Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Så kører maskineriet / Kommentarer


Gæst

#126

2014-01-26 08:34

Godt gået

Gæst

#127

2014-01-26 08:40

Godt gået Niels hurra

Gæst

#128

2014-01-26 08:48

Bemærk det store antal fjernvarmeforbrugere der har været tynget af EON-koncernens overtagelse af NESAs fjernvarmeværker. EON overførte store eksterne omkostninger til de lokale varmeværkers regnskab med ekstreme varmeregninger til følge, i en ugennemsigtig proces hvor menigmand blev taberen.
MVH Torben Stæhr

Gæst

#129

2014-01-26 08:56

Kære Niels
Tak for dit initiativ til denne underskrift indsamling. Jeg håber virkelig de mange stemmer kan gøre en forskel.Jeg tror faktisk denne regering er angrebet af en Nord Koreansk diktatur virus. Jeg frygter det værste..
S. Taylor

Gæst

#130

2014-01-26 09:16

Nej tak til Statens salg af Dong til Goldman Sachs

Mvh Jørgen Bendtsen og Hanne Golla
Mårslet

Gæst

#131

2014-01-26 09:23

Hej Niels Christian.
Stort tak fordi du har sørget for at der er kommet gang i debatten.
Ja, det er bare så vigtigt at vi, den danske befolkning bliver hørt i så vigtige sager!Tak igen!!! Lad os nu se om de ikke bliver nødt til at lytte til os?
Hilsen Anne-Mette Kristensen.
Palle

#132

2014-01-26 09:44

I aner ikke hvad i laver...

Gæst

#133

2014-01-26 10:03

Når der er over 100.000 der har skrevet under går jeg ud fra at de vil stå ved deres underskrift så der kan laves en underskriftindsamling for at kræve en folkeafstemning om salget der jo skal vedtages ved lov. Det er der rigeligt med underskrifter til.

venlig hilsen ewe

Gæst

#134

2014-01-26 10:18

Det er desværre ikke det eneste der sejler her i landet.

Gæst

#135

2014-01-26 10:42

Peter bølling

Gæst

#136

2014-01-26 10:57

Vi skal absolut IKKE sælge noget så dansk som DONG.
ALLE vi danskere ejer i fællesskab DONG det skal vi blive ved med.

Gæst

#137

2014-01-26 11:02

Privatisering betyder svækkelse af det folkelige demokrati, mindre velfærd og stimulerer grådigheden.

Gæst

#138

2014-01-26 11:30

Kære Niels Christian

Stort tak for din indsats. Jeg hørte lige Jens Rohde tale om danskernes ejendom. Ville det på nogen måde være muligt, at anmelde/stævne Finansministeren for han salg af Dong. Hvilke muligheder har vi som befolkning, at stoppe dette galimatias, politikkerne har gang i.
Mvh Søren

Gæst

#139

2014-01-26 11:40

Nu kender vi ihvertilfælde Socialdemokraternes og Venstres politik, de skal ud ved næste valg, det er min mening. Man sælger ikke bare ud af arvefølget.

Gæst

#140 Re:

2014-01-26 11:52

#106: -

husk han kan ikke genneføre det alene venstre og det konsevative er lige så gode


Gæst

#141

2014-01-26 11:55

godt gjort Niels Christian

Gæst

#142

2014-01-26 12:06

Kære Bjarne Corydon og Co.
Man kan ihvertfald diskutere belægget for at skulle skaffe kapital til DONG, til deres strategi om at satse på blandt andet flere havvindmølleparker. Når de parker vi har idag, slukkes hver anden dag fordi det koster os penge at komme af med energien de skaber. Problemet ligger i vores kraftvarmeværker skal være operationelle til at lave varme til vores fjernvarme anlæg, og man må ikke bruge energien fra vindmøller til dette, da man ikke må "nedgradere" energi. Er det en holdbar løsning? Ikke umiddelbart. Måske man politisk set skulle kigge på det først, og udnytte den energi vi faktisk kan lave, istedet for at producere flere anlæg der alligevel ikke må være tændte (fordi det koster os penge, når vi bliver nød til at sælge energien til resten af europa, fordi vi ikke selv må bruge den).

Gæst

#143

2014-01-26 12:34

Jeg har skrevet under fordi jeg ikke kan se man kan sælge noget der er statsejet (altså os) uden man lige spørger befolkningen først Hvem tror Bjarne Corydon enlig han er undskyld
Ellers en go ide at få lavet en underskrift indsamling
Venlig hilsen en socialdemokrat fra Frederikshavn

Gæst

#144

2014-01-26 12:43

Du skriver, at det er uhørt, der ikke bliver åbnet for reel debat... Helt enig!
Men det er endnu mere uhørt, at ikke alle papirer er blevet fremlagt inden en så stor beslutning.
Det virker lidt, som om beslutningen i sommers om indsigt i offentlige instanser, på sæt og vis var en forberedelse til dette.
Man må håbe for Corydon på, at aftalen også indebærer, at Sachs sikrer ham ny identitet i USA, for herhjemme vil han for evigt have betegnelsen "Landsforræder" hæftet på sig. Bare synd for han vistnok fire døtre, at de skal leve med det eftermæle.

Gæst

#145

2014-01-26 13:08

Kære Poul

(Uden tegn sætning)

Jeg hørte dig udtale – anløbent selskab

Vi ( Danmark ) har prøvet Ansaldo Breda

Og bliver ved
Styret af en mafia som ikke ønsker det bedste for samfundet

Samfund ? er det os der er fundet sammen os der er de fleste
Spørgsmål :
Når en støjende person i klassen får lov til at støje – er det så en dårlig lærer eller en støjende person?

Vi kommer fra så mange forskelige steder at vi alle er der på samme tidspunkt
Mens vi er der støjer vi meget – kan vi sætte denne støj i system – ja vi kan

Med demokratur – diktatur – helvede
Kan vi med vores fulde fem (fingre)gøre noget der er bedre – ja vi kan
Et samfund er nogle der finder sammen og gør en forskel
Folk som får en ide og følger den – glæden ved at finde på en løsning der glæder andre
At glæde andre
GS er det modsatte sammen med JP og standard oil
7 søstre har ikke gjort denne verden bedre
Blodlinien heller ikke
De nye tegn er at vi går fra at være 3d til 4d
Telepati - Teslar en ny/gammel måde at se energi på
Teknologien findes men vil ikke frigives pga. gamle mønstre
De gamle mønstre opgives og der har du din gennemslagskraft gamle ven

Du er nødt til at træde i karakter (gå i krig)
Sorry mate
Vi ser alle systemer falde og der holder vi vores kort til vores hånd (Danmark)
Vi sælger ikke ud til mafiaen

Og nu en lille gåde til dig gamle ven
På engelsk
IYAUCMYC – hvad kan det betyde – du må spørge om et ord per dag

Kærlig hilsen din ven Thomas

Gæst

#146

2014-01-26 13:14

Man kunne få en mistanke, om aftalen allerede er på plads

Gæst

#147

2014-01-26 13:19

Skal traditionen med løs omgang med danske fælles værdier fotsætte. Først Norge, så Mærsk (der i det mindste er dansk endnu) og så Goldmann Sachs. Mon ikke det her vi tænker os om en ekstra gang.

Gæst

#148

2014-01-26 13:59

hej christian, godt intativ, men jeg kan da ikke lade være med at tænke, gud ved om bjarne har fået lidt under bordet, siden han er så arogant, at sige at alt andet er for sent

Gæst

#149

2014-01-26 14:20

Dong det danske sikkerhedsnet bliv på danske hårdt arbejdende hænder,god vind ,vand ,jord,sol,energi og meget mere dette er guld .Det handler ikke om at komme ud af skabet,men at ,undgå at komme, ned i en ukendt gigantisk skuffe.SOS.

rce0852

#150 Partierne løber fra deres egne holdninger (Radikale Venstre)

2014-01-26 14:23

Fra det Radikale Venstres principprogram:
"Det Radikale Venstre vil arbejde for nedrustning og mod isolationisme, militarisme og nationalisme. Vi vil arbejde for, at væbnet angreb betragtes som en forbrydelse og retsforfølges ved en international domstol."
Hvordan harmonere det med at indgå milliard-aftaler med GS, som handler med alt, blot det giver stor fortjenste?