Gratis tandlægehjælp til danskerne

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Gratis tandlægehjælp til danskerne.


Gæst

#76

2013-10-28 12:36

Det manglede bare.
Otto Kjærgaard.

#77 Gratisydelser er ikke gratis.

2013-10-28 12:46

Der er ikke noget, der er gratis medmindre vi fanger alle tandlæger og tvinger dem til at arbejde gratis.
Vi kommer alligevel til at betale for det, men vi kan blot ikke se hvor dyrt det bliver, når det bliver skjult imellem alle de andre skatter.
Danny Christensen
Underskriftindsamleren

#78 Kære Otto Kjærgaard.

2013-10-30 03:52

#77: Otto Kjærgaard. - Gratisydelser er ikke gratis.

det handler om priotering man kunne eksempelvis hente penge fra krigsbudgettet gennem DK via Nato... mulighederne er mange :-)

nu vil jeg give dig to status i streg med forklaring på hvorfor forebyggelsen tjener sig hjem på sigt.

here goes:

mon sundhedsministeren vil fjerne giften flouride fra tandpasta?

Er din tandpasta kræftfremkaldende? Ødelægger du dine tænder?
http://us2.campaign-archive2.com/?u=4cfaee3cd66cea925547edcb9&id=f7cb278ba2&e=56333defec

bare så folk kan have gummerne iorden med tænder, så folk kan tygge og spise en sund kost (fiber) og ikke skal skide i ble mange år før tid??

fortsættelse følger...

Danny Christensen
Underskriftindsamleren

#79 kære Otto Kjærgaard. del 2

2013-10-30 03:53

#77: Otto Kjærgaard. - Gratisydelser er ikke gratis.

Ydmygende: 60 procent af ældre på plejehjem går med ble
http://nordjyske.dk/nyheder/ydmygende--60-procent-af-aeldre-paa-plejehjem-gaar-med-ble/d54701f3-141b-41a0-a3ac-6eeea7243837/4/1513

der skal ske lidt for den danske sundhed!!! piller alene er ikke vejen!!!


Gæst

#80

2013-12-15 15:44

det må være rimeligt, at folk,der bor og betaler den høje skat i Danmark på lige fod med lægebesøg,der jo dækkes via skattebetalingen også omfattes af skattebetalingen, det er jo forebyggende, og en god tandhygiegne,sparer mange for unødige lidelser og smerter, og en masse tid til den administration, den nuværende ordning medfører, og mange vil så være fri for, at tage til udlandet for at få en billigere tandbehandling, og sygehusene bliv er,der frigjort resourcer fra de store operationer, er ofte kommer af en dårlig mundhygiegne, med kæbebetændelser og andet skidt det medfører, så alt i alt er der tale om en winwin situation

Gæst

#81

2014-01-02 11:10

Selvfølgelig skal tandlægehjælp ind under gratis hjælp,da tandstatus er afgørende for den generelle sundhed hos personen.

Gæst

#82

2014-01-26 09:57

Det har stor betydning for sundheden, at tænderne er i orden, derfor bør tandeftersyn min. 1x årligt være gratis for alle med indkomster under 300.000 kr. årligt dvs. arbejdsledige, pensionister og studerende og lavtlønnede.
Rasmussen

#83 Tandlæge

2014-02-13 14:22

Hvor mange mennesker har eks 100000 til at få lavet deres tænder, det var den regning jeg blev præsenteret for, da jeg ville have lavet mine tænder. Det er ikke fordi jeg ikke går til tandlæge,for det gør jeg, nej tænderne er blevet ødelagt fordi jeg gik med bøjle. Derfor syntes jeg at det skal være gratis at gå til tandlæge.
kallenielsen

#84

2014-05-20 07:57

Det har altid været urimeligt, at tandlægehjælp og øjenlægehjælp (briller/kontaktlinser mm.m.) ikke er omfattet af vores fælles sundhedssystem.

Gæst

#85

2014-06-10 10:13

Har været igennem en stor behandling i 2004, mine tænder knækkede og vidste ikke hvorfor, børster tænder flere gange om dagen, bruger tandtråd, tandstikker og alt hvad der høre til men intet virker, og står i samme problem igen... jeg skal ha lavet 12-15 tænder igen.. da de er knækket og koster en mindre formue, selvom jeg børster tænder flere gange om dagen og gør alt hvad tandlægen anviser.
Jeg har så læst en del på nettet og fundet ud af at medicin giver tand problemer...
Jeg har i mange år fået medicin pga nerver der sidder i klemme, og kunne forestille mig der er mange der har samme problem.
og problemet er der når du kan få hjælp til en behandling, men ikke til bivirkningerne....
håber der vil blive mere opmærksomhed omkring dette problem da det kun vil blive værer da der er flere der bruger medicin.
Lotte

#86 Re: Re:

2014-10-20 20:14

#21: Danny Christensen - Re:  

 Godt skrevet (Y) sidder selv med problemet, er kronisk smertepatient og har derfor prøvet utallige medicintyper heriblandt antidepressiver som hos nogle er lettere smertestillende men som også giver mange problemer med tænderne, jeg har hele livet børstet tænder 2-3 gange dagligt, brugt tandtråd, mundskyl osv som anbefalet af tandlægen alligevel er flere af mine tænder løse efter medicinforsøg, nogle er røget ud af sig selv allerede, men da jeg er på kontanthjælp pga min sygdom gør mig uarbejdsdygtig og da jeg er over 30 år skal jeg selv betale de første 800,- kr. og derefter 35% af tandlægeregningen det gør at der simpelthen ikke er råd til tandlægen længere uanset hvor gerne jeg end ville, det er dyrt at få lavet nye tænder og tro mig det er noget som virkelig går udover selvtilliden at mangle især fortænder som kvinde så jeg vil gøre alt andet end opsige min utroligt billige bolig og bo på gaden for at få lavet tænder, det ville være fantastisk at kunne tygge bare kogte grøntsager uden at det gør ondt og at kunne smile igen uden at tænke over de manglende tænder.

Jeg ville virkelig ønske at loven ville være ens for alle således at der max var en egen betaling på de 600,- kr. som det er for de unge på kontanthjælp.


Gæst

#87

2014-10-23 18:17

Da vi desværre er rigtig mange, der ikke har råd til at gå til tandlægen betyder det vi får større og større problemer med vores tænder, det er skruen uden end og andre kan få i hoved og røv
jens

#88 Enig

2015-03-06 16:40

Synes bestemt også, at alle skal have gratis tandlægehjælp i danmark. Så ja, en tandlæge skal give gratis hjælp

Frank

#89 Re:

2015-06-19 02:19

#3: -  

Det er fordi tandlægebehandling (udover regelmæssige eftersyn) ofte skyldes, at man ikke har vedligeholdt sine tænder ordentligt igennem hele livet, og det er der mange som mener, at man selv bør betale for -  at det er ens egen skyld.

Der er også mange, der mener, at man selv bør betale for hospitalsindlæggelse, som skyldes dårlig vedligeholdelse af sin krop igennem flere år, såsom rygning, drikkeri, overvægt osv.

Personligt synes jeg at forebyggelse og regelmæssige eftersyn bør være gratis, mens dårlig tagen vare på sin egen krop, om det så er tænder eller andet, bør være noget man selv betaler en del af. Det virker forkert på mig, at det skal være gratis at blive "repareret", hvis det skyldes, at man ikke har passet ordentligt på sig selv igennem flere år.

Frank

#90 Re:

2015-06-19 02:27

#10: -  

Tænder rådner altså ikke op af, at du ikke går til tandlægen. De rådner op af, at du ikke passer dem ordentligt til dagligt.

Og hvis der er nogle, som lader deres tænder rådne op af, at de ikke passer dem ordentligt, så synes jeg kun det er rimeligt, at de selv betaler for at få det ordnet. Det skal ikke være gratis at være lemfældig med vedligeholdelse.


Gæst

#91

2015-06-26 06:53

vi kan da også bare mer i skat


Gæst

#92

2015-08-18 17:12

Fordi jeg syntes det er urimeligt at man skal tage til udlandet for at have råd til at få ordnet sine tænder hvis man ikke er en velhavende person

Gæst

#93

2015-08-18 17:43

Fordi det forholder sig sådan at hvis man ikke har penge i banken og samtidig er pensionist bliver man nød til at nøjes med den næstbedste løsning da den bedste er for dyr

Gæst

#94

2015-11-25 21:55

På trods af politikeres påstand om, at der ikke findes fattige i DK, er bl.a. jeg så fattig trods stort pensionist-tilskud, at jeg har måttet fravælge tandlæge og tandtekniker. Det er atså ikke ALLE, der der vælger at være tandløse! Derfor skrev jeg under!
Sonja

#95 Re:

2015-11-25 21:58

#93: -  

 Vil du dermed påstå, at pensionister har råd til tandlægen? Så må der være noget, jeg har misforstået hen ad vejen!!!
Undskyld tonen, men...


Gæst

#96 Re: Re:

2016-05-09 06:12

#95: Sonja - Re:  

 Læs den lige igen. Kommentaren støtter de ældre, såeh køl lige lidt ned.


Gæst

#97 Re: kære Otto Kjærgaard. del 2

2016-07-09 03:48

#79: Danny Christensen - kære Otto Kjærgaard. del 2 

 Det er ikke kun pga. tænderne. Hvor vil du finde pengene? Alt bliver der sparet på, så den eneste løsning er højere skat mindst 5%. 


Gæst

#98

2016-10-31 13:15

Fordi jeg altid blir ruineret efter tandlæge besøg
Svend

#99 Re: Re:

2017-04-21 09:53

#22: - Re:  

 Godt svaret.

Og dog er jeg bekymret.

Fordi de materialer og tandbedøvende stoffer, for nogle af os, er lige så problematiske som amalgam fyldningerne har været for mange mennesker.

 

Hvad der er endnu mere bekymrende, er at regeringen nu arbejder på, at få en lov igennem, som muliggør, og pålægges også tandlæger, hvis de og mindst en anden fagperson er enige om , at det er nødvendigt.

Skal kunden så betale for tvangsbehandlingen ?

Og hvad vil det betyde for alle de mange, som har oplevet overgreb, via tvangsbehandling og medicinering i psykiatrien, hvilket HAR ØDELAGT TÆNDERNE. ( se evt. Underskriftindsamling andet sted.

Jeg savner åbenhed hos tandlægerne, så behandling bliver en ligeværdig oplevelse, ikke det modsatte.

Jeg har oplevet, flere forskellige tandllæger, nedladende og hensynsløse behandlingsmetoder, og gruer ved tanken om , at den selvbestaltede autoritet de opfører sig som, kan påtvinges borgerne.

Behandling handler om at tilbyde og tage ansvar, og respektere andres grænser, også selvom tandlægerne nogle gange mener, at de er klogere end kunderne i butikken.

C

#100

2018-02-15 21:40

Folketinget kan med 50000 underskrifter tvinges til at tage emnet op hvis der oprettes underskrift indsamling fra folketingets hjemmeside.

AL tandlæge og tandteknikker behandling bør være gratis, det vil gavne både alles helbred og livskvalitet, det er en sindssyg dyr affære hvis man skal have lavet noget som krævar implantat som koster 8000 - 10000 pr stk, og derudover kommer så enten kronen eller protesen der skal sættes på, er det en overmundsprotese skal der 4 implantater til og det er ikke alle der kan få proteser.til at sidde fast uden implantater,.