Stop brud på børns rettigheder!

Quoted post

Suanne B. Søgaard

#18

2013-05-04 19:47

Mor til to en med (handicap) kommunen har stoppet tabt arbejdsfortjeneste og merudgifter til medicin uden varsling, afgørelse, partshøring eller klagemulighed. Siden august 2012 er jeg kommet på kontanthjælp m tilbage betalingspligt - sagsbehandler lover - undskylder m/ alt muligt.Har klaget til overordnet uden held. Et tilmeldt handicap kursus - søgt 8 md før - afslag 3 dage før. Advokat bad om akt indsigt 2 1/2 md før landsret (konflikt skilsmisse) den kom 2 dage før - og kunne ikke nå at læses inden - trods mange vigtige dokumenter. Mange mails fra sagsbehandler hvor sagsbeh. lyver, latterliggøre mig overfor skoleleder, videregivere fortrolige oplysninger, taler åbenlyst om økonomi besparelser i kommunene. Konsekvensen er stor pga sagsbehandler ikke har erfaring og viden.

Svar

Michael Skeel Petersen

#19 Re:

2013-05-05 00:56:32

#18: Suanne B. Søgaard -

Dette er da bare endnu et eksempel på en forrådelse der er sket i mange forvaltninger. Jeg vil dog stadig understrege at der er trods alt mange ansatte i forvaltninger der gør et godt stykke arbejde. Men ingen tvivl om, at vi skal have lave en tilbundsgående undersøgelse, så vi kan se hvorfor det går så galt. Det der ikke virker skal laves. Kan det ikke laves må det udskiftes.