NEJ TAK til massivt byggeri på Landbohøjskolens grund (Frederiksberg)

Kommentarer

#3

Det bliver for højt og for tæt bebygget. Hertil kommer trafikkaos på Rolighedsvej.

(Frederiksberg C, 2019-12-05)

#15

Projektet er alt for massivt. Alt for høje bygninger, alt for mange lejligheder i forhold til areal og omgivelser, infrastrukturen er i forvejen presset i området.

(Frederiksberg, 2019-12-15)

#16

Jeg ønsker ikke at være nabo til sådan massiv kolos. Det er en kæmpe overbebyggelse af området.

(Frederiksberg C, 2019-12-15)

#18

Det vil ødelægge nærmiljøet, tage lys og udsyn fra eksisterende boliger, skabe en uharmonisk bebyggelse og give trafikale problemer.

(Frederiksberg, 2019-12-15)

#21

Jeg skriver under fordi jeg er nabo til dette byggeri, og der er slet ikke tænkt alle de gener ind som vil komme.

(Frederiksberg, 2019-12-16)

#26

Jeg bor på Henrik rungs gade og bygningen vil tage den eneste og lillesmule sol vi får ind om eftermiddagen. Det vil gøre vores lejlighed betydelig mørkere

(København N, 2019-12-16)

#31

Er imod byggeriet. Der skal være smukke grønne områder. Luft og rum i byen. Tak

(Frederiksberg, 2019-12-28)

#35

Jeg skriver under fordi jeg bor i ejendommen lige overfor og bl. a. vil miste alt dagslys, hvis bygningen bliver opført i den højde!

(Frederiksberg C., 2020-01-05)

#40

Det vil blive alt for højt og tæt og ødelægge Frederiksbergs charme. Der udover er det ikke det, der blev lovet i første omgang!

(København S, 2020-01-06)

#47

Vi har en smuk by som skal bevares!

(Frederiksberg, 2020-01-14)

#49

Det bliver for højt og tæt - og for lidt grønt!

(Frederiksberg C, 2020-01-14)

#54

1. Kompakt byggeri
2. Lukker mere til end det åbner op......
3. Alt for højt
4. For tæt på fortovet. Det forhindrer et grønt bånd
5. De fine bevaringsværdige bygninger drukner.
6. Det nye byggeri nærmest de bevaringsværdige bygninger, bør ikke være højere end disse
7. De højeste bygninger bør trækkes tilbage
8. Højere bygninger end de eksisterende ud mod Bulowsvej vil ødelægge tilværelsen for beboerne langs Bulowsvej, bl.a. pga skygge og udsyn.....

(Frederiksberg C, 2020-01-16)

#71

Jeg skriver under fordi jeg er imod det planlagte byggeri som overstiger de 6 etager på vores egen ejendom. Dette vil have stor betydning for vores/min udsigt mod vest, som jeg igennem 50 år har nydt med stor glæde.

(Frederiksberg c, 2020-01-22)

#72

NEJ TAK til massivt byggeri på Landbohøjskolens grund (Frederiksberg)

(Frederiksberg C, 2020-01-23)

#77

Jeg skriver under, fordi jeg er imod yderligere bebyggelse i et i forvejen meget tæt bebygget område. De høje bygninger vil i øvrigt stjæle dagslyset fra boligerne på den anden side af vejen

(København, 2020-01-28)

#80

I forvejen er der ikke taget høje for for den alt for tunge trafik der er på Bülowsvej og i særdeleshed Åbouldevard. Ingen parkerings muligheder ingen tager højde for fortorvsarealet omkring bygningen
Et område hvor lys og luft fjernes
Vejens sving på Åboulevard skaber i forvejen færdselsuheld på nørrebrosiden har man overvejet hvad manglende lys og sol gør for vejbanernes glathed

(Frederiksberg, 2020-01-28)

#81

Byggeriet er uambitiøst, for højt og fordi der bliver trafikkaos

(Frederiksberg, 2020-01-28)

#86

For meget bebyggelse på grunden og forslaget vil betyde at der kommer en "kæmpe mur" på Frederiksberg siden af Åboulevard.

(København, 2020-01-29)

#87

Fordi det vil være endnu et af byens smukke områder der bliver forvandlet til en grim samling kolosser.

(København, 2020-01-29)

#89

Byggeriet er for højt, for kompakt og for monumentalt. Det vil komme til at stå som en skærende kontrast i bybilledet. Ikke mindst når Ladegårdsåen frilægges.

(København N, 2020-01-29)

#90

Det ødelægger et dejligt område

(Frederiksberg, 2020-01-29)

#91

Jeg er fuldstændig enig
Frederiksberg kommune går langt over stregen når de giver entreprenører frit spil på hvad de vil
Frederiksberg er til fals for penge og jeg oplever at de der afgør sagernerne i byggeAfdelingerne er inkompetente og jeg føler mig ikke beskyttet af min kommune
Der mangler omtanke og struktur så jeg håber min mening og underskrift kan betyde noget.

(Frederiksberg, 2020-01-29)

#94

Borgerne ønsker bl a en anden og mere fornuftig/logisk placering af bygningerne i forhold til det, der lægges op til. Jeg er enig og der skal klart lyttes til borgerne😤

(Hvidovre, 2020-01-30)

#97

Frederiksberg er snart et af de tættest bebebyggede områder. Det grønne der repræsenterer Frederiksberg forsvinder fuldstændig

(Frederiksberg C, 2020-01-30)

#100

Det vil ødelægge et åndehuk og Frederiksberg C er allerede meget tæt bebygget!

(Frederiksberg c, 2020-01-30)

#102

Frederiksberg har brug for natur

(frederiksberg, 2020-01-30)

#111

For at bevare det frederikbergske bybillede

(Frederiksberg C, 2020-02-02)

#114

Jeg er imod højt byggeri på Bilowsvej

(Frederiksberg, 2020-02-03)

#116

Jeg skriver under, fordi jeg ikke bryder mig om at der opføres et så højt byggeri foran min husstand.

(Frederiksberg, 2020-02-05)

#124

- jeg er enig i protesten vedr. højdegrænseplanet mod Bülowsvej etc.

(fr.berg, 2020-02-10)

#125

At bygningerne er for høje...

(København, 2020-02-10)

#126

Jeg skriver under på jeg er imod massivt byggeri på Landbohøjskolens grund

(Frederiksberg, 2020-02-10)

#127

Byggeriet vil skæmme & genere det hyggelige kvarter med lavere boliger voldsomt!!

(Frederiksberg, 2020-02-11)

#128

Jeg synes bebyggelsen er uhensigtsmæssig pga støjgener, for tæt bebygget samlet og forstyrende ift lokalområdet, giver øget trafik i forvejen belastet område og er modsat kommunens plan om en grøn og åben bypolitik.

(Frederiksberg C, 2020-02-11)

#129

Jeg arbejder i Kvl’s Børnehus, hvor som ligger på den anden side af den grønne sti. Det meget høje kollegiebyggeri kommer til at give skygge på vores ellers dejlige legeplads i formiddagstimerne, og vores kig til himlen begrænses.

(København, 2020-02-11)

#130

Jeg skriver under fordi det massive byggeri vil ødelægge hverdagen for børn og voksne i KVL’s Børnehus (støj, støv og skygge i hele legepladsen) samt ødelægge et af byen få grønne åndehuller

(København N, 2020-02-11)

#132

Det vil både have kæmpe negativ indflydelse på min hverdag hjemme, udsigt og lys og støjgener (bor i lejlighed lige overfor) og for mit barns hverdag i vuggestuen (KVLs børnehus) som vil blive berørt af både byggeriet (støj og støv, forstyrret søvn og sundhedsgener) samt efterfølgende hvor byggeriet vil medføre øget trafik omkring vuggestuen og at hele legepladsen bliver skyggelagt.

(Frederiksberg C, 2020-02-12)

#136

Der må og skal bevares åbne byrum i København og på Frederiksberg. Byen er tæt nok bebygget i forvejen, nu også med kommende højhuse, som fjerner udsigten til lys, luft, himmel og hav samt grønne områder. Desuden er boligerne ren spekulation, som kun gavner developpere og investorer. Boligerne kan sagtens ligge andere steder UDEN for centrum. I Glostrup, Rødovre eller på ydre Amager, for blot at nævne nogle steder.

(København V, 2020-02-12)

#137

Der bør værnes om grønne områder og hyggelige gader - og samtidig skal der også være plads til studieboliger MEN ikke på bekostning af sol på gader, ind ad vinduerne og på altaner - og ikke på bekostning af øget trafik i et i forvejen presset område. Nuværende omkringliggende beboere bør imødekommes i ønsker og justeringer for et fortsat godt naboskab.

(Frederiksberg, 2020-02-12)

#139

Der bør ikke gennemføres planlægning i området uden at høre de omkringliggende institutioner (inkl. KVL’s Børnehus samt Skt. Thomas Børnehus). Fx vil planlagte bebyggelse gøre dagligdagen for personale og ikke mindst børn i KVL’s Børnehus ved Rolighedsvej 33 svær grundet massiv larm, støv og hele legepladsen vil blive lagt i skygge.

Der er ikke i tilstrækkelig grad gjort rede for de helbredsmæssige konsekvenser af at små børn opholder sig dagligt så tæt på en så massiv byfornyelse både mht. støj (fra byggeriet og efterfølgende fra den øgede mængde trafikgener), støv fra byggeriet samt ændrede luftforhold (vindtunneller) på hele udeområdet areal.

Det eksisterende område udgør et af Frederiksbergs grønne åndehuller og bygninger i 8 etagemeter hører ikke til i indre by da dette medfører skygge og vindtunneller.

(Frederiksberg, 2020-02-12)

#142

Jeg arbejder på Frederiksberg

(Tune, 2020-02-12)

#143

Jeg arbejder i Kvl’s børnehus✋

(Frederiksberg, 2020-02-12)

#144

Dels fordi jeg er ansat kvls børnehus, nabo, der kommer til at ligge i skygge og vi vil få en meget mørk flade at se på.
Dels fordi jeg synes høj tæt bebyggelse kommer til at fjerne Frederiksbergs fine udtryk.

(Frederiksberg, 2020-02-12)

#147

Jeg arbejder i KVL's Børnehus

(København N, 2020-02-12)

#155

Frederiksberg er i forvejen massivt overbebygget. Der vedtages gang på gang lokalplaner der strider mod kommuneplanens bestemmelser om max etager og b%. Det forringer bykvaliteten og bymiljøet, giver mere trafik, mere pres på friarealerne og er imod principperne i Frederiksbergstrategien.

(2000 Frederiksberg, 2020-02-13)

#160

Fordi det ødelægger bybilledet og vores område!!!!

(FRB. C, 2020-02-13)

#161

Tendensen mod højt, tæt uden tanke for hvirdan det påvirker området er ødelæggende for det miljø der er i det eksisterende byggeri. Grøn kommune - snart ikke længere.

(Frederiksberg, 2020-02-13)

#162

Byggeriet bliver for tæt og højt og massivt. Den lange kollegiebygning mod Åboulevarden har ca. samme højde som Rundetårn! Reducer den til 4 etager, hvilket svarer til 5 etager pga stueetagens dobbelthøjde. Sportshallen er alt for høj og omfangsrig og skygger og tager udsynet fra familieboligerne i det fredede Serumlaboratorium. Skolebygningerne er for høje og kvæler den fredede bygning mod Rolighedsvej, især fra nordsiden. De planlagte grønne kanter er alt for smalle. Taghaver og altaner medregnes som del af de lovpligtige m2 udendørs opholds- og legearealer, der beregnes som en procentdel af bebygget areal. Det er ikke ulovligt, men dybt forkasteligt. Desuden vil taghaverne medføre støj for de omkringliggende beboelser, som det opleves andetsteds i Frederiksberg Kommune. De planlagte 740 studieboliger plus familieboliger vil udgøre en uacceptabel befolkningstilvækst i området.

(Frederiksberg C, 2020-02-13)

#164

Det er noget svineri!

(Frederiksberg C, 2020-02-13)

#165

Det er et alt for stort byggeri på et dejligt roligt og grønt område

(Frederiksberg, 2020-02-13)

#166

Området er, som det fremstår nu, en unik perle med sine smukke gamle bygninger. Omgivelserne er et åndehul for en by, der strammer mere og mere sammen om sine beboere. Lad ikke pengene råde, der er noget, der er vigtigere.

(Frederiksberg, 2020-02-13)

#173

Fordi der ikke tages hensyn til lys, støj og miljø for beboerne på Frederiksberg og i området omkring byggeriet.
Det er alt for massivt, højt og klodset i forhold til det nuværende område og planen om et grønt og roligt Frederiksberg for os borgeres.
Jeg mister sollyset på min altan udover mere støj... har allerede meget støj fra nabo-børnehave.

(Frederiksberg, 2020-02-13)

#176

Jeg skriver under fordi, at byrådet ikke har besværet sig med at forklare borgere i Frederiksberg, hvad deres store vision er med at fortætte hver et hjørne af byen. Hvad er den samlede plan for byen? Hvornår er byen “fortættet” nok? Hvad er målet for antallet af borgere i Danmarks allerede mest tætbebyggede område? 120.000? 130.000? Eller...? Der knopskydes med stadigt højere bygninger over alt, som visuelt fremstår som øjenbæ, der er faldet ned fra himlen uden hensyn til de eksisterede bygninger. Det må stoppe nu.

(Frederiksberg, 2020-02-13)

#178

Nyt byggeri skal bygges så der er grønt og luft omkring. Og naboer skal høres

(Frederikberg, 2020-02-14)

#180

Jeg skriver under, da jeg finder, at planerne totalt bryder med det, som er Frederiksbergs særkende - en fredelig, luftig, relativt lav by. Alene navnet Rolighedsvej vidner om dette særkende.
mvh
Martin Zerlang

(Frederiksberg, 2020-02-14)

#192

Det planlagte byggeri er AKT for tæt.

(Frederiksberg, 2020-02-16)

#199

De ødelægger de grønne områder og bevaringsværdige bygninger!

(Frederiksberg, 2020-02-16)