Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Quoted post

Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

#25 Re:

2015-04-28 20:58

#17: Jannie -  

 Jannie fra mit perspektiv - og det er jo mig, der har skrevet klagen, handler dette ikke om, at mine børn muligvis måtte mangle et par kort. 
Som det også fremgår ret tydeligt at klagepunkterne, handler det om de virkemidler, som dansk supermarked i deres markedsføring anvender overfor børnene. Det handler om nogle principper og det handler om, at vi har en lovgivning. Således som det er skrevet flere gange. 

Det er muligt, at der på diverse foraer også kan findes forældre, der ikke nødvendigvis formår at argumentere mere dybdegående for, hvad de anser som et problem. Men jeg synes egentlig, at den som har det største problem i denne debat ér dig, eftersom du forfalder til en stereotyp kliche om forældre, fremfor at sætte dig ind i de argumenter, der rent faktisk på saglig og lødig vis fremsættes. 


Svar

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-04-29 16:51:12


Andreas

#124 Re: Re:

2015-04-29 20:50:58

#25: Joan Vedel Andersen - Re:  

 Joan. Du har som forælder valgt at lade dit og dine børns forbrug diktere af noget andet end hvad i havde brug for. Det er langt, langt mere skadeligt for dine børn og for verden, at du i stedet for at lære dem hvad der er vigtigt, giver dem den slags tankemønstre og vaner.

Det er simpelthen frygteligt. Stakkels dine børn. Du fodrer dem sikkert ikke med fast-food, men du svigter dem fundamentalt.

Og at du bruger tid på at rejse denne sag i stedet for noget andet, der rent faktisk giver mening, er desværre et fremragende eksempel på alt hvad der er galt i verden. Gud se i nåde til os, når samlekort bliver prioriteret så meget. 

TRG

#127 Re: Re:

2015-04-29 21:17:16

#25: Joan Vedel Andersen - Re:  

 Hvilken paragraf er det der omhandler uddeling af gratis legetøj i forbindelse med køb og pligten til at sørge for at der er nok af det til alle...?

Det absurde er at forældre i årtier har købt dyre pokemonkort, fodboldkort og alle mulige andre samlekort, hvor sandsynligheden for at få en hel samling var nærmest ikke eksisterende. Men nu klages der simpelthen over en gratis gave!?

Børn behøver slet ikke hele samlingen, hvis de vel og mærke er mentalt stabile og har en lille bitte smule opdragelse med hjemmefra. Et sundt barn glæder sig over de kort det har og bekymrer sig ikke over hullerne.

 

De forældre der har skrevet under på det her pjat er det der er galt med den tid vi lever i.