Nej Til KystnæreVindmøller

Kommentarer

#1403

De kystnære møller er en skændsel!

(Saeby, 2017-11-10)

#1405

jeg er enig

(Esbjerg, 2017-11-10)

#1406

I Ringkøbing-Skjern Kommune er man bange for Vestas (tab af arbejdspladser). Så man må endelig ikke træde Vestas over tæerne. De aktuelle møller bliver vist ikke engang lavet i kommunen. Hvor kommer alle de arbejdspladser fra, som politikerne hyler op om? I Hvide Sande tror man nærmest på et arbejdsplads boom. Hvor naiv kan man være? Så er der selvfølgelig hele problematikken omkring de ødelæggende planlagte placeringer. Er det ikke nok, at landskabet allerede er ødelagt?

(Ringkøbing, 2017-11-10)

#1408

Vindmøller hører ikke hjemme så tæt på kysten. Ønsker man dem, skal de meget længere til havs uanset økonomien. Ingen grund til at ødelægge vor natur mere en højest nødvendigt.

(Viborg, 2017-11-10)

#1410

Det er utilstedeligt, at privatøkonomiske særinteresser skal visuelt og støjmæssigt ødelægge vore smukke rekreative kyster, når andre lige så økonomisk effektive grønne løsninger findes, herunder "hav"-vindmøller.

(Aalborg, 2017-11-10)

#1411

Jeg ønsker ikke naturskønne områder ødelagt af Møller. Flyt dem ud, hvor de ikke kan ses fra land.

(8240 Risskov, 2017-11-10)

#1413

Har på 57sende år sommerhus i Søndervig , hvor der påtænkes at opføre 200m. Høje Møller langs hele kysten, hvor der er allerflest sommerhuse, og derfor flest ejere og turister, der bliver generet deraf.

(Sabro, 2017-11-10)

#1417

Vindmøller skal ud bag horisonten.

(Søborg, 2017-11-10)

#1420

Ønsker ikke det danske kystlandskab spoleret og vil bibeholde frit hav udsyn. Beskyt den danske natur!

(Kolding, 2017-11-10)

#1423

Jeg skriver under, fordi udsigten fra de danske kyster ikke skal forringes af vindmøller.

(Horsens, 2017-11-10)

#1424

Bliver berørt af vindmøller ved Harboøre.

(Vejle, 2017-11-10)

#1425

Fordi jeg tilslutter mig de gennemarbejdede synspunkter!

(Ishøj, 2017-11-10)

#1427

vi skal ikke klistres til med vindmøller lige uden for vore kyststrækninger. Placer vindmøller ved motorveje. Vindmøller er en meget dårlig energiform og der er ikke foretaget sikring af hvorledes man skaffer sig af med diverse giftige affaldsprodukter når møllerne er nedslidte. Forsk i andre energiformer der kan styres som brint oglignende.

(Viborg, 2017-11-10)

#1430

Er medejer af sommerhus ved Søndervig.

(Silkeborg, 2017-11-10)

#1433

jeg skriver under, fordi jeg er fuldstændig enig i, at disse kæmpe vindmøller ikke må skæmme vores smukke og uberørte kystlandskab

(langå, 2017-11-10)

#1435

Vi har sommerhus i Ferring og vil blive kraftigt påvirket af planlagte havvindmøller der placeres lige ved kysten.

(Vejle, 2017-11-10)

#1436

Jeg skriver under fordi møllerne skal ud på havet, de høre ikke hjemme i kystnære områder . De forstyrrer udsynet. Det samme gør de på land.

(Grenå, 2017-11-10)

#1439

Vi skal værne om Danmarks unikke kyster og vores natur i øvrigt.

(Aarhus, 2017-11-10)

#1441

Fordi, jeg enig!

(6760 Ribe, 2017-11-10)

#1445

Har hus på Holmsland Klit, syd for Søndervig

(2950 Vedbæk, 2017-11-10)

#1446

Sommerhus ved Lyngså

(9530 Støvrimg, 2017-11-10)

#1447

Jeg skriver under fordi havvindmøller hører hjemme på havet på de placeringer, hvor der er konstant megen vind!

(Aars, 2017-11-10)

#1448

Jeg ikke vil have udsigten fra mit sommerhus Søndervig ødelagt af vindmøller.

(Oxford, 2017-11-10)

#1449

Danmarks kystnære områder og de indre danske farvande rummer store naturværdier som ikke bør ødelægges med vindmøller.

(Nordborg, 2017-11-10)

#1450

Møller skal ikke ses, ikke høres. Send dem langt ud på havet.

(Kolding, 2017-11-10)

#1452

Hvorfor skal den frie udsigten fra Søndervig spoleres. Og hvad med støjen på stranden og i det tæt bebyggede område.
Læg dem dog 20 km fra stranden som først aftalt.

(Holstebro, 2017-11-10)

#1453

Jeg elsker vestkysten

(Aabenraa, 2017-11-10)

#1454

Fordi naturen skal ikke altid betaler for grøn energi. Måske kunne vi også sparer mere på forbruget. Alternativ kunne også være brug af gylle.

(Ebberup, 2017-11-10)

#1455

Vores kystlinje er unik. Vi skal passe på den enestående natur som vore kyster udgør. I en tid hvor stress er en folkesygdom, er havet med dets frie udsyn en ganske gratis og yderst virksom afstressende faktor som kan komme alle tilgode.

(Lemvig, 2017-11-10)

#1459

Visuelt forurening

(Holstebro, 2017-11-10)

#1466

kystnære møller skæmmer
vi har sommerhus i Ferring

(Aarhus, 2017-11-10)

#1472

Jeg ønsker ikke landskabet ødelagt af kystnære vindmøller.

(kolding, 2017-11-10)

#1476

Bruger af kysten - natur ved Haderslev , Lillebælt. Samt har sommerhus ved Lyngså ved Sæby

(Haderslev, 2017-11-10)

#1478

Er helt enig

(Vejle, 2017-11-10)

#1481

Jeg er fuldstændig enig i de anførte synspunkter.

(Dragør, 2017-11-10)

#1482

Det kan ikke være rigtigt at man ødelægger de kystnære naturområder, når man ikke engang må have et højbed ved sommerhuset

(Roskilde, 2017-11-10)

#1484

Man kan da ikke ødelægger de fantastiske udsigter over bl.a. Vesterhavet

(Roskilde, 2017-11-10)

#1488

Jeg skriver under fordi, at vindmøller hører hjemme på havet – ikke ved kysten.

(Aalborg, 2017-11-10)

#1491

Fordi, som så mange andre, er vi træt af at vores natur og udsigt bliver ødelagt af disse monstromer, der desværre bliver større, så fri os for dem, og så har jeg ikke indtrykket af. at vi får noget ud af dem,(billigere strøm)

(Skanderborg, 2017-11-10)

#1497

Fordi det er synd og skam for området i Søndervig. Det er at ødelægge naturen i et ellers smukt område.
En skam man ikke tænker på turisterne!

(Velling Kirkeby 43, 2017-11-10)

#1498

Jeg ønsker at skåne kystområderne ( incl.havnebyer) for de mega store el- fabrikker ( møller), Kystlandet og udsigten over havet er vores allesammens største rigdom - og giver ej blot danskerne glæde, men tiltrækker mange turister fra lande, der ikke mere kan byde på storslået unik natur, idet den er ødelagt eller lukket for offentligheden af profitmagere.
Det er fint at supplere energiforbruget med vindenergi, men møllerne skal placeres med omtanke, og produktionen svare til vort eget behov; men skal vi til at udvide kraftigt med nye kæmpevindmøller v. kysterne for at leve op til et løfte fra danske stat til den amerikanske it -gigant Apple,hvis datacentre kræver masser af energi ( sol og vind), svinder begejstringen for gigantens virke i Danmark.
Med Apples vilde krav, må der jo skulle opføres masser af mega store vindmøller, og vi vil ikke blot komme til at miste miste det smukke kystlandskab , men også komme til via skatten at betale en "jetjager" til Apples nye kæmpevindmøller & strøm. Regeringen er ved at sælge både os og vort land. Det er derfor på høje tid, at vi slår hælene i og siger nej til kystnære vindmøller.

(9850 Hirtshals, 2017-11-10)

#1503

Jeg mener så bestemt at alle former for vindmøller kun skal stå ét sted, og det er så langt ude i havet at de ikke kan ses fra land, på noget sted her i DK.
Alle nuværende vindmøller på land, skulle nedlægges, og deres produktion skulle flyttes ud som havvindmøller.
Det er det eneste fornuftige sted at have vindmøller.
Alle nuværende vindmøller på land, skæmmer landskabet noget så frygteligt, og så er der hele støjproblemet der for uden.

(9000, 2017-11-10)

#1504

Jeg synes det er helt vandvittig at lægge møllerne så tæt på kysten i Søndervig

(Herborg, 2017-11-10)

#1506

Er belemret med vindmøller få hundrede meter fra min baghave, og mener derfor, at vindmøller ikke må være til gene for dyr og mennesker.

(Brovst, 2017-11-10)

#1508

Jeg skriver under fordi jeg er i mod vindmøller, der ødelægger naturen

(Fredericia, 2017-11-10)

#1511

Jeg elsker Vestkysten, og har et sommerhus i Søndervig, som nu er i 3. generations eje. Det absolut største aktiv på Vestkysten er netoo kystlinjen, hvor man næppe noget sted i landet kan se så stor en horisont uden menneskeskabte konstruktioner. Det vil være et voldsomt tab for området, hvis hele horisonten mod havet nu bliver en række uendelige kolbøtter.

Derudover tror jeg at de lokale politiker, der støtter de kystnære vindmøller, har forregnet sig i forhold til skønnet over indtægter/indtægtstab. Vi kommer vestpå for kysten, havet og den friske luft.

(3480 Fredensborg, 2017-11-10)

#1512

Jeg har sommerhus i Vester Husby og ønsker hverken at jeg selv eller andre skal have udsigten over havet ødelagt af vindmøller. Navnlig lysafmærkningen er problematisk, den vil med den projekterede møllehøjde være synlig på 30 - 40 km`s afstandafstand.

(nykøbing m., 2017-11-10)

#1513

Fordi jeg har sommerhus i Søndervig

(Ulfborg, 2017-11-10)

#1517

Vindmøllerne ødelægger helhedsindtrykket ved og omkring Søndervig

(Herning, 2017-11-10)

#1518

Det ødelægger vores natur.

(København, 2017-11-10)

#1519

Jeg er stor tilhænger af den politik der har hersket i mange år, mht. at vore kyster ikke skal ødelægges af byggeri tæt på havet. På landsiden. Jeg er derfor helt uforstående over for, at kysterne, med opførelse af kystnære havvindmøller, skal ødelægges fra havsiden

(Sæby, 2017-11-10)

#1521

For ikke at skæmme vores smukke natur især ved vore kyster. Jeg er ikke modstander af havmøller, men de skal meget længere ud.

(Sunds, 2017-11-10)

#1525

Jeg er langt hen ad vejen er enig i de fremførte synspunkter

(Frederikshavn, 2017-11-10)

#1528

Jeg er fuldstændig enig i de argumenter, der fremføres på hosstående hjemmeside.
Det er tude tosset og komplet uforståeligt at man må og agter at opføre de kystnære møller.
Skam få beslutningstagerne, de bevilgende myndigheder samt investorerne.

(Skive, 2017-11-10)

#1530

Jeg skriver under fordi det er særdeles vigtigt at bevare vores unikke, uberørte kystlandskab og fordi der findes bedre alternativer.

(Karup J, 2017-11-10)

#1534

Vi skal ikke "forurene" havets horisontlinie med mentalt forstyrende menneskeskabte "snurrebasser" Send møllerne ud, så de ikke kan ses fra land

(Gjern, 2017-11-10)

#1535

Jeg skriver under, fordi jeg ønsker at forhindre en ødelæggelse af vore kyster, som hører til vores mest dyrebare natur.

(Skanderborg, 2017-11-10)

#1537

Vi skal bevare oplevelsen af det uberørte kystlandskab og det frie udsyn over havet.
Havvindmøller hører hjemme på havet - ikke ved kysten,

(8200 Aarhus N, 2017-11-10)

#1538

jeg finder det vigtigt at man i Danmark kan se horisonten...

(Kolding, 2017-11-10)

#1540

Jeg ønsker at bevare det uberørte kystlandskab men det frie udsyn over havet.

(6760 Ribe, 2017-11-10)

#1541

Vindmøller skal væk fra landjorden. Hvis de overhovedet skal opstilles skal det være langt fra kysterne.

(Odense , 2017-11-10)

#1543

Vi har et sommerhus i Vrist, Harboøre, og bryder mig ikke om udsigten ( helt bogstaveligt ) til kystnære møller

(Silkeborg, 2017-11-10)

#1544

Vindmøller skal ikke ødelægge den smukke natur. Få dem ud på havet så man ikke kan se dem.

(Vorbasse, 2017-11-10)

#1545

Vi har et sommerhus i Vrist, Harboøre, og bryder mig ikke om udsigten ( helt bogstaveligt ) til kystnære møller

(Silkeborg, 2017-11-10)

#1548

Vindmøller skal ikke ødelægge den smukke natur. Få dem ud på havet så man ikke kan se dem.

(Vorbasse, 2017-11-10)

#1549

Hanne Østergaard

(Herning, 2017-11-10)

#1554

Jeg skriver under, fordi kystnære møller syd for Sæby vil være en betragtelig værdiforringelse af vores sommerhus og til stor gene for os og andre med samme beliggenhed.

(Hammel, 2017-11-10)

#1557

Utroligt at man vil ødelægge de danske kyster med hav vindmøller så tæt på land .

(7500 Holstebro, 2017-11-10)

#1559

Kystnære møller hører fortiden til - håber snart at politikerne også finder ud af det!!!

(Brønderslev, 2017-11-10)

#1561

Havvindmølleparker hører hjemme så tilpas langt fra kyster, at de er et reelt alternativ til landbaserede mølleparker.

(Højbjerg, 2017-11-10)

#1563

I Tyskland evner man at oprette vindmøllerparker ca 40 km ude på Nodrsøen.
Jeg vil være tilfreds med 20-25 km fra
den danske kyst.

(9640, Farsø, 2017-11-10)

#1565

Vores landskab er ødelagt af store vindmøller, der medfører støjgener og muligvis påvirkning af dyrelivet. Der har ukritisk været økonomisk støtte til vindmøller uden at skele til gener og vugge til grav omkostninger økonomisk og miljømæssigt. Der er alt for store kommercielle interesser.

(Hals, 2017-11-10)

#1566

jeg synes det skæmmer vore kyster - hvis ikke det naturlige udsyn bibeholdes. Det er OK langt fra kysterne, hvor møllerne ikke er synligt fra fastlandet.

(Odder, 2017-11-10)

#1567

Vi mennsker skal altid primært forholde os til æstetik, etik og moral, uanset hvilken udvikling vi ønsker os.

(Silkeborg, 2017-11-10)

#1570

møllerne skæmmer udsynet fra kysten og ødelægger horisonten

(mariager, 2017-11-10)

#1572

En stor forringelse af udsigt og udsyn. Det er en ommer !

(Viborg, 2017-11-10)

#1574

Jeg er enig i de anførte synspunkter og især der handles med et alt for kort tidsblik.

(Risskov, 2017-11-10)

#1579

jeg er enig i de 5 punkter.

(Smørumnedre, 2017-11-10)

#1582

Jeg er imod opsætning af Kystnære Vindmøller alle steder i Danmark.

(Kundby ,4520 Svinninge, 2017-11-10)

#1583

Kæmpevindmøller spolerer den danske natur, er til stor gene for naboer og har formentlig betydelige sundhedskadelige effekter. Dertil kommer usælgelige naboejendomme

(Tjele, 2017-11-10)

#1584

Er modstander af alle Kystnære Vindmøller og i det hele taget af vindmøller.

(Svinninge, 2017-11-10)

#1585

Det er forkasteligt at stille vindmøller op så tæt på kysten. De skal meget længere ud på havet.
Det er helt grotesk når man tænker på, at folk andre steder ikke må sætte en bænk op på egen grund, hvis den kan ses FRA søsiden.

(Juelsminde, 2017-11-10)

#1586

Har sommer hus i søndervig .

(Balling, 2017-11-10)

#1587

Jeg ikke vil have havudsigten ødelagt og ikke vil hve vindmøllestøj for boliger på land

(Farum, 2017-11-10)

#1588

Det er en tåbelig og dyr energiløsning, grimt og ødelæggende.

(Odder, 2017-11-10)

#1590

Jeg skriver under fordi, vi har sommerhus i Vrist/Vejlby, ved Harboøre . Huset byggede mine forældre den denne skønne top, 150 meter fra vandet. I 1978 kunne vi sidde i stuen og se havet, nu er der kyst sikring med Big baller og marehalm.

Hvorfor så ødelække kystlinien, vi har lige sagt farvel til mange grimme tyske bunker, der er sunket i havet.
Hvorfor så ødelække kystlinien, nu hvor tyskerne er kommet tilbage og gerne vil leje de danske sommerhuse ved kysten.
Hvorfor ødelække kystlinien, når man har andre muligheder .

(Galten, 2017-11-10)

#1591

Har sommerhus i Aargab og har tidligere tilkendegivet, at evt møller skal laaangt ud, så at de ikke kan ses, eller slet ikke.

(Kolding, 2017-11-10)

#1593

Fordi vindmøller skæmmer naturen, og støjen er ødelæggende for mennesker.

(Fredericia, 2017-11-10)

#1594

Jeg er generelt imod vindmøller, både til lands og til havs..... Der findes nu om dage andre knapt så landskabsskæmmende løsninger !

(Vibirg, 2017-11-10)

#1597

Jeg synes de kystnære vindmøller skæmmer ,
jeg forstår ikke, at man ikke kan placere dem længere fra kysten.

(Skive, 2017-11-10)

#1598

Kystnære vindmøller skæmmer naturen. Vindmøller hører til ude på havet og ikke på land eller ved kysten.

(3000 Helsingør , 2017-11-10)