Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Opfordring til Corydon - pressemeddelelse / Kommentarer


Gæst

#176

2014-01-29 18:35

Flot initiativ godt der stadig er folk der har æren i behold

Gæst

#177

2014-01-29 18:37

Super sejt gjort håber de ikke bare blæser os et stykke:(

Gæst

#178

2014-01-29 18:40

du er en helt...og helt på tværs af partipolitik

Gæst

#179

2014-01-29 18:41

Dette er ikke en "venstrefløjs-aktion". men en helt naturlig konsekvens af at vore folkevalgte forvaltere af vort demokrati, slet ikke er i overensstemmelse med deres egne (officielle-) værdier. Dette er ikke en sag om hvorvidt f.eks. SF har et problem. ALLE de politikere der nu dumsmart og næsten i panik, holder fast i en beslutning som er truffet for lang tid siden, - disse politikere er alle en hån imod demokratiet !
Prøv at skriv:
Putin / "Berlusconi"/ "Mafia" / Uganda / Kinesiske partipampere/ Banan-republik eller så mange andre eksempler på personer og lande hvor den slags sker, så har vi billedet af hvad det er Coridon, Socialdemokratiet, Venstre, Konservative, Liberal Alliance, SF (?) og reelt DF (?)- hægter sig på.
Dansk real-politik er nu på linje med det laveste af det laveste og kan synge med i koret af de nævnte suspekte eksempler på dårlige rollemodeller!
Bedste hilsner fra Jens L-

Gæst

#180

2014-01-29 18:44

Godt gået Niels Christian. Tak for dit bidrag til at puste liv i vores demokrati.
Jeanette Dünweber

#181 Initiativtageren fortjener absolut ikke at blive kaldt racist.

2014-01-29 18:46

#115: -

Niels Christian Cederberg var IKKE medarrangør af demonstrationen i dag, og gør i øvrigt opmærksom i sin pressemeddelse i går, at han ingen partipolitisk agenda har.

Jeg bliver rigtig ærgerlig over at du sviner ham til, når han har gjort et KÆMPE arbejde for denne sag. Hvis han ikke havde gjort det, var det slet ikke sikkert at så mange havde haft mulighed for at vise sin protest på tværs af ALLE politiske partier.

Han fortjener det IKKE på nogen måde. Bare for at det skal være helt klart, jeg har intet med N.C. Cederberg at gøre, udover at jeg har skrevet under på denne underskriftsindsamling, fordi jeg synes, at det er et fantastisk initiativ og aldeles relevant sag at støtte.

Her hvad han skriver til pressen om sin upartipolitiske agenda:

Jeg må understrege, at jeg ikke har haft nogen partipolitisk agenda i oprettelsen af underskriftsindsamlingen, men blot har udtrykt min bekymring som borger overfor et delsalg af Danmarks største energiselskab til en notorisk kynisk investeringsbank, der efter min mening ikke tjener Danmarks interesser. Det er især de udvidede beføjelser i aftalen der vækker min bekymring.

 


Gæst

#182

2014-01-29 18:46

Kanon flot Christian Tak for at du gider at gøre en forskel ;)
Vh
Majbritt Merstrand

Gæst

#183

2014-01-29 18:46

Kære Niels, som en af underskriverne vil jeg på det stærkeste opfordre dig som initiativtager til at aflevere underskrifterne digitalt.
Det ville da være det reneste spild at aflevere +200000 underskrifter som print :)

Gæst

#184

2014-01-29 18:48

Jeg håber, at underskriftindsamlingen og den efterfølgende debat leder frem til en aftale med dansk dominans!

Gæst

#185

2014-01-29 18:50

Jeg er HELT enig: Hvorfor står manden ikke frem, og forklarer den måbende masse, HVORFOR denne aftale er bedre end alle andre.

Gæst

#186

2014-01-29 18:51

Skriv en kommentar
Flot! Men jeg græmmes over den arrogance regeringen udviser i denne sag. håber det blir husket ved næste valg

Gæst

#187

2014-01-29 18:52

Godt gået. Jeg har spændt fulgt antallet af underskrifter siden start. Jeg har regnet ud, at i skrivende stund, at ca. 5% af de danske vælgere har skrevet under. Det er et højt tal. Tusind tak til alle medunderskrivere.
Jeanette Dünweber

#188 Initiativtageren har INGEN partipolitisk agenda

2014-01-29 18:52

#87: -

Niels Christian Cederberg var IKKE medarrangør af demonstrationen i dag, og gør i øvrigt opmærksom i sin pressemeddelse i går, at han ingen partipolitisk agenda har.

Bare for at det skal være helt klart, jeg har intet med N.C. Cederberg at gøre, udover at jeg har skrevet under på denne underskriftsindsamling, fordi jeg synes, at det er et fantastisk initiativ og aldeles relevant sag at støtte.

Her hvad han skriver til pressen om sin upartipolitiske agenda:

Jeg må understrege, at jeg ikke har haft nogen partipolitisk agenda i oprettelsen af underskriftsindsamlingen, men blot har udtrykt min bekymring som borger overfor et delsalg af Danmarks største energiselskab til en notorisk kynisk investeringsbank, der efter min mening ikke tjener Danmarks interesser. Det er især de udvidede beføjelser i aftalen der vækker min bekymring.

 

 


Gæst

#189

2014-01-29 18:55

Godt gået Niels Christian.
Jeg er liberal af sind, men er helt uforstående over for en investering i Dong fra det firma som nærmest igangsatte vores økonomiske nedtur og som åbenlyst unddrager sig at betale skat af indtjente midler.
Her må det stoppe.
Jeg er desuden fortørnet over gang på gang at høre selvsamme BC er med til at forære b1,5 mia kr til en ledelse som pt ikke kan få virksomheden til at løbe rundt. Det svarer faktisk til 12% af beløbet fra amerikanerne.
Hvordan hænger det sammen.
Det kunne jeg godt tænke mig at få en forklaring på.

Gæst

#190

2014-01-29 18:56

Godt gået Niels Christian

Gæst

#191

2014-01-29 18:57

Takker mange gange for din indsats

Niels

Gæst

#192

2014-01-29 18:58

Ja..!
Det var måske på sin plads med en folkeafstemning om et så vigtigt emne.
Kik på sverige, hvad skete der med SAAB ?
Da staten solgte ud til GM.. Det har vi da et tydeligt svar på...
Vi kunne se her hjemme med vestas og andre store der lige pludselig bliver de små i eget " hus "...
Er sku ved at være træt af politikere...!
Mvh. Teddy ljungholm
Har tænkt på at starte et nyt parti,
NORDISK FOLKE PARTI.
Men er nervøs for at blive en af dem..

Ps. Skulle nogen ha den samme tanke ja så høre jeg gerne fra jer.

Mail :  tjl@it.dk

Jeanette Dünweber

#193 Initiativtageren har INGEN partipolitisk agenda

2014-01-29 18:59

#109: -

Niels Christian Cederberg var IKKE medarrangør af demonstrationen i dag, og gør i øvrigt opmærksom i sin pressemeddelse i går, at han ingen partipolitisk agenda har.

Bare for at det skal være helt klart, jeg har intet med N.C. Cederberg at gøre, udover at jeg har skrevet under på denne underskriftsindsamling, fordi jeg synes, at det er et fantastisk initiativ og aldeles relevant sag at støtte.

Her hvad han skriver til pressen om sin upartipolitiske agenda:

Jeg må understrege, at jeg ikke har haft nogen partipolitisk agenda i oprettelsen af underskriftsindsamlingen, men blot har udtrykt min bekymring som borger overfor et delsalg af Danmarks største energiselskab til en notorisk kynisk investeringsbank, der efter min mening ikke tjener Danmarks interesser. Det er især de udvidede beføjelser i aftalen der vækker min bekymring.

 

 


Gæst

#194

2014-01-29 19:01

Alle som har skrevet under, og dem, som har tvivlet, bør se dokumentaren "The Inside Job" for at forvisse sig om, hvilken forbryderbande, som hytter sine skind bag Wallstreets tykke facader! De har alle været direkte aktører i denne den største svindel i menneskehedens historie, børskrakket i 2007 på New York Børsen, som ligger på Wallstreet. De er direkte årsag til, at millioner er uden tag over hovedet og uden midler til at skaffe det. At sige at de ved forbryderiske midler overophedede spekulationen i komplet vilde projekter,er kun en mild overdrivelse. Kun få af dem blev retsforfulgte,Selv den største skurk af dem alle går ikke bare fri, men bliver fortsat regnet som det kapitalistiske kadavers "Profet" som ligesom visse andre "profeter", bliver sat til at sminke liget. Hans navn er Greenspan. Når dette er muligt er, det fordi USA vurderer "økonomiske eventyr" (Risikable investeringer) helt anderledes end Europa. For Karl Marx var kapitalismen en forbrydelse i sig selv.I Europa er denne utvivlsomme sandhed gået op for så mange økonomer og forskere i statsvidenskab at det i det tyvende århundrede fandt almindelig accept på vore universiteter.
Modsat i USA,hvor den reaktionære holdning til samfundsmekanismer, som tager sigte på at skabe socialt retfærdige institutioner,er så udtalt, at ingen tør stå frem og tale offentligt om det. Da Obama gjorde det,meldte hans eget parti pas,og han måtte se sig kritiseret ikke bare af sine modstandere men også af opinionsdannende kredse i sit eget parti. Kendskabet til samtidshistorie har ført mig til at erkende, at man næppe kan håbe på at et større antal mennesker skal kunne skabe sig den indsigt i statsvidenskabens obskure og kringlede veje,der vil kunne føre dem til nogen holdbar erkendelse. Jeg er derfor glædeligt overrasket over, at næsten 200 000 danske borgere har haft almindelig god fornuft,når de deltog i denne stærkt påkrævede proteststorm! Længe leve "den almindelige fornuft"!
Niels Holt

Gæst

#195

2014-01-29 19:02

Jeg er glad for at du gik i gang! Det har vækket min int for hvad de laver inde på "den lukket" borg, og jeg vil følge dem!

Gæst

#196

2014-01-29 19:03

Tak for varetagelsen af vore interesser. Fortsæt det gode arbejde.
Venlig hilsen
Berit Møller Sørensen(tillee@live.dk)
Aalborg

Gæst

#197

2014-01-29 19:04

Simpelthen glimrende!!! Det er altid godt at ytre sin mening uden bål og brand,- men helt sagligt og med opbakning, så der bliver lyttet!!!

Gæst

#198

2014-01-29 19:05

Dybt beskæmmende at vore ministerier åbenbart modarbejder hinanden. Skatteministeriet fører (på skrømt?) krig mod skattely og Finansministeriet blåstempler frejdigt disse konstruktioner.
Bjarne Corydon fremstår nu fuldstændig utroværdig - og Socialdemokraterne vil helt givet tabe den sidste rest af evt opbakning i befolkningen.
Rystende at ikke den blå blok magter at tænke sig lidt mere om og bare komme lidt mere på banen.

mvh Flemming Damsgaard

Gæst

#199

2014-01-29 19:08

Det er godt gået Niels. Ingen tvivl om, at underskriftindsamlingen har en stor politisk betydning.

Gæst

#200

2014-01-29 19:10

Godt gået Niels Christian Cederberg. Det er opmuntrende, at der findes ildsjæle som dig. Tak for det store arbejde, du har lagt i dette. Jeg håber, der er MAND nok i Bjarne Coridon til at møde dig i morgen, kl. 13.00. Held og lykke fremover.