Nej til linjeføring A Beder Bering vejen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til linjeføring A Beder Bering vejen.


Gæst

#1

2014-10-31 16:54

Det er vigtigt at tage stilling til denne problematik i lokalsamfundet, da rigtigt mange mennesker vil blive påvirket dag og nat af støj, lugtgener og forurening fra linjeføring A. Placeringen af linjeføring A er placeret, så den her i landet dominerende vestenvind rigtigt kan bære støj og møg ind over byen. Jeg siger Nej tak til linjeføring A! Hvad siger du?

Gæst

#2 Re: Katteog gatforbindelse forude

2014-11-01 05:51

#1: -  

 og vi går fra slemt til meget værre, hvis der vedtages en Kattegatforbindelse

Morten Overgaard

#3 Re: Re: Katteog gatforbindelse forude

2014-11-01 08:24

#2: - Re: Katteog gatforbindelse forude 

 Dette har INTET med Kattegatforbindelsen at gøre. Lad vær' med at afspore debatten....


Gæst

#4

2014-11-06 07:34

Hvor er det trist at se, at den første del af Beder-Bering vejen er fastlagt, så vi der bor Nymarksvej / Enkelunden nu skal tvinges til motorlarm døgnet rundt. Tænk hvad det gør ved huspriserne hos os, og stress niveauet?! Vejen burde lægges længere sydover generelt ved byerne...
gæst

#5 Hvorfor vælges A og ikke C?

2014-11-09 09:29

Jeg forstår ikke bevæggrunden for at det er linieføring A der vælges - og ikke C? Som jeg kan se det vil linieføring C ikke påvirke så mange mennesker med støj og miljøgener. Jeg har hørt at det er fordi linieføring C vil føre vejen gennem dyreinternatet. Men den kan jo flyttes til et andet sted. Man kan ikke flytte en hel by.

Håber virkelig at der er nogen der tager denne sag alvorligt. Det er vigtigt at vi kan bevare de små landsbysamfund som ligger i oplandet til Århus.

Miljøudv.MF

#6 VVM undersøgelsen har forkerte forudsætninger

2014-11-22 16:20

VVM undersøgelsen forudsætter, at en sydligere rute Tiset-vej ikke kan benyttes
VVM undersøgelsen har ikke som forudsætning at det følsomme grundvandsområde i tunneldalen mellem Mårslet og Beder skal holdes absolut fri af nedsivende gifttigt vand fra kørebanerne på især en A-linieføring - det kræver en kæmpe membran og regnskyls-sikre basiner - også sikrede imod senest konstaterede klimaændringer med monster skybrud. Undersøgelsen opererer også med flytning af drikkevandsboringer, hvilket ikke er muligt !

VVM undersøgelse vil sætte linie A op på en dæmning over Testrupvej og Giberåen lige vest for Mårslet. Støjen fra de mange forventede køretøjer vil ikke kunne dæmpes - til skade for Skolen, Multihallen og beboere af området. Den genrerede udstødsgiftsky vil med vestenvinden uhindret drive ind over det store idrætsanlæg, skolen udendørsaktiviteter og beboernes haver.

Morten

#7 Re: Hvor er det trist at se, at den første del af Beder-Bering vejen er fastlag

2014-11-23 08:22

#4: -  

Det kan vel næppe komme som en overraskelse, eftersom det har været kendt i ca. 10 år - også længe før grundene på de nævnte udstykninger blev solgt.

Jonas

#8 Længere væk eller grav den ned

2014-11-24 16:42

Enten skal vejen længere væk eller graves helt ned. Ellers skal den ikke eksistere. Bum! 

Vil ellers foreslå, at den går nordover, men folk deroppe vil jo nok heller ikke have den, hvis den ligger bag deres haver. 


Gæst

#9

2014-11-25 15:25

Vanvid at anlægge en så stærkt trafikeret vej 150 m fra nyopført almennyttigt byggeri - vi i Mårslet klarer os fint med det eksisterende vejnet, så placering C, tak.

Gæst

#10

2014-12-07 02:43

Simpelt valg er længst væk fra bebyggelser, de små byer har det med at udvikle sig med flere bebyggelser, fremtidlige borgere ved så, at der er anlagt vej og kan disponere ud fra fakta. Ikke som nu .

Gæst

#11

2014-12-07 19:03

Vær nu fremsynet!!

Gæst

#12

2014-12-08 08:28

selvfølgelig skal det være linjeføring C.
Politiker vælger altid de lette løsninger

Gæst

#13 Re:

2015-01-05 14:58

#1: -  

 Ja og hvem er det så lige der i stor udstrækning skal køre på vejen?

De små landsbyer?  Øh.

Eller er det måske ;Beder, Malling , Mårslet og Tranbjerg borgere der udgør 95% af trafikken?

Er det måske all de nye i Mårslet syd/vest samt Tranbjerg Syd som har købt for tæt for nyligt uden at have tænkt sig om og undersøgt sagen?

Jep!

Man vil gerne have vejen men endelig i naboens have. Grimt

 

Hilsen fra en borger i en af de små landsbyer I er klar til at ødelægge for selv at slippe for jeres bilers støj og møg.

 

 


Gæst

#14

2015-01-20 16:24

Linieføring A er udarbejdet før de 2 bebyggelser syd for Tinskov Alle og Orholt Alle eksisterede og den vil komme tæt på disse.
På den baggrund mener jeg at linieføring A bør tages af bordet.
Ib

#15

2015-01-20 23:14

Det er en meget gammel idé/projekt (30-40 år på tegnebrættet), men behovet for vejen er ikke reelt tilstede. Højbjerg borgere har nem adgang til motorvejen via Ringvej syd, som også starter fra Oddervej. Borgere i Mårslet-Tranbjerg området har også meget nem adgang til motorvejen via et stort antal eksisterende tilkørsels muligheder til motorvejen. Borgere i Beder har muligheden at køre ad Tisetvej (forbedres og rettes ud). Hvor mange skal overhovedet til motorvejen dagligt? Der er ikke  trafikpropper i området, f.eks på genvejen eller andre tilkørselsveje til motorvejen. Der er ikke sikkerhed for øget trafikmængde i fremtiden. Derfor BRUG PENGENE PÅ NOGLE MERE FORNUFTIGE VEJPROJEKTER/-FORBEDRINGER. Nogle vil benytte vejen, men for få har virkelig brug for vejen, selv for disse borgere er gevinsten tidsmæssigt for lille og pengene kan bruges bedre.

SKAL vejen alligevel linjeføres af hensyn til et evt. opstået behov om 20 år, så er det helt oplagt at vælge LINJEFØRING C længst væk fra tætbebyggede områder, Tranbjerg og Mårslet. At landskabet er mere ujævt sydligere eller de få mennekser som bor Ravnholt, som vejen vil genere er for ingenting at regne i sammenligning med de gener som linjeføring A vil påføre et stort antal mennesker i de noget større bebyggelser Tranbjerg og Mårslet. Der er en grund til at linjeføring C er opstået. Da man lavede A og B så byerne syd for Århus anderledes ud.

 


Gæst

#16 Re:

2015-01-21 13:06

#15: Ib -  

 At der dagligt kører 1500 biler på en lille vej som Ravnholt mener Ib så ikke er et problem.

Når der kan måles både 60 og 70 km i timen , på Ravnholtvej fra borger der blandt andet kommer fra Mårslet, ja det mener Ib ikke er et problem.

Sjovt nok har Mårslet beboerne strøget om sig med hop så man stort set ikke kan køre i byen eller til brugsen da man kun kan køre 30-40 km i timen hvis ikke bilen skal ødelægges.

Hvorfor er det lige Mårslet mener deres børn skal beskyttes og ikke Ravnholts børn?

Hvorfor er det lige at Mårslets borger tager skade af røg og støj men ikke Testrup eller Ravnholt's borger?

At der ikke var påbegyndt bebyggelse i Tranbjerg og Mårslet da linje B blev opfundet er ganske simpelt ukorrekt.
Rigtigt med A men ikke med B.

Hvis alle havde øjne som hr. Ib inden de købte og set A linjen , ja så havde de vel ikke købt.

C opstod da man manglede et alternativ til A og loven krævede et alternativ. C opstod fordi der var et dyr Internat i vejen og ejeren af dyr Internatet mente ikke hendes dyr kunne tåle støjen.
Samtidig var der en del Ingerslev borgere som i forsvar pegede på C - linjen og vupti opstod den linje som ingen Aarhus Inginør havde set før.

 

Det er jo totalt ukorrekt at sige at der ikke mangler en vej. Hvad mon Hovvejens borger mener om den sag.

For mig ligner Mårslet og Tranbjergs "nye" rand borger nogle store egoister. Hov overså jeg nogle planer da jeg købte, ups det var ikke så godt, nå vi smider dem over til nogle andre.
Det er i hvertfald synd for os, vi kan ikke tåle røg selvom det er ude på marken.

 

Ib mener 120 personer + børn i Ravnholt blot er en lille gruppe mennesker der får ødelagt deres hjem, ved en total deling af byen, det samme med Testrups borger.

Det er ærlig talt usmageligt sagt.

Hvad ville man mon mene om at den nye vej pløjede tværs gennem Mårslet, det er jo bare en lille by?

Mårslet for god afstand til den vej og der bliver taget store hensyn med volde etc. Mårslet har selv en stor mængde biler der stort set ikke kan omkring hinanden om morgenen så måske er det netop godt for Mårslet at den kan få tilkørsel både i nord og syd, hvilket ikke kan ske med andet end A løsningen.

Jeg synes ærligt talt de Mårslet borger der har så stor sympati for C-løsningen skulle trække pipen ind og se lidt på hvad de har gang i. Det er ikke skønt at se på.

 

Hilsen fra en Ravnholt borger der har boet på Ravnholtvej i 35 år og set på hvordan trafiken er vokset dramatisk gennem Ravnholt. Hvordan der køres stærkt og hensynsløst i sving m.v.

Selvfølgelig mangler der en vej og selvfølgelig skal det være en vej som ligger tæt på de biler der skal bruge den og det er Mårslet og Tranbjerg m.v. det er der de store mængder biler er.

Skal alle ligge og køre ud til C- løsningen er intet jo løst.

 

 

 

 

 


Gæst

#17 Re: Re:

2015-01-21 13:48

#16: - Re:  

 Gad egentlig vide hvor mange underskrifter der er fra Aarhus kommune!!! ?

Man kan læse at der er underskrifter fra: Espergærde, Risskov, Christiansfeld, Aålborg, Ringe, Hammerum, Klovborg, Hundslund, Odder,Ødum,og Hjørring.

Gad vist om alle 71 under Andre i statistiken blot er yderlige borgere rundt om i landet og måske endda udlandet??:0)

Hvis man tæller den slags med 14 gange ja så kan man vel også 71 gange.

Håber de Aarhusianske politiker gennemskuer den ellers må man jo forklare dem det.

Godt nok billige knep.

 

 

Henrik

#18 hvem brokker sig

2015-01-25 19:52

Hvor er det ynkeligt at i brokker jer over en vej som har været på tegnebrættet og kendt, i snart 20 år. Det er selvfølgelig borgerne i den sydlige periferi af Mårslet og Tjanbjeg som råber op om uretfærdigheden ved linie A, og som er toneangivende i den offentlige debat og på borgermødet i Tjanbjerg. I har købt jeres huse og byggegrunde i nullerne, velvidende at den foretrukne linie A kunne komme tæt på jer. Jeg kan godt forstå at i måske ærger jer, men efter min mening har i ikke nogen stemme i denne debat. Som jeg oplever det er der rigtig mange i det øvrige Mårslet og det øvrige Tranbjerg som ser frem til moderne infrastuktur tæt på deres lokalområde. Vejen skal være der hvor bilerne er.

Michael Tandrup

#19 Re: Re: Re:

2015-01-26 16:11

#17: - Re: Re:  

Kære anonyme Gæst,

Det passer måske ikke så godt med din agenda, men dit indlæg hører egentlig bedre hjemme ovre på "Ja til..." underskriftsiden, hvor 24% falder i kategorien "Andre steder". Her er det trods alt kun 16%.

Men nu er det jo en åben afstemning hvor alle kan stemme, så jeg tror ikke der er tale om hverken kneb eller andre former for konspirationer.


Gæst

#20 Re: Re: Re: Re:

2015-01-26 17:57

#19: Michael Tandrup - Re: Re: Re:  

 Kære Michael Tandrup.

Jeg bruger bare det navn der bruges mest på jeres side "gæst".

Det der mistænkeliggør "andre" på jeres side er det faktum at man tydelig kan læse i 14 tilfælde at I samler ravl og krat fra hele landet.

Du kan mene det er seriøst , det mener jeg ikke .
Samme kan du ikke finde på den anden hjemmeside. Der er forskellen.

Jeg har ingen speciel Agenda, jeg er bare uenig i at folk fra andre kommuner eller andre lande for den sag skyld skal blande sig i lokale sager af den art. Det er bare for let at sidde i Skagen og sige at jeg skal háve en vej I min baghave.
Det har jeg noget imod.

 

 

 

imod langsommelige vejpolitikere i Aarhus

#21 BÆriiing BEDER vejen

2015-01-27 17:34

HVORFOR er det noget nu liige den her nye fede bæringvej skal hedde BEDER- Bæring vejen...

DET er sgu da fordi det er FRA BEDER og MALLING OG ODDER... og ALLE fra den side af ODDERvejen...alle de vandvittigt hurtigkørende morgen og eftermiddags bilister..TIL og FRA motorvejs afkørsel Hørning..til og fra arbejdet I Aarhus..både syd og nordgående..kører..og IKKE fra mårslet og Tranbjerg ??som Ravnebedstemor fra Ravnholtvej i 35 år har boet...?påstår..?

Hvad fanden skulle Tranbjerg borgere køre igennem dødssyge ravnholt efter ??

DER er denunde drønemig ingen tvivl om at den enorme mængde trafik der kører tværs over de ALT for små landeveje og samles på HOVvejen udi motorvejsafkørslen STORT set ALLE kommer fra ODDERVEJEN...og fordi ALLE familier OG pensionister lige pludselig har fået råd til at køre i HVER deres bil...

MEN HVORFOR FATTER de ufattelige langsommelige intet forstående "vej ..politikere i Aarhus ikke ...at den BÆRing vej ER og forbliver noget L.O.R.T...OG istedet får udbygget ODDER vejen..til 3 spor...

OG ringvej syd (som de heldigvis nåede at få anlagt)men som nu godt kan bruge det 3 spor også... føres ud til motorvejen ved stautrup..og kobles på det MEGET flotte og DYGTIGT udførte anlægsarbejde ved viby motorvejen

Ind til byen.. ligesom de for 12 år siden fandt ud af at Horsens landevejen FRA Tranbjerg jo også blev utrolig belastet i myldretids trafikken..også af ALLE dem fra "oplandet hele vejen til hovedgaard og Horsens..

SÅ fik de endelig laangt om længe lavet 2 spor...fra krydset i slet...???

MEN det hjalp sgu da lige fedt...??? Der var jo stadig en FLASKEHALS...imellem Tranbjerg og slet..

SÅ gik der liige 10 år mere...nåeh men så må vi vel hellere liige få lavet de 2 spor de sidste 300 meter...

Det tog dem en uge ..for at få DEN vej lavet..? Ca.. MEN der skulle død og pine gå 12 år før de (politikerne) fandt ud af at det var nødvendigt...?? HVIS bare EEn eneste af de folkevalgte...fik lov at sidde i de køer..ind til byen..hver eneste morgen OG eftermiddag..såeh var det måske længe siden den Bæring vej var blevet lavet..

MEN NU DET SGU FOR SENT...POLITIKERE..Jeres BY er vokset...??  hurtigere end i selv kunne følge med...??

OG hvis i vil gennemskære det sydlige af kommunen med noget så skrækkeligt som den ufatteligt dårlige

OG ALT FOR SENE BESLUTNING..om en BÆring vej ...SÅ STOPPER I JO SELV FOR EN VIDERE UDBYGNING AF SYDBYEN....???? IER SIMPELTHEN IGANG MED AT LAVE AARHUSS BLINDTARM...???

Kan i ikke selv se det...??? FORDI HVEM KUNNE FINDE PÅ AT BYGGE ELLER KØBE HUS I NÆRHEDEN AF EN KRAFTIG MOTORTRAFIKVEJ ...??? Da ihvertfald ikke byens politikere...??

Go nat og SOV GODT...

BÆriiing

#22 STÅ SAMMEN

2015-01-27 17:51

SÅ Lad OS NU STÅ SAMMEN...ALLE OS BORGERE...I TRANBJERG..MÅRSLET..RAVNHOLT..OG OMEGN...

IMOD de UDUELIGE POLITIKERE. ..SOM HAR FÅET DEN LATTERLIGT DÅRLIGE IDE...AT ØDELÆGGE VORES OMRÅDER MED EN MOTORVEJ...????

SAMMEN ER VI STÆRKERE... VI MÅ STOPPE POLITIKKERNE...

Og få dem til at indse at DER ER ANDRE MULIGHEDER. ..ANDRE LØSNINGER...SOM ER MINDST LIGE SÅ RENTABLE ....

Og især klogere...Løsninger...set ud i fremtiden...

OG man kan stadig sagtens koble Samsø forbindelsen på...

Ved at gennemføre tunnelen under marselis boulevard og Fra havneområdet over samsø til sjælland...

DET ER en KLOG Løsning...fordi vi jo så også får hele det NYE havneområde med ind i planen..?? Med al den fragt der i forvejen bliver kørt hele vejen op igennem jylland TIL Aahus Havn i forvejen..

OG som sagt koncentrere sig om at udbygge de i forvejen eksisterende indfaldslinier TIL Aarhus OG TIL motorvejen..

I politikere undgår en HELVEDES BALLADE...MED ALLE OS HER FRA AARHUS SYD..

OG sparer jer selv en masse bøvl og penge ved at gå efter MIN plan...? Ikan bare kontakte mig..

Så skal  JEG nok forklare jer hvordan DEN skal skæres...   

; o)

 


Gæst

#23 Re: STÅ SAMMEN

2015-01-28 11:53

#22: BÆriiing - STÅ SAMMEN 

 Nu er 460 underskrifter jo ikke en helvedes masse bøvl :0)

Hvordan vil 4000 Mårslets beboer lige få deres biler ud af Mårslet uden vej og uden at genere , et eller andet lokal samfund inden de når I mål? Nej vel.

Bor man inde i sin trykke rustning af hop og andre forskansninger ja så er biler jo iukke et problem.

Prøv at kigge lidt ud under nat huen

 

Michael Tandrup

#24 Re: Re: STÅ SAMMEN

2015-01-28 13:03

#23: - Re: STÅ SAMMEN 

Afstemningen her hedder "Nej til linjeføring A", den hedder ikke "Nej til veje", så dem der bor i Mårslet skal nok komme ud ;-)

Uanset om det bliver linjeføring A, B1 eller C, vil trafiktallene blive lavere på småvejene omkring Mårslet, set i forhold til at der intet blev gjort.

Omvendt vil linjeføring A resultere i at der dagligt kommer flere tusinde yderligere biler igennem Tranbjerg, på en i forvejen stærkt befærdet landevej, og oven i den stigning som fremtiden naturligt bringer. Dette vil ikke være tilfældet med linjeføring C, og i mindre grad ved B1.


Gæst

#25 Re: Re: Re: STÅ SAMMEN

2015-01-28 16:36

#24: Michael Tandrup - Re: Re: STÅ SAMMEN 

 Ingen tvivl om at Mårslets biler nok skal komme ud , men de kommer ikke ud til Motervejen og andre hovedfærsels årer etc. uden at forsat at belaste det lokale vejnet som er ganske små og som i den grad er bygget til meget færere biler. Det er situationen som den er og Mårslet bliver sikkert ikke mindre fremover-> altså endnu flere biler.
Jeg har forstået at mange af Nybyggerne i Mårslet og  Tranbjerg syd er fløjtene ligeglade med at de skulle generer nogle små landsbyer på vejen, det kan man jo desværre læse her på siden længere oppe og I læserbrevet i JP 24/1.
Man kan læse at mange af de nybyggere som ikke fik sat sig ind i hvad de købte da de købte, nu ønsker at smøre problemerne af på nogle andre. Det er jo særdeles uskønt men desværre et mode fænomen der breder sig.
Den A linje er altså ikke ny, forstå det nu. Den var skitseret i 2001 offentligt og så sent som i 2009 var der høring om både A og B-linjen i Malling, jeg var der selv sammen med flere hundrede andre fra Aarhus Syd. Præcis et stor møde som der netop har været i Tranbjerg, med politiker etc.
Sagen er altså særdeles gammel og har alle årene op til i dag været særdeles varm for alle os der bor herude. Enhver der gad kunne få den indsigt inden man bosatte sig her blot ved at dykke en smule ned i arkiverne , spørge sig for etc.
Så jeg køber ikke al den klynkeri fra nybyggerne som jeg læser på denne side og i læsebreve. Det er for , undskyld mig, barnligt ikke at tage ansvar for sine egen mangler på handling på rette tidspunkt.
Det er for dårligt og ganske enkelt ikke ok.

A-ruten løber ikke gennem Tranbjerg, men 50 - 100 m Syd om Tranbjerg Nybygger kvarter. Hvordan specielt en A-linje skulle sende flere biler gennem Tranbjerg er derfor uforståeligt og ukorekt . 
Hvis der med "gennem Tranbjerg" tænkes på biler fra Midt og Nord Tranbjerg som fremover vil søge mod syd til den nye A-linje , ja så vil det samme jo ske ved B1 og C linjen og det er jo hele ideen med den nye vej hvad enten den hedder A, B eller C. Hvis ikke det sker ved C-løsningen , ja så taler det jo i stedet fra C-linjen mod de to andre.
Så flere biler Igennem Tranbjerg  ved specielt A-linjen er jo noget vrøvl og skaber jo ukorrekt fokus.