NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.


Gæst

#1751

2013-05-16 11:39

Som socialdemokrat må jeg blot sige at jeg er rystet over hvad Bødskov og partiet er i gang med her, og så at unge socialdemokrater ikke var med til demostrationen i går - kan jeg fortsat være medlem af partiet. Det er jo folkestyrets grundsten der bliver angrebet. Tak for denne underskriftindsamling og demo'en igår, for hvad skal man gøre af sig selv og sin vrede! VH Asta Dybdal

Gæst

#1752 Re: Re: Krasnik er en helt :-)

2013-05-16 11:48

#1748: John Damm Sørensen - Re: Krasnik er en helt :-)

Det lyder godt, for det ser ud til, at vi får brug for flere protester. Det fremgik af NEWS, at SF'erne i regeringen har tænkt sig at gå direkte imod beslutningen på deres landsmøde og dermed vil lægge stemmer til offentlighedsloven!

Ved du om baglandet i et parti overhovedet har mulighed for at afsætte partitoppen, når de sidder i regering? Det har jeg tænkt en del over både i.f.t socialdemokratiet og SF. Og nu da jeg så nyhederne, så vendte den tanke tilbage med 100 km i timen.

Mange sætter jo deres lid til, at Enhedslisten skal vælte regeringen, men dilemmaet er jo, at hvis de gør det, har vi Lars Løkke tilbage ved roret i et snuptag, og han har lovet endnu flere nedskæringer på velfærden. Og denne gang vil vi ikke have en stærk eller troværdig opposition til at holde ham i ørerne.  Skal socialdemokratiet og SF beholde eller rettere genvinde befolkningens tillid, så er oprøret simpelthen nødt til at komme indefra. Hvis ikke de afsætter toppen, får de hverken stemmer eller tillid i mange år frem. De kommer ikke til at lyve sig til et nyt genvalg. De er nødt til at vise med konkrete handlinger at de har ændret kurs, spin vil ikke gavne dem længere. Og jeg tror absolut ikke på en ændret kurs fra regeringen. Ikke længere. Hvis ikke de vil reducere sig selv til en 'skovtursforening', som debattør med humoren i behold, forudså deres skæbne, så er de tvunget til at vågne op og indse at partilederne er ved at ødelægge partierne, og stoppe processen'. Og fagbevægelsen må overveje deres gamle bånd til socialdemokraterne, for de er jo ved at skrotte alt hvad de i fællesskab har opnået de sidste hundrede år.

Det kan kun gå for langsomt. Og vi får brug for synlige protester.

 

Mvh

Dorthe (forledt af den ensidige negative presse)


Gæst

#1753 Re: Naivt Asta

2013-05-16 12:23

#1751: -

Jeg håber du og mange mange andre er klogere ved næste valg :-)

 

 

nørg fiel

#1754 NU: 4 mandater i folketinget

2013-05-16 13:15

Med over 80.000 underskrifter hér, holder vi faktisk næsten 4 mandater i folketinget i vores hule hånd nu.

Husk hvem der var imod forslaget, når du skal stemme til næste folketingsvalg.

Hanne E.

#1755 Re: NU: 4 mandater i folketinget

2013-05-16 14:48

#1754: nørg fiel - NU: 4 mandater i folketinget 

 Husk det også til det kommende kommunevalg!

PS: Som partimedlem hár man jo lov til at melde sig ud og samtidig gøre opmærksom på hvorfor.


Gæst

#1756 Re: Re: Naivt Asta

2013-05-16 15:25

#1753: - Re: Naivt Asta

Jeg synes, du er ret hård ved Asta. Jeg tror bestemt ikke, der er nogen, som stemt på regeringen, der har haft den ringeste anelse om, hvad de havde i sinde at gennemføre af asociale love, både hvad angår angrebet på velfærden og angrebet på arbejdstagerrettighederne på det offentlige område, og nu et angreb på selve demokratiet.

Der er rigtig mange, der har fået kæmpe chok. Det er jo direkte imod, hvad socialdemokratiet og sf altid har stået for, det der har foregået de sidste godt halvandet år. Selv de radikale plejede at være mere menneskelige. Men nu er politikken jo helt sort. Det er da en sorg for de mennesker, der har været medlem af et parti i årevis måske årtier, at blive fuldstændig forrådt, af dem man har bakket op, arbejdet for, betalt kontingent for og stemt på. Kun fordi man ønskede et mere retfærdigt samfund, hvor alle høj som lav kunne have rimeligt liv. Et samfund, hvor ingen skulle mangle helt basale fornødenheder. Alt hvad socialdemokratiet har stået for siden 1800tallet sammen med fagbevægelsen har denne regering modarbejdet.

Kun de ganske ganske få i toppen af partierne har vidst, hvad der ville komme. Og alle os, som var lykkelige over regeringsskiftet, vi er blevet snydt så det driver.

Og vi glemmer det ikke!

Mvh Dorthe


Gæst

#1757

2013-05-16 15:32

For 2 år siden var osse justits ministeren modstander af lovforslaget, men da var han jo opposition. Jeg har bestemt ikke noget imod at politikerne skifter mening, især hvis de står ved det.
Fie2808

#1758 Re: Re: Re: SKRIV UNDER

2013-05-16 16:14


Gæst

#1759

2013-05-16 17:23

BØF :)

Gæst

#1760

2013-05-16 17:35

der må jo være noget de vil skjule for os danskere
freeman.newfolksorder

#1761 You decide yours future dear friends!

2013-05-16 19:40

Jeg har bidraget til Tjekkisk og Polens befrigelse fra den heavy kommunistisk undertrykkelse.
Nu starter jeg here i Danmark (faktisk startet i 2009), hvor vi er nød tii først hver engelt mennensket individualt resoneret over hvadfor et land vil de have og bygge til vores fellæs fremtid til vore efterkommer.
I modsætning til GEORGIAS STEN i US staten Georgia kalder jeg til landets indsamling for at støtte Holger Danske vision om frighed, som skal sprædes til HELE verden med vores “Danmarks National sten“ budskab :
Mother Earth is lovely and all leaving is welcom to her love!“
Mother Earth loves all nations all faunas & all animals from worlds wide Earth.
Mother Earth and Father God is protecting all form for life.
Human races will be friendly to all universes liveform until universes liveform is not dangerous to Human Races !
SO HELP US FATHER GOD AND MOTHER EARTH!

For this I signed

17 april DENEMARK
Jan Dzuik Andersen ~FREEMAN

Gæst

#1762

2013-05-16 20:42

Suk!

Gæst

#1763

2013-05-16 21:28

bliv ved - bliv ved - bliv ved
Hanne E.

#1764

2013-05-16 22:05

Lur mig, om der ikke ligger sager og venter, til mørklægningsloven er vedtaget, bl.a. om presse- og ytringscensur med EU som øverste instans :-(

Gæst

#1765

2013-05-16 23:38

Afskaf dette elitære "demokrati". Vores nuværende demokrati er kun demokrati for eliten, mens vi pøbelen bliver hoppet og trampet på. Demokrati? Gud bevare mig vel
Freeman

#1766 Valg imellem pest eller kolera! Beslutning er i din!

2013-05-17 04:09

Se her hvor meget regeringen skjuler for dig! DET handler endelig om eliten og dig! Du lever vel ikke på mars!


http://goo.gl/wVoU4
John Damm Sørensen

#1767 Re: Re: Re: Krasnik er en helt :-) ????

2013-05-17 07:59

#1752: - Re: Re: Krasnik er en helt :-)

Jeg har forsøgt at kontakte forskellige medier, men de er tilsyneladende kun fokuseret på journalister og andre eksperter.

I bedste fald for man en mail tilbage med besked om, at beskeden er slettet uden at være læst.

Sålænge medierne (læs journalisterne) ikke lærer at se ud over deres egen næsetip, bliver denne lov ikke taget af bordet.


Gæst

#1768

2013-05-17 10:10

den Nye offentlighedslov vil også påvirke de enkelte medlemmer af folketinget når de skal stemme om en lov, var det nu de oplysninger som de fik der var de rigtige eller er de tilpasset sådan at de vil stemme ja til det lovforslag som de skal stemme for eller imod?
Jens Jensen

#1769 NYHED direkte angreb på pressefrihed!

2013-05-17 10:46

De uhyrligheder denne regering begår vil ingen ende tage! Efter offentlighedsloven kommer nu http://www.information.dk/460447

"Et nyt lovforslag fra kulturministeriet, formuleret med kurdiske ROJ TV i tankerne, vil give mulighed for at inddrage sendetilladelsen, hvis f.eks. en reportage fra en træningslejr fortolkes som at ’fremme terror’"

Gæst

#1770

2013-05-17 12:58

Glædeligt at så mange danskere er modstandere af en forringelse af den nuværende lov

Gæst

#1771 Re: Re: Re: Re: Krasnik er en helt :-) ????

2013-05-17 13:10

#1767: John Damm Sørensen - Re: Re: Re: krasnik er en helt :-) ????

Jeg synes sådan set, at vi skal være meget glade for, at pressen noget sent, er vågnet op til dåd. Der er ingen tvivl om, at regeringen plus v og k prøvede at flyve under radaren med dette lovforslag. Jeg er faktisk taknemmelig for, at loven endelig bliver omtalt jævnligt, så det ikke bliver glemt. Og sådan så der stadig er danskere, der bliver opmærksomme på problemet. Mange har i debatforum givet udtryk for, at det var mere eller mindre tilfældigt, at de blev opmærksomme på indskrænkningerne i mulighederne for aktindsigt i den nye lov og også muligheden for at protestere imod loven. Al omtale hjælper, og alle os som ikke er journalister kan jo stadig skrive debatindlæg eller kommentarer i aviserne, eller som en anden har foreslået, prøve at presse de lokale partiforeninger til at gå imod loven. Vi kan allesammen gøre en lille smule på den ene eller anden måde. Og vi skal da hellere holde sammen i en sag, hvor vi i bund og grund er enige ikk? :-)

Og igen tak til Susanne og Anders for starte underskriftsindsamlingen.

Mvh.

Dorthe

P.S. jeg synes altså stadig, Krasnik er en helt :-)


Gæst

#1772 Re: NYHED direkte angreb på pressefrihed!

2013-05-17 13:34

#1769: Jens Jensen - NYHED direkte angreb på pressefrihed!

Det er fuldstændigt forkasteligt. Skulle ikke undre mig, om også denne lov kommer på opfordring af EU. Hvis hele EU skal forarmes, så erhvervslivet frit kan plukke af den sultne arbejdskraft, så kan det jonok komme til uroligheder rundt omkring. Og den slags oprørske ideer skal sørme ikke spredes til andre mindre tilfredse befolkningsgrupper rundt omkring. Som Hanne E., der også lige har skrevet herinde, frygter jeg en række udemokratiske tiltag i ly af mørket på slotsholmen.

Tak for linket. Håber mange vil læse den artikel.

Mvh. Dorthe

Susanne

#1773 Betænkningen i går

2013-05-17 15:56

blev ikke skrevet - Retsudvalget valgte at kalde til åbent samråd endnu en gang - det bliver på tirsdag kl. 7.30.

Jeg er i øvrigt på Facebook ved at lægge link ud til samtlige folketingsmedlemmer, som stemmer for loven, og jeg opfordrer dem til at stemme i henhold til egen overbevisning - og dermed Grundloven - frem for blot at følge partiet.
Susanne

#1774 Skal vi presse internationalt?

2013-05-17 17:38

Så skriv under her også:

Hjælp fra Avaaz.org
2013-05-16 19:13
Kære Susanne

Først og fremmest tak for et fantastisk initiativ imod den Nye "Offentligheds" lov. Dit arbejde har inspireret mig.

Jeg har derfor startet en underskriftsindsamling, via det internationale netværk Avaaz.org, der via, hvad de kalder "People Power", ofte med stor succes, skaber folkeligt modtryk, på internationalt niveau, imod korrupte regeringer, big pharma, tømmer, olie og våbenindustri mv. når store ødelæggelser, materielle, politiske, eller menneskelige, står for døren.

Jeg medsender dig linket til denne underskrift indsamling, i tilfælde af at du ønsker at gøre opmærksom på den igennem dit netværk. Hvis tilstrækkeligt mange, bevidst deler med udenlandske venner og kontakter, kan vi være heldige at generere internationalt folkeligt pres.

Med IPI's advarsel til den danske regering, omhandlende risikoen for at sådanne demokratiskadelige love kan risikere at inspirere andre nationers regeringer, er sagen principielt af international interesse.

Derfor mener jeg at forsøget på at skabe øget internationalt,folkeligt, pres, både er relevant at deltage for nationer uden for DK, og samtidig er en reel mulighed.

Du kan se kampagnen hos avaaz.org her: http://www.avaaz.org/en/petition/Save_Denmarks_Democracy/?rc=fb&pv=4

Giv gerne lyd med dine tanker, hvis ovenstående fanger din interesse. Og tak for et fantastisk stykke arbejde, der tjener dig til stor ære. Tak.

Venlig hilsen
Dan Johannesson

Gæst

#1775 Re: Skal vi presse internationalt?

2013-05-17 20:27

#1774: Susanne - Skal vi presse internationalt?

En skam det ikke står på dansk, jeg kan ikke læse engelsk :(