Gratis tandlægehjælp til danskerne

Quoted post

Danny Christensen

#21 Re:

2012-08-14 02:34

#20: -  

Ja nu er alt i denne verden jo selvforskyldt?

når dem med mindre midler flere år har betalt over skatten til firmaer der har trukket forsikring og privat hospitaler fra i skat?

når vi betaler via gebyer bankpakke 1, 2 & 3

Gør dine amalgamfyldninger dig syg?
goer-dine-amalgamfyldninger-dig-syg.html?utm_source=Facebook
bedre med forebyggelse og ikke kritiske tilstande over sygesikringen senere i livet i sundhedssektoren

vidste du man kan se vold på børn og psykiske syges tænder?
Meget medicin sænker spytproduktionen. Det giver huller og syreskader på tænderne.

man kan hos den forebyggende tandlæge opdage svamp og nogle sygedomme på tungen. de kan opdage diabetis

Meget medicin sænker spytproduktionen. Det giver huller og syreskader på tænderne.
når 550.000 i DK dulmer livets grundvilkår, med antideprisiver og andre ting er det jo selvforskyldt, er det ikke på tide folket finder glæde i smil og sunhed andre veje end at de skal skide i ble via tarmsygedomme og andre ting senere i livet og vi mister dem på arbejdsmarkedet grundet kritiske ting senere.

nu skriver de som gæst hvem mener du når du skriver "DU" kan bare børste dine tænder?

tag en lykkepille, skrid på job ingen forebyggelse til dig din-mund-goer-dig-syg har vi sku ikke råd til på sigt!!

er det ikke lidt usympatisk og egoistisk at skrive sådan der er på skrevet tid 508 underskrifter tror vi virkelig hvis du skal være lidt mere saglig at alle er selvforskyldte?

Gratis tandpleje med Lars Gaardhøj under sidste valgkamp.
http://www.youtube.com/watch?v=gomxsJ9I0W4 

Svar

Lotte

#86 Re: Re:

2014-10-20 20:14:37

#21: Danny Christensen - Re:  

 Godt skrevet (Y) sidder selv med problemet, er kronisk smertepatient og har derfor prøvet utallige medicintyper heriblandt antidepressiver som hos nogle er lettere smertestillende men som også giver mange problemer med tænderne, jeg har hele livet børstet tænder 2-3 gange dagligt, brugt tandtråd, mundskyl osv som anbefalet af tandlægen alligevel er flere af mine tænder løse efter medicinforsøg, nogle er røget ud af sig selv allerede, men da jeg er på kontanthjælp pga min sygdom gør mig uarbejdsdygtig og da jeg er over 30 år skal jeg selv betale de første 800,- kr. og derefter 35% af tandlægeregningen det gør at der simpelthen ikke er råd til tandlægen længere uanset hvor gerne jeg end ville, det er dyrt at få lavet nye tænder og tro mig det er noget som virkelig går udover selvtilliden at mangle især fortænder som kvinde så jeg vil gøre alt andet end opsige min utroligt billige bolig og bo på gaden for at få lavet tænder, det ville være fantastisk at kunne tygge bare kogte grøntsager uden at det gør ondt og at kunne smile igen uden at tænke over de manglende tænder.

Jeg ville virkelig ønske at loven ville være ens for alle således at der max var en egen betaling på de 600,- kr. som det er for de unge på kontanthjælp.