Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!

Quoted post


Gæst

#24

2014-04-07 16:15

Interssant som folk farer i flint over fornyelse. Nok en meget almindelig menneskelig reaktion (jeg har lige været til et foredrag om forandringsledelse). Man ved hvad man har, men ved ikke hvad man får. Gad vide hvilket grundlag folk udtaler sig på? Hvis ikke de ved mere end det der står i den meget korte avisartikel, burde de sætte sig lidt bedre ind i hvad alternativet til de gamle bygninger er.
Hvem siger at slotskroen ikke bare er et gammet "skur". Er det reelt bevaringsværdigt?
Jeg er også vokset op et stenkast derfra og elsker gamle træhuse, men ønsker ikke bevare dem, hvis ikke de er bevaringsværdige. Elskede vi ikke også "Den røde lade" rigtigt højt. Men var den ikke brændt, var den nok også blevet revet ned på et tidspunkt. Hvorfor være så sentimentale over en gammel bygning.
Lad os nu se et udkast til hvordan en ny bygning vil se ud, før vi jorder dem der arbejder med projektet. Det er så nemt at lave en underskriftindsamling. Hvad med at lave en arbejdsgruppe, som kan prøve at få indflydelse og bringe eventuelle problemstillinger på banen og komme med konstruktive forslag.
Lene Larsen

Svar


Gæst

#94 Re:

2015-08-25 09:32:48

#24: -  

 Her ee et forslag... Lad det være.....


Gæst

#125 Re:

2015-10-18 12:09:32

#24: -  

 Nej, det er ikke et flot glashus, men det emmer af hygge, det betyder noget, for mange. Jeg sammenligner det med, at turister bla., fra andre lande, jo ikke kommer for at se højhuse af beton, nej de kommer for at se vores lille hyggelige land, fuld af charme og ældre huse. Især amerikanere, og andre borgere, som lever i fantasiløse ensformige beton byer. Ja det er altså bare min holdning. 


Gæst

#423 Re:

2017-10-19 18:09:21

#24: -  

 Det er ikke et spørgsmål om kroen er bevaringsværdig, køn eller grim. Den har en sjæl som mange, rigtig mange tiltrækkes af og deler. Det er ikke noget, man kan vurdere materialistisk. Den er symbol på dansk sommer når den er bedst, glade sammenkomster, forelskelser, harmoni, hvile, munterhed, stemninger, genkendelse. Et sted der gør os varme om hjertet.

Det føles som et overgreb, at meget af det vi kender, bliver revet ned efter politikeres forgodtbefindende. Det sker gang på gang. Magtdemonstrationer. Vi gør det fordi vi kan! Befolkningen er dum, den vil ikke sit eget bedste!

Men det er ikke udvikling, det er afvikling!

Du kan ikke forlange, at mennesker der, på den ene eller anden måde er forbundet med kroen og området, skal imødegå nedrivningsplanerne/ bygningsplanerne konstruktivt. Det er ikke os der er forkerte. Vi skal ikke overbevises/ omvendes. Vi er ikke sentimentale, men har brug for et fristed der ikke er perfekt, designet og højglanspoleret. Og det har turister også.

Kan det være så svært at forstå?

B. Petersen.