Mod Administrationen i Egedal Kommunes forslag om færre skoler

Quoted post

Hel

#5 Re: Ser ikke nået problem

2012-11-04 17:01

#4: NL - Ser ikke nået problem

Jeg synes det er meget egoistisk fra din side, hvorfor kan Stengårdsskolen ikke blive brugt til de store klasser, hvorfor skal det være Bækkegårdsskolen hvad med skole tandlægen til de små skal den også lukke eller  skal de små cykle frem og til når de skal til tandlæge kors hvor besværligt. Jeg synes ikke om ideen, for mine børn skal skifte skole to gange, hvor fedt er det. Jeg kan ikke se hvorfor det skal gå ud over de små. Jeg synes politikerne sætter mange forældre i en slem kattepine først skal de den ene vej og så den anden vej. Hvor fedt er det for børnehaven overfor bækkegårdsskolen at se de store lamme med knallert og stå og ryge, hvad signal sender man lige de små der ovre, eller skal den også lukke? Jeg håber ikke forslaget bliver til noget, og hvis det gør så må man sku sende de store over på Stengårdsskolen væk fra de små.Jeg synes ved gud ikke om dit foreslag om skolebusser, nu tales der om små børn, så hellere flytte de store klasser så langt væk som muligt, så de ikke fylder det hele og sender dårlige signaler i form af grupperinger på cykelstier, samt dårligt sporg. i nærheden af beboelse.  Må foreslaget få dødsstødet for mine børns skyld, hvor fedt er det lige at skulle skifte skole to gange på kort tid, jeg kan ved gud ikke se hvad det vil gavne tværtimod, heller ikke hvad de sparer på langt sigt. Hvis det bliver som de vil have det de kære politikere så er der nok mange børn der stopper med at gå i folkeskole,og hvis det er det de vil have er det nok på tide at de bygger en privatskole mere for så vil små børns forældre vende folkeskolen ryggen og sige vor herre bevares hvad tænker de på, når nej de tænker ikke de handler. De ser for meget på grafer og statistiker frem for virkeligheden. Der er en anden ting jeg ikke forstår og det er hvordan det kan være at de ikke har taget os forældre med på råd, hvorfor har vi ikke modtaget noget spørgeskema som vi kunne svare på og udfylde, så havde politikerne noget konkret at gå efter, jeg bryder mig ikke om denne måde de gør det på, de er nogle egoister der kun vil de små det værste. Min søn på 11 når lige at gå to år på Stengårdsskolen så skal han skifte igen hvor fedt er det, min søn er lige begyndt at kunne lide at gå i skole fordi han endelig har nogle lærer som er gode, følger de med på Stengårdsskolen? Er lærerne inddraget i dette her eller står  nogle af disse til fyringer. Hvad med Sfoérne ? Der er mange spørgsmål der endnu ikke er besvaret. Jeg håber til slut, at der vil komme så mange underskrifter at politikerne kommer på andre tanker.

Svar

NL

#6 Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-04 20:43:30

#5: Hel - Re: Ser ikke nået problem 

 

Jeg tror grunden til at det er Bækkegårdsskolen der bliver brugt, er at de er mere elektronisk udviklet. Du har helt ret med tandlægen, men er meget sikker på at der bliver fundet en løsning. Syndes du skal passe på den hårde tone som du skrver i. Kan godt se det fra din side, men tænk: hvor skal de ellers spare når Ølstykke har over 4 skoler og vi er en ret lille by. Hvis ikke de kan spare på skolerne er det så dagplejen, hjemme hjælpen mm. Der skal spares på? Kan godt forstå det kan blive meget problematisk at folks yngre børn skal gå over 5 skridt for at komme i skole, men hvis du kan finde 20 millioner så O.k problemet løste.... Undskyld den lidt hårde tone men du virker meget skrapsindet og ikke til at skrive med sorry. Du må udype hvorfor du ikke kan lide ideen med skolebusser. Ved godt at stengårdskolen ikke har det bedste ryg. Men hvis de små ikke går på skole med de store (som er dem der i de fleste tilfælde mobber) så kan man på lang sigt få tallet til at falde. Kan godt se at de måske skulde sende et skema ud til forældrene, men hvor ville DU spare? Jeg ville nok have valgt skolerne da Ølstykke som sagt har over 4 skoler. SFO erne bliver samlede på den skole som kommer til at have med 0-6 at gører. Da der er en del ældre lærer, går de nok på pension. Men som skrevet hvis du har 20 milioner så kan du hurtigt løse problemet, eller du kan svare mig på hvor DU ville sparer.
zr

#23 Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-06 11:26:59

#5: Hel - Re: Ser ikke nået problem 

 Jeg er bare så enig ! Denne idé er total tåbelig! Det vil blive en meget svær omvæltning for mine 2 små drenge på 6 og 8! De er jo først igang med at komme sig over deres skift fra børnehaven af! Det bliver enormt hårdt!

Kan heller ikke forstå at det er de store elever som skal være på den nyeste skole. Den skal nok blive gennemhærget. Og det giver jo heller ikke mening, som du skriver, ift. børnehaven og skoletandplejen lige klods op ad Bækkengårdsskolen!

Nej det er endnu en fiks idé fra politikernes side. Jeg tror de keder sig!