sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)

Quoted post

Banderos

#9

2013-11-25 07:43

Det viser bare hvor dumme folk er i dag, julen er noget religiøst og ikke en tradition, så hvor mange dansker der fejrer jul er religiøse og forholdene? ?
Hvor mange danskere tager i kirken under julen?
Jeg er enig at hjælpen skal være til dem der fejrer julen som noget religiøst og ikke for traditionelle grunde, for ellers skal hjælpen være til alle og ikke kun danskere

Svar

Julemanden

#53 Re: Børn og Jul

2013-11-26 10:39:05

#9: Banderos -

Jeg kender ingen små børn der forbinder julen med noget religiøst, men der i mod mange som forbinder det med hygge, gaver, god mad og familiesamværd. Fantasihistorier om manden højt mod nord, som kommer med sine slæde trukket af rensdyr og deler gaver ud til alle små børn i verden, uanset religiøs tro, men på baggrund af troen på julemanden alene.

At Du skriver at "Det viser bare hvor dumme folk er i dag", fortæller mere om dig selv end om De andre "folk", mennesker som måske ikke forbinder julen direkte med noget religiøst, men måske til en tradition, som f.eks. Solhvervsfesten, eller anden tradition som julen har skubbet ud.

Den Danske folkekirke har IKKE monopol på julen, julen holdes af mange religioner i verden, men er ikke en del af den muslimske relgion, der holder man andre fester og traditioner, og lad dem om det!

Julehjælpen er for mennesker, familier, som er dårligt stillet, og som ønsker at fejre julen, uanset om det er grundet religiøse eller traditionelle grunde, men stadig kun for dem som er trængende.

Jeg kan udemærket forstå at der er mennesker der fare i blækhuset for at viser deres holdning til det useriøse i at muslimske familier modtager julepakker, for det giver et indtryk af at "disse mennesker bare rager til sig", og måske således på bekostning af at andre som er mere trængende ikke kan få hjælp.

Jeg tror det er en meget normal holdning der deles i den Danske befolkning, at de indenlandske hjælpe muligheder skal gå til dansker (muslimer kan også være dansker, da det at være muslim, bare er en relgion), men når det drejer sig om julen, så skal hjælpen gå til nødlidende familier i Danmark, som holder julen som en tradition, og ikke kun af religiøse grunde.

Når Du spørger om "Hvor mange danskere tager i kirken under julen", (for Du skriver ? efter teksten, hvilket indikere at det er et spørgsmål som Du ønsker svar på), så vil jeg sige at dette er total uvedkommende for debatten, men alligevel skal Du få svar på dit spørgsmål:

En undersøgelse fra Syddansk Universitet viser, at 31 procent af danskerne svarer, at de kun kommer i kirken ved særlige højtider, og det vil først og fremmest sige julen. ( http://videnskab.dk/kultur-samfund/flere-gar-i-kirke-juleaften )

- om Du således vil konkludere at de sidste 69% ikke må holde jul, skal jeg ikke kunne sige, men blot bekræfte at dette er uvedkommende for debatten, da julen faktisk bygger bygger på traditioner.

 

Jeg vil hermed, ønske alle familier, Danske som ikke Danske, en glædelig Jul!

Kærlig Hilsen,

Julemanden ;-)

 


Gæst

#179 Re:

2013-12-04 00:08:41

#9: Banderos -

"julen er noget religiøst"

 

Du er godt klar over at jul egentlig er en hedensk fest fra førkristen tid og ikke rigtig har noget med kristendommen at gøre? Du mener måske kun der skal gives julehjælp til asatroende


Gæst

#244 Re:

2015-10-08 09:40:49

#9: Banderos -  

 Du kunne jo gå i kirke juleaften og se hvor mange der kommer . Tror du helt ærlig at en dansker ville få noget udbetalt fra en EID fond, nej du glem det .