NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.

John Damm Sørensen

#1776 Re: Re: Re: Re: Re: Krasnik er en helt :-) ????

2013-05-17 21:56

#1771: - Re: Re: Re: Re: Krasnik er en helt :-) ????

P.S. jeg synes altså stadig, Krasnik er en helt :-)

Hvor stor en heltegerning er det spilde 150.000 voksne selvtænkende menneskers tid på at stille det samme spørgsmål igen og igen?

Havde det ikke været en større heltegerning, såfremt Hr. Krasnik havde spurgt Hr. Bødskov om, hvilken ret han mente at have til at stille op og spilde disse 150.000 menneskers tid, når det var helt tydeligt, at han på forhånd var fast besluttet på kun at levere sine sædvanlige ikke-svar?

Når jeg er fortaler for, at der sættes ansigt på de borgere, der skriver under, er det fordi jeg gennem mere end 20 år som offentlighedsaktivist har erfaret, at for langt de fleste politiker tæller en underksiftsindsamling kun for ham eller hende, der startede den. Det var netop den holdning, der kommer frem, når politikerne nu taler om flok vildledete borgere, der kun ligger under for pressens ensidige dækning.

Jeg er ked at skulle sige det, men det er livets sørgelige realiteter.

Se at komme op  af stolene og send en personlig protest til Retsudvalget, det kan måske nås endnu, nu da sidstebehandlingen er udsat til næste uge.

FREEMAN NEWFOLKSORDER

#1777 KÆRE DANSKERE!

2013-05-18 02:47

TIL HÆVN OG TORTURE TØRSTIGE NATION DANMARK!

JAN DZUIK ANDERSEN

FREEMAN_NEWFOLKSORDER
@ FREEMAN
18 maj 2013 Aalborg DANMARK

http://goo.gl/Na91d

http://goo.gl/K940c


Jeg har intet ønske om hævn, og jeg aldrig haft behov for det!
MEN NOK ER NOK!

Det er ikke min mentalitet som nogle danskere har, og det er heller ikke min egen tilgang til problemløsning for at nå mine mål!

Konkret i mit tilfælde, genforene min familie med kidnappede datter Nicole Andersen tilbage til vores biologiske familie!

Jeg gav nok af tid til danske sociale myndigheder og regeringen til at returnere ting til deres rette plads i forhold til de eksisterende menneskelige og børns rettigheder!

Men nej, ingen af de danske arrogante politikere ønsker at indrømme så grusomt og fatalt fejl i torture behandling og umenneskelige handlinger såsom tortur af børn og deres forældre!

I stedet for at indse dette som råbet om hjælp, at hele vores familie og mit barn lider under grusomme tortur i danske plejefamilier i første Gistrup Henning Olsen, og nu Smidie af Mette Nikolajsen, vælger DANSK POLITI SAMMEN FACEBOOK ADMINISTRATOR den første prioritet for de danske myndigheder systematisk sletning min konto , konto, hvor alle mine indlæg og kommentarer og dokumentation, der bekræfter denne DANMARKS grusomme umenneskelige diskrimination af udlændinge der bor i Danmark, er blevet systematisk slettet og blokeret fra hele Facebooks systemet, hvor min opfordring om hjælp for min familie resulterede i at blokere og slette alle mine dokumenter Om det brutale angreb på min familie og datter NICOLE der blev kidnappet af den danske socialrådgiveren JOHAN YDESENS med personlig angreb med kunstige og falske beskyldninger med Aalborgs politi hjælp den 18 maj 2011, !
Efterfølgende vores datter blev tortureret med psykiske og fysiske afstraffelse, bare fordi min datter ønskede at bo hos sin far i vores familie, som efterfølgende resulterede i masseproduktion af kunstige og falske påstande om min datteren biologiske familien , at en total undgåelse i kontakt med hele familien på min fars side blev forbudt med den danske domstole magt!

Fulgt systematisk hjernevask af falske beskyldninger, om foreksampel at jeg far skulle hav låste sin datter i en kold og mørk kælder, selv at vi aldrig har haft sådan en kælderen, og mange andre meget farlige historier, der resulterede i midten af 2012, at min datter først havde forsøgt at begå selvmord!

Regeringsmagten Ombudsmand og Domstolen i Danmark, kunne ikke, på nogen måde at lukke min mund eller tiltvinger mig en pseudo diagnose HAR DEN DANSK STYRENDE MAGT valgte taktik med planlagte afvikling med saboteger på min person bil Mazda 626, som kunne sluttede meget katastrofalt den 4. marts 2013, med mulighed for fatal dødens exit!

Ingen af disse her elementer og mine påstande, som jeg argumenterer her med, kunne jeg ikke meddele hos Nordjyllands politi, fordi de altid har nægtet mig adgang til det med deres arrogante afvisning, at det ikke kan accepteres!

Jeg har nok ligeledes kun én fejl i danskernes øjne!

Jeg elsker min datter med den korrekte faderlige kærlighed med forudsigelighed, som hun have brug for, og var mest nødvendigt og i 2011. Takket være Danmark, er min datter, Nicole, nu præget af de danske grusomheder, der ikke kan sammenlignes med Nazityskland under anden verdenskrig i 1939!

Jeg vil derfor gerne udskrive en kopi af min opfordring til hele verden på grund af slettelse af alle beviser og dokumenter der lå på facebook!
Jeg respekterer og vil overholde sit løfte fra 2009, hvor gentagelse af angreb på min familie og systematisk misbrug og tortureing af min datter NICOLE ANDERSEN vil koste Danmark meget dyrt!
Følg min trin! DETTE Tilfældet, vil Danmark huske ligesom krisen Mohammed!


TRO MIG DANSKERE! JEG ELSKER MIN GUD OG MIN FAMILIE, MEN IKKE MERE DANMARK! FORDI NOK ER VIRKELIG NOK!
JAN DZUIK ANDERSEN
FREEMAN NEWFOLKSORDER


Gæst

#1778

2013-05-18 03:22

Direkte demokrati, det ebdste.
Tilhænger af kristen anarkisme.
Bødskov tilhænger af kontrolleret psudo-demokrati...
Efter toiletbesøg tørrer Bødskov sig i nakken. Et udtryk for åbenlyst højrøvethed...
John Damm Sørensen

#1779 Så ved vi det - borgere er simpelthen for dumme for Deadline

2013-05-18 07:48

Deadlines Heidi Robdrup følger åbenbart med på disse sider, og har nu svaret på mine henvendelser fra 30. marts og 21. april. Heidi Robdrup svarer bl.a. "Men Deadline er konceptuelt et debat- og interviewprogram, der
fokuserer på perspektiv.">/i>

Med andre ord almindelige borgere er for dumme for Deadline. Så blev vi i det mindste så kloge.
Så kan man bare undre sig over, at tågehorn som juraprofessor Eva Smith og Asger Aamund stadig kan få taletid i Deadline og udbrede sig om forhold, som de ingen professionelle forudsætninger har for at udtale sig om.
FREEMAN NEW FOLKS ORDER

#1780 DUMMERE?

2013-05-18 16:00

9 % af Danmark er kaffe late akademiker vis 24/7 repeater med 800 000 000,00 DKK i rykken fra staten danmark!

Gæst

#1781

2013-05-19 13:16

For demokrati og gennemskuelighed i regeringers gøren og laden nu og fremover.

Gæst

#1782

2013-05-19 14:08

sofie
Det er simpelt hen det største overgreb mod den danske befolkning i nyere tid. Ikke siden
i årene 1940-1945 har jeg oplevet noget lignende. Det viser sig jo også at jusitsminister
Morten Bødskovs argumenter for at indføre loven ikke duer. Jeg forstår slet ikke S,SF,R,V og K
kan støtte og stemme for loven. Hvad er det de er bange for og hvad er det der skjules

Gæst

#1783 Re: Re: Re: Naivt Asta

2013-05-19 14:23


Gæst

#1784 sofieRe: Re: Re: Re: Naivt Asta

2013-05-19 14:25


Gæst

#1785 Offentlighedsloven

2013-05-19 14:31


sofie nu ved vi i hvert fald hvem vi ikke skal stemme på ved et kommende valg. at
Morten Bødskov ikke kan finde sin egen røv, kan da ikke komme bag på nogen for han
er bestemt ikke den skarpeste kniv i skuffen

Gæst

#1786 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krasnik er en helt :-)

2013-05-19 17:26

#1776: John Damm Sørensen - Re: Re: Re: Re: Re: Krasnik er en helt :-) ????

Jeg synes, Krasnik får udstillet, at der faktisk ikke findes argumenter for loven, selv når man kan få en lille halv time til at forsvare den. Og det gælder både udsendelsen med Bødskov og udsendelsen med Eva Schmidt ( som jeg faktisk havde forventet mere af) og Mogens Jensen.

Eller måske er det mere rigtigt at sige, at de argumenter for loven, som har at gøre med mulighed for aktindsigt i regionerne, kl og virksomheder, hvor staten har aktiemajoriteten, det er godt nok, MEN det vil aldrig kunne udligne den alvorlige indskrænkning i indsigten i, hvad der foregår i centralforvaltningen. At en siddende regering ligefrem skal have sit mørklagte arbejdsrum i fred for resten af folketinget, er det rene vanvid. Det bliver jo muligt at nægte oppositionen indsigt i præmisserne for lovene. Lige som resten af os, skal de holdes nede i uvidenhed.

Krasnik var den første, der  i den grad udstillede manglen på argumenter for paragraf 24 og 27.  Og det havde stor betydning for hvor meget offentlighedsloven blev omtalt de næste mange dage. Mange danskere blev opmærksomme på problemet pga den udsendelse. Senere hen i samråd og i folketingets spørgetid, har man så set en foragt for demokratiet, som er svært at finde sidestykke til. Ministrene vil eller må ikke svare på, hvorvidt den nugældende lov giver problemer, og Bødskov snakker enten udenom eller også benægter han fakta. Der er bare ingen problemer med det lovforslag. Basta.

Jeg synes, det er fint at modstanden kommer  både fra professionelle ( journalister og jurister ) og fra den brede befolkning. Underskriftsindsamlingen var med til at vække de medier, som mente, at lovstoffet var for teknisk og tørt til, at det kunne formidles, det gælder blandt andet DR og TV2, og det får igen flere almindelige borgere til skrive under. Der er sådan set en fin vekselvirkning mellem lægmænd og proffessionelle. Jeg er på ingen måde imod, at der bliver sat ansigter på underskriverne, det er godt, at politikerne ser individer fremfor bare et tal. (Selvom det godt nok er ved at blive et stort tal :-)  ) Jeg mener bare stadig, at de professionelle og de almindelige borgere kæmper for den samme sag. En vigtig sag. Og derfor synes jeg, det giver mere mening, at se på det der samler os, end på det som kunne skille os. Men hvem ved, måske får du Møger med på, at tage emnet op i Gadens Parlament eller noget :-)

Mvh. Dorthel


Gæst

#1787

2013-05-19 18:11

Ingen kommentar!
Jan Dzuik Andersen FREEMAN NEWFOLKSORDER

#1788 Der er mange sager som skal tiges hjæl!

2013-05-19 18:22

http://goo.gl/mDwHW

Til dem (for eks. Advokat Hanne Luise Mikkelsen ) der siger at jeg har ikke mere tiltro til nogen her i Danmark :
Kære Hanne L. Mikkelsen, Forkert ! Jeg stole i realitet på alle mennensker, jeg er kristne, stole på Gud der selv hentyder via bibelen ind til de overbeviser mig om det modsætte med deres gerninger! Det har du, den 18 februar 2013 hos Børne og unge udvalget sammen dens pannel Hanne!
Jeg vil gør dig opmærksomt på at på nuverende tidspunkt er i besiddelse fra to kommunens insiders om korrupte handlinger i min sag som beviser hele kommunens toppen indblanding i tortur og race-diskrimination af min familie helt til Tjekkiet!
Ikke alene det! Kommune vide at jeg har bidrage til denne her fælleskab med min skat via min arbejdet hos Danish Prime og Flextronic og som selv stændig som tolk og Account Manager i Arhus! Som I kan se, var jeg ikke bly og bange for at tage arbejdet også når arbejdet var 120 km væk fra mit hjem.
(CensureRepeater 24/7: angående min licens penge som er ikke min! udsend d 18/5 kl 15)
At jeg er på sultehjælp er ikke min skyld kære Danmark ! Jeg har altid passe mit job, ind til Aalborg kommune har udlagt alt og alt gik ned for mig som kort hus fordi Aalborg kunne ikke kunne overkomme frigivelse af min datter fra torture institution for spædbørn GRENNEN i Vodskov i 2003! siden har jeg bedet udtalige gange Aalborg kommunen om hjælp til min datter idet hun havde meget svert start på livet som Aalborg kommune er direkte skyldig i!
Min datter fik kun hævnagtig behandling siden hun blev født i 20 april 2001 en uge for tidlig !
Dengang da mine tænder blev meget dårlig og jeg fik betændt min kæbe gik min ekonomi direkte ned til dybe hul! jeg havde geld i banken, hos private så samt elregninger og tændlegenregninger som jeg slås med de næste 4 år, Der fik jeg kraftig depression plus for højt blodtryk som forårsaget kraftig længevarig hovedpine! Lige der har jeg slås med den umenneskelig og uanstændig torturering af min datter i filstedvejens skole! Tak til dem også for det!
I dag skal jeg igen tænke på hvordan jeg skaffer min mad til daglig!
Aalborg kommune har stoppet mit sultehjælp!
De penge som jeg lånt fra private skulle jeg med dyrt rente afleveret til bage og nu har jeg ikke eneste konges mønt igen!
Aalborg kommune har starte at udsulte mig i periode i gennem 100 dage! januar , februar , marts!
! Når I kan ikke udslette mig via sabotage kan i forsøg sult! Godt forsøgt!
Jeg vil have adgang til Højeste RET i Danmark!
JANDZUIK ANDERSEN
FREEMAN NEWFOLKSORDER


Gæst

#1789

2013-05-19 19:15

Når politikere giver sig selv større frihedsgrader, skulle de ALTID sende forslaget til folkeafstemning, det ville være demokratisk.

Gæst

#1790

2013-05-20 08:06

Giv Morten Bødskov sit helt eget frirum stem ham ud af folketinget

Gæst

#1791

2013-05-20 08:54

Jeg har endnu ikke hørt ét godt argument for at denne lov vil sikre borgernes retsikkerhed - tværtimod

Gæst

#1792

2013-05-21 05:37

Offentlighed = demokrati
Hanne E.

#1793 Re: Betænkningen i går

2013-05-21 13:03

#1773: Susanne - Betænkningen i går 

 Susanne, ved du, hvordan det gik under det åbne samråd i dag kl. 7.30? - og genudsendes det forskudt på tv?


Gæst

#1794

2013-05-21 15:58

På tide man får denne 'luskebuks-lov' gjort upopulær nok til at blive forkastet selvom de ændringer der er lagt frem i den nye Forvaltningslov klart forringer muligheden af at kvalitetsvurdere det arbejde der udføres i ministerier og af embedsmandsværket, og dermed beskytter de der har noget at skjule...må de danske politikere besinde dem til gavn for demokratiet i almindelighed og den nødvendige åbenhed på hvilken demokratiets grundvold hviler i særdeleshed!!!
Eva

#1795 Re: Re: Betænkningen i går

2013-05-21 16:13

#1793: Hanne E. - Re: Betænkningen i går

Hej Hanne,

Du kan se det her:

http://www.ft.dk/webtv/video/20121/reu/td.1054068.aspx?as=1#player

Alle møderne fra folketinget ligger permanent på deres hjemmeside. Der er en kalendersøgefunktion.

Mvh Eva

Susanne

#1796 NU er det NU!

2013-05-21 17:32

Det er sgu alvorligt, det her:

• Tidl. medlemmer af Offentlighedskommissionen er kritiske
• National & international presse er imod
• Utallige eksperter siger stop
• Ungdomspartierne er skeptiske
• Moderpartierne slår sig i tøjret
• EU advarer
• Små 100.000 vælgere siger nej tak
• Retsudvalget får ikke svar på sine spørgsmål

ALLIGEVEL forventes lovforslaget vedtaget sidst på måneden

Kan vi gøre noget?

• DU kan kontakte et folketingsmedlem, som er klar til at stemme JA
• Appellér til et NEJ

Ellers er torsdag morgen sidste gang, Retsudvalget får lov at stille spørgsmål – de SKAL være klar med deres skriftlige betænkning senere samme dag – ikke flere spørgsmål, om de så har fået svar eller ej …

• Slut
• Prut
• Finale
• Mørklægning vedtaget





Susanne

#1797 Re: Re: Betænkningen i går

2013-05-21 17:34

#1793: Hanne E. - Re: Betænkningen i går

Ja, der blev besvaret - på Bødskov-stil - ét af de to stillede spørgsmål. Derfor har Retsudvalget indkaldt til nyt samråd - det bliver så torsdag 7.30, så udvalget fortsat kan nå at skrive betænkning senere samme dag. Det ligger åbenbart fast, at loven skal både 2. og 3. behandles inden månedens udgang ....

Lene Søby

#1798 skrevet til et folektingsmedlem

2013-05-21 18:06

#1: -

nu har jeg skrevet til Jens Joel MF'er fra Århus og som var ham jeg stemte på - men jeg føler sig godt nok magtesløs i den her

Hanne E.

#1799

2013-05-21 18:09

Hvad er det så, regeringen hiver op af gemmerne til behandling, når loven ER vedtaget?
Og hvorfor haster det i det hele taget så meget med at få den vedtaget?
Det får vi aldrig at vide, før det er for sent :-(

PS: Kan man ikke lock-oute regeringen?
sara

#1800

2013-05-21 18:16

måske et snotdumt spørgsmål, men hvordan finder man ud af hvem der vil stemme ja til forslaget? Og kan man så sende dem en mail for at appelere til et nej, eller hvordan gør jeg det?