NEJ tak til den nye offentlighedslov

Quoted post


Gæst

#1771 Re: Re: Re: Re: Krasnik er en helt :-) ????

2013-05-17 13:10

#1767: John Damm Sørensen - Re: Re: Re: krasnik er en helt :-) ????

Jeg synes sådan set, at vi skal være meget glade for, at pressen noget sent, er vågnet op til dåd. Der er ingen tvivl om, at regeringen plus v og k prøvede at flyve under radaren med dette lovforslag. Jeg er faktisk taknemmelig for, at loven endelig bliver omtalt jævnligt, så det ikke bliver glemt. Og sådan så der stadig er danskere, der bliver opmærksomme på problemet. Mange har i debatforum givet udtryk for, at det var mere eller mindre tilfældigt, at de blev opmærksomme på indskrænkningerne i mulighederne for aktindsigt i den nye lov og også muligheden for at protestere imod loven. Al omtale hjælper, og alle os som ikke er journalister kan jo stadig skrive debatindlæg eller kommentarer i aviserne, eller som en anden har foreslået, prøve at presse de lokale partiforeninger til at gå imod loven. Vi kan allesammen gøre en lille smule på den ene eller anden måde. Og vi skal da hellere holde sammen i en sag, hvor vi i bund og grund er enige ikk? :-)

Og igen tak til Susanne og Anders for starte underskriftsindsamlingen.

Mvh.

Dorthe

P.S. jeg synes altså stadig, Krasnik er en helt :-)

Svar

John Damm Sørensen

#1776 Re: Re: Re: Re: Re: Krasnik er en helt :-) ????

2013-05-17 21:56:33

#1771: - Re: Re: Re: Re: Krasnik er en helt :-) ????

P.S. jeg synes altså stadig, Krasnik er en helt :-)

Hvor stor en heltegerning er det spilde 150.000 voksne selvtænkende menneskers tid på at stille det samme spørgsmål igen og igen?

Havde det ikke været en større heltegerning, såfremt Hr. Krasnik havde spurgt Hr. Bødskov om, hvilken ret han mente at have til at stille op og spilde disse 150.000 menneskers tid, når det var helt tydeligt, at han på forhånd var fast besluttet på kun at levere sine sædvanlige ikke-svar?

Når jeg er fortaler for, at der sættes ansigt på de borgere, der skriver under, er det fordi jeg gennem mere end 20 år som offentlighedsaktivist har erfaret, at for langt de fleste politiker tæller en underksiftsindsamling kun for ham eller hende, der startede den. Det var netop den holdning, der kommer frem, når politikerne nu taler om flok vildledete borgere, der kun ligger under for pressens ensidige dækning.

Jeg er ked at skulle sige det, men det er livets sørgelige realiteter.

Se at komme op  af stolene og send en personlig protest til Retsudvalget, det kan måske nås endnu, nu da sidstebehandlingen er udsat til næste uge.