Pension udenfor Europa

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Pension udenfor Europa.


Anonymous

#1

2015-12-03 17:29

Jeg er selv pensionist og ønsker at flytte til Thailand til min hustru. Vi kan ikke stille den nødvendige kapital, overfor min hjemkommune for gennemførelse af vores familiesammenføring.
Grundbeløbet er ikke nok til Retirementvisa i Thailand.
Hvis vi skal være sammen, er jeg nødt til at snyde. Det er ikke værdigt.

Med venlig hilsen

Kurt Rasmussen


Gæst

#2

2015-12-03 18:55

Fuldstændig urimeligt at man ikke kan bo hvor man vil i verden, uden at det nogle steder skal forringe ens levestandard,...husk det når I stemmer til folketingsvalget næste gang.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-12-03 19:32


kurt rosenberg rasmussen
Underskriftindsamleren

#4 Re: Det holder jo ikke!

2015-12-03 21:23

#3: - Det holder jo ikke! 

 Det har jo ikke noget med at være for fin til at bo i danmark. Der kan være mange årsager til, at man flytter.

Pointen i det her er, at hvis du flytter til et land indenfor EØS, får du alle dine tillæg mv. med. Det er der 48000 der har gjort

Flytter du udenfor EØS får du ingenting. Det er der ca 1000 der har gjort. Men de var ikke berittiget til tilskuddet i forvejen.

Der er nogle der gerne vil. Men pga de mister deres pensionstillæg, har de ikke råd til det.

Det er den forskel vi vil have ændret, dit argument med at vi ikke bruger tillægget indenfor EØS, opvejes rigeligt af den besparelse, at den ældre flytter, og ikke belaster det offentlige med boligsikring, pleje mv. og samfundet behøver ikke bruge penge og kræfter på at kontrollerer, om reglerne bliver fulgt.

Pengene bliver alligevel brugt udenfor Danmark, idet pensionisten som har tilknytning til foreksempel Thailand, opholder sig jo der 6 mdr om året, og sparer sammen i sommermånederne medens vedkommende er i Danmark, og venter på at komme afsted igen.

Så du kan roligt stemme for, der forsvinder ingen penge ud af kassen, tværtimod bliver der overskud til at skabe bedre forhold for de ældre som bliver i Fædrelandet.

Tak for din kommentar, som gav mig anledning til at uddybe problemet lidt mærmere. Det hjælper forhåbentlig med til lidt flere underskrifter.

 

Med venlig hilsen

Kurt Rasmussen


Gæst

#5

2015-12-03 21:36

den er uretfærdig

Gæst

#6

2015-12-03 23:38

Jeg skrev under fordi at en pensionist må være en pensionist uanset hvor i verden de ønsker at bo, hvorfor skal man have mindre fordi man ønsker at bo evt. I Thailand og selv må betale forsikring mod sygdom. Jeg kan ikke se ligheden.

Gæst

#7

2015-12-04 00:47

Den lovgivning i Danmark som giver regeringen lov til at tage fra pensionister udenfor EØS, er ikke kovlig ifølge EU. Som vi ikke ville godtage i går, men der må ikke gøres forskel på pensionister hvor end de bor. Det er loven ifølge EU.

Gæst

#8

2015-12-04 01:25

Fordi jeg valgte at flytte til Thailand da jeg blev pensionist, kunne ikke holde ud at være i Danmark mere på grund af den massive indvandring, kun ballade hver dag i Danmark med de fremmede, men det bliver man åbenbart straffet for.

Gæst

#9

2015-12-04 03:24

For det er for dårligt at Danmark med disse regler vi har da betalt skat i alle de år vi har været der hjemme

Gæst

#10

2015-12-04 04:49

det kan ikke være rigtig, uanset om man bor i Thailand, Spanien eller Danmark skal der ikke være forskel man skal have sin fulde pension.

Gæst

#11

2015-12-04 10:29

fordi den vedrører mig og mange andre
Gæst

#12

2015-12-04 12:44

Helt klart fordi den danske stat tager røven på alle pensionister der vælger at bo uden for EU/EØS. Hvorfor skal der være forskel på en pension inden for EU/EUS og udenfor EU/EUS når pensionisten i et langt liv har betalt skat til den danske stat, Det eneste den danske stat opnår ved dette er snyd og bedrag at pensionister får en postboks adresse i et EU/EUS land og bor uden for i deres forjættede EU/EUS Land hvor Polakker Rumænier og andet godt folk kan få børnepenge og pensioner på den danske skatteyders regning uden nogen sinde at have ydet noget


Gæst

#13

2015-12-04 15:48

Jeg bor i Thailand og kender flere danske pensionister her, som kun får folkepensionens grundbeløb og det er urimeligt. Selv har jeg for mange private pensioner til at jeg kan få mere end grundbeløbet hvis reglerne blev ændret, men selv med dem har jeg ikke råd til en sygeforsikring.
yindee

#14 Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-05 00:06

#4: kurt rosenberg rasmussen - Re: Det holder jo ikke! 

 flytter du til 

EU/EØS, Schweiz, USA, Indien, Sydkorea eller Filippinerne.

 

får du hele din pension plus tillæg udbetalt 


Gæst

#15

2015-12-05 05:44

Det er i mine øjne og tanke urimeligt at man straffes på den måde, blot fordi man har valgt et land uden for EU.

Gæst

#16

2015-12-05 07:39

Pensionister i Thailand har jo ogsaa bidraget til det danske
velfaerdssystem. Se paa vores ATP-indbetalinger.

Gæst

#17 Re: Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-05 08:36

#14: yindee - Re: Re: Det holder jo ikke! 

 Tak for oplysningen. Måske du også kan fortælle mig hvorfor Thailand ikke er anerkendt?

Danmark har da haft et udmærket samarbejde med Thailand igennem tiderne, og der er flere der flytter til Thailand end nogle af de nævnte lande. Det er heller ikke billigere at bo i Thailand end i nogle af de andre lande.

Svaret er: Danmark har ingen konventionsaftale med Thailand.

Spørgsmålet er så: Hvorfor har Danmark ingen aftale med Thailand, og hvad skal der til for at Danmark får det?

spørgsmål : Hvad går en konventionsaftale ud på?

Jeg ønsker ikke at flytte til nogle af de omtalte lande eller nogen andre lande ud over Thailand forøvrigt.

Jeg vil bo i Thailand, der bor min hustru og vores datter og min svigermor og hele min familie.

Min Thailandske familie kan ikke bo i Danmark pga stramningen om familiesammen føring.

Jeg kan ikke bo i Thailand, som pensionist fordi pensionens grundbeløb, ikke er nok til at få merried extension så jeg kan blive i landet. Men jeg kan få hele pensionen med til nogen andre lande.

dvs at Staten Danmark eller EU for den sags skyld, forhindrer to mennesker der holder af hinanden at bo sammen. 

Det er et kraftigt brud på menneskerettighederne og den frie bevægelighed. Synes du ikke også det?

Hvis du er enig, så stém ja for forslaget ved din underskrift, og jeg skal tænde et lys for dig hos munken, næste gang jeg er i templet.

med venlg hilsen

Kurt Rasmussen


Gæst

#18

2015-12-05 11:09

Det nuværende regelsæt er uretfærdigt og uanstændigt.

Gæst

#19

2015-12-05 11:41

Flytter du til et land uden for eu/eøs mister du en masse rettigheder, du bliver sat uden for al indflydelse - du har ingen stemmeret osv..Du bliver spist af med en folkepension som er helt umulig at leve for, du skal jo aflevere dit sygesikringskort så du skal være selvforsikrende, når man er folkepensionist har man jo nået en alder som gør at en sygeforsikring dårligt kan kan betales med det bøløb du får i folkepension.

Udenfor eu/eøs mister du rettigheder og økonomiske muligheder, du mister derimod ikke pligten til fortsat at betale skat i Danmark, du skal fortsat betale sundhedsbidrag mm.

Jeg mener disse ting er i den grad uretfærdige og urimelige, det kan kun gå for langsomt med at få ændret disse ting.

Når man fortæller om disse ting til pensionister fra andre lande, som vi normalt sammenligner  os med,  ryster de vantro på hovedet og siger "det er da helt tosset som tingene er skruet sammen i Danmark"

Ove Rasmussen

 

 


Gæst

#20

2015-12-05 14:37

Jeg er folkepensionist har boet 8 aar i thailand, har en datter der gaar i skole, dvs vi er 3 personer der skal leve for folkepensionen og det er umuligt, saa vi er tvunget til at flytte tilbage til Danmark
Mik

#21

2015-12-06 01:26

Med tanke på at Danmark er eneste land i Norden der tager pensionstillægget fra pensionisterne, og med tanke på et kontrolsystem der maner tilbage til stasi tiden, for ikke at snakke om de penge udbetalning Danmark kunne spare bare på administrationsiden ved at lade pensionisten leve med værdighed. at man laver regler for at man kan leve med fuldt tillæg i Indien men ikke kan få det i Thailand er mig en ubegribelig gåde, Tror politikerne virkeligt det er så billigt at bo i Thailand så skulle de kigge på hvor meget valutaen svinger i dette land samtidigt skal vi jo selv betale for hospital hvis der sker os noget,medicin er dyrt, det er ikke billigt at blive forsikret her i thailand, ydermere er pensionen ganske enkelt for lav til at dokumentere at man har stor nok indtægt til at få visa her i landet, Det her ender med at min kone og jeg flytter til Sverige der bor vi om Sommeren 6 Måneder for derefter at flytte til Thailand, altså vi lever som nomader fordi vi elsker hinanden og gerne vil forblive sammen, overstående eksempel er eneste mulighed hvis vi vil have pensionstillæg samt fradrag for min kone efter grænsegængerreglerne, Det er simpelthen et uanstændigt og uværdigt mangel på respekt fra Danske politikere på pensionister. i et land som Danmark burde folk kunne tage sin pension med sig om de flytter til Indien eller Thailand kan da for pokker ikke være afgørende, Det man i princippet gør er man fjerner pensionistens mulighed for at gå på hospitalet i Danmark, det er ikke billigt at blive forsikret i Thailand, men samtidigt skal man sandelig stadig betale skat i Danmark til hospital mv. oveni hatten fjerner man pensionstillæget udenfor EØS, hvordan kan det overhovedet lade sige gøre at vedtage en så tåbelig lov.

Mik

#22 Re: Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-06 01:30

#14: yindee - Re: Re: Det holder jo ikke! 

 Mig bekendt får man ingen pensionstillæg hvis man flytter til Filippinerne.


Gæst

#23

2015-12-06 02:38

Fordi jeg som underskriftindsamleren, finder det ganske uretfaerdigt, at vi som bor udenfor EOES, bliver frateget alt efter grundbeloebet, saagar 8 mdr af min selvopsparede efterloen tog de fra mig.saa ja det ser jeg som diskriminerende overfor os der har valgt denne livsform.
Julemanden

#24 Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-06 03:27

#4: kurt rosenberg rasmussen - Re: Det holder jo ikke! 

Kurt Rasmussen   du kan gøre liså jeg gør  jeg har valt at bosat mig i et andet EØS  som ikke koster serlig meget at bo i der er jeg 6 månder og 5 dage om året og rasten af tiden er jeg i Thailand på den måde overholler jeg loven og jeg har ikke nogen problemmer at tage min Thai kone med mig til dette land da jeg har en indkomst 6 gang højer en den nomal løndmodtager har i dette land 

 

da det er et EU ophold visa jeg lavet til konen kan hun også komme til DK uden at Danmark kan gøre en ski faktis kan vi fløtte til Danmark Hvis vi hade løst da vi så vil komme fra et anden EU land til et EU land og skal derfor ikke ligge penge eller få en bank garnti 

 

MvH

Julemanden........


Gæst

#25

2015-12-06 04:29

Fordi jeg har betalt millioner i skat gennem tiden, jeg har aldrig belastet samfundet på nogen måde, min pension er en ret jeg har, det har altid været en del af aftalen, specielt som tidligere topskat betaler føler jeg mig uretfærdigt behandlet.



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...