bevar-tange-soe

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen bevar-tange-soe.


Gæst

#51

2014-11-14 16:17

Tange sø er efter etablering blevet en del af miljøet omkring Ans m.m ej at forglemme Gudenå

Gæst

#52 Re:

2014-11-14 16:44

#48: -  

 

Søens modstandere - uvist hvor mange - er organiseret i Foreningen til Nedlæggelse af Tange Sø.

Formand: Lars Vedsø, stifter af flere selskaber, herunder selskabet Redtag, hvis ydelser er:

- fremme af bæredygtigt fritidsfiskeri 

- servicering af lysfiskere, der ønsker at fiske i Danmark

- oplæring af begyndere i fluefiskeri

- salg af flue-kollektioner og tjenesteydelser

Hjemmeside: www.s-e-s.dk

Referencer til, og udtalelser fra hans kunder findes der tilsyneladende ingen af på nettet. Derfor kan man ikke se, hvem der financierer sømodstandernes projekt.

Man kan dog se det dokument, han forelagde Folketingets Miljøudvalg den 29.oktober 2014:

www.ft.dk/samling/20141/almdel/MIU/bilag/17/1410773.pdf

 

Dokumentet indeholder et væld af tvivlsomme, anslåede tal, og en del fejlagtige oplysninger. Desuden fremgår der ikke medlemstallet af den forening, der står bag. - vurder selv.

Vil du se nogle analyser og fakta om Tange Sø, så findes de i en ekspertvurdering med følgende link:

dom.viborg.dk/db/Dagsord.nsf/69147069b83c7e5dc1256c54002e6773 /fcbec48af54fc038c1257941004ce2ec/$FILE/KMU-031111-174-4.pdf

 


Gæst

#53

2014-11-20 18:41

På DOH hjemmeside er projekt Ørn, som har langsigtet mål at forbedre strategien for overvågning af potientielle fremtidige ynglebiotober. Samt til stadighed at optimere formidlingen og markedsføringen af vore sjældne ørne. Skov og søer er yngleområder for truede fugle som ørne. Havørnen ses v Tange Sø da søen er havørnens spisekammer. Fisk, mellemstore fugle, ådsler og overvintrende gæs og svømmefugle.

Gæst

#54

2014-11-20 21:34

En fantastisk ting som jeg egentlig er totalt uforstående overfor, søen er en naturperle af format, jeg er vokset op i Tange og Ans , og skønnere sted skal man lede længe efter , at folk som ikke engang bor i området vil ha søen fjernet fordi de måske kan fange laks i åløbet i større omfang end i dag ,
Laks er der rigeligt af i denne verden og at tro dette vil blive en stor million attraktion,,,,,, kom nu ind i kampen , et stryg som vil gøre søen til et dødt sumphul, find nu noget andet at få tiden til at gå med og find jer en anden hobby og lad os bevare denne smukke sø

Gæst

#55

2014-11-21 16:17

Man nedlægger da ikke Tange Sø" DET ER ET SMUKT OG DEJLIG STED ".

Gæst

#56

2014-12-26 17:47

Det er vigtigt, at bevare et elkraftværk der producere co2fri strøm.
Det er vigtigt, at vores efterkommere, skolebørnene oplevet, hvordan el bliver til, og at de respektere, hvordan Tangeværket begyndte.
Tænk over, hvor mange husstande, det i realiteten giver el til!

Gæst

#57

2015-05-07 17:41

Jeg bor ikke i nærheden af tange sø, men jeg er mere for mangfoldighed (fisk, planter plus alt det andet), end laks!!

Bevar Tange sø og Tangeværket..


Gæst

#58

2015-05-27 09:04

Jeg skriver under fordi jeg bor på kanten af Tange Sø .en tur ud gennem skoven i Skibelund så er vi på cykel / gåben ved søen i løbet af få min. og i særdeleshed fordi min bedstefars gård Halkjær på bunden af søen blev oversvømmet ved Tange værkets opførelse, deraf mit mellemnavn Hallkjær. Så naturligvis skal den bestå selv om jeg er gift med en ivrig LYSTFISKER :-)

Gæst

#59

2015-05-27 15:41

Tange sø er absolut bevaringsværdig for by og egn.
Laksen var jo forsvundet fra Gudenåen FØR Tangeværket blev opført, så den kommer aldrig tilbage, selv om søen tømmes.