-8 km langs naturstrand.

(Herlev, 2017-11-11)

#1694

Det forretningsmæssige syn. Det er trist, når en fremmed magt (Sverige) ved sit datterselskab (Vattenfall) uden omtanke, kan ødelægge sart, bevaringsværdig og uerstattelige naturværdier, tilværelsen for tusindvis af danske borgere og sidst men ikke mindst smadre lokal økonomi ved etablering af kystnære havvindmølle¬parker. Placering af møllerne i det udlagte område er alene sket med tanke for egen økonomi. Det er uværdigt. Den grønne omstilling bliver herved en uetisk parade med økono¬misk begær hos opstiller og investorer, der uden tvivl vil sende den danske samfunds¬øko¬nomi på katastrofekurs.
Det ville klæde Vattenfall og Den Svenske Stat, om de levede op til deres målsætning om at være et seriøst og etisk selskab, ved at foregå med et godt eksempel og vejlede be¬slut¬¬¬nings¬tagende politikere i deres valg af områder og stillingsform for vindmøller. Vore politikere er tilsyne¬ladende alene drevet af ”troen” på den grønne omstilling uden tanke for uerstattelige naturværdier og den berørte befolkning. Det resulterer i en kæmpe regning at betale de kommende mange år.
Det er ikke for sendt at sadle om – tænk jer da om!

(Risskov, 2017-11-11)

#1696

Mølleparker skal ikke visuelt forurene vores enestående, uberørte kyststrækninger

(Højbjerg, 2017-11-11)

#1697

Møllerne ligger for tæt på kysten.

(Holmsland Klitvej 103, 2017-11-11)

#1702

Naturen er unik ved kystlinjen. Et aktiv for Danmark og den danske befolkning og de turister, der kommer for at nyde naturen der.
Sættes kystnære vindmøller op vil det skæmme udsynet over havet. Alternativer længere ude i havet kan etableres uden samme gene.

(Holstebro, 2017-11-11)

#1703

Vi har sommerhus på Badevej

(Ringkøbing, 2017-11-11)

#1704

Jeg går ind for vind energi men der er ikke grund til kystnære placeringer når vindmøllerne kan placeres langt ude i havet

(Holstebro , 2017-11-11)

#1705

Møller skal langt ud i havet !!

(Horsens, 2017-11-11)

#1706

Har sommerhus ved Vrist ud for Vesterhav Nord, og ønsker at bevare det flotte klitlandskab og udsigten over havet uspoleret.
Er generelt meget positiv for vindkraft, len benyt havvindmøller langt fra land i stedet for.

(Egå, 2017-11-11)

#1715

Vil skæmme særdeles meget på de smukke kyststrækninger.

(8260, 2017-11-11)

#1716

Jeg skriver under, fordi Sønderborg Kommune, igennem Sønderborg Forsyningsservice, af Energistyrelsen har fået tilladelse til at gennemføre en forundersøgelse som grundlag for at etablere en havvindmøllepark i Lillebælt omfattende 20 stk. 250 m høje møller, alternativt 44 stk. 140 m høje møller. Både under etablering og siden i drift vil havvindmølleparken, grundet møllernes størrelse, antal og for nogles vedkommende en placering kun 4 km fra Helnæs, 2 km fra et Natura 2000 område og klods op af et andet, være "et monster" for mennesker, fugle og marsvin. Uden at der p.t. officielt er nævnt navne på aftagere af el fra møllerne, så tror jeg ikke, at Apple, som er ved at etablere sig i Åbenrå og er meget el-krævende, ønsker at få forstyrrelser af den allerede truede bestand af marsvin i Lillebælt på samvittigheden. Møllerne til dækning af store el-behov kan jo nemt placeres på afstand fra forbrugsstedet og derved andre steder, hvor de ikke er så monstrøse og ødelæggende for miljøet.

(Helnæs, 2017-11-11)

#1719

Jeg er stor modstander af, at ødelægge horisonten med nogle rædselsmøller.
Placeringen af "kystnære" Møller er kun starten. Fremtidens placeringer vil med stor sandsynlighed komme væsentlig tættere på kysten, da det meget bedre kan "betale" sig.

(Horsens, 2017-11-11)

#1726

Har sommerhus i Søndervig

(Holstebro, 2017-11-11)

#1728

Den smukke natur og udsyn over Vesterhavet er unik og et stort aktiv for bla. turismen.

(7500 Holstebro, 2017-11-11)

#1730

Jeg er bange for. at turister vil søge andre områder af kysten, hvor der ikke er vindmøller og for øvrigt synes jeg også selv, det skæmmer udsigten.

(Ndr. Strandvej 175, 3140 Ålsgårde, 2017-11-11)

#1732

Jeg er sommerhus ejer i Vrist og ønsker ikke kystnærehavvindmøller!

(Ryomgård, 2017-11-11)

#1733

Jeg mener de skal væk fra kysten, så de ikke genere udsynet fra kysten og ud over havet.
Jeg er ikke imod Møller,men de skal ikke genere.

(Ringkøbing, 2017-11-11)

#1738

Ok med vindmøller, men de skal placeres så langt fra kysten at de ikke kan ses og ødelægge det fantastiske udsyn over havet til horisonten!

(6400 Sønderborg, 2017-11-12)

#1739

Naturen skal ikke spoleres af grimme vindmøller

(Blokhus, 2017-11-12)

#1740

Vindmøller skal være så langt fra øjet som muligt.

(Beder, 2017-11-12)

#1744

Møllerne skal placeres længere til havs. Bedre for naturen og samme økonomi.

(Risskov, 2017-11-12)

#1746

Havvindmøller skal ikke placeres tæt på kyster eller i eksempelvis Lillebælt hvor man vil placere enten 20 stk. 250 m høje vindmøller 4 km fra kysten på Nordals eller 55 stk. mindre vindmøller (piskeris). Havvindmøller hører til på havet og ikke i små bælter. Det er Sønderborg Forsyning der vil etablere dette projekt i Lillebælt for at opnå at være CO2 neutral i 2029. Prisen for dette er dog for høj når prisen er at etablere så høje (lige så høje som pylonerne på Storebælt) havvindmøller i Lillebælt.

(6541 Bevtoft, 2017-11-12)

#1749

Opstilling af de kystnære vindmøller vil
ødelægge vores natur og de mange
skønne solnedgange ud over havet.

(Astrup, 2017-11-12)

#1752

Jeg ikke vil være med til at ødelægge vore smukke kyster og 4 til 7 km er alt for tæt på land. Vi bør satse på havmøller som ligger mindst 15 km ude i havet.

(Haderslev, 2017-11-12)

#1754

Jeg har sommerhus ved Ferring Strand og er stærkt imod forurening af det frie udsyn ved kysten.

(Silkeborg, 2017-11-12)

#1755

Havvindmøller hører ikke hjemme i de danske bælter men skal placeres i havet således at man undgår støj og lys/skygge gener

(Guderup, 2017-11-12)

#1762

Jeg har hus lidt udenfor Århus og sommerhus ved Vesterhavet

(Studstrup Strandvej 4,8541 Skødstrup, 2017-11-12)

#1764

Jeg deler de holdninger i giver udtryk for.
Jeg er imod tilskud til vind energi, solenergi,
el biler m.v. måske i opstarten, herefter skal
branchen klare sig selv.

(9500 Hobro, 2017-11-12)

#1770

Naturen med dertil hører har førsteprioritet og det er vores pligt at værne herom mest muligt.

(Højbjerg, 2017-11-12)

#1774

Jeg er medejer af sommerhuset Dalevej 19 , Vejlby klit som bliver nabo til de kæmpe vindmøller på 190 m kun få km fra skellet af min grund ude i Vesterhavet til nærmeste vindmølle. Jeg udlejer sommerhuset som mange andre i Vejlby klit, og når der er solnedgang mødes hundredvis af mennesker, ofte med en drink i hånden på stranden for at se solnedgangen og nyde stilheden. Denne oplevelse vil forstyrret af vindmøllerne, og gør området mindre atraktivt. Jeg er bekendt med at vi alle på Vejlby klit kan få kompensation for det tab vi lider, og er vidende om at mit hus er værdifastsat til det halve af værdien før vindmøllerne kom på tale

(Viborg, 2017-11-12)

#1775

Jeg underskriver dette, da det vil påvirke vores kyst i urimelig grad. Hvorfor kan demøller ikke bygges længere fra kysten? Det kan da ikke være p.g.a. havdybden, da den ikke ændre sig væsentlig ved at flytte længere fra land. Efter hvad jeg har fået oplyst, skulle det kun være, fordi man så kan spare lidt kabel til at transformere strømmen i land!!!!

(Lemvig, 2017-11-12)

#1776

Jeg har et sommerhus ved Vrist, sommerhusområde Vesterhav Nord,
jeg er har forsøgt at aktivere sommerhusejerne i min grundejerforening med materiale fra en kollega i Vesterhav Syd.
Jeg er Designer og kan, hvis der er brug for det udarbejde trykt materiale hvis i har brug for det (UB) mvh Torben

(Mårslet, 2017-11-12)

#1778

Udsigten fra mit sommerhus Sivbjerg 15, Nørre Lyngvig bliver skæmmet af møllerne.

(Esbjerg, 2017-11-12)

#1779

Vore kyster er eneste uberørte natur, og det bør de fortsat være. Det er ok med grøn energi og vindmøller, MEN de skal placeres langt fra kysten, så det frie udsyn ikke generes.

(8620 Kjellerup, 2017-11-12)

#1785

Nej til kystnære vindmøller

(7400 Herning, 2017-11-12)

#1798

Som flittig bruger af den smukke natur ved Vesterhavet smerter det mig, at man nu vil ødelægge den smukke natur ved at opsætte vindmøller så tæt på kysten

(Silkeborg, 2017-11-12)

#1799

Der er alt for mange vindmøller i Danmark. De pynter ikke i landskabet og generer både øjne og ører.
Man bør satse på andre former for alternativ energi såsom solcelleanlæg og jordvarme. Regeringen bør satse på støtte til udvikling af energi fra bølger.

(6760, 2017-11-12)