Igen nej til højt byggeri på Bi-Lidt grunden i Frederikssund

Kommentarer

#5

Jeg er absolut IMOD dette grundet vores miljø, landskab og rolige landlige omgivelsr, som vil blive ødelagt af et sådant byggeri!
Mvh K.Noer

(Frederikssund, 2017-02-20)

#7

Jeg skriver under, fordi jeg ikke vil have personer til at kigge ned i min have - men også fordi det ikke passer til byens skyline

(Frederikssund, 2017-02-21)

#8

Nej til byggeri som overskrider lokalplanen

(Frederikssund, 2017-02-22)

#10

Af hensyn til naturen og kvarteret bør der ikke bygges højere end 8 1/2 m iht. i kommuneplanen, som ejerne også har været bekendt med, da de købte grunden. En 5 etage bygning vil spolere hele området.

(Frederikssund, 2017-02-22)

#12

jeg syntes ikke omraadet egner sig til etage byggeri. Det vil totalt odelaegge den smukke natur omkring fjorden og bor totalt nedstemmes.

(Duncan, 2017-02-22)

#15

Af hensyn til bevarelse af lav bebyggelse i det kystnære område, bør kommuneplanens maksimum ikke overskrides.

(Frederikssund, 2017-02-22)

#16

Af hensyn til bevarelse af lav bebyggelse i det kystnære område,bør kommuneplanens maksimum ikke overskrides.

(Frederikssund, 2017-02-22)

#17

Der skal efter min mening ikke bygges så højt i den danske natur. Desuden strider det mod lokalplanen. Ved så højt et byggeri tabes den danske kultur og historie.

(Frederikssund, 2017-02-23)

#19

Fordi jeg vil forsøge at fastholde bestående byplan vedr. bebyggelse af 1 1/2 etages bebyggelse

(Frederikssund, 2017-02-23)

#20

Bebyggelse i 5 etager hører ganske enkelt ikke hjemme i området. Tæt lav bebyggelse...tak.

(frederikssund, 2017-02-23)

#22

Jeg er enig i gruppens synspunkter

(Jægerspris, 2017-02-23)

#25

Ingen højhuse ved fjorden

(Slangerup, 2017-02-23)

#26

Jeg ikke vil ha et højhus uden for mine stue vinduer - lav bebyggelse er ok

(3600, 2017-02-23)

#27

Jeg skriver under fordi ethvert højt byggeri på Bi Lidt-grunden vil skæmme området og være til stor gene for naboerne.

(3630 Jægerspris , 2017-02-23)

#33

Højt byggeri vil ødelægge store naturværdier

(Jægerspris, 2017-02-24)

#46

Jeg synes ikke, at det vil være kønt - og heller ikke passe ind i omgivelserne - med et 16-17 meter højt hus på Bi-Lidt grunden.

(Frederikssund, 2017-02-24)

#49

Der ikke skal være højhusbyggeriet i en villakvarter

(Frederikssund, 2017-02-25)

#50

Det bliver grimt så tæt på fjorden

(Vejleby/Skibby, 2017-02-25)

#52

Forslaget ødelægger områdets karakter både på land og fra vandsiden

(Frederikssund, 2017-02-25)

#53

Ødelægger hele områdets karakter. Iøvrigt hvad med trafikken fra Strandvej ud på Willumsensvej ? Idag kan der max. Komme tre biler ud ad gangen !

(Frederikssund, 2017-02-25)

#55

Det skitserede byggeri hører ikke hjemme i et villaområde, og ødelægger forholdet til fjordlandet.

(3600 Frederikssund, 2017-02-25)

#56

Dette smukke sted skal ikke reserveret til de få.
Lav et projekt til gavn for alle.
Byg IKKE i højden!

(Frederikssund , 2017-02-25)

#57

Jeg skriver under, fordi jeg ikke mener, at der skal være højhusbyggeri på Bi-lidt grunden.
Det vil i den grad være en øjenbæ for alle os, der er nødt til at se på det på vej til og fra vores hjem. Desuden vil det ikke klæde "indkørslen" til Frederikssund.
Der vil også være en forhøjet trafik i det i forvejen lille lyskryds Strandvejen/J. F. Villumsensvej.

(Frederikssund, 2017-02-25)

#58

Et højhus ved Bi-lidt grunden passer ikke ind i det naturskønne område.

(3600 Fredeikssund, 2017-02-25)

#59

Jeg skriver under fordi jeg finder det fuldstændig vanvittigt at bygge højhuse i et villakvarter.

(Frederikssund, 2017-02-25)

#60

Man skal ikke bygge i 5 etager midt i et fuglereservat og villakvarter.

(Frederikssund, 2017-02-25)

#61

Det ødelægger arkitekturen i området i stor grad,og det for profit alene.

(Jyllinge, 2017-02-25)

#62

Jeg skriver under fordi det vil være upassende med højhuse det pågældende sted.

(Frederikssund, 2017-02-25)

#63

Det ødelægger den fine udsigt både på land og fra vand.

(4040 Jyllinge, 2017-02-25)

#67

Det vil være malplaceret med et højhus der. Det er kun med profit for øje ikke til glæde for borgerne.

(Frederikssund, 2017-02-25)

#70

Vil gerne støtte tættere, lav bebyggelse og forskønnelse af området, men ikke et femetagers højt byggeri.

(Frederikssund, 2017-02-25)

#71

Jeg bor på Klintevej 3, og vil være meget ked af at få et byggeri på over de i kommuneplanen tilladte 8,5 meter. Det vil ødelægge hele villakvarteret da det ikke passer ind med 5 etagers byggeri her. Det ville være anderledes hvis det var et helt nyt område der skulle udvikles, men vi er mange der har valgt at bo her fordi det er villaer med en max byggehøjde på 8,5 m. Ved at begrænse byggehøjden tager vi heller ikke udsigten fra hinanden.

(Frederikssund, 2017-02-25)

#72

Den gældende Kommuneplan er udmærket

(Frederikssund, 2017-02-25)

#73

Min søn og svigerdatter bor på Klintevej

(Albertslund, 2017-02-25)

#77

Totalt uskønt byggeri

(Frederikssund , 2017-02-25)

#78

Ødelæggende for Vores ellers smukke kystlinie

(Frederikssund , 2017-02-25)

#79

Der skal ikke være noget som helst over den højde som bi lidt havde.

(Fredwrikssund, 2017-02-25)

#81

Jeg er enig med gruppen

(Jægerspris, 2017-02-26)

#84

Vi skal væren om vores Fjord og højt byggeri hører ikke til ved strand og kyst.

(jægerspris, 2017-02-26)

#85

Det er uacceptabelt, at et byråd på et grundlag af så begrænset viden og indsigt kan træffe beslutninger, som er irreversible. Vi skal måske lige minde hinanden om, at naturen er ikke kommunens - og heller ikke et byråds. Naturen er hele Danmarks. Naturen er folkets. Naturen er ikke noget, der har en begrænset udløbsdato. Det vil være på sin plads med langt større politisk ydmyghed.

(Jægerspris, 2017-02-26)

#86

Jeg bør tæt ved denne grund og er chokeret over den manglende respekt Frederikssund Kommune viser for hele dette område. Det er en skændsel. Troede vi alle skulle være med til at komme med gode og langlivede ideer til denne historisk grund.

(Frederikssund, 2017-02-26)

#87

Et højhusbyggeri aldeles ikke hører hjemme på Bi-Lidt gtrunden. Det vil ødelægge indtrykket af harmoni i bebyggelsen langs kysten og genere naboerne ud over alle grænser. Føj for en "øjebæ"

(Frederikssund, 2017-02-26)

#88

Man skal holde sig til den kommunale plan, der foreligger og afvige, da det rykker grundlaget for mange menneskers tro på, hvad der er gældende lov og ret.

(Frederikssund, 2017-02-26)

#89

Det vil være rendyrket vandalisme at opføre så højt byggeri på den grund.

(Bagsværd, 2017-02-26)

#90

Jeg synes jeg genkender kommunens manglende forståelse og hensyntagen til borgerne og deres evne til at forvride lokalplaner. Ivan

(Kulhuse, 2017-02-26)

#91

Jeg skriver under for at bevare det flotte syn hver gang man passerer broen. Ønsker ikke en høj og skæmmende "øjebæ".

(Jægerspris, 2017-02-26)

#92

Gyvelvej 4, 3600. Det virker særdeles besynderligt at politikerne overhovedet bruger ressourcer på at forsøge at gennemtrumfe et byggeri på 3-5 etager i et villakvarter og så oven i købet lige ned mod fjorden. Man må undres over at de åbenlyse gener ikke forlængst har stoppet disse planer.

(Frederikssund, 2017-02-26)

#106

En så høj bygning, passer slet ind i det eksisterende miljø, vil virke malplaceret og generende for de omkringliggende bebyggelser med forstyrrende lys og vindforhold og indkig.

(Frederikssund, 2017-02-26)

#108

Jeg er enig i bekymringerne.

(Kulhuse, 2017-02-27)

#109

Pga malplaceret byggeri :-(

(Frederikssund, 2017-02-27)

#110

Naturoplevelsen i området er meget vigtig for både besøgende og beboere. Dette bør have højeste prioritet i forbindelse med byggeplaner for området.

(frederikssund, 2017-02-27)

#125

Fordi jeg mener, at højhus byggeri i 1. række hører ingen steder hjemme.
Hvor jeg bor, er der klausul mod 1. sal på huse i 1. række. Det må kunne praktiseres andre steder også

(Frederikssund, 2017-02-27)

#128

Det er fuldkommen malplaceret med et højt byggeri på den grund. Det vil ødelægge udsynet til fjorden og skæmme indtrykket når man kommer fra brosiden.Det er tilsyneladende et pengespørgsmål for politikerne at ødelægge byen med grimme høje bygninger f.eks. den nye biograf. Bevar dog det miljø vi har tilbage.

(Frederikssund, 2017-02-27)

#129

Man bør kunne stole på de planer, der er gældende, når man investerer i sin bolig. Tilsvarende planændringer foregik på Sydkajen efter opførelse og salg af Amsterdamhusene.

(Frederikssund, 2017-02-27)

#136

Byggeriet vil ødelægge vore herlighedsværdier

(3600 Frederikssund, 2017-02-28)

#137

Byggeriet vil ødelægge hele området.

(Frederikssund, 2017-02-28)

#138

Fordi i skal lade være med at genere mine bedsteforældre!!

(Frederiksberg, 2017-02-28)

#141

Jeg synes det er uhørt at man overhovedet overvejer et højt byggeri i det gamle område. Det vil ødelægge så meget for de beboere der bor der i forvejen. Det kan man gøre i Vinge, så folk ved hvad de flytter hen til.

(Frederikssund, 2017-02-28)

#143

Kirsten

(Frederikssynd, 2017-02-28)

#147

Fordi et højhusbyggeri hører ikke til på denne grund ved Roskilde fjord.

(Gerlev, 2017-02-28)

#149

Et højt byggeri passer ikke ind og l omgivelserne

(Jægerspris, 2017-02-28)

#150

Højt byggeri ikke passer til den omliggende bebyggelse.

(Frederikssund, 2017-02-28)

#153

Upassende for området

(Frederikssund, 2017-02-28)

#156

Ingen højhuse i dette skønne område

(Frederikssund, 2017-03-01)

#157

Man bør bevare udsigten

(Frederikssund, 2017-03-01)

#160

Jeg gerne vil gøre det bedste for Frederikssund

(Frederikssund, 2017-03-01)

#164

Jeg synes det ville være synd med sådan en klods lige der på hjørnet, det ville da ødelægge området , er kommet ovre på Gyvelvej hel fra barn af , og har altid synes godt om området , og kommer her stadigvæk rigtig meget

(Hundested, 2017-03-01)

#165

Jeg synes, at den protest fra borgerne i Frederikssund allerede for mere end et år siden tilkendegav protest i skrift og fremmøde i januar 2016 ved fakkel møde nær broen mod højt byggeri nær ved Kronpris Frederiks Bro sammen med Dansk Naturfredningsforening...

(Jægerspris, 2017-03-01)

#168

Der skal ikke ligge et højhus der.

(frederikssund, 2017-03-01)

#170

Naboer har købt grunde og bygget i tillid til at byggehøjden er forbliver 1,5 etage !!

(3630 Jægerspris, 2017-03-01)

#171

Det berører min familie

(Hundested, 2017-03-01)

#175

Bevarelse af byens ansigt ligger mig på sinde. Jeg har intet imod lavere bolig bebyggelse i stil med det forslag der var fremlagt for nogen år siden. Jeg finder en høj bygning placeret på grunden som meget skæmmende. Byens "skyline" og det unikke ved Frederikssund er den lave bebyggelse der følger terrænet jf. de gældende regler for kommunalplanen. Byens særkende er netop at den føjer sig ind i det gamle istidslandskab og med respekt herfor. Netop lavere bebyggelse langs med fjorden er det unikke ved Roskilde Fjord generelt og ved Frederikssund i særdeleshed.

(Frederikssund, 2017-03-01)

#178

Jeg støtter fuldt ud den udtrykte protest mod de nye planer om et højt byggeri på Bi Lidt grunden

(Frederikssund, 2017-03-01)

#180

Det vil være skæmmende for områder og et trist 1. håndsindtryk af byen. Jeg opfatter det som tyveri i form af værdi tab for de nærliggende huse samt hele rækken af huse langs Jenriksbakke der har købt huse med udsigt i den tro at der ikke kunne bygges højere end 1½plan. Ejerne af bi-lidt grunden vidste hvad de købte lige som vi andre troede vi gjorde, en grund hvor der ikke må bygges højere end 1½ plan og nu vil de have mere på bekostning af de mange.

(Frederikssund, 2017-03-01)

#182

Fordi vi har en smuk kystlinie, som vi skal bevare

(Fredrikssund, 2017-03-01)

#184

Vi har en dejlig kystlinie som vi skal bevare

(Fredrikssund, 2017-03-01)

#189

Jeg ønsker at gældende lovgivning og vedtagne planer overholdes.

(Egelundsvej 4, 3636 Jægerspris, 2017-03-02)

#192

Jeg er flyttet til Fjorden for at få lyse somre og mørke vintre og for komme væk fra den for høje by Kbh. Uden udsigt.

(Frederikssund, 2017-03-02)