Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Quoted post

Jeg elsker bare mit land. Karen M.K.

#50 Re:

2015-12-11 19:07

#40: -  

 Sjovt så at sige alle jer, der er for invasion af fremmede, har åbenbart ikke et nav. Nå, det jeg ville kommentere var, at de kampfly, der skal købes ind, er jo netop for, at beskytte disse invaderende horder imod isis og andet. Vores unge kæmper for, at de kan leve i deres land, og imens sidder flere tusinde mænd fra de lande og feder sig i andre bla., EU, istedet for selv at kæmpe. Hvis det er fair, ja så støtter jeg sgu Fru Støjberg.

Svar

Bjarne Torbæk

#83 Re: Re:

2015-12-12 17:52:37

#50: Jeg elsker bare mit land. Karen M.K. - Re:  

Jamen, når man flygter fra krig, så er det nok fordi man gerne vil undgå at deltage i den, tror du ikke?

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#84 Re: Re:

2015-12-12 17:52:44

#50: Jeg elsker bare mit land. Karen M.K. - Re:  

 Kære Karen,

Først og fremmest, tak for at deltage i debatten. Det er altid rart at komme lidt ind på andre vinkler, at anskue situationen på. Og jeg er glad for at du bidrager. :-)

Angående anonymiteten, så har jeg forklaret det i et tidligere indlæg, som du nok har overset - der er også mange af dem efterhånden. Men jeg er sådan en familiefar, der nægter at tage nogen chancer når det gælder mig og min families anonymitet. Det set i lyset af, at der kommer trusler fra højre og venstre. Og det er godt nok lidt trist at se på, når nu vi bryster os af at være gode mennesker.

Du skriver at du elsker dit land. Det kan jeg godt forstå, og jeg elsker også Danmark. Danmark er på mange måder et helt fantastisk land. Jeg kan kun forestille mig, at mange Syrere eksempelvis holder rigtig meget af sit land. Det triste er bare, at de har været rigtig uheldige med en grusom diktator, der i første omgang har myrdet løs på dele af befolkningen, og er derefter blevet invaderet af en af de mest grusomme terror-organisationer, der nogensinde har eksisteret. Oveni denne pærevælling kommer så, at mange vestlige lande er begyndt at bombe løs, hvilket ikke nødvendigivis bidrager til en konfliktløsning, men i nogle henseende skaber endnu flere ekstreme mennesker. Mennesker, der i disse bombeattentater måske mister hjem og/eller familiemedlemmer. Den største taber i denne konflikt er civilsamfundet i Syrien, som jo altså er stærkt svækket. Vores unge kæmper ikke for fred i landet, selvom landtropper formentlig er den bedste løsning ift. at bekæmpe IS. Danmark er i øjeblikket ikke involveret militærmæssigt i Syrien, men bliver det måske på opfordring af USA. Og hvis Danmark involverer sig, bliver det ikke unge mænd, der kæmper på landjorden, men formentlig flere bombekast. Du kan nok forestille dig, at det er svært at organisere nogen modstand fra civilbefolkningen, når det regner med vestlige bomber i landet. 

Men altså. Det er nok en lang snak, og det er ikke fordi jeg vil sige, at du tager fejl og at jeg har ret. Men måske kan mit indlæg nuancere dit billede lidt. Uanset tror jeg ikke, at det løser noget, at vi tager flygtningenes ejendele, men hjælper dem ved at tage imod dem med venlighed. Så vil de også føle sig velkomne, hvilket jo også danner grobund for, at de kan tage del i vores samfund på en god måde.

Tak igen for indlægget Karen, og fortsat god weekend :-)

Lohmann

#96 Re: Re:

2015-12-12 21:26:07

#50: Jeg elsker bare mit land. Karen M.K. - Re:  

I. Nav, en. [na?v] flt. -er. (forkortelse af Skandinav) en (især blandt haandværkere anvendt) betegnelse for den i udlandet rejsende (paa valsen værende) haandværkssvend fra Skandinavien; oftest i flt. den rejsende Svend, Naven, som han kalder sig selv.