Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Så kører maskineriet / Kommentarer


Gæst

#1

2014-01-23 23:13

Hvis I ikke har allerede, så smid et link inde på "Nej Tak til den nye Offentlighedslov" siden på facebook - https://www.facebook.com/NejTakTilDenNyeOffentlighedslov

Gæst

#2

2014-01-23 23:18

Jeg forstår ærligt talt ikke, at der ikke er flere, der har skrevet under....

Gæst

#3

2014-01-23 23:39

Godt gået :)

Gæst

#4

2014-01-24 00:25

Det burde jo gøres til et andelsselskab, hvis de vil have penge ind. Så det kan gavne landets borgere is tedet for at forære fortjeneste til udenlandske virksomheder. Godt at se at der er så mange stemmer nu. Jeg var blandt de første 7000

Gæst

#5

2014-01-24 04:50

Hører lige, at der er million - milliard gevinst til toppen i DONG - når virksomheden er ejet af Danmarks befolkning, hvorfor er det så ikke den danske befolkning der får gevinsten? Det er vel i sidste instans befolkningen der har taget risikoen..

Gæst

#6

2014-01-24 05:02

TAK

Gæst

#7

2014-01-24 05:31

Godt initiativ! Tak for indsatsen.
Jeg har underskrevet med 'ikke offentligt', hvilken betydning har det for 'kvaliteten' af min stemme? Håber det er nok, men tør også stå frem.
Ah

Gæst

#8

2014-01-24 05:44

Skal Dong styres fra et skattely.
Socialdemokratiet, der efter hånden fremstår som et ikke særligt socialt parti eller demokratisk har sammen med de borgerlige partier solgt ud af og privatiseret store dele af fællesejet, så som TDC, Post Danmark, Statsanstalten for livsforsikring og mange flere virksomheder, der i dag drives som private virksomheder med store ubeskattede overskud, betalt af de tidligere ejere.
Nu vil regeringen, denne gang med SF som partner sælge dele af Dong til en af verdens mest kontroversielle virksomheder, Goldman Sachs, der er kendt for at opkøbe virksomheder, sælge ud af værdierne og skabe sig en hurtig fortjeneste og så skaffe sig af med resterne. Hvis Goldman Sachs har interesse i Dong er det fordi der er mange hurtige penge at tjene, på kunderne, altså os Danskere.
Dong er en sammenlægning af mange kommunale energiselskaber, skabt af politikerne på Christiansborg, under den borgerlige regeringsperiode, og godkendt af EU i 2006, denne konstruktion vil nu blive ændret således at 26% af ejerskabet, vil blive privatiseret, heraf 19% til Goldman Sachs, der i lighed med mange af deres øvrige aktiviteter driver deres virksomhed fra skattely lande, et forhold som den Socialdemokratisk ledede regering sammen med SF tager afstand fra, men alligevel samarbejder med.
Med den forventelige hurtige fortjeneste som Goldman Sachs helt sikkert regner med bør det ikke være umuligt at staten eller danske pensionskasser investerer disse penge, til gavn for dan danske befolkning. ATP og PFA har investeret de sidste 7 % af værdiforøgelsen.
Den danske regering og de politikere på Christiansborg der stemmer denne overdragelse, til et skattely selskab igennem, har samtidig afsagt sig retten til som flertalsaktionær at bestemme over Dong,s fremtid og lagt den i Goldman Sachs klamme hænder.

Peer Pedersen
Baggersvej 43
3300 Frederiksværk

Gæst

#9

2014-01-24 06:00

Sejt gået, støtter 100% om denne sag. Jeg gik for en uge siden og undrede mig over at ingen medier dækkede denne Svinestreg og delte de få artikler jeg kunne finde.
tak for at du startede denne indsamling , spørgsmålet er som om vi bliver hørt, de har jo skyklapper for øjnene og vat i ørerne derinde på Borgen.
ENRON spøgelset

#10 HATTRICK er DONG = mini Enron

2014-01-24 06:18

Jeg har i flere år fundet det ærgerligt at først er der monopol efter alle opkøb. El pris stiger og stiger .... Det ser flot ud med vindmøller men hvorfor kommer de ikke os forbrugereb til gavn. På en mere synlig måde. I stedet for at forære vores naboer gratis strøm når der er over produktion. De kunne måske varme skolernes pools op :-)

At sælge DONG er som en gentagelse af TDC. Først betaler alle til et selskab i " generationer" . Hvis afregnings metoder kunne være mere optimal .... Derefter får selskabet monopol på infrasturkur områder - det kom ikke forbrugerne til gode. 3 var et friskt pust der heldigvis fik success. Imod alle odds
TDC blev jo kendt som virksomheden, der om ikke andet udnyttede alle hjørner i skattelovgivningen.


Det samme kan siges om TV 2. som vi alle de første ca 20år betalte til at bygge op, hvorefter de blev privat og nu ejer retten til national sportsbegivenheder

Og i den forbindelse lod et svensk selskab stå for kort ( boxer) - så alle danskere er nu sikre på at de nordiske venner kender vores cprnr

Tilbage til DONG
Vi er nok mange der er enige om - ENERGIPRODUKTIN og infrastruktur ikke skal ud af vores kontrol.

Altlernativt skal der liberaliseres hele vejen rundt så der kan komme altlernativeer på bordet

Hvorom alting er - en ting er sikkert - uanset samfundets reaktioner, bliver aftalen indgået på et hemmeligt notat, og om 10 år - når der opstår støj, vil alle partier i forliget sige - det kunne ingen have forudset :-). Poltik er uden konsekvens

Gæst

#11

2014-01-24 06:19

Til Niels Christian Cederberg.

Jeg har hele dagen i går spredt linket, ved at lægge det ind på alle de Facebooksider jeg abonnerer på. Til sidst truede Facebook dog med at blokere min konto, hvis jeg fortsatte med hvad de kalder "misbrug af en funktion. Så jeg blev nødt til at holde en pause. Men jeg har erfaring for, at det virker. Jeg har bl.a. sørget for at Svaneke vandt titlen som "Danmarks Smukkeste Købstad" sidste år ved hjælp af en Facebookkampagne.
Desuden skal man huske at link på Facebook kun lever et par timer. Så for at få linket til at ligge øverst hele tiden, så skal man tilbage til alle de sider man har lagt linket, slette og skrive det igen, så det rykker op på folks startside.
Blot til orientering. Det er ikke en taktik der bør skrives åbent om på selve Facebook, så får vi bare endnu flere problemer med facebooksystemet.

Der var lige én ting mere. Jeg tror at det kan betale sig at gå efter de penge der i prospektet er afsat til bestyrelseshonorarer hvis handlen går igennem. Der har vi nemlig skræmmeeksemplet Dyremose, som skrabede store tocifrede millionbeløb ned i egen lomme ved salg af TDC til kapitalfonde i 2006:

"Dyremose stoppede som adm. dir. for TDC i oktober sidste år. Berlingske Business skrev efterfølgende, at han i løbet af 2006 tjente over 25 mio. kr. på salg af TDC-aktier, og lægger man dem sammen med bonus og løn, så scorede han sammenlagt en gevinst på omkring 100 mio. kr. før skat på salget af TDC til fem kapitalfonde."
- http://www.business.dk/digital/henning-dyremose-scorer-en-million-paa-aktiehandel

Hvis der er noget der kan få folk op på mærkerne, så er det forargelsen over disse tyveknægte, som omgås stjålet gods (tvagssammenlagte regionale elselskaber) på den måde. Endnu et eksempel der kan bruges er salget af Kreditforeningen Danmark til Danske Bank. Realkreditforeningens ejere fik ikke udbetalt salgssummen. Den blev i stedet lagt i en fond Realdania ...
Alle disse tilfælde ligner betænkeligt meget russisk privatisering, endnu et effektivt skræmmebillede, hvor det var direktører og bestyrelser der selv rendte med hele formuen!

Fortsat god vind med underskriftindsamlingen!

Troels Riis Jørgensen

Rutsker, Bornholm.

 


Gæst

#12

2014-01-24 06:27

Videresender - deler alt det jeg kan!
Havgassen

#13 Re:

2014-01-24 06:33

#8: -

Hej Peer!

Vil gerne bruge dit glimrende indlæg? Håber det er ok.?

M.V.H.

Anne-Marie Larsen


Gæst

#14

2014-01-24 07:05

Kære Niels. Jeg deler hver dag og vil fortsætte. Det er jo fantastisk hvad man kan når man løfter i flok. Ho dag til dig.
Hilsen Yvonne Hinze.

Gæst

#15

2014-01-24 07:20

Corydon er dum som en dør:
"Danmarks bedste samarbejdspartner" spekulerer i skattely, og SKAT vil forfølge selskabet for mistanke om tidligere skattesnyd her i landet. Det må de ikke for EU!!! Hvor DUM går det an at blive: EU vil jo nedlægge nationalstaten og styre bankvæsnet og har selvfølgelig ikke noget i mod, at Goldman Sachs går i skattely i Luxembourg!EU sørgede i efteråret for, at en af Goldmands mægtige mænd har fået en nøgleposition i Europas bankvæsen. Pensionsfonden sagde nej til at samarbejde med den tvivlsomme forretningsbank, så derfor er de selvfølgelig ikke aktuelle for den egenrådige finansminister. Bravo, Corydon: Så fik EU endelig skovlen under "de dumme Dänen!"

Gæst

#16

2014-01-24 07:21

Ja, det er rigtig godt at der er en tydelig folkelig opbakning imod og skepsis overfor salget.
Desværre er Corydon, hvis arrogance vi jo har set demonstreret i flere andre tilfælde, formentlig fuldstændig ligeglad med hvad de egentlige ejere af Dong (nemlig vi alle) mener.
Så det eneste vi kan håbe på, er at Helle T-S bliver nervøs over den negative omtale som salget har fået overalt, og at hun derfor giver ham en "tjenestelig ordre" til at tænke andre veje.
Mvh Per Worsøe

Gæst

#17

2014-01-24 07:29

Jeg sendte, før denne underskriftindsamling en klage til flere regeringspartier, det kunne alle 18.000 mennesker også gøre ;O)

Gæst

#18

2014-01-24 07:37

Ganske rigtigt virker det som om, at politikerne i denne sag er blevet uhyggeligt konforme. De virker simpelthen utroværdigt unuancerede når de udtaler sig. Forventer de at befolkningen er dumme?

Gæst

#19

2014-01-24 07:39

Jeg var ved at skrive opfordring til en indsamling ad den poppede op. Så det lod jeg være med. Srev under og delte !

Gæst

#20

2014-01-24 07:48

... og så får vi dyrere el - so what's the point ? :
http://www.information.dk/224633
»Hvor Danmark før 1998 (før liberaliseringen) havde de billigste elpriser i hele Europa, er vi (2010) nu det land med de tiendedyreste ud af de 27 EU-lande.«
»Før var prisen lig med omkostningerne, nu er prisen lig med omkostningen plus fortjenesten.«

Gæst

#21

2014-01-24 07:51

Flot arbejde.
Det med demonstration tror jeg ikke har nogen effekt, medmindre man kan få 100.000 på gaden. Og det kan fagbevægelsen ikke engang mere.
Men solidt mediearbejde og flot, at du tog turen i Radio24Syv.

Gæst

#22

2014-01-24 08:10

Jeg går og lurer på om en artikel jeg læste mon kan være sandheden, staten har lånt penge af GS. med en løbetid på 5 år og givet DONG aktier i pant, lånet skal nu indfries, tænk selv videre.

Hilsen.
Den tænksomme.

Gæst

#23 Folkeafstemning

2014-01-24 08:21

Hvor meget rav skal Regeringen lave førend Regeringen kan tvinges til at træde tilbage??
Det undrer mig ikke hvis det er tilfældet, at staten skylder GS penge! Der er noget der tyder på at DJøF-samfundet ikke længere har styr på virkeligheden, for i teorien går det jo meget godt, ikk.

Kan vi ikke være lidt danske igen, og kræve en folkeafstemning??

Gæst

#24

2014-01-24 08:36

Brixtofte fik mange år bag tremmer for meget mindre.
Sammenlignet bør Corydon og hans VC-venner få livstid.

Gæst

#25

2014-01-24 08:41

Deler og deler alt omhandlende dette på FB med opfordringer til alle om at skrive under !!!!! Det SKAL ikke lykkes at få solgt DONG. Tak for et godt initiativ :) M.v.h. Lone Sperling Larsen