Mod Administrationen i Egedal Kommunes forslag om færre skoler

Quoted post

NL

#6 Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-04 20:43

#5: Hel - Re: Ser ikke nået problem 

 

Jeg tror grunden til at det er Bækkegårdsskolen der bliver brugt, er at de er mere elektronisk udviklet. Du har helt ret med tandlægen, men er meget sikker på at der bliver fundet en løsning. Syndes du skal passe på den hårde tone som du skrver i. Kan godt se det fra din side, men tænk: hvor skal de ellers spare når Ølstykke har over 4 skoler og vi er en ret lille by. Hvis ikke de kan spare på skolerne er det så dagplejen, hjemme hjælpen mm. Der skal spares på? Kan godt forstå det kan blive meget problematisk at folks yngre børn skal gå over 5 skridt for at komme i skole, men hvis du kan finde 20 millioner så O.k problemet løste.... Undskyld den lidt hårde tone men du virker meget skrapsindet og ikke til at skrive med sorry. Du må udype hvorfor du ikke kan lide ideen med skolebusser. Ved godt at stengårdskolen ikke har det bedste ryg. Men hvis de små ikke går på skole med de store (som er dem der i de fleste tilfælde mobber) så kan man på lang sigt få tallet til at falde. Kan godt se at de måske skulde sende et skema ud til forældrene, men hvor ville DU spare? Jeg ville nok have valgt skolerne da Ølstykke som sagt har over 4 skoler. SFO erne bliver samlede på den skole som kommer til at have med 0-6 at gører. Da der er en del ældre lærer, går de nok på pension. Men som skrevet hvis du har 20 milioner så kan du hurtigt løse problemet, eller du kan svare mig på hvor DU ville sparer.

Svar

Hel

#7 Re: Re: Re: Ser ikke nået problem

2012-11-04 23:11:40

#6: NL - Re: Re: Ser ikke nået problem

Så fortæl mig Hvorfor pokker de byggede bækkegårdsskolen for fem til seks år siden. Jeg kan godt undrer mig. Jeg synes Egedal Kommune er til grin. Jeg ler indvendig af dem, og synes ikke de er særlig kloge. Men bevares, bare ødelæg det for de små. Jeg kan godt undrer mig hvor deres beregninger var for fem til seks år siden. De må have vist forlængst at 13 skoler ville være for meget. Jeg vil ikke lyde hård jeg ser bare realiter i øjnene. Jeg føler mig som forældre gjort til grin og holdt for nar. Fortæl mig hvorfor de byggede Bækkegårdsskolen hvorfor gjorde man ikke Stengårdsskolen større, hvordan kan det være at de vil lave så mange ændringer lige nu. Hvorfor springer de bomben op til en weekend. Hvorfor har de ikke forlængst kommet med udspillet. Jeg kan godt komme med mine tiltag og det er man bibeholder Stengårdensskolen som den er nu eller lukker denne, man bibeholder Bækkegårdsskolen som den er nu, man bevarer lærkeskolen som den er nu samt toftehøjskolen og  maglehøjsskolen som den er nu, en af disse kan man lukke?, man lukker skolerne de omegns byerne, det er set og gjort før det har jeg prøvet selv, men ikke som politikerne vælger at gøre det nu. De ødelægger bare så meget. Hvad når fødsels tallet stiger igen, skal det så tilbage til det som det er nu. I smørum kan man bevare en skole, har hørt  byen kommunen er lille der, har dog længe hørt at smørun nedre er rigtig ked af at høre med Egedal, de ville have bevaret Ballerup Kommune. I veksø ødelægger man en held by, mange tilflyttere må føle sig godt og grundigt holdt for nar. Arbejder du som forældre i København er det dælme upraktikisk at skulle en tur med dit barn til Ølstykke for derefter at køre mod København. Jeg kan godt forstå at der skal spares men tag dog os forældre med på råd. Så vi kan lave en mision. Jeg under at de store børn for gode og bedre lokaler og muligheder, men så skal det samme gælde de små klasser. Jeg synes derudover at det er trist vist nogle gode ældre lærer som er dygtige fagligt skal vige pladsen for unge uerfarne pga nogle politikere der sidder nede på rådhuset og har fået en vision. Det er ikke altid lykken med visioner. En gang imellem må man også lytte til kritik af deres visioner. Man kan ikke samle alle små børn i Sfo, har hørt fra mine børn at lokalerne på Stengårdsskolen ikke kan huse så mange små. Så skal politikerne bruge hele sommeren på at gøre lokalerne parate, og hvad har de så i sidste ende sparet ved dette. Jeg synes hellere at de 20 Millioner skulle bruges på at gøre lokalerne parate til at huse de store klasser på bækkegårdsskolen det ville være mest logisk. Lige nu bruger de små hallen på Bækkegårdsskolen i SFO Tiden, får de samme muligheder på Stengårdsskolen, eller pønser politikerne på at gemme de små væk. Jeg synes ikke om området  ved stengårdesskolen, jeg synes skolen er kold og væmmelig. Har længe ønsket at de ville lukke denne, den ligger afsidet og er ikke rar at færdes ved eller omkring. Skumle persomligheder kan hurtigt finde der hen vist der er små til stede, og man har jo hørt om børnlokker, jeg ville ikke være tryg ved at lade mit barn gå der i en alder af 6 til 10 år jeg synes politikerne skulle lukke skolen pga beliggenheden og flytte disse henholdsvis til Bækkegårdsskolen, maglehøjsskolen, samt toftehøjsskolen, lærkeskolen, ganløse skole  veksø skole Hvor mange var det, sørme kun 6 skoler ved og omkring Stenløse og  Ølstykke ud af 13, Hvad kan du komme med?