Imod ny folkeskolereform

Quoted post

En bekymret forældre

#106

2013-03-10 13:38

I fredags var gågaderne fyldt af engagerede forældre og lærere, der delte flyers og skolekridt ud. Min 6 årige 0.kl elev spurgte, hvad de delte ud og hvorfor. Jeg prøvede at forklare ham om politikernes ønsker: at han skal gå i skole lige så lang tid som jeg arbejder og at han ikke længere skulle i sfo. Han begyndte at græde, midt i menneskemylderet, fordi han elsker sin sfo..
Jeg fortalte ham så, at vi er mange voksne, der heller ikke synes det er en god idé og at vi kæmper imod, så han kan blive i sin elskede sfo og få lov at snitte grene, lave bålmad, lege i puderummet, lave perler, tegne, spille og hygge med venner og engagerede 0. kl-lærere og pædagoger.

Svar


Gæst

#293 Re:

2013-05-02 08:14:51

#106: En bekymret forældre -

Så har du heller ikke fortalt ham det der reelt lægges op til i reforms udspillet, netop at han (afhængigt af skoletrin) vil kunne komme i SFO kl. hhv 14, 15 eller 15.30! (15.30 er for de ældste klasser- 7-9 klasse, der ikke går i sfo!)

Tror da pokker han bliver ked af det!

Vi skal passe på at vi sætter os ind i de informationer vi videregiver til vores børn i et følsomt emne.