Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Opfordring til Corydon - pressemeddelelse / Kommentarer


Gæst

#76

2014-01-29 13:23

Kære Niels Christian

Det er på tide vi i Danmark vågner op og står sammen.Du har taget teten og udført en fantastisk god gerning der kun kan komme landet til gode, hvis bare også vores udygtige politikere indser , at de ikke ustraffet kan tillade sig, at udtømme Danmark og Danskerne for vores værdier og værdighed.

Gæst

#77

2014-01-29 13:37

Synes samtlige underskrifter skal hædres (lige nu 186.164) så jeg håber du justerer tallet lige før du afsender. Mvh og tak for GODT initiativ. Mille

Gæst

#78

2014-01-29 13:39

Tak!
Med kærlig hilsen

#79

2014-01-29 13:40

Tak. Du er en HELT.

Gæst

#80

2014-01-29 13:50

Hej Niels Christian!
Tak for din indsats.Jeg blev også umiddelbart meget bekymret, da jeg erfarede regeringens planer med Dong. Jeg har et billede af, at Goldman Sachs har vanvittig intelligente, kyniske medarbejdere, der kender alle mulige og utænkelige smuthuller i lovene og let som ingenting og helt uden skrupler vil kunne udtænke måder at lægge fælder og snyde vores lille og lettere naive regering og Dong på.
Desværre er de tilsyneladende slet ikke bange!

Gæst

#81

2014-01-29 13:51

Mange tak for din demokratiske indsats. Jeg er mest bange for det enevældige aspekt i Corydons og regeringens handlemåde. Husk lige, at vi også har fået en ny offentlighedslov. Hvem er det, der regerer landet? Folkets repræsentanter? Er vi på vej mod Ukraine mht. u-demokrati. VH Kirsten Strandgaard, Thisted

Gæst

#82

2014-01-29 13:51

Tak for dit initiativ!

Gæst

#83

2014-01-29 13:56

Du skal have mange tak for din indsats - hvis du ikke havde gjort det, er der ingen tvivl om, at en anden ville have taget initiativet. Denne sag er ikke slut, før forvaltningskulturen vedr fælleseje er fundamentalt forandret i retning af folkestyre > decentralisering og folkeafstemning med inspiration af den schweiziske model. Dette overgreb på danskerne er desværre nok kun toppen af isbjerget - ref. uds. 'Goldman sachs - en farlig forbindelse'. Gs har sine fangarme ude overalt på kloden.
Leif Tullberg
Gæst

#84

2014-01-29 13:57

Super godt, tak for din indsats jeg sidder og skriver på tredje mail på to dage til folketingets medlemmer"
Samt jeg har skrevet flere indlæg på facebook og Twitter"
her er min foreløbige kladde"
Dong sagens behandling er et symptom"
Årsagen til dette symptom"
Mener jeg skal findes i det fælles fodslag”
En stor del af Rød & Blå blok har fundet sammen om at lukke af for oplysninger via den nye offentlighedslov”
Det er efter min opfattelse en meget farlig vej folketingets flertal er på vej ud ad”
Herudover bliver det jo ikke muligt at drøfte etik og moral når det hele foregår bag ved nedrullede gardiner.

Lad os nu tage Dong sagen som forligspartierne lige så stille var ved at lempe igennem,
Godt hjulpet af en kynisk finansminister som ikke mente at det var nødvendig at fortælle forligspartierne eller resten af folketinget at man var i gang med at indgå aftale hvor Skattely var en integreret del af aftalen.
Det mest groteske er at flertallet af forligspartiernes folketings medlemmer ikke kendte indholdet af den aftale de som udgangspunkt har godkendt”
Det hele orkestreret af finansministeren, som har den farlige egenskab at han ikke mener at kunne tage fejl.
Historien har vist mange gange at den slags demagoger er meget farlige for demokratiet,.
Denne sag er kommet så langt at ingen af forligs deltagerene vil tabe ansigt derfor godkender finansudvalget højst sandsynligvis aftalen i morgen”
Men kære folketingsmedlem træd nu i karakter og stem for en timeout og sørg for at Dongaftalen bliver taget af bordet hvis ikke skattely delen udgår.
Bedste hilsner Leif tullberg
leif@tullberg.me


Gæst

#85 Re:

2014-01-29 14:02

#3: -

HØRT! Fuld respekt og taknemmelighed herfa også - din indsats er bestemt påskønnet :)


Gæst

#86

2014-01-29 14:04

stor klap og anerkendelse herfra. Det er rigtigt rart at danskerne kan vækkes ud af resignationen og politikerleden ved at få rejst gejsten for fællesskabets værdier så som infra og forsyningsstrukturen. Bare vi havde gjort det samme da lufthavnen, postvæsnet, DSB, kommune data skulle privatiseres.

Næste kamp er at få stoppe indkøb af amerikanske Joint Strike jagerflyene som forgælder Danmark med 30 milliarder til USA. Hvad sker der dog for politikerne? - har de ikke venner og bekendte som kan fortælle dem at de lever uden af kontakt med deres vælgere

Gæst

#87

2014-01-29 14:07

Nu må jeg tilstå, at jeg fortryder min underskrift bitterligt, efter jeg har konstateret, at det er et kommunistisk komplot.
Men jeg slipper så for at tage til demonstration, når det er de røde røvhuller der har overtaget projektet totalt. Føj for satan!! :-(

Gæst

#88

2014-01-29 14:13

Mange mange tak for dit initiativ! Mvh fra en medunderskriver i Aarhus
Leif tullberg

#89 Re: Tak. Fortsæt med at sprede ordet

2014-01-29 14:18

#14: Niels Christian Cederberg - Tak. Fortsæt med at sprede ordet



hej forsæt endelig 1000 tak for dinindsats"

Dong sagens behandling er et symptom"



Årsagen til dette symptom"

Mener jeg skal findes i det fælles fodslag”

En stor del af Rød & Blå blok har fundet sammen om at lukke af for
oplysninger via den nye offentlighedslov”

Det er efter min opfattelse en meget farlig vej folketingets flertal er på vej
ud ad”



Herudover bliver det jo ikke muligt at drøfte etik og moral når det hele foregår bag ved nedrullede gardiner.



 



Lad os nu tage Dong sagen som forligspartierne lige så
stille var ved at lempe igennem,

Godt hjulpet af en kynisk finansminister som ikke mente at det var nødvendig at
fortælle forligspartierne eller resten af folketinget at man var i gang med at
indgå aftale hvor Skattely var en integreret del af aftalen.

Det mest groteske er at flertallet af forligspartiernes folketings medlemmer
ikke kendte indholdet af den aftale de som udgangspunkt har godkendt”



Det hele orkestreret af finansministeren, som har den
farlige egenskab at han ikke mener at kunne tage fejl.

Historien har vist mange gange at den slags demagoger er meget farlige for
demokratiet,.



Denne sag er kommet så langt at ingen af forligs deltagerene
vil tabe ansigt derfor godkender finansudvalget højst sandsynligvis aftalen i
morgen”



Men kære folketingsmedlem træd nu i karakter og stem for en
timeout og sørg for at Dongaftalen bliver taget af bordet hvis ikke skattely
delen udgår.


Gæst

#90

2014-01-29 14:21

det er skønt med protest for dette salg,HR BJERNE CORYDON er ikke samfundsbevist.det er ikke forsvarligt salg.HÅBER DET BLIVER FORKASTET.
venlig hilsen herlufhome@msn.com

Gæst

#91

2014-01-29 14:30

Vi er mange i min bekendtskabskreds, der synes at det er fantastisk med denne underskriftindsamling. De er et udtryk for demokrati og for befolkningens interesse i deres land og dets fremtid.
Imidlertid er vi også mange af forskellig politisk observans, der mener at Corydon udviser en kynisme grænsende til samvittighedsløshed, som på lang sigt kan gøre uoprettelig skade.
Du har gjort hvad du kunne, men nogen bør tage over herfra og føre protesten ud på gader og stræder, så politikerne kan forstå, at dette her er alvor. Vi vil det ikke....!
Hvad gør vi?
Jeg er desværre for gammel (74) til at kunne deltage i fysiske demonstrationer, men det er det, der skal til. Hvem har røv i bukserne til at tage over herfra, og hvorfor hører vi ikke nogen opfordringer fra fagforeninger, politiske organisationer og især fra partiernes ungdomsafdelinger.
Det er de unge årgange, der kommer til at leve med denne fatale beslutning ud i al fremtid.
Med kærlig og desperat hilsen
Ole Skou Høj

Gæst

#92

2014-01-29 14:37

Godt formuleret
Jeanette Dünweber

#93 til birgitte boehm

2014-01-29 14:38

#72: -

nej niels christian cederberg er IKKE medarrangør af demonstrationen


Gæst

#94

2014-01-29 14:41

Respekt for dit initiativ, og stor støtte herfra.
Peter Skjoldborg Bertelsen

Gæst

#95

2014-01-29 14:45

Flot arbejde N.C.Cederberg...Er for langt væk fra både Aarhus og København, må sidde foran skærmen og følge med. Beder til at den alliance fra HELL,ikke bliver til noget. God demonstration. Ulla Rye.

Gæst

#96

2014-01-29 14:48

FLOT flot Niels, flere af din slags !! Demokrati !!
Merete Hansen Ganløse
Jan G.

#97 Politikere ta´Jer sammen !

2014-01-29 14:48

Tak til Niels Christian, for hans initiativ og rettidige omhu. Du har taget fat i en for alle vigtig og principel sag.
Politikerne burde ryste på hånden lige nu - de er jo helt ude af trit med befolkningen. De har udviklet sig til "folkevalgte egoer" i jakkesæt og tasker.. - Det eneste de har respekt for er din stemme, indtil de har fået den.
Løfte brud på løfte brud, der begrundes med, "for landets bedste" - min bare...
Min opfordring lyder; lad være med at stemme fremover, indtil der er et bedre alternativ - som tager hensyn til menneskelighed, vores værdier og tænker økonomi på en anden måde.
Hvis en politiker ikke arbejder for det de er stemt ind på - så må de gå!
Så længe tænkes kun i besparelser og forrentning før alt andet - så kan vi nøjes med et forretningsudvalg.
Vi spare os ind i en dødsspiral, hvor befolkningen bliver tabt.
Ofte bringer de kongehusets udgifter på bordet, hvilket er en ren afledningsmanøvre ifht politikernes eget cirkus. Det bliver kun troværdigt, når de tager fat i egen barm.
Også lige politikernes offentlige anlæg og prestige projekter vækster - for at kick-starte "økonomien", hvilket kun kommer de store entreprenør virksomheder tilgode, der topstyres af samme filosofi, at spare så der kun er plads til billig arbejdskraft i budgettet. De store offentlige anlæg er dyre at vedligeholde og øger skattetrykket, som borgeren kan betale med skat eller lavere service og lavere overførselsindkomst.
På alle andre fronter bliver der skåret ind til benet, så dem der har et arbejde bliver overbebyrdet - og måske erstattes de af en vikar i deres sygeperiode, hvis vi er heldige.
Så kære politikere ta´ Jer sammen! Arbejd for os - det I er stemt ind på.

Gæst

#98

2014-01-29 14:52

Hej Niels Christian
Tak for dit initiativ ,godt gået.Det er en god måde for os"menige" medlemmer af samfundet, der kun interesserer politikkerne når det er valgtid ,at forsøge at råbe det politiske overdanmark op,om de så reagerer ??? ,men det bliver heldigvis valgtid igen og ens stemme X kan velovervejet bruges.
tak for indsatsen.
m.v.h.
Ole brixen Søndergaard

Gæst

#99

2014-01-29 15:01

Jeg synes, det er beklageligt, at finansministeren ser så overlegent på os, det har protesteret mod salget til Goldman. Han betragter os åbenbart ikke som personer, der kan tænke indenad og danne os vores egen mening.
B Bune Smith.

Gæst

#100

2014-01-29 15:02

Tusind tak for din kæmpe indsats, Niels Christian!