Imod ny folkeskolereform

Quoted post

ninabe

#91 Re: social læring

2013-03-06 09:56

#2: -

Tager jeg fejl, eller er spørgsmålet om, hvorvidt heldagsskolen tjerner børnenes tarv stort set fraværende fra det offentlige rum? Jeg synes det er rystende. Vi ved, at ingen undersøgelser støtter ideen om, at heldagsskoler forbedrer elevernes præstationer, så hvad drejer det her sig om? De 17%, der ikke fungerer og hvis situation kræver en bredspektret social indsats - det er ikke en læreropgave og burde ikke gå ud over de resterende 83%. Vores tre teenagebørn har alle fritidsarbejde, der giver dem indblik og forståelse for nogle miljøer, der er meget forskellige fra det, de kommer fra - udover at give dem den pligtfølelse og selvautoritet, der kommer af at tjene egne penge. Jeg er lidt skuffet over, at lærerne kun argumenterer med deres egne forhold og ikke, hvad der tjener børnene.

Svar


Gæst

#230 Re: Re: social læring

2013-04-08 20:33:49

#91: ninabe - Re: social læring

Kære Ninabe

Du kan tro, at lærerne bekymrer sig om at gøre deres arbejde på den bedst mulige måde for børnene. Men overenskomstforhandlingerne drejer sig kun om lærernes arbejdsforhold. Så debatten lige nu drejer sig om muligheden for at forberede lektionerne og rette opgaver m.v.

Men mange lærere deler fuldstændig forældrenes bekymring i forhold til skolereformen