Pension udenfor Europa

Quoted post


Gæst

#41

2015-12-07 07:29

Fordi med en muskelsygdom, hvor varme hjælper meget på smerterne. kunne jeg godt overveje selv at flytte til varmere himmelstrøg i vinter halvåret.

Svar


Gæst

#44 Re:

2015-12-08 02:34:07

#41: -  

 Jeg er glad for, du vil medvirke til at ændre reglerne.

Når man rejser udenfor Europa under 6 mdr indenfor 12 mdr. og beholder sin bolig i Fædrelandet, er man ikke registreret i CPR registret som udrejst.

Det er først, når man er væk i mere end 6 mdr., man skal give besked til folkeregistret.

Hvis man er udrejst mere end 6 mdr. registreres man med tilbagevirkende kraft. Dvs. at man registreres som udrejst fra den dag man begyndte rejsen, og skal tilbagebetale alle ydelser udover grundbeløbet.

Hvis ens rejse er over 2 mdr. gives besked til Udbetaling Danmark via blanketten på borger.dk.

Endelig ikke folkeregistrets blanket, Datasystemet reg. en med det samme som udrejst, og alle ydelser stopper  automatisk. Systemet vil helst, at man møder personligt op på borgerservice for at blive reg. igen.

god jul og jeg kan varmt anbefale varmen og massagen med nogle specielle urter som fjerne alle ledsmerter. Der er ingen tilskud fra sygesikringen. Men det hjælper og koster kun 40 kr. solen og varmen er gratis. Tænk på hvor mange penge staten kunne spare, hvis man sendte gigt patienter til behandling i Thailand 




Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...