Stop brud på børns rettigheder!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop brud på børns rettigheder!.


Gæst

#1

2013-05-02 20:51

Det er ikke kun lovbrud, men falske, opdigtede og udokumenterede journaoplysninger der anvendes kvit og frit af den enkelte socalrådgiver. der er tale om groft magtmisbrug.

Gæst

#2

2013-05-02 21:01

nu må det stoppe der er så mange børn der bliver anbragt hvor det kunne ha hjulpet at sætte hjælp ind hos familierne af en familie terapeut i stedet og det ville spare Danmark milliarder af kroner om året
Michael Skeel Petersen

#3 Re:

2013-05-02 21:09

#2: -

Ja det er desværre ikke altid, at de kommunale forvaltninger vælger "den mindst indgribende foranstaltning", som de skal jf. serviceloven. Det ses desuden også at forvaltningerne IKKE arbejder hen mod at et barn eller ung kan hjemgives, og det til trods for at det også står tydeligt i serviceloven. Desværre er der også mange, som ikke bliver anbragt, men som burde blive det. Skyldes det hele fejl, jantelov, dårligt uddannede socialrådgivere eller hvad?

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-05-02 22:22



Gæst

#5

2013-05-03 01:05

Håber den bliver taget alvorligt men den er jo ikke ny det har stået på i årtier, det at de pakker det ind i omsorg og at hver gang der er focuk på emnet så sørger dr for at komme med den ene sag der ikke blev fulgt op så det gik galt så befolkningen stadig ikke er klar over hvad deres skattekrober i virkeligheden gå til, og hvor slemt det står til med barnets tarv indvortes.

Gæst

#6

2013-05-03 07:58

så har jeg skrevet under
Michael Skeel Petersen

#7 Re:

2013-05-03 08:07

#5: -

Dette er startskudet på en storstilet kampagne for at sikre og forbedre rettigheder, tarv og trivsel for alle børn i Danmark. Ja der har i perioder dukket lidt op og så er det igen forsvundet fra det offentlige søgelys. Dette skyldes måske, at ingen empatiske normale mennesker øsnker at høre og misbrug, vold eller andre dårlige forhold for børn. Vi forarges og bliver vrede, men meget få tør stå frem og gøre noget. Det er det, som denne kampagne skal ændre på.


Gæst

#8

2013-05-03 09:01

det er på tide der sker noget får de børn og unge der er anbragt uden for hjemmet uden en grund og ikke for den hjælp de skal have

Gæst

#9

2013-05-03 09:40

Godt der sker noget på børneområdet... Har to børnebørn der med SYSTEMETS hjælp er fanget i deres fars magt spind.... På trods af VI ved det er imod deres ønsker...


Gæst

#10 Re:

2013-05-03 09:42

#2: -

Desværre er der ligeledes ALT for mange børn der bor hos men MAGT misbruger uden kommunen kan gøre noget... I nogle tilfælde skal DER altså for meget til før børn fjernes...

Michael Skeel Petersen

#11 Re: Re:

2013-05-03 10:44

#10: - Re:

Det er jo umiddelbart den største problematik. Hvorfor fejler sagsbehandlingen?


Gæst

#12

2013-05-03 11:20

Har talt med Karin "fra Christiansborg Slotsplads", der oplyser, at ministeren ønsker at modtage synspunkter og dokumenter samt underskrifter på mandag. Karin beder om, at alt materiale er hende i hænde senest mandag morgen kl. 06.00.

mvh
jørn herkild

Gæst

#13 Re:

2013-05-03 18:30

#12: -  

 Hvorfor Skal det være K. Hækkerup i hende senest mandag?

S.J

#14 plejefamilie

2013-05-03 19:32

husk at stop det plejefamilie der ikke overholder loven også og det sammen med Ankestyrelsen det skal stoppes at plejefamilie eller andre personer skal ha lov til at kan anmeld andre personer til Ankestyrelsen uden om kommune jeg kender godt en plejefamilie der vi fik en hjemgives til hos søn anmeldt de os og kommune til Ankestyrelsen om en masse gamle papir og Ankestyrelsen ser ikke på de nye papir der er på en kun de gamle papir der er over 10 år gamle at der er lavet og de andre papir er næsten 5 år gamle de også har bruget. selv om vi har helt nye papir på min mand og mig og vores søn der siger nået helt andet om os at vi godt kan tag var på vores søn men fordi plejefamilien til vores søn ikke vil give os ham tilbage igen fordi de tror at det er deres søn nu. og at de godt vil adoptere ham men vi siger nej til det og det har vi altid gjord så stop de plejefamilie nu....

Gæst

#15

2013-05-04 05:06

jeg er en mor til 9 børn to forskellige fædre.da jeg flyttede fra den anden af fædrene var han særdeles ondsindet han opdiktede alle mulige løgne om mig meldte mig gang på gang til kommunen og min svigerdatter hjalp ham det endte i at kommunen tvang mig til at skrive under på at mine tre børn skulle anbringes. det var frygtlig at stå og forklare sine børn at det var det bedste og at jeg altid vil elske dem og at dette er det bedste for både dem og mig. jeg ved ikke hvornår jeg kan få dem hjem eller og jeg får dem hjem nu har de to smås far søgt om at få dem de vil ikke hjem til ham men er tvunget til det. det gør så ondt når de skal afsted de græder. så jeg skriver under her. mvh en ulykkelig mor.

Gæst

#16 Re: Re: Re:

2013-05-04 08:30

#11: Michael Skeel Petersen - Re: Re:

Hej Michael

Michael dansk forvaltnings kultur har udviklet sig til ligegyldighed, embedmandskulturen har sat sit præg ( kassetænkning)

Sagbehandler får bonus beløb , ikke retsvisende sagsbehandling uredning forkerte pædagogiske tiltag anvisnig.

Socialpædagogisk Konsulent

Karen Marie Johansen

 

Michael Skeel Petersen

#17 Re: Re:

2013-05-04 14:48

#13: - Re:

Underskriftindsamlingen vil ikke komme hende i hænde så hurtigt. Der er IKKE sat dato på endnu hvornår at denne indsamling bliver afsluttet. Den skal køre længe nok til at den får en virkning. Desuden er denne underskriftindsamling kun lige begyndt. Så den fortsætter så længe som muligt.

Suanne B. Søgaard

#18

2013-05-04 19:47

Mor til to en med (handicap) kommunen har stoppet tabt arbejdsfortjeneste og merudgifter til medicin uden varsling, afgørelse, partshøring eller klagemulighed. Siden august 2012 er jeg kommet på kontanthjælp m tilbage betalingspligt - sagsbehandler lover - undskylder m/ alt muligt.Har klaget til overordnet uden held. Et tilmeldt handicap kursus - søgt 8 md før - afslag 3 dage før. Advokat bad om akt indsigt 2 1/2 md før landsret (konflikt skilsmisse) den kom 2 dage før - og kunne ikke nå at læses inden - trods mange vigtige dokumenter. Mange mails fra sagsbehandler hvor sagsbeh. lyver, latterliggøre mig overfor skoleleder, videregivere fortrolige oplysninger, taler åbenlyst om økonomi besparelser i kommunene. Konsekvensen er stor pga sagsbehandler ikke har erfaring og viden.
Michael Skeel Petersen

#19 Re:

2013-05-05 00:56

#18: Suanne B. Søgaard -

Dette er da bare endnu et eksempel på en forrådelse der er sket i mange forvaltninger. Jeg vil dog stadig understrege at der er trods alt mange ansatte i forvaltninger der gør et godt stykke arbejde. Men ingen tvivl om, at vi skal have lave en tilbundsgående undersøgelse, så vi kan se hvorfor det går så galt. Det der ikke virker skal laves. Kan det ikke laves må det udskiftes.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-05-05 21:10



Gæst

#21 Børns ret til at blive hørt !

2013-05-05 21:12

Isak, 8 år har nu i 1 år (pr. 31/1- 2013) været holdt gidsel af myndigheder og ejendommelige beslutninger. Han blev d. 31/1-2012 anbragt på institution, da hans mor, blev anholdt og varetægtsfængslet. Hun havde i afmagt forsøgt at beskytte Isaks trivsel og udvikling, da vores juridiske system spillede fallit. Hun forsøgte at værne om hans sikkerhed og identitet ved at give ham fred for de juridiske overgreb og administrative tiltag, der til stadighed griber ind i hans hverdag. Hun rejste med sin søn, som hun havde og altid havde haft fuld forældremyndighed over.

Siden den dag har institutioner med dybt traumatiserede børn og diagnosticerede børn været hans ”hjemlige” omgivelser på trods af, at han ikke selv har en diagnose og blot ønsker at komme hjem til sin mor.
Siden den dag er han blevet isoleret fra samvær med sine venner og familie – herunder sin elskede mormor, som i mellemtiden er død fra ham.
Siden den dag har han igen og igen fastholdt, at han gerne vil hjem til sin mor, som er det sted, han føler sig tryg og har levet hele sit liv.

Desværre bliver der ikke lyttet til Isak.
Desværre er denne situation fortsat til skade for hans psykiske og fysiske helbred.
Desværre forekommer dette i vores såkaldt lykkelige og mindst korrupte land, Danmark.
Desværre er al dette et groft brud på Børnekonventionen.

Da Isaks stemme ikke bliver hørt, vil vi appellere til, at du via din underskrift hjælper Isak til at blive hørt offentligt og få sikret sine rettigheder. Politikere, embedsmænd og andre myndighedspersoner skal vide, at vi er flere, der kræver Isaks rettigheder sikret. Vi hører Isak og anmoder om, at også de lytter til ham og handler - og lader ham komme hjem til sin mor.

Her kan du med din underskrift støtte Isaks og dermed også andre børn i Danmarks ret til, at blive hørt:

http://www.skrivunder.net/hjaelp_isak_hjem_til_sin_mor

Tak

Gæst

#22 Re:

2013-05-07 14:25

#15: -

Gå til en advokat og bed vedkommende om at hjælpe med en hjemgivelse, at skrive under på en "frivillig" er noget af det dummeste man kan gøre.


Gæst

#23

2013-05-07 14:36

alt for lidt med 160 underskrifter,

Gæst

#24

2013-05-17 19:50

har selv en pige født hende den 31/08-12 havde hende i tre dage. Har ikke set hende i fire mdr.

Gæst

#25

2013-06-05 18:18

Sørg for at inkludere børnene bedre i folkeskolen, se udsendelsen "jeg hader adhd". Børn har ret til den rette støtte frem for medicin.