Nej til linjeføring A Beder Bering vejen
Quoted post
Gæst |
#12014-10-31 16:54Det er vigtigt at tage stilling til denne problematik i lokalsamfundet, da rigtigt mange mennesker vil blive påvirket dag og nat af støj, lugtgener og forurening fra linjeføring A. Placeringen af linjeføring A er placeret, så den her i landet dominerende vestenvind rigtigt kan bære støj og møg ind over byen. Jeg siger Nej tak til linjeføring A! Hvad siger du? |
Svar
Gæst |
#2 Re: Katteog gatforbindelse forude2014-11-01 05:51:38og vi går fra slemt til meget værre, hvis der vedtages en Kattegatforbindelse |
Gæst |
#13 Re:2015-01-05 14:58:00Ja og hvem er det så lige der i stor udstrækning skal køre på vejen? De små landsbyer? Øh. Eller er det måske ;Beder, Malling , Mårslet og Tranbjerg borgere der udgør 95% af trafikken? Er det måske all de nye i Mårslet syd/vest samt Tranbjerg Syd som har købt for tæt for nyligt uden at have tænkt sig om og undersøgt sagen? Jep! Man vil gerne have vejen men endelig i naboens have. Grimt
Hilsen fra en borger i en af de små landsbyer I er klar til at ødelægge for selv at slippe for jeres bilers støj og møg.
|
Korrekt grundlag? |
#37 Hvilken baggrund tages beslutningen på?2015-02-17 14:26:32Hej alle. Jeg har med interesse læst de forskellige indlæg hér på siden. Der er ingen tvivl om, at der er mange følelser involveret, og naturligvis mange særinteresser. Det kan ikke undgås. Personligt synes jeg det er svært at vurdere, om vi skal have en linjeføring A, B1, C (eller 0). Jeg synes dog det er endnu mere skræmmende, at beslutningsgrundlaget ser ud til at være forældet. Jeg kan se af diverse tråde, at der i VVM-redegørelsen bl.a. ikke ser ud til at være taget højde for følgende: 1. Fortsat byudvikling i det sydlige Aarhus (en BB-vej vil nok både blokere for en fortsat udvikling nogle steder, men naturligvis også bidrage til udvikling andre steder). 2. Er dette "bare" et Aarhus-projekt? Vejen vil jo praktisk også hjælpe andre kommuners pendlere mellem Oddervej og motorvejen. Generelt spås der om øget udvikling og vækst (og dermed også byudvikling) i Storaarhus og Østjylland, såeh, burde projektet ikke hellere betragtes som en tværkommunal satsning? 3. Folketinget vedtog sidste år loven om Togfonden.dk, som bl.a. involverer projektering af en ny højhastighedsjernbane mellem Hovedgård og Aarhus. Tidligere skitser har angivet, at denne meget vel kan komme til at krydse en mulig BB-vej, og desuden give helt andre trafikale udfordringer. 4. Budgettet for BB-vejen har svinget noget (den er ikke blevet billigere med tiden), og bl.a. flytning/sikring af eksisterende infrastruktur (vandindvinging?, elmaster m.m.) kan virke lidt lavt sat ift. at der skal anlægges en 12 km lang vej. 5. Er det reelt blevet undersøgt ordentligt, hvordan vi bedst muligt kan aflaste de eksisterende bysamfund UDEN at gennempløje disse? Hvad vil det evt. koste at opgradere udvalgte af de eksisterende strækninger? 6. Der lægges op til, at en BB-vej skal være 2-sporet - men breddemæssigt forberedes på 2+1-løsninger, som det bl.a. kendes fra Sverige. Det giver fin mening, men i min vurdering ikke på korte delstrækninger, der afbrydes af rundkørsler (godt nok med to spor). Samlet set er der tale om et ret stort anlæg med kraftig barriereeffekt (1,25 gange Genvejen). VVM-redegørelsen er meget kortfattet på redegørelsen af, hvad de menneskelige konsekvenser vil være. 7. Der er kun redegjort "detaljeret" for vurderinger af ændrede trafikale mønstre internt i især Mårslet for A-løsningen inklusive mulige tilvalg for denne. Ikke for B- og C-løsningen. Ét af hovedargumenterne må være, at der redegøres tilsvarende for øvrige løsningsforslag - og i øvrigt også for andre muligt berørte bysamfund udover Mårslet.
Så, hvor står vi henne? Skal vi lade 650 mio kr bl.a. skattepenge (samt sikkert flere) gå til vejprojekt, der er baseret på et tvivlsomt beslutningsgrundlag, eller ofre lidt flere ressourcer for at få bragt dette up to speed? Jeg er ked af at skulle forsinke en proces (som enhver anden politiker), men kan i dette tilfælde se flere fordele end ulemper ved at gøre dette.
Hvad siger I?
Mvh. en Mårslet-borger, der IKKE vil blive nabo til en evt. BB-vej, og som DAGLIGT kører på vores middelalderveje i sydbyen for at komme til Aarhus/motorvejen. |
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kalaallit Nunaanni nalunaaqquttap kingumut allangortinneqarnissaanut atsiortitseqattaarneq, 10.-22. april 2024 / Underskriftsindsamling i Grønland for at ændre tidszonen tilbage, 10.-22. april 2024
2688 Oprettet: 2024-04-10
Bevar Palads
27078 Oprettet: 2020-05-16
Bevar pølsevogn og p-pladser på Torvet i Sorø.
1048 Oprettet: 2024-04-15
Underskriftsindsamling; Bevar læreruddannelsen i Skive
873 Oprettet: 2024-04-30
Bevar Dagplejen i Gladsaxe Kommune!!! Børne- og undervisningsudvalget skal 2. maj træffe beslutning om, hvorvidt dagplejen, som vi kender den i dag, skal nedlægges. Hjælp os med at bevare dagplejen..
696 Oprettet: 2024-04-16
Få Lidl til Lystrup
698 Oprettet: 2024-04-08
Vi foreslår at afholde en folkeafstemning om erstatning til minkavlere
806 Oprettet: 2024-04-05
Det grønne område ved Vejen Hallen
572 Oprettet: 2024-04-15
STOP besparelser på vores børns skoler og SFO’er
513 Oprettet: 2024-05-07
Behold billedkunst i 1.klasse
1831 Oprettet: 2024-03-27
Akiani qimmilivik naaggaarparput / Nej til hundehold i Akia
415 Oprettet: 2024-04-27
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
1942 Oprettet: 2024-03-26
Bevar overfarten Kulhuse-Sølager
2942 Oprettet: 2024-03-10
Atsiortitsineq: Saunagus Minguik ataannarli / Underskriftindsamling: Bevar Saunagus Minguik
367 Oprettet: 2024-04-26
BEVAR 4H GÅRDEN I PRÆSTØ
361 Oprettet: 2024-05-02
Bevar Baunesletten
738 Oprettet: 2024-04-02
Bevar Sydbyen i Frederikssund - nej til DSB baneterræn
2047 Oprettet: 2024-03-14
Bevar læreruddannelsen i Nørre Nissum og Skive
208 Oprettet: 2024-04-09
Nej tak til, at Augustenborg skov skal være urørt skov!
255 Oprettet: 2024-04-06
Bevar 443 og 444 busserne til Krejbjerg
139 Oprettet: 2024-04-15