sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul).


Gæst

#51

2013-11-26 10:29

De skal ikke have en skid

Gæst

#52

2013-11-26 10:38

Julehjælp.. det siger alt, julehjælp er for dem der holder jul længere er den bare ikke..
Julemanden

#53 Re: Børn og Jul

2013-11-26 10:39

#9: Banderos -

Jeg kender ingen små børn der forbinder julen med noget religiøst, men der i mod mange som forbinder det med hygge, gaver, god mad og familiesamværd. Fantasihistorier om manden højt mod nord, som kommer med sine slæde trukket af rensdyr og deler gaver ud til alle små børn i verden, uanset religiøs tro, men på baggrund af troen på julemanden alene.

At Du skriver at "Det viser bare hvor dumme folk er i dag", fortæller mere om dig selv end om De andre "folk", mennesker som måske ikke forbinder julen direkte med noget religiøst, men måske til en tradition, som f.eks. Solhvervsfesten, eller anden tradition som julen har skubbet ud.

Den Danske folkekirke har IKKE monopol på julen, julen holdes af mange religioner i verden, men er ikke en del af den muslimske relgion, der holder man andre fester og traditioner, og lad dem om det!

Julehjælpen er for mennesker, familier, som er dårligt stillet, og som ønsker at fejre julen, uanset om det er grundet religiøse eller traditionelle grunde, men stadig kun for dem som er trængende.

Jeg kan udemærket forstå at der er mennesker der fare i blækhuset for at viser deres holdning til det useriøse i at muslimske familier modtager julepakker, for det giver et indtryk af at "disse mennesker bare rager til sig", og måske således på bekostning af at andre som er mere trængende ikke kan få hjælp.

Jeg tror det er en meget normal holdning der deles i den Danske befolkning, at de indenlandske hjælpe muligheder skal gå til dansker (muslimer kan også være dansker, da det at være muslim, bare er en relgion), men når det drejer sig om julen, så skal hjælpen gå til nødlidende familier i Danmark, som holder julen som en tradition, og ikke kun af religiøse grunde.

Når Du spørger om "Hvor mange danskere tager i kirken under julen", (for Du skriver ? efter teksten, hvilket indikere at det er et spørgsmål som Du ønsker svar på), så vil jeg sige at dette er total uvedkommende for debatten, men alligevel skal Du få svar på dit spørgsmål:

En undersøgelse fra Syddansk Universitet viser, at 31 procent af danskerne svarer, at de kun kommer i kirken ved særlige højtider, og det vil først og fremmest sige julen. ( http://videnskab.dk/kultur-samfund/flere-gar-i-kirke-juleaften )

- om Du således vil konkludere at de sidste 69% ikke må holde jul, skal jeg ikke kunne sige, men blot bekræfte at dette er uvedkommende for debatten, da julen faktisk bygger bygger på traditioner.

 

Jeg vil hermed, ønske alle familier, Danske som ikke Danske, en glædelig Jul!

Kærlig Hilsen,

Julemanden ;-)

 

Crusader

#54 Re:

2013-11-26 10:45

#27: Sniper -

Du er ikke alene ... lalallla

Og så tror mange at vi tog der ned for at "Hjælpe de stakler" ha ha ha ha, det var sgu da det rene skydetelt i et tivoli!


Gæst

#55

2013-11-26 10:54

kender flere der gerne vil holde jul men ikke kan det er de udsatte, der på grund af regeringen ikke har noget at leve for. Kender mange med muslimsk baggund og 80 procent er gode nok, men desværre er det igen mindre tallet der gør at vi bliver vrede.

Gæst

#56

2013-11-26 11:24

Det er ikke okay at nasse fra andre religioners traditioner og kultur, hvis ikke man selv ønsker at integrere sig eller deltage i de traditioner på baggrund af ens religion. Det er simpelthen for dårligt. Har man lyst til at holde jul på danskernes regning, så skal man også være kristen. Hvorfor kan danskere og kristne ikke få Eid-hjælp?
søster

#57 Re: Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-26 11:33

#6: hannalena - Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

Der er faktisk noget som hedder ramadankurv, som deles ud til alle der søger, også kristne


Gæst

#58

2013-11-26 11:40

Det er så forkert .. hvorfor skal de have hjælp og penge når de ikke engang holder jul ! Det eneste de Prøver er at splitte den for os andre !!

Gæst

#59

2013-11-26 11:46

De skal ikke have en skid hjælp

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-11-26 11:50



Gæst

#61

2013-11-26 11:54

De holder ikke jul hvad skal de så med julehjælp!?? -.-

Gæst

#62

2013-11-26 11:57

Fordi de er muslimer og ikke holder jul. Julehjælp er for dem der holder jul


Gæst

#63

2013-11-26 12:18

Dem der er imod dansk kultur og værdier burte henstilles som landsforræder og sendes hjem omgående. De skal ikke tro at de kan komme fra et land der er i kaos og så begynde at vende vores land fra et velfungerende land med ro og orden, til et land med frygt og kaos

Gæst

#64

2013-11-26 13:44

Super god ide de skal intet ha uden at holde jul og jul er for hvide mensker

Gæst

#65

2013-11-26 14:16

Hvorfor skal vi kristne støtte dem, når de pisser os op og ned ad ryggen. Hvis det var os der skulle støttes op i noget, vil de nok ikke støtte os i det.

Gæst

#66

2013-11-26 14:21

Julehjælp er tiltænkt de mennesker der holder jul d. 24. dec el 25. dec

Gæst

#67

2013-11-26 14:26

Det er vigtigere af dem der har behov for hjælpen kan få den hjælp de mangler for at holde jul med deres familie. Muslimerne holder ikke jul derfor er det ikke nødvendig at de får julehjælp

Gæst

#68

2013-11-26 14:39

Ingen jul ingen hjælp
Drillenissen

#69 Egoistisk..

2013-11-26 15:01

Jeg har absolut intet imod muslimer, men jeg elsker de danske traditioner og hvis nogen prøver at ødelægge eller ændre dem, så generer det mig, ligegyldigt om det er en muslim, hinduist eller buddhist. Jeg synes at julehjælp er en smuk ting, og at man som menneske kan udnytte det, velvidende at der er andre, der har betragteligt mere brug for det end en selv, giver mig kvalme.

Jeg mindes en vis eid episode for ikke længe siden, med en boligforening (så vidt jeg husker) der valgte at bruge en masse penge på at fejre eid, men ikke ville bruge penge på et sølle juletræ til gården. Om danmark er et meget religiøst land eller ej, så er julen en dansk tradition, om man er kristen eller ej. Den bliver fejret med flæskesteg, juletræ, en tyk mand i rødt og gaver, hvilket er hvad julehjælpen er til for, at hjælpe dårligt stillede familier med at give deres børn. Fejrer man ikke jul, så skal man ikke have julehjælp, og det gælder også etnisk danske familier der ikke fejrer jul.

Gæst

#70

2013-11-26 15:41

DE SKAL INTET HA!!!

Gæst

#71

2013-11-26 16:13

Håber et forbud lykkes!? Det manglede da bare... :(
Anja

#72 Re:

2013-11-26 16:29

#13: Katja -

Så mener du altså heller ikke at sådan en familie som min skal have julehjælp.....

Jeg er gift muslimsk, har 2 danske børn, Fejer jul p.g.a tradition ikke tro, da min søn ikke er kristen..

DVS vi fejer jul men ikke fordi Jesus blev født men fordi det er en tradition... Jeg går i kirke juleaften med igen fordi det er noget min mor lærte mig og vi gjorde det hvert år....

Vi får julehjælp med and istedet for gris.

 


Gæst

#73

2013-11-26 16:29

har oplevet at de sælger de ting de ikkeselv spiser, det er jo ikke meningen med den hjælp

Gæst

#74 Re: Egoistisk..

2013-11-26 16:33

#69: Drillenissen - Egoistisk..

Og så tænker jeg.. Hvad med sådan en som mig.. Jeg er gift med en muslim men har 2 danske børn skal jeg så heller ikke have julehjælp når jeg nu er på kontanthjælp og sygemeldt..

Og lige så mange danskere spidser and eller gås juleaften , Grisen er fra gamle dagen hvor alle havde et slagtsvin i baghaven fordi det var det der var mest af i Danmark..

Juletræet er tysk

Katja

#75 Re: Re: Egoistisk..

2013-11-26 16:41

#74: - Re: Egoistisk..

hvis du nu tog dig tid til at læse hva det egentlig drejer sig om inden du svarer så var man fri for at bruge tid på at forklare det det er de muslimer som IKKE FEJRER JUL